Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е качеството на акумулаторите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво е качеството на акумулаторите?

    Пускам темата, провокиран от факта, че вчера сутринта без никакви видими причини или предупреждения, при палене колата се оказа, че няма ток. Доста се притесних, понеже навън е 40 градуса и ми стана малко странно, защо няма напрежение в аку-то. Та вчера ми се въртяха три възможни проблема в главата: 1 Алтернатор;2 Утечка; 3 Акумулатор. Като дори си ги бях степенувал по този начин. Аку-то е на 2,5 години и почти го бях изключил като проблем в началото.При замерване напрежението показваше 10,3. От тук почнах да се замислям, ако е утечка нямаше ли да го свали до 0? Забравих да спомена, че централното ми работи, лампит по таблото светят с нормално сила, но при завъртане казва цък и стрелките удрят другия край.Дадоха ми ток - запали си колата. Замервам и напрежението без консуматори 13,65. Включих дълги, мигачи, радио - за момент падна на 13,1 и пак качи на 13,65. А когато се подаваше газ на колата, се опитваше да отиде и на 13,7-13,8. Та изключих го като вариант алтернатора. Остана да търся отечка или аку. Понеже вчера бях мн демотивиран, не ми се занимаваше да търся отечката и реших днес. Като предполагах, че днес ще може да запали. Да, ама НЕ. Същия к*р капан, като вчера. Напрежение има, но не достатъчно за да завърти. Да си призная сега малко ме е яд, че вчера не махнах + клема на аку-то за през ноща. Ако го бях направил и пак нямаше заряд...100% батерията е виновника. Но пак клоня към това решение, понеже ако има някъде консумация, предполагам трябва да изтощи аку-то до нула, а не до напрежение 10-10,4. Та сега мисля да си го заредя у дома и да видя има ли отечка някъде и ако няма, ще го замъкна да го тестват.И сега на същинския въпрос, който ме ядосва. Нарочно ли ги правят тези акумулатори да издържат с малко над гаранцията си и да умират от раз, като Форд? Този е у мен от 10 месеца и съм го взел от много мой човек, когато аку-то беше на година и половина. Демек сега е на почти две и половина. Даже момчето ми даде и гаранцията, която е от две години. Батерията е 62ач, марка Шнайдер. Предното ми акумулаторче издържа 6 години на Фиат-а (Монбат 45Ач), като сега още се ползва на един Опел. Единствения му проблем е, че стане ли навън под -5 и умира до нула ( не може да си отключиш и вратите). От приятели чух няколко такив аподобни отзиви. Всичко точно станат ли на 2,5-3 години и умират от раз аку-тата. Това нормално ли е? или по точно умишлено ли се прави от производителите?
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    #2
    Ти очакваш да карат по 10 години ли? Разбира се, че се прави умишлено.А вчера, след като си запалил първия път, пробва ли да запалиш след това?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Не съм пробвал. Сега като се замисля, може би трябваше да опитам два-три пъти, като тест на стартовото напрежение. Ама някакси този проблем сутринта, много ми свали настроението и нагласата за деня, че хич не ми се занимаваше с нея. Но като я запалих, направих едно кръгче, като карах все на 2ра, 3та и после пред блока я форсирах на 4-4,5 к оборота....Предполагах, че трябва да има тук сутринта
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #4
        Алтернатора не ти зарежда достатъчно.
        "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

        Коментар


          #5
          Мъртва клетка на акумулатора. Ял съм я тая баница и с акумулатор на два месеца.Остави го някъде да ти го заредят цяла вечер и сутринта да го тестват с товарна вилка. В Бургас услугата е с цена около 5лв.На места даже дават и оборотен акумулатор за периода на зареждане на твоят.
          FIAT FORUM BULGARIA
          Ракията е над политиката

          Видео от Италфест 2011

          Коментар


            #6
            Илианчо, той моя винаги е зареждал така. Даже си спомням, миналата година септември или октомври беше, когато сложих този акумулатор я замерих и пак даваше 13,6 (13,7) С предния акумулатор пак беше така. При теб колко е? ПОнеже би трябвало да са ни еднакви алтернаторите.Краси, на мен това ми е съмнението, че някоя клетка се е замасила. Понеже това му постоянно напрежение от 10,4..все едно една клетка по-малко имам.
            ФИАТ- Пътят е само формалност
            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
            -----------------------------------------------------
            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

            Коментар


              #7
              Аналогичен случай.Акумулатора ми умря в най големите горещени по обяд преди 2 години.Отивам до магазина, спирам, пазараувам, излизам и няма палене. Централното работи, таблото свети, ама като почнеш да палиш и всичко се побърква. Няма сила да врътне.Нов акумулатор беше и при мен. На 3 години без малко. Добре че гаранцията му беше 3 години и ми го смениха.
              Bravo JTD 105 '98

              Коментар


                #8
                И н а мен ми се е случвало. Спирам, зареждам и после по описаните от автора на темата признаци. Мъртва клетка на акумулатора. Купих си нов.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #9
                  Kay_ написа:
                  Илианчо, той моя винаги е зареждал така. Даже си спомням, миналата година септември или октомври беше, когато сложих този акумулатор я замерих и пак даваше 13,6 (13,7) С предния акумулатор пак беше така. При теб колко е? ПОнеже би трябвало да са ни еднакви алтернаторите.Краси, на мен това ми е съмнението, че някоя клетка се е замасила. Понеже това му постоянно напрежение от 10,4..все едно една клетка по-малко имам.
                  с включени фарове и пуснато парно ми зарежда на 14.1,без консуматори ми е на 14.3
                  "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

                  Коментар


                    #10
                    Колега така са акумулаторите вече.И то само в БГ.Такова чувство имам.На Бравата умишлено си бях взел акумулатор 2ра употреба на бош вкаран от италия.Изкара ме 3 години.Преди фията карах един фолксваген с акумулатор монбад.Е какви премеждия съм имал дет са вика съм се придвижвал на акумулатор на стартер.Ми няма омаряне.Изкара 6 години.Преди да махна фиата последно му купих на фиам.Свърши му гаранцията и така като тебе изведнъж умря.И тъй като се занимавам с автомобили практиката показва че акумулаторите вече не са същите както преди години.Всичко е за пари колега.Те колите вече не са същите както преди ко остава за акумулаторите.Та в момента съм на меривата с акумулатор ромбат.Така е внесена от Италия.Две години и половина кажи речи акумулатора е чук.Стигам до извода е че в БГ се правят и внасят само буклуци предназначени за пазари от третия свят.Виждал съм акумулатор БОШ умрял на 18 месеца.Акумулатори умрели на 8 до 12 месеца все още гаранционни.И естествено причината според продавачите е динамо или консумация.Няма за какво да се хванат просто да си оправдаят боклуците които продават.
                    FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                    Коментар


                      #11
                      Като се разрових из форума, моя акумулатор Бош Силвър С5 съм го взел на 02 Май 2009, все още няма признаци да издиша ама хич. Много мои познати са със същата марка и модел АКУ и са им на поне 4г. Дано не са ги развалили напоследък.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        spark написа:
                        Като се разрових из форума, моя акумулатор Бош Силвър С5 съм го взел на 02 Май 2009, все още няма признаци да издиша ама хич. Много мои познати са със същата марка и модел АКУ и са им на поне 4г. Дано не са ги развалили напоследък.
                        Колега я кажи на твоето 1,4 на колко му зарежда алтернатора? Че Илианчо ме вкара в размисли
                        ФИАТ- Пътят е само формалност
                        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                        -----------------------------------------------------
                        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                        Коментар


                          #13
                          Не се вкарвай в размисли. Алтернаторите за колите с/без климатик са различни. Като за паднал акумулатор е добре да държи 13,6. И моята е там някъде. Е, може би малко повече, но и динамото ми е значително по-мощно. И според мен е умряла клетка, но все пак си измери утечката, като го заредиш.А, да добавя: Мисля си, че не е трудно да намериш сам дали е клетка. По мои пространни наблюдения, акумулаторът дава към 13 и нещо волта, като го свалиш от зарядното. Ако го оставиш на мира за около 8 часа, постепенно пада до около 12,7 и си остава там. Демек, ако се установи на 10,6, вместо на 12,6, едната клетка ще е окъсила. За последното може и да греша, щото не ми се е случвало.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            Ми да ти кажа не грешишДнес трябваше да го замъкна на товарна вилка да го тестват, но не стана работата. Оставих го да се зарежда за около 4-5 часа. Причината да го оставя толкова малко е, че след 20минута забъка като гъбена чорба. Разгледах клетките и ми направи впечатление, че само първата от към + не балбука. Та, когато го спрях показваше 13.0 и спадаше лека полека. И аз така си мислех, че до към 12,6-12,7 ще спадне. Да...ама не, ставам 6:30 сутринта - замервам го...10.6 ясна работата. Сложих го да се зарежда пак. В 9:00 го свалих показва 12.5. Замъквам го долу по най-бързия начин, слагам го на колата, меря утечка (0.12А според мен е добре ) завъртам и.....чеп отново. Отивам да премеря напрежението 10,6. Някъде тук се отказах и си поръчах нов. След работа ще дойдат да ми го домъкнат.
                            ФИАТ- Пътят е само формалност
                            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                            -----------------------------------------------------
                            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                            Коментар


                              #15
                              0.12А никак не е тобре колега.Ама никак.Допустимата е макс до 0.05А....А нормалната е 0.02А.....
                              FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                              Коментар

                              Working...
                              X