Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кое е +, кое е -, за колоните?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кое е +, кое е -, за колоните?

    Сега се мъча да сложа едни 16.5 във вратите, но стигнах до това, че не мога да открия кой е правилния + и - на кабелите. Като меря с пробна лампа на 12V, и 2-та кабела ми светят. Като ги опра в ламарината, и двамата прекъсват музиката. Като ги качна на колоната, не намирам разлика. И двамата варианта за мен мембраната се вдига и свири нормално. Остана ми само мултицета, на който мога сляпо да се доверя. Като качна 2-те сонди на кабелите в единия вариант задържа минус на екрана, а в другия изчезва след 1 секунда. Демек там дето задържа минуса, червената сонда е на минусов кабел. Освен по този вариант да се ориентирам?
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    В заглавието питаш кое е плюс на колоните, а в мнението - на кабелите? Понеже по-подробно си писал за кабелите - чети тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=459098#459098

    Коментар


      #3
      Трябваше "за" да напиша. Бях много агресиран и все още съм, защото реално не мога да открия правилните кабели. Ogi, сега слезнах да мерна задните колони. Сложих си мултицета на най-малката стойност 200, и започнах от задна лява. И в двата случая ми променяше напрежението, но на дисплея на мултицета ми светеше минус в единия вариант. Направих същото и на дясна задна. Пак ми променяше напрежението и в двамата случая, но и постоянно мигаше и един минус на дисплея. Както и да обърна кабелите, минуса си го имаше и числата, които се въртяха бяха все едни и същи.
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        кола

        Та има ли значение щом не може да направиш разлика в звука .:D Само не давай изводите накъсо или на маса/ зависи от СД някой нямат защита и може да изгори стъпалото/и /С една батериика 1,5 волта закачаш на двата кабела и гледаш говоритела ако излиза на вън значи този кабел който е на + на батерията е положителния а ако говоритела отива на вътре,обратното този който е на + на батерията е - на говорителя.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Това, че не намирам разлика в звука, не означава, че не няма - явно. Ако не ги свържа правилно кой знае каква загуба на качеството губя, а все пак са 300 лева предни и задни колони. Не много, но достатъчно. Ето го клипа как меря, как ми дава на лява постояненн минус в единия вариант, а на дясна си играе кючек. Не знам дали може да има общо с предна дясна това. Тя да не е свързана правилно, затова така да криви и задна дясна? Не мога да се оправя нещо, ама се ще да ги бодна тия букси вече... Клипчето - http://vbox7.com/play:5f2255e6e8
          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

          Коментар


            #6
            кола

            Да смятаме ли кабелите за говорителите са слагани допълнително и нямат цветове Щото това е по изводи от буксата На по добрите говорители има отбелязано + и - Сложи по добре снимка на буксата -жиците от говорителите
            Прикачени файлове
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Е, цветовете не са както са написани тук. Няма едноцветни кабели, всички имат някаква черта цветна. Аз на говорители си ги знам кое им е + и -, то си пише, цаката е на кабелите на колата да разбера. Предполагам това е меренето, за което Оги спомена и показах на клипчето как седят нещата.
              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

              Коментар


                #8
                Еми щом така не ти се получава - действай по другия начин - вадиш касетофона, вадиш му буксата, слагаш едната сонда на произволен кабел от тези за колоните, а другата - гледаш на кое краче ще ти "свирне". Отбелязваш кабела по някакъв начин, после продължаваш със следващия... След като си отбелязал всички кабели, правиш справка в картинката на Ключаря кой кабел за коя колона е и дали е плюс или минус. От друга страна - като пуснеш музика с ясно изразен бас и усилиш малко повече, не може да ме убедиш, че свири еднакво и че мембраната и в двата случая на свързване ще се движи само напред. Сложи двете колони една до друга. На лявата изглежда, че си открил плюса, сравни дясната с нея и ако се движат еднакво - вижда се. Ако се движат противоположно също се вижда и просто обърни кабелите. Но я за най-сигурно проследи кабелите и като ги разбереш кой кой е - сложи им по едно етикетче, да се знае.

                Коментар


                  #9
                  СД

                  http://forum.fiat-bg.org/files/wdpun...pgТакива ли са ти кабелите по цветове по тъмните кабели от говорителите са -
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Когато объркаш + и - се получава дефазиране.Най-просто казано - бас-а ти изчезва, когато баланса е на 0 и се появява, когато е в крайно ляво или крайно дясно.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Предна лява-червен/черен(+)----------------бял/черен(-)Предна дясна-розов/черен(+)------------------лилав/черен(-)
                      FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                      Коментар


                        #12
                        Можеше да видя и с буксата от сд-то, но мина. Аз кори всичко затворих, но бях снимал кабелите на 3 от колоните. Ето снимка на предна лява... Черния съм го сложил минус. А на предна дясна мисля, е имаше един черен-лилав май, който сложих за -, а другия беше един светъл и го сложих за +Ето на задните. Тези с вързаната опашка съм ги сложил като +Реално лявата ми линия като меря с мултицета, не ми прави номера с минуса и уж трябва да са така кабелите им. Дясната дето ми мига и в 2-та варианта и предна и задна и са малко сляпо...
                        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                        Коментар


                          #13
                          От зад да беше налял пари за елипси 6 по 9" на кората за да ти свири както трябва.....Иначе отзад мисля че си ги пообъркал....... бял/червен е + на лявата а син/жълт е + на дяснатаПробвай да завъртиш клемите на лявата като преди това дадеш само на задни.Дясната ти е вързана правилно със сигурност(син/жълт+).Ако се появи динамиката значи лявата ти е грешна.Ако ли не значи аз се бъркам нещо.предните си ги уцелил.Така са.
                          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                          Коментар


                            #14
                            Еми ще пробвам да обърна кабелите и така. Може по-натам да сложа на кората някакви говорители, ама няма ли да трепери и издава шум от баса?Иначе отпред успях да закрепя едни 16.5 см, Hertz EV 165.5, но май трябваше да взема тия с 165L, но мина. Като цяло съм доволен от тях, а LG-то ме учудва как ги захранва без проблем, дори вика слагай по-големи...
                            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                            Коментар

                            Working...
                            X