Тръгнах да го свалям, за да огледам как са четките и колектора, но при развиване на гайката на малкото кабелче, превъртя цялата шпилка... Съответно светна червената лампа и алтернатора спря да зарежда...Търсих схеми в нета, но до момента нищо... Някой знае ли вътре с какво е свързано това?И още един въпрос: Лесно ли се сменя колектора?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прееб@х си алтернатора...
Collapse
X
-
Тънкия кабел е за възбуждането и трябва да разберем къде води вътре в пластамасата.Относно превъртането на шпилката откъснало се е вътре в самия регулатор и не знам дали е поправимо.Аз бих опитал с постепенно изпилване ,но само за пробата.Относно смяната на колектора е песен.Изваждаш лагера ,изпиляваш внимателно и разрушаваш стария колектор ,разпояваш остатъците отдолу които са към ротора като обръщаш внимание кое на горния и долния пръстен.Преди разпояването трябва да зачистиш смолата с която са заляти спойките.Новия колектор се набива сравнително лесно на ръка ,запояваш ,заливаш със смола и си готов.Ако искаш залепяй новия към оста със смола или нещо друго.Опитай да смажеш лагерите без да нарушаваш защитните им капачки.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Моят му направих профилактика преди 2 години. Засега държи.Като си помисля, като се минат всички основни агрегати на колата и се направят добре, после доста още може да се кара.Аз поне така направих - мотор, климатик, генератор, стартер, гърнета, окачване /без амортисьори/,Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Проблема се оказа комплексен + малко недоглеждане от моя страна :D От алтернатора кабела отива на стартера, оттам на акумулатора, като връзката е на стартера. Е, бях забравил да го закача... Edit:Еххх, защо трябва да ми е гадно... Разсвири се големият лагер... Сменян е преди четири (май) години. Сега като позатегнах ремъка и направо започна да хрущи...За една седмица това ще ми е петото сваляне на алтернатора и третото разглобяване... Yellow_Flash_Colorz_PDT_46Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
gamma написа:Проблема се оказа комплексен + малко недоглеждане от моя страна :D От алтернатора кабела отива на стартера, оттам на акумулатора, като връзката е на стартера. Е, бях забравил да го закача... Edit:Еххх, защо трябва да ми е гадно... Разсвири се големият лагер... Сменян е преди четири (май) години. Сега като позатегнах ремъка и направо започна да хрущи...За една седмица това ще ми е петото сваляне на алтернатора и третото разглобяване... Yellow_Flash_Colorz_PDT_46>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Няма шпонка. Има гайка и пружинна шайба. Както и да е, този проблем го реших с допълнителна федер-шайба и яко стягане.Наложи се днес да направя пълно обслужване - смяна на лагерите, нов колектор и реле-регулатор.Обаче нов проблем... Не ми свети чек-лампата на таблото. Като дам малкото кабелче на маса, когато е на контакт, свети, т.е. лампата е здрава. Явно е от новият реле-регулатор. При разкачен ремък не свети. Тъпо е да нямам индикация, дали алтернатора зарежда. След празниците отивам да го рекламирам. Иначе зарежда с 14.00V при включени къси и дълги светлини + вентилатора в купето на 3 + плафоните.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
gamma написа:Няма шпонка. Има гайка и пружинна шайба. Както и да е, този проблем го реших с допълнителна федер-шайба и яко стягане.Наложи се днес да направя пълно обслужване - смяна на лагерите, нов колектор и реле-регулатор.Обаче нов проблем... Не ми свети чек-лампата на таблото. Като дам малкото кабелче на маса, когато е на контакт, свети, т.е. лампата е здрава. Явно е от новият реле-регулатор. При разкачен ремък не свети. Тъпо е да нямам индикация, дали алтернатора зарежда. След празниците отивам да го рекламирам. Иначе зарежда с 14.00V при включени къси и дълги светлини + вентилатора в купето на 3 + плафоните.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
кроко61 написа:С модул за дневни се решава проблема с голямата консумация-фаровете на 50% и нищо друго не свети :D>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар