Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прееб@х си алтернатора...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прееб@х си алтернатора...

    Тръгнах да го свалям, за да огледам как са четките и колектора, но при развиване на гайката на малкото кабелче, превъртя цялата шпилка... Съответно светна червената лампа и алтернатора спря да зарежда...Търсих схеми в нета, но до момента нищо... Някой знае ли вътре с какво е свързано това?И още един въпрос: Лесно ли се сменя колектора?
    Прикачени файлове
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    #2
    Тънкия кабел е за възбуждането и трябва да разберем къде води вътре в пластамасата.Относно превъртането на шпилката откъснало се е вътре в самия регулатор и не знам дали е поправимо.Аз бих опитал с постепенно изпилване ,но само за пробата.Относно смяната на колектора е песен.Изваждаш лагера ,изпиляваш внимателно и разрушаваш стария колектор ,разпояваш остатъците отдолу които са към ротора като обръщаш внимание кое на горния и долния пръстен.Преди разпояването трябва да зачистиш смолата с която са заляти спойките.Новия колектор се набива сравнително лесно на ръка ,запояваш ,заливаш със смола и си готов.Ако искаш залепяй новия към оста със смола или нещо друго.Опитай да смажеш лагерите без да нарушаваш защитните им капачки.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Нали не мога да трая и разчоплих да видя какво има отдолу. Гадния болт е "цъкнат" два пъти с точкова заварка на една медна шина. Е, запоих кабел директно на нея. Утре сглобявам, та да видим...
      Прикачени файлове
      Alfa 159 SW 2.4 Ti
      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

      Коментар


        #4
        Вероятно е станало и спести едни 50-60 лв.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Моят му направих профилактика преди 2 години. Засега държи.Като си помисля, като се минат всички основни агрегати на колата и се направят добре, после доста още може да се кара.Аз поне така направих - мотор, климатик, генератор, стартер, гърнета, окачване /без амортисьори/,
          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

          Коментар


            #6
            Бързи въпроси?Дебелия кабел, излизащ от алтернатора ДИРЕКТНО в акумулатора ли отива? И съответно на него би ли трябвало да има напрежение?
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              #7
              Би трябвало да ходи в акумулатора, няма ли как да го проследиш? Няма ли напрежение? При контакт?
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                Проблема се оказа комплексен + малко недоглеждане от моя страна :D От алтернатора кабела отива на стартера, оттам на акумулатора, като връзката е на стартера. Е, бях забравил да го закача... Edit:Еххх, защо трябва да ми е гадно... Разсвири се големият лагер... Сменян е преди четири (май) години. Сега като позатегнах ремъка и направо започна да хрущи...За една седмица това ще ми е петото сваляне на алтернатора и третото разглобяване... Yellow_Flash_Colorz_PDT_46
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  #9
                  gamma написа:
                  Проблема се оказа комплексен + малко недоглеждане от моя страна :D От алтернатора кабела отива на стартера, оттам на акумулатора, като връзката е на стартера. Е, бях забравил да го закача... Edit:Еххх, защо трябва да ми е гадно... Разсвири се големият лагер... Сменян е преди четири (май) години. Сега като позатегнах ремъка и направо започна да хрущи...За една седмица това ще ми е петото сваляне на алтернатора и третото разглобяване... Yellow_Flash_Colorz_PDT_46
                  Аз моя 10тина пъти го разглобявах докато го вкарам в пътя :D
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    Е, писнА ми!По някаква незнайна причина се е разхлабила гайката на ремъчната шайба и познайте какво станА...
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      gamma написа:
                      Е, писнА ми!По някаква незнайна причина се е разхлабила гайката на ремъчната шайба и познайте какво станА...
                      счупи се шпонката???
                      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                      Коментар


                        #12
                        Няма шпонка. Има гайка и пружинна шайба. Както и да е, този проблем го реших с допълнителна федер-шайба и яко стягане.Наложи се днес да направя пълно обслужване - смяна на лагерите, нов колектор и реле-регулатор.Обаче нов проблем... Не ми свети чек-лампата на таблото. Като дам малкото кабелче на маса, когато е на контакт, свети, т.е. лампата е здрава. Явно е от новият реле-регулатор. При разкачен ремък не свети. Тъпо е да нямам индикация, дали алтернатора зарежда. След празниците отивам да го рекламирам. Иначе зарежда с 14.00V при включени къси и дълги светлини + вентилатора в купето на 3 + плафоните.
                        Alfa 159 SW 2.4 Ti
                        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                        Коментар


                          #13
                          gamma написа:
                          Няма шпонка. Има гайка и пружинна шайба. Както и да е, този проблем го реших с допълнителна федер-шайба и яко стягане.Наложи се днес да направя пълно обслужване - смяна на лагерите, нов колектор и реле-регулатор.Обаче нов проблем... Не ми свети чек-лампата на таблото. Като дам малкото кабелче на маса, когато е на контакт, свети, т.е. лампата е здрава. Явно е от новият реле-регулатор. При разкачен ремък не свети. Тъпо е да нямам индикация, дали алтернатора зарежда. След празниците отивам да го рекламирам. Иначе зарежда с 14.00V при включени къси и дълги светлини + вентилатора в купето на 3 + плафоните.
                          Ем супер кво при мен с нови чаркалъци без нищо включено е 14.1V пуснали фаровете пада на 13.7-13.6 и друго глупости ко пусна 13.4 слиза. Шибаните фарове през деня по 55вата крушката много пият ток.С Ксенон като бях нямаше такива работи .
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            С модул за дневни се решава проблема с голямата консумация-фаровете на 50% и нищо друго не свети :D
                            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                            Коментар


                              #15
                              кроко61 написа:
                              С модул за дневни се решава проблема с голямата консумация-фаровете на 50% и нищо друго не свети :D
                              В закона никъде не пише да се ползвaт DRL светлни . Изрично тъпанарите са написали не , габарити , не дълги ... А Къси светлини. Ама и малоуници карат на дълги.
                              >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                              Коментар

                              Working...
                              X