Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Навигация за фиат крома монтаж ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    valioboy написа:
    Ок,до колкото ми стана ясно буксите за Gps и Gsm модул са отдолу в ляво и дясно.Относно функцията на телефона вече усещам ,че е тъпотия понеже има слот за сим карта.Ако правилно съм разбрал си поставяш сим картата в плеара,а въпросния модул служи да намери обхват.Да обаче аз няма как постоянно да си местя сим картата ? И какво правим тогава ?
    Клонирана карта повечето оператори предлагат тази фумкция кадето имаш две карти на един номер .
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #17
      valioboy написа:
      Ок,до колкото ми стана ясно буксите за Gps и Gsm модул са отдолу в ляво и дясно.Относно функцията на телефона вече усещам ,че е тъпотия понеже има слот за сим карта.Ако правилно съм разбрал си поставяш сим картата в плеара,а въпросния модул служи да намери обхват.Да обаче аз няма как постоянно да си местя сим картата ? И какво правим тогава ?
      Буксите за GPS и GSM антените са ГОРЕ, а не долу. Както и да е.Не е "функция" телефон, а си е отделен независим телефон.Никак даже не е тъпотия.МТЕЛ предлага клониране на картата - дават ти втора сим карта със същия номер.Останалите оператори НЕ предлагат подобна услуга, но аз съм направил следното:Взел съм си предплатена карта на същия оператор. Ако докато шофирам ми се наложи много спешно да звънна, набирам от тази карта. А телефонът съм си направил при заето да прехвърля към тази карта - ако ми звънне някой докато шофирам, отказвам от телефона разговора и той се прехвърля към колата.Хубавото е, че ако си забравя телефона в къщи, в колата имам телефон на който да разчитам. Дето се вика, поне на приятел или пътна помощ мога да звънна, както и на 112, ако се наложи.Относно горния ми нечетлив пост: Ще се опитам да го преразкажа.Описах плюсовете и минусите и на трите варианта - оригиналната навигация, оригиналната навигация със сменен софтуер и афтър-маркет навигация (всъщност - мултимедийно устройство).Оригинална навигация (с оригиналния софтуер):+ Изпипан дизайн, съчетан с всичко останало по таблото;+ От там се управляват някои допълнителни екстри на автомобила;+ Отделен телефон с различен номер, от него ме чуват идеално и не разбират, че се обаждам от кола;+ Има гласово управление (на италиански или друг западен език - английски, немски, френски) и гласов набор за предварително записани номера и имена. + Изважда информацията на бордовия компютър на екрана (дублирано е с малкото екранче в таблото);- Тунерът е доста калпав (сравнено с Блаупункта, който имам).- Източници - CD с МР3, радио. Евентуално CD ченджър или на негово място - афтър маркет устройство за флашки (допълнителни около 200 лв).- Картата на навигацията е изключително постна. Улици с имена има само в София, всички останали населени места са само отбелязани с точки. Някои големи градове липсват - като Ямбол, например.- Докато ползваш навигацията, няма как да слушаш музика от диск. Единствения вариант е след като си направиш маршрут, да извадиш диска. Маршрутът се запазва и навигира, но ако се отклониш от маршрута пак иска да му сложиш диска. - Всичко се управлява от 3 бутона на волана или врътка на устройството. За някои функции е необходимо бая въртене или натискане. Особено за набиране на адрес - буквите се избират последователно с врътката през цялата азбука, цифри и препинателни знаци.Оригинална навигация (със сменен софтуер):+ чете новите карти RT3 на NAVTEQ, последната е 2014-2015, има всички градове и села в България с имената на улиците.+ Леко по-различен графичен дизайн.Афтър-маркет мултимедийно устройство (а именно - Blaupunkt San Diego 530)+ Източници - DVD, CD, USB, жак за външен плеър, микро-SD карта (когато не се ползва за навигация), радио, Bluetooth плеър (почти всеки телефон с BT); Вход за видео-камера за заден ход, включва се автоматично при включване на задна, ако има включена камера;+ Блутут за телефон, прехвърля целия указател от телефона в устройството, поддържа няколко телефона (поотделно, не едновременно).+ Чете почти всякакви формати, филми със субтитри и т.н.;+ Можеш да му сложиш каквато искаш навигационна програма, аз лично съм с iGO и последните най-подробни карти, в които има повечето легнали полицаи, опасни кръстовища, ВСИЧКИ пътни знаци и много други екстри.+ Може да слушаш музика, и едновременно да върви филмче на допълнителен монитор (например анимация за детето отзад);- За да се ползват бутоните на волана, е необходим допълнителен модул (около 100-200 лв);- За да придобие завършен вид, е необходим пластмасов панел-адаптер, който най-евтино съм намерил за около 70 лв с доставката до България.- Не получаваш информация от бордовия компютър на екрана; все пак цялата информация от бордовия компютър виждаш на малкото екранче в таблото на колата.- Няма как да се настроят някои от функциите на автомобила, включително и няма как да се свери часовника на таблото. За това не съм сигурен, ако му се пусне Прокси, дали няма, като разбере че няма навигация, да изкара настройките на бутона "меню" (където са на моделите без навигация).- Допълнителен разход е и камерата за заден ход, но тя вече си е екстра, която си заслужава 60-100 лв- Разговорите от телефона през блутута на радиото са сравнително качествени, но някои казват, че не ме разбират добре и се чува много шум. Но има опция за включване на външен микрофон, и може да се включи оригиналния микрофон на колата, който се намира горе в плафона. Не съм го направил още.+ Съобщенията на навигацията са на български+ При получаване на СМС, предлага да го изчете гласно. Малко не му се разбира, щото се мъчи да ги изкилифенчи на английски, ама поне е забавно + Всичко се управлява от капацитивен тъч-скрийн. Бързо и лесно.Ами.. това е.Аз лично ще си карам с афтър-маркета, пък оригиналното засега ще седи, като продавам колата, да си ѝ го сложа.Не препоръчвам да се купува такова за кола, която фабрично няма по няколко причини:- не съм сигурен дали има антени за GPS и GSM. Ако няма - трябва да се купуват и те.- Ако не се знае кода на радиото, няма начин да се подкара на друга кола. Кодът се съхранява и в радиото, и в боди-компютъра на колата. Ако се сложи навигация от друга кола, няма да се разпознаят и ако не знаете кода - няма начин да се подкара. Доколкото знам, на едно място в София могат да прочетат кода от радиото, но за това трябва специална апаратура. Не става с традиционните начини за разкодиране (за разлика от оригиналните радиа Блаупункт на моделите без навигация).

      Коментар


        #18
        kristiyn написа:
        Мисля че нямаш подобен буфер защото като извадиш диска веднага изписва че не работи навигацията или нещо такова с две думи без диск не работи
        Има буфер, трябва да създадеш маршрут, и тогава да извадиш диска и да сложиш друг с музика.Но по-горе писах какви са ограниченията. Излезеш ли от маршрута, веднага писка за диска.А, и не работи в 3D режим, а само в 2D. И да си в 3D, извадиш ли диска, веднага преминава в 2D.

        Коментар


          #19
          Ето малко снимки от едното и от друготоВсе още нямам панел-адаптер за дупката около машината.Най-отдолу давам линк към необходимия панел.Кабелът, който се вижда горе вдясно е за антената за GPSа. Някой ден ще го прекарам откъдето трябва, ама да се постопли малко Необходимия панел е ТОЗИКато дойде панела - ще стане нещо такова:
          Прикачени файлове

          Коментар


            #20
            Ето и оригиналната, след ъпдейта на софтуера:
            Прикачени файлове

            Коментар


              #21
              Между другото, продава се в нета една машинка, направена специално за Кромата.С всички функции като на блаупункта и дизайн като на оригиналното.Най-евтиното, което съм намерил обаче в нета е 360 долара, без митата и доставката. Но не ми се рискуваше с неизвестна марка.В България го предлагат същото за 1380 лв. Тук за 360 доларесЕй ги и наглеците: ТУК

              Коментар


                #22
                Благодаря много за инфото колега.Няма ги като заготовка антените ,същото така трябва и микрофона,но ще го мисля.Единия вариант е от ebay антена GPS и GSM антена за 60лв ,другия вариант е да ги търся в моргата ,някой има ли представа къде се намират въпросните антени в самата кола ? Микрофона е ясен в плафона е ,а и микрофон мисля ,че ще стане всякакъв.Моята кола е нямала навигация и 3-те бутона на волана липсват,а относно кода мисля,че ако навигацията няма код ,няма да има проблем(Plug and Play).

                Коментар


                  #23
                  Оригиналната навигация няма как да няма код.Просто ако купуваш - питай за код картата. Ако я нямат и не ти дадат кода - не го взимай. Нямам представа колко може да струва разкодирането, но знам, че се прави трудно.Аз например на моето не му знам кода. На моята кола не го иска, защото си е оригиналното, сравнява двата кода - в радиото и в боди-компютъра и вижда че си е неговото.Но ако искам да го сложа на друга кола - няма да стане без код.

                  Коментар


                    #24
                    Лошо ,понеже вече купих въпросната навигация и не ми дадоха никакъв код.Питах собственика и той каза ,че няма код .Моята кола е нямала навигация ,а оригиналния ми касетофон вече съм го махал няколко пъти и той няма код .Без въпросния код няма да има връзка с бутоните ли ?

                    Коментар


                      #25
                      valioboy написа:
                      Лошо ,понеже вече купих въпросната навигация и не ми дадоха никакъв код.Питах собственика и той каза ,че няма код .Моята кола е нямала навигация ,а оригиналния ми касетофон вече съм го махал няколко пъти и той няма код .Без въпросния код няма да има връзка с бутоните ли ?
                      Без код ще ти пише постоянно, че иска код.Колегата pplk имаше някакъв такъв проблем - казваше, че работело, но постоянно върху екрана пишело, да въведеш код. Доколкото си спомням - той си купи кода от АутоИталия... но радиото си беше на неговата кола. Те издават кода по VIN номера на колата, пък то като е от друга кола, няма да ти издадат.Защитата е така направена, че докато е на оригиналната кола, с която е излязло от завода - не пита за код. Кодът се пази на две места, както по-горе писах - в боди-компютъра на колата (това е компа, който управлява цялата периферия на колата), и в самото радио. Когато двата кода съвпаднат, системата не иска да го въвеждаш. Ако обаче извадиш радиото и го сложиш на друга кола - тогава ще иска код.На теб след като го монтираш, ще ти трябва и прокси-процедура за разпознаване, която се активира от лаптоп с ELM кабел, за да може да се "запознаят" колата и радиото. Не съм го правил и не знам какво точно ще се случи, ако нямаш кода (щото тогава ще ти го поиска).Ти пробвал ли си да го закачиш все пак към колата и да го включиш, да видиш какво ще стане - ще тръгне ли, какво ще изпише и т.н.?А връзка към бутоните няма да има, и не само към тях, ами и към бордовия компютър - ако не ги запознаеш, както споменах по-горе. Всичко минава през CAN-BUS, и ако боди-компа не познава радиото, няма да му подаде нищо. Това последното са мои теоретични разсъждения, не съм го правил и не съм 100% сигурен.

                      Коментар


                        #26
                        Ахам ,не съм я пробвал понеже навигацията не е при мен .Казах на познат да я купи и ще си я получа когато има време да ми я изпрати .Мога да се обадя на човека от който я купих ,но дали той ще знае кода ? Навигацията е от личния му автомобил 2010год. ,колата си е при него и я продава на части .Мога да взема поне VIN номера на колата му ,ако се наложи да се търси код .Мерси за инфото колега.

                        Коментар


                          #27
                          И да вземеш VIN номера, едва ли ще ти продадат код от АутоИталия, щото не си собственик на колата. Пък и искат 60 лв (толкова мисля че беше) за кода.Мисля, все пак, че този проблем е решим. Както по-горе някъде писах - в София има един сервиз, в който се кълнат, че могат да прочетат кода от радиото.Не съм ходил, щото нямам нужда, но в началото си мислех, че ако сваля акумулатора, после ще ми иска кода, и затова ги бях намерил.Имам им координатите някъде, тъй че ако се стигне до там, ще ти ги пратя.

                          Коментар


                            #28
                            Намерих описание как на оригиналното радио (с навигация) да му се направи аудио-видео вход - например за гледане на филми от външен източник или за включване на камера за заден ход.Обаче 1/ на немски е, и 2/ прекалено сложно е за мен. Но някой ентусиаст може да се пробва.Информацията не е излишна.На PDF е, но е по-голям от допустимия размер, затова съм го качил на външен сайт:Линк за сваляне

                            Коментар


                              #29
                              Благодаря колега много ми помагаш,страхотна информация.Да те питам за GPS и GSM антените знаеш ли как се водят конекторите им ,да знам какви да си търся .Мерси!

                              Коментар


                                #30
                                valioboy написа:
                                Благодаря колега много ми помагаш,страхотна информация.Да те питам за GPS и GSM антените знаеш ли как се водят конекторите им ,да знам какви да си търся .Мерси!
                                GT5-1PP се води конектора. Оригиналните са на фирма Hirose. Двата са еднакви, единият е сив (като на снимката), другият е зелен.Не знам кой е на GPS и кой на GSM.На устройството е изведен женския (по-големия). По-малкия (мъжкия) е на кабела:Иначе ето ти направо антена с букса:http://www.ebay.com/itm/ALPINE-ANTEN...item417cd5aec9
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X