Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възможни причини за неработещ CITY режим при mk2 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Възможни причини за неработещ CITY режим при mk2 1.9 JTD

    Здравейте! Колата е Fiat Punto 1.9 JTD 80 к.с. 2001г.Едно по едно си отстранявам проблемите от автомобила и му дойде реда на CITY режима (знам, че е обсъждано в много теми - изчел съм ги, но така и не разбрах симптомите на кой възможен проблем отговарят), но най-напред ще започна с малко предистория.Когато си взех пунтото септември месец 2014г. си пуснах CITY режима и бях много доволен колко лек е воланът, но тази радост бързо секна. Докато чаках да си регистрирам колата при едно от паленията светна пустия червен волан на таблото и само хората, които са изпитвали "тежкия" волан знаят какъв филм е. Пробвах да спра CITY режима от копчето, но нищо не се случваше и тъй като това ми е първа кола се панирах доста и веднага отидох в оторизирания сервиз на фиат и там като почнаха да ми обясняват, че в най-добрия случай щял съм да мина тънко, а в най-лошия цитирам "чисто нова частта струва 1200лв" и ми предложиха само да я погледнат без да правят нищо и на другия ден да отида и да реша какво ще правим. Тогава не разбирах абсолютно нищо от коли и като се прибрах веднага почнах да чета за хидравликата на пунто и ми се поизясниха нещата, че е често срещан проблем и че не е чак толкова страшно. На другия ден отидох и още не ми бяха мръднали колата при което аз запалих и лампата за волана не светеше (city режима беше деактивиран) и от тогава не съм го пускал повече и проблеми с хидравликата съм нямал. Преди седмица като си бях вкарал VAG COM-а в OBD2 порта при запалване ми светна червения волан и волана беше неописуемо тежък, но след като изключих и пак запалих проблем нямаше.Та до колкото разбрах възможностите са 3:1. Проблем с датчиците за крайно ляво и крайно дясно положение2. Проблем с релета3. Проблем с електромоторчетоПо изчетените коментари разбрах, че при възможност №1 някои хора се оплакват, че хидравликата им работи само в едната посока.Възможност №2 май е най-често срещаната и доста хора казват, че със смяна на релетата проблемът се решава.За 3тата възможност видях по-малко мнения, но те бяха само предположения и това май е най-сериозният проблем, който може да се случи с хидравликата и при него до колкото разбрах спира изобщо без значение дали съм на CITY режим или не.Моите "симптоми" са на нормален режим хидравликата работи, а на CITY работи известно време, след което воланът става твърд и се оправя само след известно време.Та въпросът ми е - къде е проблемът? От релетата ли да тръгна? Какви релета ми трябват, за да ги поръчам, че по темите където се е обсъждало линковете са невалидни. Сменянето на релетата трайно решение на проблема ли е?Аз свикнах да си карам без CITY, но ми се ще да си го оправя защото като тръгна след някоя друга година да я продавам и веднага ще кажат не ти работи CITY-то или още по зле хидравликата изобщо :D.

    #2
    Ами първо включи Сити-то и когато светне лампата прочети каква е грешката с кабела.После можеш да споделиш каква е и тогава да мислим кой точно вариант е По мой наблюдения Вариант 2 е най честият проблем .До колкото съм чувал никой не е сменял Мотора.Датчика е най лошият вариант там не може да се подмени само датчика, ами се сменя цялото Сити.
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар

    Working...
    X