Здравейте колеги роди ми се една идея в главата да си сложа някъде по таблото светодиод който като си заключа колата и да мига все едно има аларма но не знам точно как да го свържа моля да ми помогнете
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Светодиод свързване
Collapse
X
-
Re: Светодиод свързване
monster18 написа:Здравейте колеги роди ми се една идея в главата да си сложа някъде по таблото светодиод който като си заключа колата и да мига все едно има аларма но не знам точно как да го свържа моля да ми помогнете>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
-
кола
Има такива диоди който пулсират сами до 1 лв са бр. Само че трябва да стане като изключиш на него да има ток освен да сложиш едно мини реле Като работи колата и релето работи но не е включен контакта на едната група като не работи релето е включена веригатаМоже да го оставиш да си мига винаги но пък дразни
Коментар
-
Може да се свърже един светодиод от мигащите с положителния извод към плюс от акумулатор, а с отрицателния - към плюс от алтернатора (тънкия кабел, лампата от таблото), или към друг подобен плюс след контакт, например към светлината за задна скорост след ключето на скоростната кутия. Така се спестява използването на реле и цъкането от него.
Коментар
-
При мен го направих така, уж за временно.Ама това временно...до тука е 6 месеца, да видим колко ще стане накрая.Постояни плюс и маса си взимаш от централния плафон.Диодите са сини ,мигащи.Съпротивленията не помня колко бяха, смятах ги за работа на 14 волта.Станаха точно вътре в плафона, едно малко ключе отпред и това е.Микроключе, за мултицет май беше, някакви стотинки струваше....15,20...нещо такова.На практика се вижда как мига плафона целия, в синьо.Може и да не е задържащ бутона, а да е с импулсно реле...ама това нямаше кой да си играе да го прави.Проблем- генераторите в двата диода не са съвсем еднакви.Единия ако мига на 2 херца, другия мига на 1,9. В началото не се вижда, но ако ги загледаш за повече време се забелязва разлиаката в честотата. Съответно- изглежда циганско и ще разкарам единия диод....само да имам време....
Коментар
-
Аз предлагам доста по- безобиден вариант, подобно на това което предлага Оги. Мигащ светодиод да получава + 12 В през резистор 1кОм за червeн, жълт или зелен светодиод или 680 Ом за син или бял светодиод от някой бушон преди контактния ключ, а минуса на диода към датчика за маслото. Като няма налягане на маслото, датчика замасява и диода мига. Като има налягане на маслото има + 12В на двата пина и няма как да мига. Може да се използва и кабела до крушката за маслото в таблото.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ogi28b написа:То може и направо на 12 волта, светят още по-ярко. Даже светят в няколко цвята. Но не е правилно. Това, което каза колегата Dido_Lyubenov, гарантира безпроблемна работа за дълго време. А най-добре е да се следва предписанието на производителя на светодиода.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Идеята на Дидо е съвършено идеална с простотата си - евала Кви са тези идеи за релета и логики за да се запали един тъп светоидиот.Ще сработи идеално така. И да, съпротивление на обикновен светодиод е доста препоръчително.Иначе както е казал Оги, сменя цвета много бързо и свети доста кратко... Броени секунди не вършат работа.То дали е жълт, червен и зелен няма особено значение но нещо трябва да ограничи тока до този, който е за конкретният модел.Обикновено 20мА им е златната среда.Но да не носим от 10 кладенеца вода за такава елементарна задачка - 680 ОМ е универсална рецепта за който и да е Иначе има и светодиоди с вграден резистор (бачкат директно на 12V) , има и с вграден драйвер за мигане... Има и аларми със светодиоди... Всичко има.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар