Здравейте колеги. Имам следния проблем не работи подгрева на задното стъкло като натисна бутона светва но работи само подгрева на огледалата. Замерих реотана на стъклото читав е проверих и масата и тя е наред . Реших да замеря идва ли ток до стъклото и останах изненадан мултицета показва стоиности от рода на 3-4 волта. Това ме изненада доста реших че мултицета се дъни нещо замервах на други места включително и директно акумулатора показанията са нормални само на задното стъкло някви 3-4 волта. Нямам никакви идей от къде идват тези 3-4 волта .Не знам и как да реша проблема благодаря предварително за всяка помощ.Редакция на заглавието.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с подгрева на задното стъкло при Мареа ТД100
Collapse
X
-
Къде точно измерваш 3-4 волта, на буксата на самото стъкло ли? Провери ли към масата дали всичко е наред? Огледай хубаво маншона, през който минават кабелите и ако е скъсан - огледай хубаво кабелите вътре дали някой от тях не е с пробита изолация. Ако е здрав маншонът, ще трябва да провериш кабела, който излиза от таблото с бушони и е за задния реотан. Описани са във важната тема за бушоните.
-
Виж тази картинка: Това ти е таблото с бушони, гледано от шофьорското място. Откачи конектор Е, дай на контакт, натисни бутона за включване на подгряването на задното стъкло и измери с уреда на краче номер 4 какво напрежение има. Маса ще си хванеш от педалите или от прътовете на волана. Внимавай да не допреш сондата до нещо друго. Ако отчетеш 12 В, изключи контакта, превключи на "измерване на съпротивление" и измери на самата откачена букса, а не на таблото с бушони, там където е кабелът, съответстващ на това краче номер 4. Там с едната сонда, а другата - отзад при стъклото, където си измерил 3-4 волта. Виж какво съпротивление измерваш и пиши тук.
Коментар
-
Трябва да направиш някои измервания с уреда, преди да си сигурен, че проблемът ти е в бушонното табло:1. Направи другата част от измерването, за което писах в предното мнение - измери дали кабелът, който съответства на това краче 4 е цял и стига до отзад до стъклото. Това е за да си сигурен, че наистина на това краче 4 трябва да има +12 В. Съмнявам се да има разлики в таблата между моделите, ама кой знае. Ако кабелът е ОК, мини на т. 22. При закачени всички конектори и колата на контакт - заслушай се дали при натискане на бутона на средната конзола за включване на отоплението, се чува превключване на реле откъм гърба на бушонното табло. Ако да - премини на т. 3. Ако не - пак премини на т. 3.3. Трябва да се свали бушонното табло и ако на т. 2. отговорът е "НЕ", да се провери работата на релето, а ако е "ДА" - да се измери между някои от буксите и релетата какви са връзките и дали са здрави. По всичко описано до тук, смятам, че имаш прекъсване в самото табло. Ето го и него, гледано откъм гърба му (откъм двигателя).Трябва да измериш за съпротивление между краче Е-4, което на предната страна на таблото), и краче H-10 (на картинката дори е отбелязано кое е точно). Те са свързани заедно и съпротивлението трябва да е 0 (или зумерът да писне, ако имаш зумер на уреда). След това трябва да измериш дали всяко от тези две крачета има връзка със силовата верига, която е управлявана от средното реле. То се вади, поглежда се, виждаш кои крачета са номерирани с 30 и 87, и поглеждаш съответните им позиции в цокъла за релето. Мериш за съпротивление между крачетата в цокъла и крачетата на буксите E-4 и H-10. Ако например установиш, че има верига между краче 30 и H-10, а няма между 30 и E-4, то проблемът е вътре в таблото и трябва да се отвори и намери. Другото краче, 87, трябва да има верига между него и краче А-1 на таблото, или онова, в което влиза дебелия червен кабел от акумулатора. Имай предвид, че крачетата на цокъла на релето може да са обърнати. Ако тук ти пиша за верига между краче 87 и A-1, то в действителност нна мястото на 87 може да е 30 и обратно. Много е важно преди да направиш цялата тая процедура със свалянето на таблото, да си сигурен, че всички измервания преди това са правилно направени и точни. Ако трябва - повтори ги, за да си сигурен, щото това си е играчка. Ето и връзките вътре в самото табло, за да добиеш представа за какво говоря:
Коментар
-
Днес свалях таблото видимо всичко беше нормално и отново замерих напрежението на краче 4 имах 12 волта замерих и кабела до отзад показанията бяха почти нула. Върнах всичко по местата отоплението си работеше а не съм правил нищо просто така си тръгна но мисля че както си тръгна така и ще спре а аз не можах да открия къде точно е проблема
Коментар
-
Проблемът изглежда е в лош контакт някъде и като си размърдал и разглобил, се е оправило. Ама първо каза, че на 4 си нямал нищо, което подсказва за студена спойка или някъде друго нещо подобно из таблото. А кабела до отзад е важно да разбереш дали е цял, а не да мериш напрежения по него. Това имах предвид - да измериш съпротивление в двата му края, т.е. на буксата за таблото и на буксата за стъклото. Това - при откачена букса Е.Следи го тези дни и ако пак ти направи така - ще трябва пак да свалиш таблото и да разследваш по-подробно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар