Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Постоянно светеща червена лампа "Акумулатор" табло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Постоянно светеща червена лампа "Акумулатор" табло

    Здравейте на всички колеги. Както някои от вас знаят закупих Фиат Гранде Пунто 1.9JTD, 2005 и сега се опитвам да поправя всичко, което не работи по нея, за да става за нормална употреба. Притеснява ме постоянно светещата лампа на таблото, която символизира акумулатор. Лампата е червена и се вижда, до колкото знам, на таблото, когато колата е в режим консумация от акумулатора, без да се зарежда(или неработещ двигател). Проблема е обаче, че дори при запален двигател, лампата свети и не угасва никога, което ме навежда на мисълта, че генератора не зарежда изобщо и колата работи на електричеството от акумулатора. Така ли е или греша. Ще съм много благодарен на всички отговори по темата. Поздрави на всички.
    Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

    #2
    На работеща кола премери с мултицет какво е напрежението на клемите на акумулатора- ако е под 13.6 волта не зарежда наистина, ако е между 13.6-14.4волта е възможно да е прекъснат кабела от алтернатора който дава инфо на компютъра как е зареждането (най-често е тънък кабел на буксичка към алтернатора).
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Лампата свети при скъсан ремък , на алтернатора , или когато са износени четките му или колекторните пръстени на ротора .Има и 3ти вартиант има едно тънко кабелче което излиза от алтернатора ако е откачено пак свети Те ходят 2 кабела до него един дебел силов които минава през стартера и отива на акумулатора и това малкото което минава през реле и отива в таблото при лампата . Когато алтернатора не подава + (тоест не зарежда) на релето то седи затворено и лапмата на таблото свети в момента в които подаде + релето се отваря и лампата на таблото изгасва ... Общо взето ако не скъсан ремъка и тънкото кабелче си е наред , алтернатора ти е за рециклиране четки(които си вървят с реле реголатора ) и колекторни пръстени на ротора , па речи и 2 чифта лагери тъй тъй ше го рециклираш след време може са наложи го отваряш заради лагери ...
      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

      Коментар


        #4
        Здравейте! И на мен днес ми светна тази лампа,автомобила е Фиат CROMA 1.9 2005г.....та карах така около 3-4 км, с цел да се прибера че съм малко паника , когато нещо по таблото свети !(все пак съм женска) и изведнъж се включи АВS лампата и колата угасна, след което при всеки опит да запаля всички тоци на колата угасваха......както и да е сменихме акумулатора набързо , защото знаехме че е за смяна ...и когато запалих и дадох малко газ , въпросната лампа отново светна ! четох доста , и това което ми се вижда за най-приемливо решение е - "демонтаж на алтернатора"...и тъй като се опасявам,че може да се случи както на доста колеги, компютъра на колата търси оригиналното реле от стария алтернатор.....та идеята ми е - някой знае ли сервиз където мога да отида , и да се отстрани проблема , от компетентни хора ! Благодаря Ви много , предварително !!!

        Коментар


          #5
          marinoka написа:
          Здравейте! И на мен днес ми светна тази лампа,автомобила е Фиат CROMA 1.9 2005г.....та карах така около 3-4 км, с цел да се прибера че съм малко паника , когато нещо по таблото свети !(все пак съм женска) и изведнъж се включи АВS лампата и колата угасна, след което при всеки опит да запаля всички тоци на колата угасваха......както и да е сменихме акумулатора набързо , защото знаехме че е за смяна ...и когато запалих и дадох малко газ , въпросната лампа отново светна ! четох доста , и това което ми се вижда за най-приемливо решение е - "демонтаж на алтернатора"...и тъй като се опасявам,че може да се случи както на доста колеги, компютъра на колата търси оригиналното реле от стария алтернатор.....та идеята ми е - някой знае ли сервиз където мога да отида , и да се отстрани проблема , от компетентни хора ! Благодаря Ви много , предварително !!!
          Ъъъ вие закачали ли сте колата за диагностика ? Че предполагате ,че компютъра търси оригиналното реле ... Предимно индикацията за липса на заряд няма нищо общо с компютъра на колата (поне при старите коли) просто на алтернатора има 2 кабела един силов дебел и един за заряда които отива в таблото но преди това минава през реле. Ако не е закачен лампата пак свети или прекъснат. Като сте монтирали новия алтернатор дане сте го прискрипали с алтернатора при затягане на стойката му. (казвам щот аз съм го правил ) Принципно лампата за заряд не участва при ЕЦУ-то той си мери общото напрежение .... Ама знае ли човек може пък да е така както казвате те са чудят как да набутат повече екстри ...
          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

          Коментар


            #6
            AAAAA ми , не съм го закачала......просто доста поразрових за този проблем , и не вярвам , на мен да се случи нещо ново и невероятно , така да се каже написах предположение .....и ето че и Вие се включихте и дадохте още инфо ! за което безкрайно Благодаря , и все пак ако знаете добри "специалисти" по този проблем в Бургас ?

            Коментар


              #7
              marinoka написа:
              AAAAA ми , не съм го закачала......просто доста поразрових за този проблем , и не вярвам , на мен да се случи нещо ново и невероятно , така да се каже написах предположение .....и ето че и Вие се включихте и дадохте още инфо ! за което безкрайно Благодаря , и все пак ако знаете добри "специалисти" по този проблем в Бургас ?
              Всеки Ел.Монтиор би могъл да се справи или в някой ЕЛКОМ , елементарно е , замерете с уред какъв волтаж дава автомобила на клемите на акумулатора като е запален трябва да е 14.1 Волт 14.5 макс ... без товар тоест пуснати фарове , само че при новите коли фаровете се включват сами да кажем значи трябва да е 13.7-9 волтажа на клемите на акумулатора в запалено положение. Ако е така алтернатора си работи , просто му е прекъсната тънката жичка за индикация на заряд или прескрипана и опира на корпус ... НЕ е кой зна нещо особено просто трябва да се провери кабелчето , най-много да се монтира алтернатора на ново...
              >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

              Коментар


                #8
                Fiat_Punto11 написа:
                Лампата свети при скъсан ремък , на алтернатора , или когато са износени четките му или колекторните пръстени на ротора .Има и 3ти вартиант има едно тънко кабелче което излиза от алтернатора ако е откачено пак свети Те ходят 2 кабела до него един дебел силов които минава през стартера и отива на акумулатора и това малкото което минава през реле и отива в таблото при лампата . Когато алтернатора не подава + (тоест не зарежда) на релето то седи затворено и лапмата на таблото свети в момента в които подаде + релето се отваря и лампата на таблото изгасва ... Общо взето ако не скъсан ремъка и тънкото кабелче си е наред , алтернатора ти е за рециклиране четки(които си вървят с реле реголатора ) и колекторни пръстени на ротора , па речи и 2 чифта лагери тъй тъй ше го рециклираш след време може са наложи го отваряш заради лагери ...
                С това нещо не съм съгласен. При всички автомобили с който съм имал досег работи на малко по друг принцип а именно:Тънкото кабелче тръгва от Алтернатора и стига до таблото кадето има Крушка(или Диод) ,на която има постоянно подаден + (през контакт).Тя получава - от алтернатора (когато не работи)(тънкото кабелче), а когато работи и произвежда ток, подава + по тънкото кабелче, а всички знаем че Крушка с два + не работи
                Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                Коментар


                  #9
                  todorshalev написа:
                  Fiat_Punto11 написа:
                  Лампата свети при скъсан ремък , на алтернатора , или когато са износени четките му или колекторните пръстени на ротора .Има и 3ти вартиант има едно тънко кабелче което излиза от алтернатора ако е откачено пак свети Те ходят 2 кабела до него един дебел силов които минава през стартера и отива на акумулатора и това малкото което минава през реле и отива в таблото при лампата . Когато алтернатора не подава + (тоест не зарежда) на релето то седи затворено и лапмата на таблото свети в момента в които подаде + релето се отваря и лампата на таблото изгасва ... Общо взето ако не скъсан ремъка и тънкото кабелче си е наред , алтернатора ти е за рециклиране четки(които си вървят с реле реголатора ) и колекторни пръстени на ротора , па речи и 2 чифта лагери тъй тъй ше го рециклираш след време може са наложи го отваряш заради лагери ...
                  С това нещо не съм съгласен. При всички автомобили с който съм имал досег работи на малко по друг принцип а именно:Тънкото кабелче тръгва от Алтернатора и стига до таблото кадето има Крушка(или Диод) ,на която има постоянно подаден + (през контакт).Тя получава - от алтернатора (когато не работи)(тънкото кабелче), а когато работи и произвежда ток, подава + по тънкото кабелче, а всички знаем че Крушка с два + не работи
                  Добре съгласен и се пак проблема е в цялоста на кебала или прикрепянето му ако алтернатора си дава волтаж нормално ... Не съм го разглеждал как е просто си го представих с реле което е нормално затворено и при контакт крушката свети при запалване алтернатора подава + на релето и то се отваря и лампата изгасва ... так си го представих . Но твоето обеснение е по точно и вярно и няма никво реле по пътя от алтернатора до лампата на таблото и проклетата лампа много лъже по какво съдя имам допълнителен волт метър ... алтернатора ми се скапа колекторните пръстне изядени и почна да дава 11.9 и докат се пребера слезе на 11.5 което е ... но ламапта не свети само мноо леко мижи в ниските. Но като видях какво става на волтметъра веднага спрях всякакъв вид консуматори за да мога да се пребера ... Така ,че не разчитайте на лампата само , с волтметър може да разберете преди да ви остави колата на пътя на сред нищото ... И преди да сте тръгнали на път, то се случва един път , ама то е достатъчно.
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    В Бургас срещу КАТ има сервиз който се занимава само с алтернатори и стартери. Правят и демонтаж/монтаж. На моя му се беше изкривила оста и направо поръчах рециклиран с 6м гаранция за към 200лв.
                    marinoka написа:
                    AAAAA ми , не съм го закачала......просто доста поразрових за този проблем , и не вярвам , на мен да се случи нещо ново и невероятно , така да се каже написах предположение .....и ето че и Вие се включихте и дадохте още инфо ! за което безкрайно Благодаря , и все пак ако знаете добри "специалисти" по този проблем в Бургас ?
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте и за много години,Чудех се къде точно да напиша този проблем и ми се стори, че тази тема е най-скоро обсъждана (поне от мен намерените теми) и затова тук ви споделям проблема си. Не съм много технически грамотен, но проблемът е обсъждан с баща ми, който е запознат с нещата, та сега малко и по темата.Имам фиат пунто 1996г. 1.7 TD и някъде преди месец ми светна лампата на таблото за акумулатора, след проверка с мултицет на клемите се установи ,че няма зареждане. Закарах гадта на сервиз и се оказа ,че алтернатора ми е бил целият омазан от масло и се бил окъсил (думи на сервизаджията). След което последвало миене с пароструйка и монтиране наново. Взех колата и всичко беше наред, зареждаше, пътувал съм извънградско около 600 км са били минати и нямах никакви проблеми, докато един ден отново не светна, след мерене отново се установи, че алтернаторът не зарежда. Следваше демонтаж на алтернатора от мен и баща ми, забелязахме , че болта, на който е вързан дебелият кабел, свързващ алтернатора и акумулатора, е хлабав. Демонтираният алтернатор отново беше измит с коресилин, диодният блок проверен с мултицет ( проверка за верига), четките бяха прегледани и бяха добри. Забелязахме, че колектора имаше канал дълбок около 1-2 мм от четките. След козметичните процедури и затягане на болта заедно с навиване на контра гайка, алтернаторът беше монтиран отново на колата. Пунтото е карано от баща ми и е зареждало без никакви проблеми в продължение на няколко дни. Изминатите километри са около 20. Днес тръгвайки обратно към София, запалих колата работеше на празен ход около 20 мин без никакви проблеми, след което я угасих докато стане време да тръгна, при следващото запалване проблемът се появи, отново светеща лампа на таблото и липса на заряд. Та, въпросът ми е възможно ли е този проблем да бъде от контактния ключ или ако някой е наясно, ще бъда много благодарен да сподели мнението си, приемам съвети дори и за добри сервизи, занимаващи се с този вид диагностика. Да споделя също, че имам дневни светлини, връзвани от мен и баща, които са свързани така ,че да светват едва когато контролната лампа на акумулатора на таблото угасне- иначе казано едно реле- едното му краче вързано на минуса на акумулатора, другото на алтернатора и по точно на болта, на който е вързан тънкият кабел за лампата на таблото.Благодаря предварително и се извинявам ако съм ви отегчил с подробното описание, но исках просто точно да разясня всичко! ))

                      Коментар


                        #12
                        seitgeist написа:
                        Здравейте и за много години,Чудех се къде точно да напиша този проблем и ми се стори, че тази тема е най-скоро обсъждана (поне от мен намерените теми) и затова тук ви споделям проблема си. Не съм много технически грамотен, но проблемът е обсъждан с баща ми, който е запознат с нещата, та сега малко и по темата.Имам фиат пунто 1996г. 1.7 TD и някъде преди месец ми светна лампата на таблото за акумулатора, след проверка с мултицет на клемите се установи ,че няма зареждане. Закарах гадта на сервиз и се оказа ,че алтернатора ми е бил целият омазан от масло и се бил окъсил (думи на сервизаджията). След което последвало миене с пароструйка и монтиране наново. Взех колата и всичко беше наред, зареждаше, пътувал съм извънградско около 600 км са били минати и нямах никакви проблеми, докато един ден отново не светна, след мерене отново се установи, че алтернаторът не зарежда. Следваше демонтаж на алтернатора от мен и баща ми, забелязахме , че болта, на който е вързан дебелият кабел, свързващ алтернатора и акумулатора, е хлабав. Демонтираният алтернатор отново беше измит с коресилин, диодният блок проверен с мултицет ( проверка за верига), четките бяха прегледани и бяха добри. Забелязахме, че колектора имаше канал дълбок около 1-2 мм от четките. След козметичните процедури и затягане на болта заедно с навиване на контра гайка, алтернаторът беше монтиран отново на колата. Пунтото е карано от баща ми и е зареждало без никакви проблеми в продължение на няколко дни. Изминатите километри са около 20. Днес тръгвайки обратно към София, запалих колата работеше на празен ход около 20 мин без никакви проблеми, след което я угасих докато стане време да тръгна, при следващото запалване проблемът се появи, отново светеща лампа на таблото и липса на заряд. Та, въпросът ми е възможно ли е този проблем да бъде от контактния ключ или ако някой е наясно, ще бъда много благодарен да сподели мнението си, приемам съвети дори и за добри сервизи, занимаващи се с този вид диагностика. Да споделя също, че имам дневни светлини, връзвани от мен и баща, които са свързани така ,че да светват едва когато контролната лампа на акумулатора на таблото угасне- иначе казано едно реле- едното му краче вързано на минуса на акумулатора, другото на алтернатора и по точно на болта, на който е вързан тънкият кабел за лампата на таблото.Благодаря предварително и се извинявам ако съм ви отегчил с подробното описание, но исках просто точно да разясня всичко! ))
                        Колега и аз го ядох с тоз проблем са пак го сваляш . Тез канали дет ми ги описа не бива да ги има ! И аз бях с такива . До толкова бяха дълбоки , че чак до оста бяха стигнали и затова не зарежда. Първия път смених само четки и точно като тебе карах 10 дена и до там. Аз го усещах по волтметъра в колата както си ми даваше 13.7 с фарове пуснати на празен ход е 14.1-2 волта и почна ми дава 11.9 лампата не светва , но не зарежда. Са си го свали пак алтернатора тъй и тъй го разглобяваш и ще го разпояваш намотките от диодния блок. Решението е нов ротор с не толкова оядени колекторни медни пръстени или , да смениш на твоя ротор медните колекторни пръстени с нови. Тъй и тъй го рециклираш земи си и 2 лагера по 4-5 лева са предния е по голям задния е по-малък. За да да не го пипаш още 200-300 000 км тоз алтернатор. Ако сменяш направо алтернатора , прегледай дали няма канали пак тоя дето ще вземаш. Вероятно ще има но няма да са толкова дълбоки. Ако има нещо драскай. Аз моя поне 10 пъти го събирах докато ми дойде акъла ...
                        >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                        Коментар


                          #13
                          Fiat_Punto11, много благодаря за бързия отговор! Мисля да пробвам това с нов алтернатор , ще потърся на Бош, че моят е Магнет Марели и ще гледам за тези пръстени да нямат канали както ти каза.

                          Коментар


                            #14
                            seitgeist написа:
                            Fiat_Punto11, много благодаря за бързия отговор! Мисля да пробвам това с нов алтернатор , ще потърся на Бош, че моят е Магнет Марели и ще гледам за тези пръстени да нямат канали както ти каза.
                            Свали си ротора и го занеси да му , сменят колекторните пръстени макс 20 лева да ти земат.
                            >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                            Коментар

                            Working...
                            X