Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алтернатора презарежда?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    На този регулатор Anglia ли пише, или Velikobritaniq?
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      #17
      England, не ме ебавай. Знам, че я наричат Великобритания. Почти съм сигурен, че това прочетох на него. Беше с големи букви. И тоя дето ми прави алтернатора каза, че дигането е само от регулатор, спадането от диодна плочка. Диодната плочка била мерена и не знае защо така пада и не дозарежда. Вика, че могла да пробие не знам си к’во и да го праща на стенд у София, е слабо да дам 100 лева отново. Някой би ли си мерил стойностите и при пълен товар с климатик и загряла кола дали му пада като при мен. Не знам вече. Пада най-много като вкл. перката на радиатора 13 на 1000 оборота, когато е вкл. основно перката на радиатора. +фарове къс-дълги, плафон, сд, климатик, парно на 4, и перката да се върти, на 1000 оборота динамото ми прави 12.6...Когато подавам газ се качва и си стига 14.6-7.
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #18
        Алтернатор

        Колега,направо ме е яд ,като чета в кви филми те вкарва тая кола или ти самия се вкарваш.При първо четене всичко изглежда наред,но има една приказка "под вола теле да търсиш"Тоя стенд дето говориш за него как си го представяш ти?Тва е един ел.мотор дет върти алтернатора,свързан към една крушка и една АБ и с мултицет се мери кво показва на АБ и на клемите на алтернатора.Тва не е толкова сложно устройство та 5 човека да му умуват и баят.Първото което, някой въобще правилно измери ли му показанията?На 2000 об. С пуснати фарове и без-0т 13.8/14в до 14,4/5в напълно нормално.Ако пуснеш всички консуматори естествено,че ще клекне.С колко зависи каква е консумацията в ампери.Трябва да се изчисли и да се види. Предвид другите ти питания относно електрониката силно ме съмнява,че имаш някаква утечка от поне ампер по инсталацията,макар да казваш,че си мерил и не си открил такава.Другото е и новия АБ да е калпав или недозареден.Занеси го гаранционно да го заредят ,стендоват и с товарна вилка да го мернат ,и там където трябва да го заверят да проверят както трябва какво се случва със зареждането му.Като цяло проблема ти е много коварен,и аз се боря с подобен на друг автомобил повече от година,но накрая се отказах, и ако колата преседи 4-5 дена без да се кара и пада АБ.Отелно показанията при измерван на АБ варират от 12.5 до 14,4в ,но при мен зависимостта е топлинна.Дефакто като загрее колата и почва да недозарежда.Аз съм се насочил към ремъка ,понеже мисля че почва да приплъзва.Виж си и ти твоя в какво състояние е или кажи поне качествена марка ли е,не е толкова скъп може профилактично да го смениш.Докато е свален си виж и ролката как е .Одтелно ако има и окиси някъде става сложна и ти трябва стабилен и всеотдаен електричар да се захване и да направи всички нужни измервания да види от какво се колебае тоя ток.Давай по-обширна информация ,за да получаваш по-адекватни и насочващи отговори.Като последна мярка се разгледай в раздел "Купува/Продава",вземи от някой колега един алтернатор за проба,разберете се да го тестваш седмица-две и му го плати.С доставката едва ли ще ти легне повече от 60-70 лв.Това е.Успех!
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #19
          Ремъка го гледа тоя дето ми прави алтернатора. Каза, че не приплъзва. До оптегането му, преди да дам алтернатора беше слагам от мен и брат ми, а сега от майстор. Стойностите са все така. Разбери, че не ми пука за тия стойности, а за акумулатора! Както казах, акумулатор който палеше от раз, изгоре за 3дни (500км) в момента централното не ми тръгва. Не може така да умре акумулатор. Дори не може да го заредим, чак загрява. Нямам големи утечки, най-много 0,02 мисля, че показа, като си пусна плафона си скача на 0,07. Не знам. Колкото до стенда, ми обясниха, че тия стендове са фашкий дето се правят така и си трябва сериозна машина, за да отчетеш нещата правилно, която струвало доста. Както и да е по тоя въпрос. Колкото до акумулатора, не вярвам да има проблеми. Ще качна един друг тия дни и ще го замеря него да видя как го зарежда алтернатора. Моят е varta 54ah, ако сложа един 70 ще смени ли стойностите много? Или трябва да търся подобен апераж като моя, за да отчета добре. Страх ме е да тръгна на на някъде, че ще вземе да не запали тая кола, като я угася. Нито знам к’ви ги върши тоя алтернатор, нито нищо. И мен ме е яд и ще я продам за 1000 лева, ще си стисна гъза и ще си купя едно нисанче, та да ода да досаждам на хората в нисан форума.
          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

          Коментар


            #20
            стенд

            Тука за стенда явно става на въпрос да се проверят намотките.Но все пак си е голяма хамалогия спрямо друг алтернатор ,дори само за пробата.За АБ -ампеража го гледай като обем най-общо казано.Един АБ има много параметри,но да сложиш по-голям ампераж няма проблем стига физически да се побере в стойката.За загряването на стария-смъртник е ,не го мъчете.Най-вероятно умряла клетка.Аз лично бих се насочил към реле-регулатора,защото той е затова-един вид като термостата ,да пропуска и ограничава тока до дадени граници.Сега тоя новия да не е някво пълно менте и пак да има да се чудиш къде се крие заека...ЗА АБ към момента не се притеснявай ,ако си имаш заверена гаранция.Но да останеш на пътя-да.Според мен имаш някъде нещо не както трябва.Тя марката по принцип се слави със слаба електрическа част, и ей такива проблемчета отказват маса хора да се сдобият с иначе хубав автомобил.Трябва задълбочено ровене и мерене.До тук разбрахме:проблем с присвяткане на ксенона.-Проблем с прозорците.-проблем с плафоните.-имаше май и проблем с фаровете.(може и др,които не се сещам).Дори и по една от тези вериги да има проблем всичко става мазало.Оги беше обяснявал на един друг потребител за свойствата на тока.Уж всичко 6,а пък проблем.Ти с тея маси по купето, намери ли ги къде са;зад фаровете и по скоростната кутия,един на стойката на акумулатора и един наврян ниско долу май беше.Отделно крушката в таблото има голямо отношение към цялата работа.Тя как се държи:-присвятка,мижи,свети и след палене гасне?Отделно кажи на какви разстояния се движиш,спираш-тръгваш.Имаш ли ДРЛ или караш на къси?Какво допълнително имаш слагано,подразбирам че имаш централно.Какво е -аларма или само откл/залл?Кадърно ли е сложено?Направи проба-откачи минуса от клемата на АБ и виж при обратното му поставяне дали преискрява,това ще ти даде насока дали имаш утечка.Колкото по-голямо е ,толкова е по-голяма.Иначе се мери,пак да си повторим- на откачена минусова клема и обхват 10А на мултицета,последователно на веригата:минусова клема-минусова мултицета-плюс мултицет към минус на АБ.0.03А е добре.Докато не си хвърлил торба пари разходи се из района до някоя морга с някой от тея двамата хубавци да изберете един алтернатор по усмотрение на майстора и да го сложи само за проба какво ще стане.Дет се вика може да го върнеш по всяко време. Аз друго не се сещам.Просто тези неща си искат мерене и физически допир предвид това,че си отхвърлил най-често срещаните.Успех!
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #21
              Да, знам как се мери утечка. Както казах, мултицета ми я отчита до 0.02. Светвам плафона и тръгва на 0.07. До масите, намерих само тая на двигателя и я изчистих. Клемите на аку-то са чисти, а ксеноните ги разбирам защо имах проблеми с тях. Като се има предвид, че колата загрее и това напрежение падне до 13, какво остава като пусна и ксенони. Те умират, няма ток за тях. Те за това се вкл. когато искат, а аз се чудех какви боклуци съм взел... Също така габаритите ми гореха. В момента нямам и не знам дали ще изгорят след този "ремонт" на алтернатора. Също и ксеноните ги махнах, на обикновени съм. Говоря за преди това. След оправяне на патроните на колата започнаха проблемите с плафоните. Не вярвам да има нещо общо тия работи. Прозореца проработи отново от самосебе си. Най-много я карам на къси разстояния. Нямам нищо слагано. Алармата я махнахме (беше фабрична), понеже вътре в нея някакви клеми бяха окъсили и ми правеше проблем с горивната помпа и не подаваше маса/+ не помня к’во беше. Електричар добър ми махна прага и смени някви кабели там и помпата се оправи, като единия го заеба в скоч. Ходих и при него да го питам дали знае нещо по въпроса, вика ми, че не знае, само алтернатора за него беше преебан. Крушката на таблото като дам контакт си свети постоянно, запаля ли, гасне веднага. Никога не съм я виждал да пресветка, докато карам или да се появява. Дори когато запаля колата и ми зарежда 12.6-7 волта, тая лампа не светва, та дори и правих сянка. Не знам. Възможно ли е тази диодна плочка, която са мерили и е показвала добре, да си има проблем въпреки това. От диодната плочка напрежението не може да се вдигне и да презарежда, нали? Все си мисля, защо не накарах и нея да я сменят. Деба тия 30 лева, та сега да знаех, че всичко е било сменено. Дадох 150 лева за това динамо, а да си бях купил ново. Те така става като не мислиш. И така не разбирам как на толкова стара кола може да са и толкова скъпи частите. Нечувано. Или това е един от плана, да се разкарат от старите автомобили. Не знам, сериозно обмислям да го разкарам при първа възможност. Не вярвам друг да старада толкова от автомобила си, та аз го пазя като цвете.
              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

              Коментар


                #22
                qnkov написа:
                Да, знам как се мери утечка. Както казах, мултицета ми я отчита до 0.02. Светвам плафона и тръгва на 0.07.
                От това което прочетох - съвсем накратко ще ти кажа да смениш майстора. Никъде не стана въпрос за четките. Те сменени ли са? Сега ми следи внимателно мислата: в един плафон свети една лампа, която е поне 5 вата. При подадено напрежение от 12 волта, и спазвайки закона на ОМ, то следва, че за да има мощност 5 вата при 12 волта, през нея трябва да преминва ток от 5/12 части от ампера, или закръглено - около 0.4 АТи казваш, че мериш 0.02 А, а след светване - 0.07. Първо помислих, че си сгрешил с една нула, но след като го пишеш в 2 мнения - значи едва ли грешиш двда пъти за едно и също. За да се повиши токът с 0.05 А, както ти си измерил, то следва, че мощността на този плафон е:12 В * 0.05 А = 0.6 вата. Това е наполовина спрямо лампичка за табло, която свети... знаеш колко. И сега - сигурен ли си, че като пуснеш плафона, отчетеното показание на уреда е 0.07 А, а не 0.7 А? разликата е 10 пъти Ако уредът ти показва 0.07 - то по най-бързия начин го засили в първата срещната кофа за боклук, а ако си на по-висок етаж - пусни го от този етаж да падне върху асфалт или бетон. Пак въпроса от началото: четките? И аз скъсих живота на първия ми акумулатор заради проблеми с алтернатора, но не съм продал колата, а си реших проблема с алтернатора. На китайския ми уред го гледам 13.6, 13.7 и си викам "Екстра!", ама на осцилоскопа като го видях - приличаше на кардиограма на сърце, което не бие ритмично, а когато си иска и с каквато си иска сила. След ремонта на алтернатора, показваше почти права линия, с равномерни колебания. Като ти се спука тръба вкъщи нали не продаваш къщата, а ремонтираш тръбата? Така и тук - няма какво да и продаваш на колата, просто си ремонтирай алтернатора. И смени майстора.

                Коментар


                  #23
                  Хм, то зависеше на колко го слагам там, и от там делението на нулите. Бе не помня да ти кажа, ама нямам утечка, въпреки че хвърчат искри от кабела на аку-то. То все пак ми е свързано СД-то директно. Не е като да знам за к’ви четки става на въпрос, но в магазина ми казаха, че регулатора си върви с четки. Освен ако и той си има четки и да има и други четки в алтернатора. Дори ми посочиха нещо, ама така и не разбрах какво. Стърчеше едно като тел от регулатора. Ако ми кажете, че става въпрос за други четки - става проблем. Ако има такива, майстора би трябвало да е видел, че са износени.Друго е кола за 1000 лева, друго е къща. Само джантите и гумите на нея са ми 500 лева. Почва да ми писва сериозно от тоя контейнер. Който иска бартер без доплащане, да пише. ))))
                  Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                  Коментар


                    #24
                    Виж и тоя линк към и-бей.Разпознаваш ли някои от сменеите ти части?По принцип блок-бобината умре ли няма как да сбъркаш.Това става толкова рядко,че е по-скоро прецедент... По принцип се почва с четки,но си ремонтирал преди половин година и Ние допускаме,че некадърниците са си свършили работата и не сметяме ,че трабва да питаме очевидни неща.Самите четки:те са графитни правоъгълници със стърчаща жижка вложена в пружинака като от химикал,но по-дълга и по гъвкава,за да може да избутва четката навън в процеса на износването й. Най-добре ,ако тея не се справят си вземи алтернатора ,отвори го и снимай какво става вътре.Блок-бобината се мери и с твая мултицет на графа "съпротивление-ОМ".После визуално се гледа всичко останало. Сега да разбираме ли ,че имаш нов и стар алтернатор или само стар,но ревизиран некадърно. Ти беше от Русе май или там някъде,свърже с някой приятел ,роднина да те насочи към съвестен и знаещ човек,дори и от съседно населено място или намери в нета човек и го прати по еконт..По нета колкото и да го дъвчем съм сигурен,че повече ще те объркаме ,отколкото да ти помогнем. И за утечката ,два пъти го чета и два пъти се чудя как пускаш плафона и виждаш какво става като си разкачил минусовата клема на АБ и не трябва да има ток там,докато не я закачиш?Има един вариант-на отворена врата и копчето на светене,но както отбеляза Оги,показанието ще се вдигне с много повече от 0.04А на скала 10А без предпазител.Прсто на тези мултицети долната граница е стотина мииампера мисля... И пак да си кажа-има много свестни колеги,които ще ти предложат втора ръка в добро здраве с нужните гаранции.Веднага визирам Колегата Lithrone.Съвестен и коректен до края.Наистина е неприятно да се закучи нещо такова и 10 човека да седят и да се почесват и да викат"ам за пръв път ми се случва".Тва не е химия или биология да стават реакции и видоизмения или мутации.Проста механика и със знания и апаратура всичко лъсва в рамките на минути.Ето Оги ти каза:-осцилоскопа веднага хваща смущенията.От какво вече са породени те,механикът ще каже на база опита си и знанията си.Но аз все още си имам на на ум ,че по твоята кола са ставали небивали неща по инсталацията и в крайна сметка ти сърбаш чужда попара.Няма как хиляди коли да се оправят в рамките на часове или ден,а ти вече почти четири седиш и чакаш някой си там да се справи с този "толкова рядък казус"Дано намериш правилният човек,или някой който чете да отдели време и да ти помогне истински.Успех!
                    qnkov написа:
                    Ами аз днес поставих друг акумулатор 70+ ah и все така показваше волтажа. Вече до кабелите, риск спечели - риск губи. Съмнява ме. http://starterok.com/goods/voltage-r...252.htmlЕто това е регулатора, който сложих. Почти съм сигурен, че е такъв. Много си прилича. Като стърчи една тел от него. И от тоя стърчи ако се загледате. Нямам представа тия четки дали са в него или не. Казаха ми, че въярвал с четки в магазина. Аз никъде покрай него не видях правоъгълен графит или нещо. Ако случайни ги има тия четки, но на друго място, вече се знае защо не зарежда достатъчно.
                    Колега,без четки няма да има ток никакъв.Те са проводника му така да се каже.Както и Иван е споменал,трябва мерене,мерене и пак мерене.Това,което е написал е А-то и Б-то ,дето всеки уважаващ себе си човек занимаващ се с тая дейност трябва да отдели време и да провери първо.И Оги обяснява на един човек вчера,че 12 волта напрежение не означават нужната сила за задействане на нещо.Пипкава е работата.Упорит си и искаш сам да откриеш проблема,но намери някой ,който му се занимава и разбира покрай теб и ще станат нещата Поздрави!ПП:Четките се виждат от ясно по-ясно(картинката е от твоя линк) http://starterok.com/goods/voltage-r...EG0018007.html
                    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                    Коментар


                      #25
                      Първо на автомобила се поставя друг акумулатор който със сигурност е изправен и зареден.Желателно е да се свали от друг автомобил дето всичко му е наред!След това се мери зареждането директно на генератора.Маса се хваща от корпуса на генератора а плюса на шпилката дето е дебелия кабел(не на дебелия кабел и не на кабелната обувка).След това масата остава на генератора а плюса се мери първо на кабела на акумулатора(не на кабелната обувка и не на клемата на акумулатора).След това плюса се мери директно на клемата на акумулатора(не на кабела и не на кабелната обувка).Ако всичко е наред,плюса остава на акумулатора и се мери на минусовия кабел на акумулатора(не на кабелната обувка и не на клемата).След това минусовия кабел отива на клемата на акумулатора(не на кабела или кабелната обувка)Накрая се правят съответните изводи!Малко дълго стана ама съм имал случаи проблема да е там дето са кербовани обувкита към кабела!
                      OVB X18XE1 седан+ГИ

                      Коментар


                        #26
                        Ами аз днес поставих друг акумулатор 70+ ah и все така показваше волтажа. Вече до кабелите, риск спечели - риск губи. Съмнява ме. http://starterok.com/goods/voltage-r...252.htmlЕто това е регулатора, който сложих. Почти съм сигурен, че е такъв. Много си прилича. Като стърчи една тел от него. И от тоя стърчи ако се загледате. Нямам представа тия четки дали са в него или не. Казаха ми, че въярвал с четки в магазина. Аз никъде покрай него не видях правоъгълен графит или нещо. Ако случайни ги има тия четки, но на друго място, вече се знае защо не зарежда достатъчно.
                        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                        Коментар


                          #27
                          Вероятно имаш проблем със сенс кабела на алтернатора. Търси тънък зелен кабел влизащ в алтернатора. Откачи го и пробно пусни кабел от + акумулатор към въпросната букса на алтернатора където е бил закачен зеления. Запали и измери напреженията на празен ход. Диодна плочка недей да сменяш.

                          Коментар


                            #28
                            Четките са си там на регулатора. Днес ходих в магазина да ми изкарат тоя регулатор и да го видя. Бяха заврени под една пластмаса. А тоя тънак зелен кабел, за който говориш директно към аку-то ли отива и демек да е преебан нещо, затова да пусна от + на аку-то до онази букса нов за проба?Аз днес мерих с маса от корпуса на алтернатора. Резултата беше същия като от масата си на двигателя. Днес алтернатора ми презарежда, а не дозарежда.Ето и видео на днешното мерене. Колата я карах 10 минути и спрех да меря. Първоначално съм с +къси, дълги, плафон, сд, климатик + 4 парно (перката не можа да пусне, не беше загряла) и после ги изкл. На видеото ще видите. Като изкл колата и меря аку-то, се е заредило на 15V, след някво време седене си пада. Мулти цета ми дава много малка разлика от добър мултицет, тъй че не е за винене той. Ако хубавия показава 14.50, моя показва 14.58.Ето го видеото: http://vbox7.com/play:f9d6595aa7След 1 час, палене, гасене, тръгване и т.н, реших пак да сложа мултицета да меря като за последно. Показа ми 14.3 и се вдигна до макс 14.5. Просто не знам.
                            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                            Коментар


                              #29
                              Не. Зеления кабел идва от лампата на таблото. Чрез този кабел алтернатора първоначално се подмагнитва и следи и напрежението. Лампата за зареждане странно ли се държи. Пробвай така с кабела но само за тест. Другия вариант е да имаш лоша маса между двигателя и шасито или вътре в алтернатора.

                              Коментар


                                #30
                                Лампата на таблото няма никакви проблеми. Нито мига, нито се вкл-а, освен когато дам контакт. Постнах горе и видео да видите сега, че презарежда. Както казах, мерих и с маса от корпуса на алтернатора. Един ден друго, друг-друго.... Взимам кабел от + на акумулатора, бодвам го на мястото на зеления кабел на алтернатора и паля колата? Да не стане нещо изненадващо? Аз да попитам. Тоя алтернатор ако искам да си го купя направо, колко A се води? 85 или 100? Предполагам, че има значение дали колата е с климатик и какви екстри има. Ако ме изнерви още малко направо да сбера пари и да купя един, а лагерите на тоя и регулатора да си ги запазя за бъдещи проблеми, след като са нови и така...
                                Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                                Коментар

                                Working...
                                X