Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алтернатора презарежда?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Алтернатора презарежда?

    Понеже моя стария аку уж издаде багажа взех нов, 54ah 530е, за fiat bravo 1.8 96". Мерих аку-то с мултицет за 20 лева преди да го качна 12.5, сложих го и запалих колата. Измерих утечки - няма, измерих как зарежда ... отиде на 16v. Тръна от 15 и постепенно се качваше. Пуснах всички неща в колата и покарах 5 минути, като го измерих показа 13.9... Угасих всичко, както и колата, след 2 минути я запалих и отидох да меря как презарежда. Тръгна от 14.3 и стигна до 15.7 и изглеждаше, че още може да се покачва... Какво излиза, че алтернатора ми е преебан ли? Възможно ли е заради това стария аку да издаде багажа така резко за 3 дни?
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    кола

    А на уреда батерията здрава ли е да не е стара че тогава показва различни стойности другото е регулатора да прави проблем
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Уреда е на 4 месеца. Съмнява ме да има проблем в него. Какво остава сега? Реле регулатора и диодни блок на алтернатора ли? И ако е от тях, колко пари струват. Възможно ли е друга причина? Направо не ми се дават пак 100 лева за майстори и 100 лева за чарколяк ;/Имам съмнения, че точно от това презареждане преебан аку на няма и 2 години. Явно някой клетка не е издържала и затова като го зареждах 7 часа дори не можах да завъртя един път с него. Ако хората, които ми следят темите, си спомнят, че пуснах и една, в която се чудех защо ксеноните ми правят постоянно проблем, горят, както и габаритите, май ето я причината. Дали съм 100% за регулатор и диоден блок? Трябва ли да ги сваля и да им видя номера, за да мога да ги поръчам и от къде да ги поръчам...Edit: Сега карах пак колата. Пуснах всичко в нея и я покарах 15 минути, докато си търся майстори. Отивам да меря отпред, а се променя и шума на двигателя, та нещо притрака дори. Когато слагам мултицета, то показва 13.1 със светлини, сд, климатик и плафон пуснат. Колата вкл. и перката, и падна на 12.9. Та уж презареждаше? Изкл всичко и угасих колата, след 2 минути я запалих и мерих пак без нищо пуснато. На 14.3-7 седеше стойността и не се вдигаше. То май когато той прецени се ебава? Намерих си майстор, за 50 лева демонтаж и монтаж на алтернатора и отделен човек ще ми го прави и там 30-40 лева + части сигурно 100 лева и те, регулатори, диоди , та 200 лева. Супер!
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        Защо пък ти е диоден блок да сменяш? Реле-регулатора барабар с четките и четкодържателя е 35лв. 30-40лв за смяна на реле-регулатора при положение, че алтернатора е свален е адски скъпо. Има да се свалят лагерите със скоба, за няма и 10мин работа 40лв кой вади? Вече ако ще се сменя и диоден блок си е хамалогия. Аз взех за 220лв цял рециклиран фабрично алтернатор (нови лагери, четки и т.н.) с 6м гаранция и стария с изкривената ос - за резервни части. Погледни и колекторния пръстен да не е изяден - ное в около 8-10лв.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Ами толкова някъде. Просто в малък град и 2ма майстори, няма как да не са скъпчии. Не знам, аз няма ли да мога сам да сменя чеките и регулагора? Просто съм чувал, че при смяна на регулатора задължително и блока се сменя. Ще може ли да ми дадеш сайт от където да ги поръчам тия чарколяци или поне да сравня цените, понеже тия майстори сами поръчват частите и после ми обявяват цената. Сега да споделя. В момента алтернатора не ми презарежда, а се държи горе-долу добре. 14.3 при нетовар, при пуснато всичко + климатик 13.6-7, а като задвижи перката на радиатора пада на 13. Предполагам не е баш уред така да става. Но защо от презареждане стигна до недостик?Някой може ли да ми даде подробна информация за махането на алтернатора. Може и сам да пробвам или да дам някой съвет на добрите ни майстори тук.
          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

          Коментар


            #6
            Ще ти кажа моя как го махнаха. Свалиха ремъка му. Откачиха горния тампон на ДВГ. Откачиха алтернатора. Вдигнаха колата на подемник. Подпряха ДВГ с телескопично подпора. Откачиха долния тампон. С щанга леко напънаха ДВГ да мръдне напред и извадиха алтернатора. От там на "Цар Симеон" - смяна на лагери, колектор и реле комплект, т.е. пълна профилактика - общо 110 лв за части и труд. Качване на алтернатора на колата. Общо разходи - 160 лв.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #7
              А по принцип ако го сваля тоя алтернатор може ли да се провери какво не му е уред? Уж един майстор имаме тук дето се занимава със стартери и алтернатори. Може ли да го замери нещо или на сляпо се сменят тия неща?
              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

              Коментар


                #8
                Алтернатора се проверява на стенд, преди да му се прави какъвто и да е ремонт, освен ако не е видимо дефектирал. А ти преди да се хвърляш във филмите, вземи и си намери един кадърен мултицет, че с тия ментета от по 20 лв., ако знаеш що електроника е съсипана ... Аз когато си купувам акумулатор, ходя с моя мултицет, както и когато ходя за профилактично измерване, когато там искат - на 6 мес. мисля че беше. Почти винаги ми вадят такива умрели мултицети като твоя, и се налага да се чудят майсторите как да ми се оправдават, като направя измерванията с моя мултицет. Търси такъв, който изписва на дисплея "OL" когато е примерно на позиция за измерване на съпротивление. Тия дето показват "1" са за кръжока по трудово обучение в 3-ти клас. Твоя за 20 лв. със сигурност е такъв. А тези колебания веднага след стартиране на ДВГ са нормални, но не трябва напрежението да прехвърля 14,4 V дори и при максимални обороти.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  За мултицета си прав 100%. Просто парите ми бяха ограничени, затова съм с такъв за 20 лева, но мерих и с друг, който е за същите пари, но друг модел, и ми показаха почти еднакви стойности. Единия показваше 14.29, другия 14.21.... За пример го дава, тъй че би трябвало все пак да мерят добре. Ще го мисля натам си закупя сериозен мултицет.Аз сега направих профилактика на клемите и масите и мерих пак. Би ли ми отговори как ти се струват тия мерения? Знам, че не са нормални. Паля колата и показва 14.3, след 5-10 минути се качва на 14.7-8 и не мърда. Това е на 1000 оборта някъде. Като подавам газ, не иска да мърда. Тука тука се върти. Пускам фаровете пада на 14.5-6, пусне се и перката на радиатора понеже колата е загряла и падне на 14.2-3. Два пъти го пробвах това и все така седеше. Накрая във всичко пуснато - фарове, плафоните, сд, и радиатора, както и перката на загреля радиатор работеше и волтажа падна резко от 13.7 на 13.. и се въртеше 12.7-13.1... Това е на 1000 оборота, и като тръгна да давам газ... 2000 оборота 15v презареждане... 2500 17v... стигна до 3000 оборота удари 19-20v....Утре започвам сериозно с майсторите. Уж ще го разглабя един пич, дано успее.
                  Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                  Коментар


                    #10
                    Колега, имам чувството, че във всяка тема ги цитираш тея измервания и питаш дали са наред. Не са наред, не знам колко човека да ти го кажат. Сваляй алтернатора и го носи на ремонт. И събирай пари за уред. За 50-60 лева можеш да си вземеш уред от нисък клас, който мери достатъчно точно. Аз си работя с един на Уни-Тренд и е достатъчно точен за елементарни неща по колата, като например да знам дали алтернаторът зарежда нормално или не. 59 лева струваше, с автоматично изключване. И твоят от 8.50 става, ама като му се изтощи батерията, започва да показва каквото сам си реши.

                    Коментар


                      #11
                      qnkov написа:
                      За мултицета си прав 100%. Просто парите ми бяха ограничени, затова съм с такъв за 20 лева, но мерих и с друг, който е за същите пари, но друг модел, и ми показаха почти еднакви стойности. Единия показваше 14.29, другия 14.21.... За пример го дава, тъй че би трябвало все пак да мерят добре. Ще го мисля натам си закупя сериозен мултицет.Аз сега направих профилактика на клемите и масите и мерих пак. Би ли ми отговори как ти се струват тия мерения? Знам, че не са нормални. Паля колата и показва 14.3, след 5-10 минути се качва на 14.7-8 и не мърда. Това е на 1000 оборта някъде. Като подавам газ, не иска да мърда. Тука тука се върти. Пускам фаровете пада на 14.5-6, пусне се и перката на радиатора понеже колата е загряла и падне на 14.2-3. Два пъти го пробвах това и все така седеше. Накрая във всичко пуснато - фарове, плафоните, сд, и радиатора, както и перката на загреля радиатор работеше и волтажа падна резко от 13.7 на 13.. и се въртеше 12.7-13.1... Това е на 1000 оборота, и като тръгна да давам газ... 2000 оборота 15v презареждане... 2500 17v... стигна до 3000 оборота удари 19-20v....Утре започвам сериозно с майсторите. Уж ще го разглабя един пич, дано успее.
                      Е това никак не ми се връзва ! Има нещо нередовно, но си трябва наистина диагностика на стенд. При закачен акумулатор, не би трябвало изобщо да може да достигне 20 В.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Не е 8.50, а 20 лева! Дадох колата на майстор, да свали алтернатора и ще ходя при друг да прави алтернатора, въпреки че няма стенд? Смешно, нали. А това казах как се получава, дори уред за 20 лева не би трябвало да се шашне така и да бъгне. Според мен измерванията са си добре що-годе добре, пробвах с 2 мултицета в тоя ценови лист. Пуснах всичко в колата и беше загреля. Волтажа на мултицета показваше 12.7 до 13 волта. Като почнах да форцирам с газ, резко се качваше нагоре всичко. Към 3 хиляди оборота вече изписа 19 v на него. Какво да кажа. Акумулатор, който палеше от раз, за 3 дена издаде багажа, и не иска дори да ми задейства централното. Най-вероятно точно тоя тип презареждане му еба майката, а сега с новия варта за 150 лева просто не рискувам.Ще си взема регулатор и четки и така. Пък к’вот стане вече. Само не знам от къде да ги поръчам и каква марка трябва да са. Или се гледа някакъв номер на стария и по този номер поръчваш и новия?
                        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                        Коментар


                          #13
                          Не се коси за уреда, на мен уред за 60 лв ми е показвал 24 В при измерване реално на 12 В след стабилизатор. Както вече писах, на тези дето изписват "1", нямам грам вяра. Те са изпълнени с АЦП (аналогово-цифров преобразувател) и често опорното напрежение се влияе от напрежението което осигурява батерията. Дори и да не e светнал индикатора за изтощена батерия, пак завишават показанията. Другите които изписват "O.L" са с процесор, който работи с вътрешно еталонно напрежение, и там грешки се получават единствено при измерване на големи капацитети, тъй като принципа на измерването им изисква използването на аналогова схема. Всички други параметри са с голяма точност на измерване, независимо от състоянието на батерията. Достатъчно е да се виждат символите на дислплея, дори и много бледо, вследствие на изтощена батерия. Ето снимка на качествен и надежден мултицет на 20-тина години :
                          Прикачени файлове
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            Ше подбера някой уред по-натам. Аз досега държах алтернатора в ръцете си и го дадох на друг да го види. Лагерите са сменени преди половин година, а се обаждат... Нямам думи. Близо 60 лева струваха тия лагери. Нема и да ги сменям. Купих и регулатор за 45 лева. То по-добре да си бях купил едно динамо за 250 лева и точка... Сиа и тия да ме баламосват малко и за работата да ми кажат 40-50 лева. Те. Чудо , да имаш фиат. Затова треа се учат тия работи и да си ги правиш сам. Ще набирам стаж аз. Има да ви спамим още години сигурно.
                            Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте. Алтернатора ми го закарах на майстор. Видимо бяха отишли лагерите за половин година (бях ги сложил чисто нови), та сменихме лагери и регулатора (регулатора беше 43 лева пишеше Англия на него.), и те ми казаха, че диодната плочка е наред (но така и не ся сменихме, а май трябваше, понеже проблема може и онея да е?), понеже са я мерили. Монтирах го и мерим. От 14.5 се вдигна до 16v на празен ход. След 3-4 часа седене на колата и каране, мерим пак с но 2 уреда, като единият беше на майстор и хубав. Разликата от моя и неговия беше в 10 миливолта. При него засекох най-много да зарежда на празен ход 14.6, на моя уред показваше 14.7. К’вот и да правя, не можах да го накарам да презарежда повече от това. Не знам какво му се случи по-рано. Но пък от друга страна не стига заряда. Като се пусне всичко в колата, пада на 12.6, като говоря перка на радиатора, климатик + парно 4, къси-дълги, сд на 1000 оборота показва 12.6 някъде. Като му даваш газ се вдига до 14.4-5, но зависи колко газ му даваш. И общо взето стойностите се менят. Ако на празен ход ми показва 14.5, след 10 минути със къси-дълги, сд и плафон, ми показва пак 14.5 не пада под 14 въобще. То си избира един вид как да ги показва тия стойности. Няма едни и същи стойности на мерене! Е, какво правя сега? Лагери сменени, регулатор сменен, диодна плочка мерена и уж наред... Какво излиза сега? Да хвана да сменя и диодната плочка, пък к’вот стане? Питах майстора, той ми каза, че няма как от кабелите да стават така стойностите, освен ако не е станало някакъв дефект-късо, нещо от стартета, някакви такива ми разправя и че е вижда такъв случай на 10 години веднъж.Направо въпросите ми. При вас тия стойноти като при мен ли са?Направо да си закупя нов алтернатор и ако и ония показва така да продавам колата направо?
                              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                              Коментар

                              Working...
                              X