qnkov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернатора презарежда?
Collapse
X
-
Честно казано не долавям представа защо да го правя това, но ще питам на лично човека казал ми го. Все пак не знам въобще какви кабели и колко влазат в тоя алтернатор и какво вършат. Днес се опитах да сменя паразитната ролка, понеже издаваше шум, та откачих ремъка, но преди това долу на онази голямата ролка с имбуси по нея дето има дори сложих една черта с маркер и една на ремъка, та да се срещат и така да го сложа после. За първи път го правя това упражнения без никаква представа какво правя, но се оправих горе-долу. Не успях да сменя ролката - болта беше изяден, та звездата ми превъртя и не го пипах повече. После като сложих ремъка си го опънах добре и по чертата, която сложих. Като запалих за 1 минута да врътне ремъка да видя как е, после отидох да си слагам джантата и чертите не съвпадаха. Тая на ремъка беше по-нагоре от тая на ролката. Това нормално ли е да е така? Аз бях останал с представата, че както сложиш ремъка, така засипва и не се мести.Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Ако ремъкът ти е примерно 1783 мм (това е просто число), а ролката е с обиколка - 457 мм (и това е просто), пак примерно, и ако сега съвпадат двата белега, то нали се сещаш кога ще съвпаднат отново? Ако не си схванал за какво ти говоря - ролката трябва да направи брой обороти, колкото е ремъка, и обратно, и тогава ще съвпадат отново. С по-малки числа изглежда така - ако една ролка е два метра на обиколка и един ремък е три метра, то за да съвпаднат белезите, двете неща трябва да изминат еднакъв път, който в случая е най-малкото общо кратно, или 6 метра. Значи след 3 оборота на ролката и два оборота на ремъка - белезите отново ще съвпаднат. Надявам се да не се притесняваш вече относно приплъзването на ремъка.
Коментар
-
Много интересна тема и кофти проблем.Би ли ни разказал за допълнителните екстри в колата, като музика усилватели, фарове или други консуматори, понеже се сещам че в книжката на мотора ми има предопреждение, че ако го накича с прекалено много екстри акумолатора вместо да се зарежда ще линее дори в движение.Ти караш дизел, той си иска ток за да запали и ако си го накичил яко с екстри и редовно гасиш палиш, може просто консумацията ти да е повече от заряда. Затова луксозноте коли с много екстри са с по два акумолатора. Виж си сметни консумацията.
Коментар
-
Не, бензин карам. 1.8 113кончета. Нищо нямам, което да товари. Нормални колони, сд, и климати, който дори не пускам. Имах ксенони, но постоянно имах проблеми с тях - алтернатора е бил виновен явно, и това е. Значи 85A ми трябва? Мерси... Не виждам как от кабелите ще дозарежда и незарежда добре. Само алтернатора ме ебава и ще му ...Един форд фокус ме устройва. ;0Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
qnkov написа:Не, бензин карам. 1.8 113кончета. Нищо нямам, което да товари. Нормални колони, сд, и климати, който дори не пускам. Имах ксенони, но постоянно имах проблеми с тях - алтернатора е бил виновен явно, и това е. Значи 85A ми трябва? Мерси... Не виждам как от кабелите може да пада и да се вдига напрежението. Само алтернатора ме ебава и ще му ...Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
БНКОВ, не ти разбрах. Но днес забелязах нещо и не знам. Не съм на 100% сигурен, но така си мисля. Карах колата и мерих напрежението, беше 14.3... След 2 часа покой колата я запалих и реших да го меря пак, тогава колата присецна оборотите си и нещо все едно се вкл. от страна на ремъците, чух леко тракане, и когато да меря 15.5V. Не съм сигурен дали тоя случай кара алтернатора да презарежда, но си мисля, че може да има нещо общо. Може ли друго да се вкл. или да дава нещо дефект там и го кара това напрежение да полудява?Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Колега, смени му батерията на тоя мултицет, защото светне ли акумулаторчето, както се вижда на клипа, той започва да завишава показанията и само ще се вкараш в някой филм. Според мен проблема ти е в мултицета, не в алтернатора. Алтернатора променя зарядния ток (а това променя и напрежението) според нуждите, за това струва 40 -50 лв. а не като на Москвич - 4 лв. Тези промени в напрежението, които виждам са нормални, но трябва да са с около 1 - 1.5 В по-ниски стойностите. Купи му нова батерия на тоя мултицет, и аправи същите измервания. Гарантирам ти, че ще останеш много изненадан.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Мерси за съвета, колега, но както казах по-горе, мерих и с мултицет доста по-скъп от тоя моят и на човек занимаващ се с подобна работа. Дори при човека, който ми прави алтернатора, и той мери с неговия. Показанията бяха все така. Беше минимална разликата, от 10 миливолта спрямо моят. Не знам, аз се изморих и с тази тема и с колата. Днес карах 200 км +климатик, сд, плафони и т.н, защото презареждаше. Ще видя какво ще правя. Мерси на всички за отделеното време. Ако река да закупя нов алтернатор и ми направи пак тия показания, сериозно я почвам на части да я разпродавам, това няма кой да го вземе цяло.Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, смени му батерията на тоя мултицет, защото светне ли акумулаторчето, както се вижда на клипа, той започва да завишава показанията и само ще се вкараш в някой филм. Според мен проблема ти е в мултицета, не в алтернатора. Алтернатора променя зарядния ток (а това променя и напрежението) според нуждите, за това струва 40 -50 лв. а не като на Москвич - 4 лв. Тези промени в напрежението, които виждам са нормални, но трябва да са с около 1 - 1.5 В по-ниски стойностите. Купи му нова батерия на тоя мултицет, и аправи същите измервания. Гарантирам ти, че ще останеш много изненадан.
Коментар
-
Добре казано. С втора ръка алтернатор не ми е до пробване много-много, а да карам моя пак на майстор и да се чудят к’во да му сменят - не. А и без това резбата отпред е сцепена, дето държи ролката за ремъка, тъй че най-добре нов. Като наистина последен коментар от мен, алтернатори по 200-250 (ама са по 75A) за боклуци ли се водят? Пример! Цъкни тук!Ето ги магнети марели и 85 амперов си има.Гледам Магнети марели и Бош 350 лева струва, а другите нек’ви по-измислени, са по 200-250. Както и да го погледна, тая част е направо гавра, след като колата е към 1000 лева. Също така ме интересува за 1.8 кола 85А ли алтернатор да търся. Някой да е забелязал на неговата колко е? Имам спомени, че май видях 85 да пишеше на моя, но не съм на 100% сигурен, а не знам дали 75 ще правилния избор. Да не си патя после.Не знам кога ще го оправям, но вече ми взе заплатата тая кола, тъй че ще почака, та като се има предвид, че е и за носач-шарнир, просто нямам думи. Явмп въобще не съм попаднал на кола!Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
40 лева е само монтаж-демонтаж при майстор, без оправянето на самяи алтернатор, в никакъв случай не мисля да рискувам с втора ръка алтернатор при положение, че моят е с нови лагери, регулатор и мерен и пак не работи като хората. Ще го ползвам за части. Тема приключи, може да се заключи.Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар