Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свети ми контролна лампа за ESP

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свети ми контролна лампа за ESP

    Здравейте, днеска по някое време ми светна една лампичка на таблото. удивителен знак в триъгълниче в един не затворен кръг със стрелка. Дано да сте ме разбрали.на дисплея изписва следното съобщение HILL HOLDER FAILURE.До колкото разбрах е някаква система която задържа колата в наклон да не ходи на зад. Дали не работи тази система или е възможно да е проблем нещо с някой датчик?

    #2
    Не си разбрал нищо.Това е системата против поднасяне на автомобила.Казва се електронно стабилизираща система.Виж си датчиците на абс на колелата.
    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

    Коментар


      #3
      Re: Свети ми контролна лампа за ESP

      maringenchev написа:
      Здравейте, днеска по някое време ми светна една лампичка на таблото. удивителен знак в триъгълниче в един не затворен кръг със стрелка. Дано да сте ме разбрали.на дисплея изписва следното съобщение HILL HOLDER FAILURE.До колкото разбрах е някаква система която задържа колата в наклон да не ходи на зад. Дали не работи тази система или е възможно да е проблем нещо с някой датчик?
      При мен също от много рядко изпищява тази грешка и при следващото стартиране изчезва. Системата си работи иначе. Няма и записана грешка... Май е някаква фалшива тревога, ба ли го :D
      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

      Коментар


        #4
        Самата система ESP е против поднасяне, но в инструкциите пишеше, че има и тази hill holder функция, която задържа автомобила при наклон повече от 10градуса мисля че беше да не тръгва на зад докато тръгнеш. А проблема се оправи. Оказа се че е идвал от машинката на съединителя. Беше блокирала натисната и от там ми дойдоха някои ядове, но вече се оправиха. Благодаря колеги!Ето текст от инструкцията за Hill Holder System:This system is an integral part of the ESPsystem and it is provided to facilitate startingon slopes.It will activate automatically with the followingconditions:Uphill: car at a standstill on a road with agradient higher than 5%, engine running,clutch and brake pedal pressed, gearboxto neutral or engaged gear other than reverse.Downhill: car at a standstill on a road witha gradient higher than 5%, engine running,clutch and brake pedal pressed and reversegear engaged.At pickup the ESP system control unit willkeep brake force on wheels until reachingthe torque suitable for starting, or in anycase for max. 1.5 seconds in order to passeasily from the brake pedal to the acceleratorpedal.After 1,5 seconds without starting, thesystem will deactivate automatically by releasinggradually the brake force.At releasing, the typical brake disengagementnoise indicating that the car is goingto move will be heard.

        Коментар


          #5
          maringenchev написа:
          This system is an integral part of the ESPsystem and it is provided to facilitate startingon slopes.It will activate automatically with the followingconditions:Uphill: car at a standstill on a road with agradient higher than 5%, engine running,clutch and brake pedal pressed, gearboxto neutral or engaged gear other than reverse.Downhill: car at a standstill on a road witha gradient higher than 5%, engine running,clutch and brake pedal pressed and reversegear engaged.At pickup the ESP system control unit willkeep brake force on wheels until reachingthe torque suitable for starting, or in anycase for max. 1.5 seconds in order to passeasily from the brake pedal to the acceleratorpedal.After 1,5 seconds without starting, thesystem will deactivate automatically by releasinggradually the brake force.At releasing, the typical brake disengagementnoise indicating that the car is goingto move will be heard.
          И какво пише тука? Не съм учил английски, а ми е толкова интересно за тая система да науча... сигурно не само на мен. Опитах с автоматичния превод на Гугъл, ама се получи страшна глупост, затова, колега, моля да преведеш!

          Коментар


            #6
            Колега не съм тръгнал да се заяждам, не мога да разбера дали ти това правиш или наистина си любознателен Пробвах с превода в гугъл и горе долу дори там става ясно за какво става дума.Да спомена само, че карам тази кола от една седмица, познанията ми по нея са скромни и са базирани предимно на тази книжка свалена от нета. Съжалявам, ако нещо не съм разбрал и подавам грешна информация. Нека колегата не го приема лично! С две думи го разбирам така: при стръмни участъци задържа колата за около секунда и половина за да улесни преместването на крака от педала на спирачката върху този на газта. Също така, не говорим че това е ESP, а за система или функция,която e част от ESP.

            Коментар


              #7
              Чудесно, вече и аз разбирам, като е написано на български. Благодаря, че ми отговори на молбата и се учудвам, че думата "моля" се приема като заяждане.

              Коментар


                #8
                FGRC написа:
                Не си разбрал нищо.Това е системата против поднасяне на автомобила.Казва се електронно стабилизираща система.Виж си датчиците на абс на колелата.
                Hill holder няма нищо общо (или почти нищо) с поднасянето на автомобила.Както колегата правилно е разбрал, това е система, която задържа колата, когато си спрял под наклон и искаш да тръгнеш.На практика задържа още от около секунда до няколко секунди автомобила неподвижен, докато тръгне напред (при тръгване по нагорнище), и при тръгване назад (при тръгване по надолнище).ESP e електронна програма за стабилност, която, да, е против буксуване, поднасяне и т.н. Управлява се от общ компютър с Hill Holder-a, и само това им е общото - ползват едни и същи датчици в колелата за въртене.И моята светва от време на време, и след натискане на спирачка или при следващо палене се изчиства. Системата си работи иначе.Явно е хлабава връзка някъде. Аз подозирам датчика за наклон... Той е някъде отдолу на колата. При мен го правеше много рядко, но откакто махнахме DPF-а и сложихме заместващо резонаторно гърне, почна да го прави почти при всяко каране. Струва ми се, че датчика е някъде близо до DPFа, и при манипулациите сме го разбутали. След десетина дни като се прибера в Ямбол, ще я гледам на канал подробно, да видим дали подозренията ми са верни.

                Коментар


                  #9
                  maringenchev написа:
                  А проблема се оправи. Оказа се че е идвал от машинката на съединителя. Беше блокирала натисната и от там ми дойдоха някои ядове, но вече се оправиха
                  А, това съм го пропуснал.Я кажи, като ти е била блокирала машинката, работеше ли ти автопилота (круиз-контрола)?Щото моя си работи и си мисля, че ако тая машинка е блокирала, би трябвало да не работи и круиз контрола.Ако и при теб е работел, ще трябва да се нагъзя на педала да видя.Всъщност като се замисля - май никога не съм имал комбинация от двете - да ползвам круиз-контрол и да ми светне за хил-холдера... Обикновено ми светва в града, а на дълъг път, когато ползвам автопилот, не съм забелязвал да светва... хм...

                  Коментар


                    #10
                    Immortal написа:
                    maringenchev написа:
                    А проблема се оправи. Оказа се че е идвал от машинката на съединителя. Беше блокирала натисната и от там ми дойдоха някои ядове, но вече се оправиха
                    А, това съм го пропуснал.Я кажи, като ти е била блокирала машинката, работеше ли ти автопилота (круиз-контрола)?Щото моя си работи и си мисля, че ако тая машинка е блокирала, би трябвало да не работи и круиз контрола.Ако и при теб е работел, ще трябва да се нагъзя на педала да видя.Всъщност като се замисля - май никога не съм имал комбинация от двете - да ползвам круиз-контрол и да ми светне за хил-холдера... Обикновено ми светва в града, а на дълъг път, когато ползвам автопилот, не съм забелязвал да светва... хм...
                    Аз нямам съединител и от дъжд на вятър си светва. От както имам колата е светвало 2-3 пъти. Общо взето по-малко от веднъж на 1000км
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #11
                      Да ползвам темата на колегата, че да не пълним форума с повтарящи се теми. На мен ми свети жълт триъгълник вътре с удивителен, за какво иде реч и какъв е проблема?Ето снимка:
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        bobi111 написа:
                        Да ползвам темата на колегата, че да не пълним форума с повтарящи се теми. На мен ми свети жълт триъгълник вътре с удивителен, за какво иде реч и какъв е проблема?Ето снимка:
                        Трябва да си видиш съобщението което ти изписва. Дават го или датчика за налягане на маслото или запушен филтър за твърди частици. ( за дизел - Multijet версия )

                        Коментар


                          #13
                          noriaga написа:
                          Immortal написа:
                          maringenchev написа:
                          А проблема се оправи. Оказа се че е идвал от машинката на съединителя. Беше блокирала натисната и от там ми дойдоха някои ядове, но вече се оправиха
                          А, това съм го пропуснал.Я кажи, като ти е била блокирала машинката, работеше ли ти автопилота (круиз-контрола)?Щото моя си работи и си мисля, че ако тая машинка е блокирала, би трябвало да не работи и круиз контрола.Ако и при теб е работел, ще трябва да се нагъзя на педала да видя.Всъщност като се замисля - май никога не съм имал комбинация от двете - да ползвам круиз-контрол и да ми светне за хил-холдера... Обикновено ми светва в града, а на дълъг път, когато ползвам автопилот, не съм забелязвал да светва... хм...
                          Аз нямам съединител и от дъжд на вятър си светва. От както имам колата е светвало 2-3 пъти. Общо взето по-малко от веднъж на 1000км
                          Не - ако е блокирала машинката няма да имаш круиз контрол, също си пали без да натискаш който и да е педал. Ако ти прави ядове и зацепва от време на време тази машинка я има в Евро 07 на цена 11,30 цена на дребно. Каталожния номер е 330520.

                          Коментар


                            #14
                            maringenchev написа:
                            bobi111 написа:
                            Да ползвам темата на колегата, че да не пълним форума с повтарящи се теми. На мен ми свети жълт триъгълник вътре с удивителен, за какво иде реч и какъв е проблема?Ето снимка:
                            Трябва да си видиш съобщението което ти изписва. Дават го или датчика за налягане на маслото или запушен филтър за твърди частици. ( за дизел - Multijet версия )
                            Не съм в час много, но когато завъртя ключът и дам контакт изписва- Park Funier, след това- Storuns и Prufns

                            Коментар


                              #15
                              maringenchev написа:
                              Не - ако е блокирала машинката няма да имаш круиз контрол, също си пали без да натискаш който и да е педал. Ако ти прави ядове и зацепва от време на време тази машинка я има в Евро 07 на цена 11,30 цена на дребно. Каталожния номер е 330520.
                              Днес пробвах - при светнала ламБа за Hill holder unavailable - пуснах си круиз контрола и си работеше.А малко след това като друсна, лампата угасна.Което засили подозренията ми, че е "нивелирния" датчик.

                              Коментар

                              Working...
                              X