Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Мареа, съсипва втори акумулатор за 24 часа.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Мареа, съсипва втори акумулатор за 24 часа.

    Здравейте!Имам Fiat Marea Weekend 1.6 16v.Една сутрин намерих акумулатора си на 1.63v, което очевидно дори не активира централното заключване. Реших че е от рязката смяна на температурите последните дни и купих нов bosch. Сложих го вчера, беше на 13,5v напълно зареден.Запалих колата веднъж да се уверя, че всичко е точно. Поработи за не повече от 30 секунди и я оставих. Току що (минали са 21 часа) го намерих на 0.99v с други думи съсипан. Колата е била в покой.Някакви идеи защо има такова потребление загасена? Също така има ли смисъл да го зареждам или и този е тотално за буклука?И последният ми, най-вероятно глупав въпрос е: Когато някой ми даде ток да я запаля, как с мултицет да проверя дали зарежда?Благодаря предварително!п.с. Да, всичко е свързано правилно, не съм объркал + и - например.
    I'd rather lose by a mile, because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story so don't let someone else write the book.

    #2
    кола

    Вади бушоните при двигателя едни по един и гледаш колко /мА /е консумацията Нещо ако има слагано допълнително касетофон ,аларма ,ксенон.Като купи акумулатора замериха ли ти колко е консумацията в книжката за гаранция трябва да пише
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Мини през някой сервиз където има ел. техник, нека да ти замери колата и да види дали има утечка, удоволствието струва около 10лв. и поне ще си сигурен дали в колата е причината или в акумулатора.
      punto HGT

      Коментар


        #4
        за АБ-то

        Колега,вероятно се е появила утечка от поне 1 ампер и затова да ти бута АБ-то.Най-вероятно като ги заредиш ще си тръгнат като хората. За проверката ти трябва мултицет и правиш следното:даваш да мери на ампери,закачаш плюсовата клема към акумулатора,докато минусовата си седи разкачена.Едната сонда на мултицета я допираш до мунуса на АБ,а другата към разкачения минусов кабел.Става последователно свързване и така виждаш какъв ток тече на "празен ход" през веригата(инсталацията) на колата.Изгасен мотор и без ключ на стартера,както когато си я оставил за вечерта!.Нормалното е 0,03 ти сиг ще имаш 0.8-1А.Най-честа причина-хлабава връзка,окъсяване . Начин на намиране -с помощник правите горната операция.Единия вади бушоните един по един,другия следи уреда.Ако го намерите кой е бушона-проверяваш за какво е и така.-Кой бушон/верига е проблемна-помисли какви ,ако е имало последни интервенции по ел.инсталацията сте правили-централно,дрл,ксенон,аларма,някви други модули,смяна на крушки или бензинова помпа... за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора.Пример за утечка и как се свързва и зареждане на алтернатора.Успех!
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #5
          Първо благодаря за бързите отговори! Респект!
          Нещо ако има слагано допълнително касетофон ,аларма ,ксенон. Като купи акумулатора замериха ли ти колко е консумацията в книжката за гаранция трябва да пише
          Няма нищо допълнително. Не ми замериха нищо, сам си го слагах след като го купих. В гаранцията ми пише само модела, двигателя и т.н. Купих го вчера, даже още не е заверена в сервиз.
          Колега,вероятно се е появила утечка от поне 1 ампер и затова да ти бута АБ-то.Най-вероятно като ги заредиш ще си тръгнат като хората. За проверката ти трябва мултицет и правиш следното:даваш да мери на ампери,закачаш плюсовата клема към акумулатора,докато минусовата си седи разкачена.Едната сонда на мултицета я допираш до мунуса на АБ,а другата към разкачения минусов кабел.Става последователно свързване и така виждаш какъв ток тече на "празен ход" през веригата(инсталацията) на колата.Изгасен мотор и без ключ на стартера,както когато си я оставил за вечерта!.Нормалното е 0,03 ти сиг ще имаш 0.8-1А. Най-честа причина-хлабава връзка,окъсяване . Начин на намиране -с помощник правите горната операция.Единия вади бушоните един по един,другия следи уреда.Ако го намерите кой е бушона-проверяваш за какво е и така. -Кой бушон/верига е проблемна-помисли какви ,ако е имало последни интервенции по ел.инсталацията сте правили-централно,дрл,ксенон,аларма,някви други модули,смяна на крушки или бензинова помпа... за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора. Пример за утечка и как се свързва и зареждане на алтернатора.Успех!
          Не успях да се справя с мултицета (оставал съм 4 години на поправителен по физика :D ) така че ето малко снимки:http://prikachi.com/images/963/7355963d.jpgНа коя опция да измеря утечката?Окисляване няма, преди да сложа новия акумулатор почистих клемите inside and out. Връзките не са хлабави. Снимки:http://prikachi.com/images/968/73559...7/7355957E.jpg
          за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора.
          По същия начин ли се свързват? Също така на първата снимка кое е "DC 20v" както казах съм 0 по физика.В момента по разбираеми причини не мога да замеря алтернатора. Не мога да я запаля просто. :D Като успея ще постна резултатите.Благодаря отново!
          I'd rather lose by a mile, because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
          Your car is your story so don't let someone else write the book.

          Коментар


            #6
            кола

            Я по добре мини през някои акумулаторджия
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Здрасти отново...

              колега ще се научиш.Неволята учи...Първо прочети тази тема...,едно за обща култура,друго наистина ще ти улесни боравенето с мултицета за в бъдеще. Твоя е по-хубав от тоя дет аз ползвам и не искам да те подвеждам,да не стане фал и да го повредиш.Все пак ти пускам и снимка ако искаш да пробваш поне батерията да замериш,защото за утечката се мери в режим "без предпазител" и трябва да местиш сондите в ония дупки другите.Нека и другите колеги допълнят и дообяснят как става точно.Помисли пак да не сте барали плафон,радио,нещо по двигателя да е сменяно и да са разкачани датици и др.Тея проблеми по тоците трудно се локализират дистанционно,просто иска търпение,последователност ,,мерене и да ти е пред очите.Успех и да кажеш после от какво е било [/b]ПП:ако нямаш познат,приятел,роднина да ти даде едно рамо намери някой гаражен майстор.Но първо си зареди новия АБ и при заверката се "заприказвайте",за твоите неволи.Още веднъж успех и внимателно Ред 1:Колега гледам клемите на АБ са нови,вие ли сте си ги сменяли?колата за вас нова ли е?По принцип може да е имало замаскиран неоткрит проблем.Иначе така внеазпно да се появи сега, като се замисля може да е от залепнало реле или протрита жица някъде.Иска си мерене
              Прикачени файлове
              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

              Коментар


                #8
                Имаш голяма утечка. Ако предположим че акумулатора ти е 55Ah за 20 часа щом го стапя, имаш консумация от около 3 ампера. Като слагаш клемите прехвърчат ли искри? Най-вероятно някъде е дало на късо, карай я някъде където разбират, че може да си запалиш така колата...

                Коментар


                  #9
                  Колега постъпи както те съветват колегите,не ровичкай сам по колата,че наистина може и да се запалиш.
                  Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                  Коментар


                    #10
                    Ре: Здрасти отново...

                    pl4 8rp написа:
                    колега ще се научиш.Неволята учи...Първо прочети тази тема...,едно за обща култура,друго наистина ще ти улесни боравенето с мултицета за в бъдеще. Твоя е по-хубав от тоя дет аз ползвам и не искам да те подвеждам,да не стане фал и да го повредиш.Все пак ти пускам и снимка ако искаш да пробваш поне батерията да замериш,защото за утечката се мери в режим "без предпазител" и трябва да местиш сондите в ония дупки другите.Нека и другите колеги допълнят и дообяснят как става точно.Помисли пак да не сте барали плафон,радио,нещо по двигателя да е сменяно и да са разкачани датици и др.Тея проблеми по тоците трудно се локализират дистанционно,просто иска търпение,последователност ,,мерене и да ти е пред очите.Успех и да кажеш после от какво е било [/b]ПП:ако нямаш познат,приятел,роднина да ти даде едно рамо намери някой гаражен майстор.Но първо си зареди новия АБ и при заверката се "заприказвайте",за твоите неволи.Още веднъж успех и внимателно Ред 1:Колега гледам клемите на АБ са нови,вие ли сте си ги сменяли?колата за вас нова ли е?По принцип може да е имало замаскиран неоткрит проблем.Иначе така внеазпно да се появи сега, като се замисля може да е от залепнало реле или протрита жица някъде.Иска си мерене
                    Колега, първо благодаря за темата, помогна много. Започнах да зацепвам тук таме за какво иде реч. Нищо няма допълнително. Имаме едно радио сложено преди 4 години което ползва заводските говорители.Клемите са на 4 години също, просто всеки път като отворя капака за нещо, било то проверка/доливане на масло, антифриз, течност за чистачки ги свалям и ги чистя. Тях и бутоните на акумулатора. Чувал съм че не е хубаво да се натрупват тия фашкии там. :D Колата е на 6 години.Вчера една аверка с Микра ми даде ток със щипки и я закарах в паркинга на сервиза. След ~4км като стигнах замерих акумулатора и беше на 12.36v. Преди да ми даде ток беше на 0.89v. Днес ще отида да му оставя клучовете, вчера вече беше затворил.
                    ThE_PuNiSHeR написа:
                    Имаш голяма утечка. Ако предположим че акумулатора ти е 55Ah за 20 часа щом го стапя, имаш консумация от около 3 ампера. Като слагаш клемите прехвърчат ли искри? Най-вероятно някъде е дало на късо, карай я някъде където разбират, че може да си запалиш така колата...
                    Искри - не. Като го слагах за първи път (беше стояла няколко часа без акумулатор) се чуваше пукане от минуса и ме биеше лек ток, това е. Но искри не. И само първото слагане, след това нищо. Често казано не знаех че 12v могат да запалят нещо като цяло, мерси. Не исках да се стига до сервиз, но явно е неизбежно. Не защото съм габровец и не искам да дам пари, по-скоро искам да се уча как да си върша нещата сам. Липсват ми много знания и термини, но уча бързо.
                    I'd rather lose by a mile, because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
                    Your car is your story so don't let someone else write the book.

                    Коментар


                      #11
                      За искрите...

                      Искри - не. Като го слагах за първи път (беше стояла няколко часа без акумулатор) се чуваше пукане от минуса и ме биеше лек ток, това е. Но искри не. И само първото слагане, след това нищо. Често казано не знаех че 12v могат да запалят нещо като цяло, мерси.
                      Това за искрите при закачане на клемите е показателно дали тече ток по веригата.Ако при закачане на минуса преискри и колко силно показва ,че има консумация.Един съвет:винаги първо откачаш мунуса,после плюса и закачаш плюса и после минуса.Това защото,ако откачиш първо плюса случайно може да го допреш някъде и стават фоерверки образно казано.За запалването ,волтажа може да е малък,но ампеража голям и при късо става страшно.Остава варианта някоя мишка да е гризала по инсталацията,няма да е първи случай.Но веригите,които не са през контактния ключ са много малко,пък ако има дефект преди тях...А и такава голяма консумация ще предизвиква стабилно нагряване в проблемната зона.Колега като се оправиш сподели.Дано да случиш на компетентни майстори,най-голямата и основна причина да си оправяш колата сам,както си и написал,сам да си пишеш историята.Успех
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #12
                        провери си диодния блок на динамото в повечето случаи той е проблема
                        STILO JTD

                        Коментар

                        Working...
                        X