Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко въпроси за халогенните фарове

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Малко въпроси за халогенните фарове

    Влезе ми една муха в главата след като купихме Бравата на сина. Предишния собственик й сложил едни много симпатични халогенчета на бронята, та и аз май че се запалих, та въпросите ми са:1. Къде да търся релето за тях, ако въобще е монтирано, ако не е да го сложа, ясно е че ще е някъде около блока на бушоните, но точно къде му е мястото.2 .Окабеляването се надявам да е стандартно, т.е. да е опроводено всичко и само да ги подкача. 3. При заводските халогени как е свързването, т.е. кога можеш да ги пуснеш - само с габарити - само на къси - само със задните габарити за мъгла - или когато си пожелаешнай-лесно е да ги скача със задните, а ако има заводско окабеляване трябва само да монтирам ключа и евентуално релето.На времето си спомням, че по закон бяха само с къси, сега не съм търсил.Та на сина са нещо такова http://eftini.com/universalni-haloge...l?cPath=12_744 , а аз намерих и тези http://www.paoloauto.com/Bulgarian/I...alogeni-090-b/ , тук ги намерих първите на 14 лв., а вторите на 12 лв. Разликата е във формата и че първите имат нещо като лупа в средата.и 4. въпрос дали да се заема по въпроса и кои да си купя. Монтажа не ми е проблем, разбирам нещичко и от жички, и на последно място не искам да инвестирам по-големи суми за тях.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Халогените може да ги пуснеш когато включиш габарит/къси/дълги преди това не може. За Мареа знам че е стандартно ама за другите не мога да дам мнение.

    Коментар


      #3
      Намерих схемата на свръзване, така е както писа benzol, но за да не се лутам някой знае ли къде е това реле 37, от друга страна, ако не сложа стандартен бутон /на моята липсва/ и ги скача към бутона за задните габарити за мъгла, т.е. ключа В и D ще са едно и въпросът ще е решен, пък и нали са за мъгла значи и отпред и отзад като светнат няма проблем. Ето я схемата
      Прикачени файлове
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Никой ли не знае това реле къде е?
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Би трябвало да е зад жабката. Махаш жабката и зад нея има едно табло с релета. Там по принцип седи това за халогените.
          Fiat Bravo 1.6 16V '99
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          ------------------------------------------------------------
          Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

          Коментар


            #6
            Ок, най-сетне някой да знае. ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ!
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Ники, релето принципно е на самата конзола с бутоните, намери си друга конзола с бутоните и намери темата където Оги обясняваше как се свързваха халогените.Абе я прочети тука и ще се оправиш, поне съм сигурен че знаеш от коя страна се хваща отверката http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=96878
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                S_BANKOV написа:
                Ники, релето принципно е на самата конзола с бутоните, намери си друга конзола с бутоните и намери темата където Оги обясняваше как се свързваха халогените.Абе я прочети тука и ще се оправиш, поне съм сигурен че знаеш от коя страна се хваща отверката http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=96878
                Ето това не е вярно, т.к. по книгите пише друго, колкото да лутанията на колегата от посочения линк, мога да му кажа къде му е проблема. Моята кола е само S и няма пълното окабеляване за халогени, ел. стъкла, централно и т.н. Затова пък има куплунга който захранва халогените отпред и влиза в купето, там спира до куплунг 70 от втората снимка, там е означен с М29 и е кафяв, имам и куплунзите 34 като малкия е само със жълтия кабел за подсветките. От снимка 3 се вижда, че релето не е вградено в конзолата/ релето там е за задните габарити за мъгла/ а само управлява релето, като му подава маса на средния извод на малкия куплунг, а третия извод взема + за диода за индикация за включени халогени. В карайна сметка след пълните разследвания мога да кажа как ще стане най-лесно и според мен издържано. За тези които са като моята схема или подобна.1. Намирате реле и куплунг за него и му намирате монтажно място2. Намирате си конзола с ключ за халогени, като отрязвате и малкия куплун 34 за да има с какво да свържете управлението на релето и диода за индикация3. От куплунг 70 прекарвате кабел до релето, където ще го свържете с контакта за да му подадете + ->874. От бушон 10 А, обикновено халогените са 55 W значи имаме 110 W - 10A, подавате + на другия край на контакта ->305. От средния край на куплунг 34 подавате маса на управляващата намотка на релето ->85 или 866. От третия пин на куплунг 34 прекарвате до мястото посочено в т. 3, то ще запалва диода при включване на халогените7. Сега идва творчеството: в зависимост от това как искате да се включвате халогените на намотка на релето подавате + ->86 или 85 - без начение от лоста за светлините - подавате + на намотката от същото място в т.3 - ако искате още при включен габарит можете да вземете от първия пин на куплунг 34, който подава на подсетките - ако искате само с къси, трябва да вземете + от кабела за късите
                Прикачени файлове
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Едно допълнение след окончателното монтиране на броня и халогени. Всяка броня за Брава е предвидена за поставяне на халогени, има си ушите за захващане и очертано къде да се изреже, НО трябва да внимавате с рязането, оказа се че нужното изрязване е по-малко от очертаното. Другото е за окабеляването, то стига до жабката и там се намира в един бял 4 пинов куплунг /номер 32 на снимкката по-горе/ с червен-постояннен плюс идваш от бушон 30 А над таблото с бушоните, кафяв-за халогените излиза в купето на двигателя в ляво и жълт кабел-свързан с габарита за + на намотката на релето. На моето окабеляване липсваше само четвъртия кабел който дава минус на намотката на релето от бутона. Използвайки наличното и малко доработка, рязнахме куплунга и монтирахме там релето, като добавихме и един бушон 10 А . За Брава ТД100 EL /не съм сигурен за EL, тъй като липсва табелката/ 1998 г. се оказа, че големия куплунг е различен. както и окабеляването на малкия, на всичкото отгоре след монтажа на бутон, 2 свето диода, 2 съпротиви и един диод, които липсваха на панела всичко си тръгна без други интервенции, тя имала всичко останало и на кафевия кабел се получи захранването. Неможахме да намерим схема на конзолата за нея.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Рекох да се похваля какво сътворихме с голямата разправия по пишман майстори за ремонт на бронята и пробиване на отворите за халогените, и накрая с направи си сам какво се получи, вече съм с монтирани и работещи халогени. Следва ремонт на старата броня, този път 100% направи си сам и ще стои за резерв.
                    Прикачени файлове
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар

                    Working...
                    X