Привет!Може и да не става много ясно от заглавието на темата, но се заформя проблем с коректното отчитане на температурата на двигателя от индикатора на таблото. Колата е Типо 1.6 i.e. от 1992 г., моделът с климатик и дигитално табло. Преди известно време имах проблем с пускането на вентилатора за охлаждане на двигателя, който е частично решен. Когато се скапа включвателят на вентилатора, индикаторът на таблото в някои моменти влизаше и в червения сектор. Вентилаторът вече работи и в тези студове се включва рядко и то само на 1-ва степен. Независимо от това, индикаторът за температурата на двигателя пак на моменти показва 120 градуса и пада до нормалните 90. По някое време пак рязко скача нагоре и ми образува нерви, понеже не съм сигурен дали колата наистина не прегрява. Няколко пъти съм проверявал на ръка дали двигателят е много горещ, но не намирам съществена разлика между температурата на двата маркуча към радиатора и самия двигател. От тезои проверки си вадя извода, че двигателят едва ли загрява толкова, колкото показва таблото. Двигателя го пипам в задната част, където се намира някакъв датчик, според мен потопен в охладителната система. Интересното е, че като му размърдам кабелите на буксата, двигателят започва да си мени оборотите. Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i.e.
Collapse
X
-
Ако говорим за едноваловия мотор то датчика за температурата на водата е този, който е отпред до свеща на 2ри цилиндър.Този кабел отзад е най-вероятно към датчика на хол за запалването, който се намира на маховика.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
-
Re: Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i
ivchotr написа:... Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ivchotr написа:Аха. Да разбирам ли, че ако му откача кабела, индикацията на таблото ще изчезне. Щото горния като го откачам, по таблото не се случва нищо. И друг въпрос - като се вади този датчик, шурва ли антифриз през отвора му?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: Кой е датчикът за температурата на таблото на Типо 1.6 i
BO написа:ivchotr написа:... Знам и за още един датчик, който е забит в предната част на двигателя и е само с един кабел. Преди време му се беше откачил кабелът и двигателят вдигаше много високи обороти когато загрее. Както ми обясниха тогава, без този датчик компът е приемал, че колата е постоянно студена и се е стремял да и вдига оборотите дори когато е загряла. Та основният ми въпрос е - кой от тези два датчика праща информация към индикатора на таблото и има ли друг, който евентуално отговаря за тази дейност?Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар