Здравейте колеги.Проблема е следният:при студено време при подаване на контакт и изчакване на чек проверката лампата на акумулатора остава да свети(волана стои твърд,но не свети лампата за него). При запалване(няма проблем,пали от раз)лампата за акумулатора продължава да свети в продължение на няколко километра угасва и волана се оправя.За тази зима го прави втори път.След първия при мерене си зареждаше нормално и акумулатора не е падал.Някакви идеи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акумулатор или алтернатор?
Collapse
X
-
icp73 написа:Докато свети лампата не съм мерил,но ме притеснява, това че преди да запалиш(тогава алтернатора не работи лампата не гасне и волана остава твърд)A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:icp73 написа:Докато свети лампата не съм мерил,но ме притеснява, това че преди да запалиш(тогава алтернатора не работи лампата не гасне и волана остава твърд)Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.Fiat Punto JTD
Коментар
-
По тънката лайсна си искал да минеш май... според Бош акумулатора ти трябва да е поне 63АhНамери си тука модела: http://pr_00f.clubalfaromeo.com/Foru...alog.pdfМай в Практикер гледах Бош акумулатори на промоция -38% така че бягай за една S5-ца... моя през месец май ще чукне 5 годинки.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Тоя трябва да се сбере, аз съм с такъв също мястото ми е ограничено заради изпарителя на метановата уредба... В Практикер е 140лв, така че газ докато не е свършила промоцията...http://www.kirov.net/?cid=708&pid=2498Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Светенето на лампата за зареждане няма общо с капацитета на акумулатора, струва ми се. Не е лошо да си провериш колко са ти износени четките, щото те зареждат до последно и после в един момент като откажат, покрай тях отлита я реле-регулаторът, я изправителният блок. И ремонтът става цифра. Най-лесно се познава дали алтернаторът е в кондиция, независимо, че на мултицет показва добро зареждане, когато си пуснеш фаровете веднага след стартиране на двигателя. Вечерно време се вижда добре, как при износени четки фаровете светят значително по-слабо веднага след запалването на ДВГ.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Пак казвам - провери си четките на алтернатора. Ако са износени, а пружинките им са се свили от студа (металите имат свойството да намаляват дължината си при ниски температури), вероятно не контактуват добре с колекторите. Дори и да не е в тях проблемът, съм се убедил, че не е лошо поне веднъж в годината да се проверяват. Особено ако са на повече от 4 - 5 години експлоатация.Естествено, проблемът може и да е в недобре контактуващ кабел я на лампата на таблото, я на генератора или някъде другаде.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
icp73 написа:Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.но проблема колега не ти е в Акумулатора така само маскирате проблема13.95 не е зле но не е оптималното без консуматори 14.7 с консуматори 14.2 (къси,дълги, парно на 4,заден реотан и др.) на подобно Пунтоа тези 13.95 при светеща лампа ли са ? вижте огледаите при Динамото за тънкото кабелче за лампата може да се разхлабило и затова да свети лампата или да се окислило(при светната лампа или откачено кабелче НЕ зарежда)а като по загрее да дава по добър контакт
Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
todorshalev написа:icp73 написа:Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.но проблема колега не ти е в Акумулатора така само маскирате проблема13.95 не е зле но не е оптималното без консуматори 14.7 с консуматори 14.2 (къси,дълги, парно на 4,заден реотан и др.) на подобно Пунтоа тези 13.95 при светеща лампа ли са ? вижте огледаите при Динамото за тънкото кабелче за лампата може да се разхлабило и затова да свети лампата или да се окислило(при светната лампа или откачено кабелче НЕ зарежда)а като по загрее да дава по добър контакт
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар