Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор или алтернатор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумулатор или алтернатор?

    Здравейте колеги.Проблема е следният:при студено време при подаване на контакт и изчакване на чек проверката лампата на акумулатора остава да свети(волана стои твърд,но не свети лампата за него). При запалване(няма проблем,пали от раз)лампата за акумулатора продължава да свети в продължение на няколко километра угасва и волана се оправя.За тази зима го прави втори път.След първия при мерене си зареждаше нормално и акумулатора не е падал.Някакви идеи?
    Fiat Punto JTD

    #2
    На такова пунто, обаче бензиново това ми беше симптом за заминаващ си алтернатор. Сигурен ли си че алтернатора върти и дали зарежда докато свети лампата?
    FIAT Nuova Punto 1.2 8V
    FIAT Grande Punto EVO 1.4 8V
    ...and justice for all

    Коментар


      #3
      Докато свети лампата не съм мерил,но ме притеснява, това че преди да запалиш(тогава алтернатора не работи лампата не гасне и волана остава твърд)
      Fiat Punto JTD

      Коментар


        #4
        Докато си на контакт лампата по принцип не би трябвало да свети (това на алтернатора)Пунтото ми нямаше CITY и не знам как стои въпроса там.
        FIAT Nuova Punto 1.2 8V
        FIAT Grande Punto EVO 1.4 8V
        ...and justice for all

        Коментар


          #5
          icp73 написа:
          Докато свети лампата не съм мерил,но ме притеснява, това че преди да запалиш(тогава алтернатора не работи лампата не гасне и волана остава твърд)
          Така и трябва да бъде.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            BO написа:
            icp73 написа:
            Докато свети лампата не съм мерил,но ме притеснява, това че преди да запалиш(тогава алтернатора не работи лампата не гасне и волана остава твърд)
            Така и трябва да бъде.
            абсолютно вярноПод нормално зареждане колко волта имаш в предвит замери със и без товар и споделимини покрай някои акумулаторджия да провери акумулатора с товарна вилка
            Шофирай разумно, на пътя не си сам.
            Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
            Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
            Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

            Коментар


              #7
              Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.
              Fiat Punto JTD

              Коментар


                #8
                По тънката лайсна си искал да минеш май... според Бош акумулатора ти трябва да е поне 63АhНамери си тука модела: http://pr_00f.clubalfaromeo.com/Foru...alog.pdfМай в Практикер гледах Бош акумулатори на промоция -38% така че бягай за една S5-ца... моя през месец май ще чукне 5 годинки.
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Няма вариант да се сложи 63Ah без да се побългарява(мястото е малко,а и италианските инженери по каталог на Фиат го дават 45-48Ah),ще се търси нещо около 50-52Ah в малка кутия.
                  Fiat Punto JTD

                  Коментар


                    #10
                    Тоя трябва да се сбере, аз съм с такъв също мястото ми е ограничено заради изпарителя на метановата уредба... В Практикер е 140лв, така че газ докато не е свършила промоцията...http://www.kirov.net/?cid=708&pid=2498
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      Светенето на лампата за зареждане няма общо с капацитета на акумулатора, струва ми се. Не е лошо да си провериш колко са ти износени четките, щото те зареждат до последно и после в един момент като откажат, покрай тях отлита я реле-регулаторът, я изправителният блок. И ремонтът става цифра. Най-лесно се познава дали алтернаторът е в кондиция, независимо, че на мултицет показва добро зареждане, когато си пуснеш фаровете веднага след стартиране на двигателя. Вечерно време се вижда добре, как при износени четки фаровете светят значително по-слабо веднага след запалването на ДВГ.
                      Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                      Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                      Коментар


                        #12
                        Пак ,казвам че го прави САМО когато е студено.Днес във Варна е меко,току що я пробвах:нормална чек проверка,палене от раз всички лампи по таблото гаснат и перфектна зарядка.
                        Fiat Punto JTD

                        Коментар


                          #13
                          Пак казвам - провери си четките на алтернатора. Ако са износени, а пружинките им са се свили от студа (металите имат свойството да намаляват дължината си при ниски температури), вероятно не контактуват добре с колекторите. Дори и да не е в тях проблемът, съм се убедил, че не е лошо поне веднъж в годината да се проверяват. Особено ако са на повече от 4 - 5 години експлоатация.Естествено, проблемът може и да е в недобре контактуващ кабел я на лампата на таблото, я на генератора или някъде другаде.
                          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                          Коментар


                            #14
                            icp73 написа:
                            Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.
                            такъв трябва и да бъде иначе наистина не пасва в кутията но проблема колега не ти е в Акумулатора така само маскирате проблема13.95 не е зле но не е оптималното без консуматори 14.7 с консуматори 14.2 (къси,дълги, парно на 4,заден реотан и др.) на подобно Пунтоа тези 13.95 при светеща лампа ли са ? вижте огледаите при Динамото за тънкото кабелче за лампата може да се разхлабило и затова да свети лампата или да се окислило(при светната лампа или откачено кабелче НЕ зарежда)а като по загрее да дава по добър контакт
                            Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                            Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                            Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                            Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                            Коментар


                              #15
                              todorshalev написа:
                              icp73 написа:
                              Малко развитие на нещата.Днес,след два дена под снега колата запали перфектно,но лампата за акумулатора продължи да свети.За късмет точно преди сервиза изгасна.При замерване показа 13.95(при вкл. парно на 4,дълги светлини и плафони).Посъветваха ме да сложа по голям акумулатор(в момента съм с 43Ah).Идеята е че при студено време кляка и трябва време алтернатора да го позареди,а при слаб акумулатор компа изкл. големи консуматори(ел.волана) с цел да подържа работата на двигателя.
                              такъв трябва и да бъде иначе наистина не пасва в кутията но проблема колега не ти е в Акумулатора така само маскирате проблема13.95 не е зле но не е оптималното без консуматори 14.7 с консуматори 14.2 (къси,дълги, парно на 4,заден реотан и др.) на подобно Пунтоа тези 13.95 при светеща лампа ли са ? вижте огледаите при Динамото за тънкото кабелче за лампата може да се разхлабило и затова да свети лампата или да се окислило(при светната лампа или откачено кабелче НЕ зарежда)а като по загрее да дава по добър контакт
                              Също не е добре. Напрежението трябва да е 13,8 - 14,4 V независимо с или без консуматори.
                              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                              Коментар

                              Working...
                              X