Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Искам да попитам...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ilkor написа:
    Пример:Аз имам Браво, а ти Стило. Аз съм си сложил ксенонов кит и съм описал цялата процедура естествено в раздела за Браво.Ти решаваш обаче също да си сложиш и понеже не намираш в раздела за Стило подобни постове създаваш нова тема в която питаш "абе някой правил ли го е това".След като обаче не получаваш отговор на въпроса си понеже никой друг със Стило не го е правил си викаш я по добре да видя по другите модели.И позваш да прелистваш разделите по модели:Чинкуечентото ми се заключи и не мога да изляза;Пунтото гасне на газ;Дедрата няма спирачки;Линеата ми гори 5 на сто;Ударих уното;Двигателят на Пандата ми събира 8л масло; (ей това ми беше особено полезно, че не го знаех - имаше файда от ровенето) И ооооп стигаш до раздела за Браво и между всички теми касаещи бравото намираш моята тема за ксенона.До тук добре ама един ден ксенона ми почва да ми прави проблеми и аз си влизам в радела за Бравото и пиша - "хубаво го сложих тоя ксенон на Бравото но сега почна мига кво да правя"А твоят пък изобщо не пали, но понеже си разбирач, го разкостваш, оправяш го и описваш всичко в раздела за Стило.Аз правя обратните фокуси докото намеря че някой все пак е писал в раздела на някой друг модел как се ремонтира баласта. Но когато го отварям виждам че моя проблем е друг - не е като твоя. Естествено всичко описвам в раздела за Браво.И тогава влиза във форума човек със Пунто който току що си е поръчал ксенона и се чуди кое по напред да чете - това дето е в раздела за Браво или за Стило. И понеже не знае че кита е еднакъв и за трите модела без да се колебае в услуга на всички колеги с Пунто им спретва една тема как се монтира ксенон на Пунто.Не дай си боже да му се повреди и на него че тогава ще има тема "Как се ремонтира баласт на Пунто"Да не говорим че и темата за купуването на кита трябва да е тройна защото иначе трябва да я сложим в раздел "Общи приказки"Е, в нашия форум имаме раздел "Автоелектроника" и човек каквато и кола да кара влиза там и директно вижда темите за купуване, монтаж и ремонт на ксенонов кит.По образно не мога да го напиша колега ...Естествено че силно съм преувеличил всичко но повярвай ефекта ще е подобен. Видях го във форумите които са разделени по модели.
    От ясно, по-ясно! След този пост няма абсолютно никакъв смисъл да се коментира въпроса. Подкрепям мнението ти.
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    Коментар


      #17
      Добре щом искаш пример ти давам : Когато вляза в Ланча форума и тръгна да преглеждам моделите ,влизам само там където ме интересува,т.е. Делта/Дедра и Делта1/Призма.Останалите подраздели Капа,Либра,Тема и т.н. по простата причина че НЕ МЕ интересуват и неискам да знам нищо за тях Влизам си в ибраните раздели гледам какво има ,отварям и чета,ако трябва и пиша и готово.Представи си сега какво става тука,отварям консултации ,общ технически или бенз. двигатели и се почва - на тоз не му работи на Пунтото копчето за вдигане на стъклото,на другия пък на Бравото му менял обороти мотора,на третия на Кромата имал проблеми с дебитомера и т.н.По този начин аз си губя времето и преглеждам всички нови теми за да видя коя би ме заинтересувала,а резултата като цяло е изнервяне шото повечето пъти се оказва че нищо не ме интересува от това което е на дневен ред.За ксенона примера който даде е коректен ,при положение че повечето са с Н4 или Н1(или Н3 бяха).Така че в момента си е добре направен раздел "автоелектроника",но какво лошо има като има едно обяснение да се пуска в съответния друг раздел с препращаш линк,а не да се обяснява на ново?Въз основа на това ще предложа друга доста по-обща теория за разделяне :-бенз.двигатели-диз.двигатели-ходова част-трансмисия-каросерияЕ сега ако кажеш че е много разделящо,по обединяващо от това здраве му кажи
      Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

      Коментар


        #18
        Основното предимство при подобно разделение е употребата на търсачката. Ключова дума + избор на форум, където да търси. Резултатите много повече се доближават до истината, отколкото само по ключова дума, тъй като самия php алгоритъм, чрез който търси, е доста зле написан ...Не вярвам такова разделение да се осъществи някога, тъй като наистина е доста работа. От една страна - самият модул изисква доста време за вграждане, а от друга - самото преместване на темите ще отнеме сигурно седмица ...

        Коментар


          #19
          Колега много добре обясни техническата страна на въпроса.Браво Никой не си е мислил че е лесно,но пък сега ми стана ясно че е доста трудно.Само за търсачката не съм съгласен,защото винаги когато съм я ползвал ми изкарва 90% теми които нямат нищо общо с това което питам.
          Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

          Коментар


            #20
            ivanko_rs написа:
            Само за търсачката не съм съгласен,защото винаги когато съм я ползвал ми изкарва 90% теми които нямат нищо общо с това което питам.
            Точно затова казвам, че при маркиран конкретно форум (примерно Брава/а/Мареа) + ключова дума ще ти изкара по-близки резултати до това, което търсиш, вместо да блуждае из сумати общи ...

            Коментар


              #21
              ivanko_rs написа:
              Добре щом искаш пример ти давам : Когато вляза в Ланча форума и тръгна да преглеждам моделите ,влизам само там където ме интересува,т.е. Делта/Дедра и Делта1/Призма.Останалите подраздели Капа,Либра,Тема и т.н. по простата причина че НЕ МЕ интересуват и неискам да знам нищо за тях Влизам си в ибраните раздели гледам какво има ,отварям и чета,ако трябва и пиша и готово........
              Ето това което си казал според мен не е правилно.Форумът е за това да си помагаме,така мисля,а съм сигурен,че много от колегите мислят по същият начин.Много от нещата са сходни или дори същите,при различните модели,да обаче ти,примерно,не влизаш в разделите на моделите които не те интересуват,а там някой е задал въпрос на който ти знаеш отговорът,понеже нещата са сходни,но човекът не получава твоето мнение,защото ти не влизаш в раздела на този модел.(нямам предвит точно конкретно теб,говоря в общият случай).Много от проблемите които възникват са сходни или дори еднакви при различните модели.Примерно,не ми свети стопа или мига,обикновенно е защото масата създава проблем,но това е за всички модели.Друго,трудно паля сутрин дизелчето си,ми най-вероятно има изгоряла подгревна свещ или дори няколко,но какво е значението това дали е на Пунто,Браво,Стило или пък дори на някой модел на Алфа Ромео.Според мен така както са направени разделите са си много добре.

              Коментар


                #22
                peho написа:
                ....Примерно,не ми свети стопа или мига,обикновенно е защото масата създава проблем,но това е за всички модели.Друго,трудно паля сутрин дизелчето си,ми най-вероятно има изгоряла подгревна свещ или дори няколко,но какво е значението това дали е на Пунто,Браво,Стило или пък дори на някой модел на Алфа Ромео.Според мен така както са направени разделите са си много добре.
                Ами колега точно тука бъркаш,защото щом са общи,теми са пускани поне един път,което ще рече че не се ползва търсачката а директно се публикува.Също така,колкото и еднакви да изглеждат дадени два модела на една марка,са и толкова различни.Така че ако на единия модел проблема се реши по даден начин,не значи че ще се реши и при другия по същия начин.Конкретно за дизелите пък Типо/Темпра вървят с 1.9Д и 1.9ТДС мотора ,а на Браво ,Брава и Марея се монтират 1.9Д ,ТД75,ТД100,ТД125,ЖТД105 и ЖТД130,както виждаш двете моделни линии нямат нищо общо като дизелови мотори.
                Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                Коментар


                  #23
                  Примерът ми показваше именно това. Къса се връзката между потребителите на форума. Това че в момента имам Браво не означава че не познавам и Типо защото това е била предишната ми кола. Но поради факта че не влизам в Типо раздела лишавам всички търсещи там от моят опит. А ако не съм си написал мнението то и търсачката няма как да го открие.Колкото до търсенето вграденият алгоритъм е идиотски.Ако искам да намеря нещо във форума ползвам Гугъл по следният начин: Търсене във fiat-bg.orgИ вместо да се спорим да използвам енергията си за нещо полезно като например това: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=23952

                  Коментар


                    #24
                    ilkor написа:
                    Колкото до търсенето вграденият алгоритъм е идиотски.
                    Честно казано по-скапана търсачка не съм виждал, да не говорим за липсата на фини настройки.Според мен това е много по-належащ въшпрос отколкото разделението по модели.Много пъти е обсъждано и гласувано и винаги резултата е ЗА запазване на сегашното състояние.Няма да ви давам примери, защото е свързано с ползване на търсачката Илко е прав - аз съм имал и Крома, и Уно, и Типо - и всичките съм ги чоплил. Ако сме по модели - ще си влизам обаче само в Браво/а, а сега винаги помагам като видя някой с проблем, който някога съм решил.
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #25
                      При търсене маркирайте втория radio бутон "Търси за всички въведени думи", т.е. така ще търси за целия въведен израз, а на за всяка от въведените думи.Например, при първия вариант ("Търси за коя да е от въведените думи") и ключва дума "подавам газ" се explode-ват двете думи и се търси за всяка поотделно (и за "подавам", и за "газ"). Затова маркирайте "Търси за всички въведени думи" и ще намирате резултати за целия израз "подавам газ".Другото объркване се получава, че при въвеждането на една ключова дума, например "само", излизат и думи от текста, в които "само" се съдържа. Ще се покаже тема, в която има думичката "самолет" и т.н. ...Отделен е въпросът за неграмотното писане в темите. Тогава трябва и ти да си неграмотен, че да ти изкара близки резултати

                      Коментар


                        #26
                        аз ако може да предложа нещо....в Общи технически въпроси, най-отгоре що не се забодат като важни теми - типо/темпра, пунто, браво/брава/марея, стило и т.н. щото горе-долу, като се изключат двигателите, чаркалъците са им еднакви и който иска ще си влиза там да пита... нещо като темата за термостата...п.п. само предлагам с оглед темата!!! дан мъ издети с пърцалити ся....
                        Fiat Punto 1.1-Синята птица
                        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                        Коментар


                          #27
                          Позволявам си да използвам последната активна тема, за да не пускам нова такава Може ли да помоля любимите ни модератори/администратори да добавят модела "Grande Punto" в гаража!Благодаря предварително

                          Коментар


                            #28
                            Kuku написа:
                            Позволявам си да използвам последната активна тема, за да не пускам нова такава Може ли да помоля любимите ни модератори/администратори да добавят модела "Grande Punto" в гаража!Благодаря предварително
                            Добавен е !

                            Коментар


                              #29
                              Колеги,вие като модератори и администратори правите една глобална грешка,а именно разсъждавате от позицията на такива.Проблема за който говоря е точно за отговарянето на въпроси при модели при които ако са разделени не бихме влезли.Е да,ама вие понеже това правите влизате навсякъде,а голям % от потребителите не влизат навсякъде,което и така трябва да бъде.Аз невлизам навсякъде не само защото неискам ,а и защото нямам и време.Така че този довод който излагате не струва
                              Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                              Коментар


                                #30
                                Моето скромно мнение е, че и двете страни имат основателни доводи. И предишният, и този, и обсъждания вариант за организация на темите във форума си имат своите предимства и недостатъци. Пълно щастие няма. И на мен в началото ми беше малко трудно да се ориентирам, но всичко е въпрос на време и то малко време, така че по-скоро съм "за" сегашния интерфейс.
                                Fiat Marea 1.8i 16V
                                Fiat Tipo 1.4i 8V
                                Fiat Punto 1.6i 8V
                                www.italauto-bg.net/forum/

                                Коментар

                                Working...
                                X