Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Консултация за загадъчна неизправност.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Консултация за загадъчна неизправност.

    Четири месеца вече ми къса нервите, и не можах да разбера какво е, и автомонтьор-професионалист не можа да го разбере.Фиатът е Уно, моноинжекцион, 1991 г. 1,0 (999 куб.см), работи само на бензин, няма газова инсталация.През август изведнъж се появи следното: всеки ден след първите десетина километра моторът преставаше да работи, спирах колата на банкета, изчаквах 5-6 минути завъртайки през минута стартера, след което моторът отново запалваше и до края на деня колата вървеше нормално, на следващия ден всичко започваше отначало.Автомонтьор смени бензиновия филтър, капачката на делкото и свещите (свещите бяха омазнени - недобре работили, макар че звукът от мотора е нормален), но това не реши проблема, след което направи извода, че причината е в алуминиевата кутийка върху делкото, управляваща запалването, защото след като сутрин спре колата, към лулите не идва електричество. Минах по всички морги от София до Пловдив, и в последната преди Пловдив ми продадоха тази алуминиева кутийка, свалена от друга кола. Автомонтьорът я монтира върху делкото, и колата мина прекрасно 500 км., след което се появи сходна неизправност:- на всеки 30-40 км колата започна да се дави за 5-6 минути, обикновено след спиране на светофар - работи на малки обороти, но при натискане на газта с цел потегляне моторът заглъхва и ако не се отпусне педала на газта или пък отпусна съединителя - изгасва. След 5-6 завъртания на стартера и опити за форсиране колата отново тръгваше, и така до следващите 20-30 км или следващия или през един светофар.Колегата Любо Нешков от Форума ми монтира неговата тюнингована алуминиева кутийка и делко, с удължени жици и раздалечени за да не се нагрява електронната схема на запалването в кутийката, но в тоя случай пък колата започна да пали много трудно сутрин при първото запалване. Така в момента имам три кутийки с електронно запалване, и съм сложил тая, с която колата минава 20-30 километра.Моля, дайте някаква идея как да се оттърва от това прекъсване, защото вече ми идва до гуша и почвам да си мисля за друга кола.

    #2
    При мен индентичен проблем се реши с поставянето на нов комутатор (алуминиева кутийка). Мисля, че съм писал тук по въпроса.
    Fiat Brava 1.2, 16V, 82 к.с., 2000 г.
    Fiat Uno 60, 1989г.

    Коментар


      #3
      хм, доста обезкуражаващо, едва ли ще намеря нерви да пътувам още един ден по моргите, и да купя неизвестно какъв комутатор.

      Коментар


        #4
        Купи си нов от магазин.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          muns61 написа:
          Купи си нов от магазин.
          От кой магазин?Във всички магазини, в които питах, ми отговаряха, че тези комутатори отдавна не се произвеждат.Аз не съм много умен, но не съм и чак толкова глупав, че да убия цял ден плюс бензин и да мина през 20 автоморги за свален комутатор, ако съм имал възможност да купя нов.Ако някой разполага с нов комутатор или знае къде се продава, моля, да напише, и ще го купя, разбира се.

          Коментар


            #6
            http://axm-auto.com/index2.php?brand...=1Цената му е 54лв
            uno turbo 1.3 i.e' 86
            renault 19 1.8 16v
            uaz 469 4.0 turbo
            renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
            trabant 601 69'

            Коментар


              #7
              bebito^^^ написа:
              Цената му е 54лв
              Благодаря, да доживеем до понеделник, и ще видим ...

              Коментар


                #8
                georgemadjarov написа:
                bebito^^^ написа:
                Цената му е 54лв
                Благодаря, да доживеем до понеделник, и ще видим ...
                Няма нищо има и телефон за връзка.
                uno turbo 1.3 i.e' 86
                renault 19 1.8 16v
                uaz 469 4.0 turbo
                renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
                trabant 601 69'

                Коментар


                  #9
                  Провери си бобината, и по-специално ниско волтовите кабели, които влизат в нея. Другото което е има един "жигльор" на карбуратора, като махнеш филтъра се развива с права отверка и има много малък отвор, продухай го.И понеже сега не се сещам много добре, я кажи газта ти с потецинометър ли е? Че може итам де проблема изтъркана писта.

                  Коментар


                    #10
                    ThE_PuNiSHeR написа:
                    Провери си бобината, и по-специално ниско волтовите кабели, които влизат в нея. Другото което е има един "жигльор" на карбуратора, като махнеш филтъра се развива с права отверка и има много малък отвор, продухай го.газта ти с потецинометър ли е Че може итам де проблема изтъркана писта.
                    Благодаря на bebito^^^ за линка на магазина, отидох там, наистина имаше комутатор, и го купих - последния - на който му се развали комутатора по-нататък не знам как ще го търси, ама то такива коли май вече няма. Исках да купя и делкото, ама нямаше. После ги питах само за датчика за коляновия вал, който прави много от мизериите, обаче и такъв датчик нямаха.Благодаря на ThE_PuNiSHeR за идеите, не съм автомонтьор, но всичките ще ги проверя последователно:1. Най-напред слагам новия комутатор. 2. Ако моторът продължи да прекъсва, ще препиша и занеса съветите на ThE_PuNiSHeR на автомонтьор, защото май няма да намеря сам нито бобината, нито карбуратора, а някой ми каза даже че тая кола няма карбуратор, защото била "моно инжекцион", може и да се е пошегувал.3. Струва ми се че педалът за газта е изцяло механичен и няма никакви електронни елементи по него, защото като застана отпред пред отворения капак, вляво между мотора и стъклото виждам продължението на лостчето за газта, и като го натискам на мотора се подава газ.

                    Коментар


                      #11
                      А и друго, мойто като правеше чалъми, разглобих целия карбуратор на части и сглобка отново, Общо взето тая кола има 3-4 причини поради, които не иска да работи както трябва.

                      Коментар


                        #12
                        georgemadjarov написа:
                        ThE_PuNiSHeR написа:
                        Провери си бобината, и по-специално ниско волтовите кабели, които влизат в нея. Другото което е има един "жигльор" на карбуратора, като махнеш филтъра се развива с права отверка и има много малък отвор, продухай го.газта ти с потецинометър ли е Че може итам де проблема изтъркана писта.
                        Благодаря на bebito^^^ за линка на магазина, отидох там, наистина имаше комутатор, и го купих - последния - на който му се развали комутатора по-нататък не знам как ще го търси, ама то такива коли май вече няма. Исках да купя и делкото, ама нямаше. После ги питах само за датчика за коляновия вал, който прави много от мизериите, обаче и такъв датчик нямаха.Благодаря на ThE_PuNiSHeR за идеите, не съм автомонтьор, но всичките ще ги проверя последователно:1. Най-напред слагам новия комутатор. 2. Ако моторът продължи да прекъсва, ще препиша и занеса съветите на ThE_PuNiSHeR на автомонтьор, защото май няма да намеря сам нито бобината, нито карбуратора, а някой ми каза даже че тая кола няма карбуратор, защото била "моно инжекцион", може и да се е пошегувал.3. Струва ми се че педалът за газта е изцяло механичен и няма никакви електронни елементи по него, защото като застана отпред пред отворения капак, вляво между мотора и стъклото виждам продължението на лостчето за газта, и като го натискам на мотора се подава газ.
                        Ще опитам да помогна и за другите части!Но ми пусни номер на рамата и нещата който търсиш изброени от доло 1,2,3 и телефон за връзка.Може и на Л.С
                        uno turbo 1.3 i.e' 86
                        renault 19 1.8 16v
                        uaz 469 4.0 turbo
                        renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
                        trabant 601 69'

                        Коментар


                          #13
                          Днес ми смениха комутатора.Оказа се че било доста бързо - с изваждане на две букси и няколко винта. Предишният автомонтьор разглоби цялото делко, за да го смени, изглежда не е видял буксите, или главата му е била пълна с нещо друго. Затова и аз дори не допуснах че смяната е елементарна, иначе щях сам да си го сменя.След смяната моментално работата на мотора се оправи. Нормализираха се оборотите, започна да пали с половин завъртане, високите обороти станаха устойчиви, на ниските обороти се появи мощност, престана да гасне самопроизволно, при спускане надолу от баир с отнета газ се появиха типичните настройки на оборотите. Въобще, колата стана "както преди".Много се надявам в тоя комутатор да е била причината.Минах пробно 50 километра, колата се държа чудесно, но днес я оставям в гараж на село до април, така че не съм в състояние да мина стотина километра, за да се убедя че прекъсването на двигателя е изчезнало. Това ще стане ясно догодина през април. Ако се появи прекъсване, ще купя нов датчик за положението на коляновия вал, оказа се че го има нов за около 45 лева, ако пак продължи да прекъсва, ще помоля ThE_PuNiSHeR да я прегледа срещу заплащане ако има време, и ако и след това не работи - директно към моргата.

                          Коментар


                            #14
                            georgemadjarov написа:
                            .......... директно към моргата.
                            Ще бъде жалко ,а и не вярвам ,че ще намериш по-икономична кола от тази.Ако е моя ще изрежа всички букси и ще запоя кабелите директно .Ще възтановя кабелните обувки на масата ,нови клеми на акумулатора и две релета за байпасване на двете степени на контактния ключ.Ще изрежа всички букси към таблото с бушоните и ще запоя кабелите директно.Като "ще" разбирай ,че съм го правил и то точно на Фиат. След интервенцията палеше от четвърт без значение топла/студена на газ.
                            Фиат Стило 1.8 16V , с хладилна жабка.

                            Коментар


                              #15
                              Колеги, помагайте пак, ако обичате

                              През зимата фиатчето беше на село в гараж.Преди две седмици го запалих лесно от първо завъртване. Направих две пътувания по 50 км, държа се прекрасно.От третото пътуване двигателят отново започна да прекъсва. Сутрин при палене не може да се форсира, и при подаване на газ моторът глъхне, а педалът на газта хлътва с 1 см в момента на заглъхването. Комутаторът е чисто нов. След 5-6 завъртания и подаване на газ моторът почва да работи, но на всеки 5-10 км прекъсва, спирам вдясно и 1-2 минути въртя стартера, после пали, и това се повтаря непрекъснато.Сутринта при работещ мотор излязох от кабината и застанах пред двигателя. Подадох няколко пъти газ с лостчето откъм двигателя, глъхнеше, после моторът загасна, и остана "на контакт". Понечих да вляза в кабината и да въртя отново стартера, но ме заинтригува странен звук от тихичко чаткане на някакво реле ("кр-р-р-р-р-р") в продължение на няколко секунди с честота примерно 30-40 херца, след което откъм кутийките над карбуратора се появи много тъничка струйка дим. След това запалих мотора - работеше по същия начин. Струва ми се, че това е същото реле, което чатка еднократно винаги при подаване на "контакт" с контактния ключ.Това ме навежда на мисълта, че ми е повредено някакво реле. Видях щекер с 4 контакта, който влиза в някаква кутийка, а 2 см над нея има друга кутийка. Някъде оттам се чуваше зловещото чаткане на реле и димът.Моля, кажете названията на тия две кутийки - на снимката съм ги означил с "1" и "2", да опитам да ги купя и да ги сменям.Обръщам се към ThE_PuNiSHeR и към hifi_stereo ако още четат форума, ако някой има възможност - да огледа колата и да се опита да я оправи, естествено със заплащане, или ако някой друг се чувства компетентен да огледа пътя на горивото и електроинсталацията и да им направи профилактика.Снимка - цък:Извинявам се на hifi_stereo - изпратих му като лично съобщение без да искам тоя коментар със снимката - не схванах, че бутонът "съобщение" означава отговор чрез лично съобщение, а не коментар за всички.

                              Коментар

                              Working...
                              X