“Първо, всичко друго е относително”, така завършва представянето на Fiat Uno, а неологизмите: удобен, елегантен, икономичен и бърз, описват добре основните характеристики на „малкия“ хечбек, представен на международната преса през 1983 г. в космическия център на НАСА в Кейп Канаверал, FL.
Премиерата на Fiat Uno 45 е с 903 кубиковия карбураторен двигател от Fiat 127, към който се присъединяват и версиите 55, 60 и 70: надписите показват мощността в конски сили на различните двигатели.
Uno 70 се предлага и във версията Selecta с автоматична безстепенна скоростна кутия(CVT).
През 1983 г. се появяват и дизеловите модели Fiat Uno D/DS.
Каросериите с които се предлага Fiat Uno са с 3 или 5 врати в стандартното и в “S” ниво на оборудване.
През 1985 г. дебютира новото поколение двигатели Fire, както и Fiat Uno Turbo и Turbo.D.
Най-луксозният модел в гамата е Uno 70 SX, който сe предлага с интериор от Alcantara.
Едномарковия шампионат Trofeo Fiat Uno Turbo се превръща в ковачница за намиране на нови рали таланти от Алекс Фиорио до Пиеро Лиати и Пиеро Лонги.
През 1989 г. на автомобилното изложение във Франкфурт се появява второто поколение, което възприема стилистичните характеристики на Fiat Tipo, както и някои двигатели.
Производството на Fiat Uno приключва през 1995 г. в Италия.
В края 1993 г. е премиерата на новия модел Fiat Punto (176), който трябва да замести на Fiat Uno.
Fiat Uno е представен на 19 януари 1983 г. в космическия център Кейп Канаверал, следователно през януари 2023 г. ще празнува своя 40 годишен юбилей.
През 1984 г. Fiat Uno печели наградата за кола на годината в Европа.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com/
Премиерата на Fiat Uno 45 е с 903 кубиковия карбураторен двигател от Fiat 127, към който се присъединяват и версиите 55, 60 и 70: надписите показват мощността в конски сили на различните двигатели.
Uno 70 се предлага и във версията Selecta с автоматична безстепенна скоростна кутия(CVT).
През 1983 г. се появяват и дизеловите модели Fiat Uno D/DS.
Каросериите с които се предлага Fiat Uno са с 3 или 5 врати в стандартното и в “S” ниво на оборудване.
През 1985 г. дебютира новото поколение двигатели Fire, както и Fiat Uno Turbo и Turbo.D.
Най-луксозният модел в гамата е Uno 70 SX, който сe предлага с интериор от Alcantara.
Едномарковия шампионат Trofeo Fiat Uno Turbo се превръща в ковачница за намиране на нови рали таланти от Алекс Фиорио до Пиеро Лиати и Пиеро Лонги.
През 1989 г. на автомобилното изложение във Франкфурт се появява второто поколение, което възприема стилистичните характеристики на Fiat Tipo, както и някои двигатели.
Производството на Fiat Uno приключва през 1995 г. в Италия.
В края 1993 г. е премиерата на новия модел Fiat Punto (176), който трябва да замести на Fiat Uno.
Fiat Uno е представен на 19 януари 1983 г. в космическия център Кейп Канаверал, следователно през януари 2023 г. ще празнува своя 40 годишен юбилей.
През 1984 г. Fiat Uno печели наградата за кола на годината в Европа.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com/