Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отопление

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    kiro_of_the_day написа:
    Колежке не искам да споря, но парите които трябва да вложа в слънчеви колектори ще се изплатят чак на евентуалните ми (оптимистична прогноза) внуци, за да не кажа правнуци! А кредитите за енергийна ефективностх пък от своя страна са ПЪЛНА глупост.
    Една слънчева система се изплаща за 2 години, дори и по-малко при сериозна консумация на топла вода. За кредитите съм съгласна - клиенти се оплакват, че ги разкарват като настинали магарета по един месец из банки, институции и им искат един куп глупости, а прословутият им "грант" си го взимат във вид на лихви! Под енергийна ефективност имам предвид, че държавата готви (уж) политика за поощряване на използването на възобновяеми източници на енергия.
    Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
    www.fiat-bg.org/forum

    Коментар


      #17
      за 2 години ни знам дали ще се възвърне инвестицията, ама по моите сметки / зимата бойлерите ми са вързани за парното и сметката ми за ток намалява с 30-40 лева на месец / при положение, че инсталацията я имам и ми трябват само колекторите, 20 м. тръба и 1 помпа / труда не го слагам, щото няма кой да ми плаща в къщи / инвестицията се избива след 3 години и нещо, айде 4... оттам нататък си е жива далавера!!!офф - живея в къща.
      Fiat Punto 1.1-Синята птица
      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

      Коментар


        #18
        и ние сме в къща, цялото парно съм си го правил сам, каминката съм си я преработил като проекта за водната риза е изцяло мой. та сега отоплявам 120м2 или къща 60м2 на два етажа. сметката ми зимата беше 40-50 лв..засега съм включил само един бойлер понеже само един можах да си купя. Каминката съм я направил освен на твърдо гориво и на ток......та по интересното е колко щте струва да си сложа и слънчеви колектори. покрива на къщата е почти под идеалния ъгъл, освен това е огрян от Райко през целия ден. Сега въпроса ми е колко и какви колектори ме съветвате да си сложа за да мога да затоплям системата и когато искам примерно да топля само бойлера. знам че системата е ефективна и пез студените месеци, и не е задължително да има точно пряко греене, мисля че ще има голям ефект. Единствения проблем е цената на първоначалната инвестиция за колектори. все пак колко колектори че са необходими за затоплянето на системата поне на единия етаж(60м2) + бойлера. Мерси предварително.п.п.понеже обичм сам да си майсторя нещата, се замислям дали да не си направя сам колектори...на практика изобщо не е трудно, стига да имаш правилните схеми...а и имам вече идея за колектори но.....
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #19
          свако ми си прави сам колектор .... излезе му 250 лв. материалите... шуменските са 355 лв. смятам че за 100 лв. не си струва... до колкото знам 1 колектор 1 на 2 м. е за 1 бойлер...моята идея е : също имам парно. бойлерите са ми на 2 кръга - 2х2. имам кранчета, с които мога да ги изключа от парното и да ги включа към колекторите. системата ми е отворен тип, също съм си я правил сам... но колектори още не съм сложил щото нема кинти...
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #20
            все пак, аз си свалих доста чертрежи за колектори, идеята ми е някой може ли да ми даде скица или чертеж на колектори които са изпитани и работят добре.п.п.само да кажа че един комшия си направи колектори от панелен радиатор , разтворен така че двете плочи да са огряни от слънцеето във един дървен сандък добре изолиран със стъклопакет откъм слунцето и вата отдолу(от онези дето имат фолио от едната страна ) и да ви кажа си е доволен казва че топли 80 л.бойлер от раз. Може да не е професионално но все е нещо, олекотява бюджета
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #21
              Колеги, без да се засягате лично, ама това някой "сам-си-е-направил" отопление/колектори/камина/котел ми звучи като все едно аз да кажа "Смених си сама ангренажния ремък и си направих електроника на колата с подръчни средства". Сравнението не е много точно, но сме в авто-форум и затова го използвам. За 50 л вода грубо е необходима 1м2 колекторна площ,т.е. за 100 л бойлер - един колектор с размери 2х1 е достатъчен /за лятото/. За колегата phoenix: в България няма практика за отопление със слънчеви колектори по много причини, от които аз ще драсна най-основните:1. За да имаш отопление зимата, когато е студено са необходими 2 неща: 1. Качествени колектори, които да имат минимални загууби към атмосферата /вакуумни/ и 2. Много бройки колектори /поне 10 х 1024 лв/. 2. Да предположим, че системата е направена и къщата се топли зимата. Какво правим с енергията, която усвояват тези 10 колектора лятото - тя е в пъти повече=> не можем да я изразходим само за БГВ => трябва ни басейн=> инвестиции, и то много сериозни, или да хвърляме тонове топла вода в канала. Иначе за лятото само за бойлера е лесно : 1 колектор/меден/е 327 лв, а алуминиев е 265 лв, 1 помпа е около 120 лв, диференциален термостат - 70 лв, винкел за рамката - 40 лв, и малко тръби и арматура - още 150 лв. Това е инвестицията за ЕФЕКТИВНА система. [/b]
              Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
              www.fiat-bg.org/forum

              Коментар


                #22
                по принцип си права и не препоръчвам на никой който не е наясно с какво се захваща да си майстори сам парно, за това е нужна както доста литература така и така и някой да я прочете сега относно правенето на камини само да кажа че не винаги ми се струва оправдано за два листа ламарина 5-7 мм които струват около 140-160 лв. заедно с огъването на специалните детайли да се плащат суми от рода на 1800лв.единственото скъпо нещо е стъклото лично мое мнение. Първия котел който направихме е в апартамента на баща ми и отоплява 110 м2 апартамен като системата е 65л. вода.разхода на котела е много малък .а камината която съм направил да топли къщата струваше 120 лв. и съм вложил точно 800 лв. за да и направя водната риза, системата ми е 35л. и с 6м3 дърва изкарахме зимата вложението ми излезе 750 лв, с помпата радиаторите, камината и бойлера. все още си пазя чертежите за камината ако се интерисува някой. ОТНОСНО колекторите не може ли така да се направи системата, че да се източват излишните слънчеви колектори през лятото и да остава примерно само един работещ който да топли само и единствено бойлера, а през зимните месеци цялата система да работи заедно като просто слънчевите колектори да помагат в затоплянето на водата в по-мрачните дни и да топлят в дните със силно слънце
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар


                  #23
                  phoenix написа:
                  по принцип си права и не препоръчвам на никой който не е наясно с какво се захваща да си майстори сам парно, за това е нужна както доста литература така и така и някой да я прочете
                  :D Когато си чел, и си мислил, е друго. При нас идват доста всезнайковци, които се перят как са примерно ел.инженери и нямало начин да не се справят и се връщат после и викат "Що не ми работи системата, елате да ми я оправите?". По другия въпрос: Ако използваш колектори зимата, системата трябва да е пълна с антифриз, който ако източваш всяко лято и пълниш всяка зима ще ти излезе доста солено, а и за лятото ще ти трябват специални покривала за колекторите, иначе ще се скапят без вода на слънцето, а доколкото съм чувала, покривалата не са хич евтини. Мога да проверя.
                  Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                  www.fiat-bg.org/forum

                  Коментар


                    #24
                    здравей отново...абсолютно си права...ха ха ха ха какви идиоти съм виждал и аз дето:" .....да ве да знам" и после "...миии.....изкипя нещо, пръсна се нещо, те така ми го направиха...." ама не казва че сам си ги е наредил глупостите без да си има на идея. чувал някъде водна риза и помпа и дааааааавааааай....после" ....мииии не бачка......" . Ми много ясно. Нека си има хора които да знаят, и да не сме всезнайковци ебаси. Пък и като не искаш други да ти го правят после недей да ревеш, или поне малко прочети, литература много, само човек да иска да учи. То това и за колите важи. Ми то за да си майстор първо трябва да си учил, ама и да си НАУЧИЛ нещо де, не само присъствие Относно системата знам че трябва да е пълна с антифриз, но не се притеснявам от това (нали си има концентрат мисля че няма да е толкова скъпо вложение, а и системата не я източвам лятото, че ще се скапят радиаторите (не са алуминиеви).) А за покривалата мисля че могат да се направят от някакъв излъчващ материал и да е направо като капак, който да се маха или слага под колектора (зимата и лятото) Въздуха е добър изолатор, мисля че може да се измисли нещо с огледална повърхност която да стои на достатъчно разстояние от колектора и да е изолирано отдолу.Сега работя над котле което да работи и на газ и да може да се монтира във камина на твърдо гориво, така каминката ще може да работи на всякакъв вид гориво. Че то бедния човек жив дяяявол Както и да е бих се радвал на чертеж или скица на колектор който изпитано работи добре и клиентите са доволни.
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар


                      #25
                      Това само на ЛС. Не е проблем да пусна едно чертежче.Една идея: ако можеш да си направиш буфер, примерно 2000 л и тъпчеш енергията от колекторите и камината в него ще е трепач! Трябва да се видим някой път да си пооговорим за схеми...
                      Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                      www.fiat-bg.org/forum

                      Коментар


                        #26
                        феникс, ти видя ли какво ти написа блу - 1 селективен колектор струва 1024 левчета по 10 броя става над 10000 левчета... замисли се колко ще е възвращаема инвестицията
                        Fiat Punto 1.1-Синята птица
                        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                        Коментар


                          #27
                          Ми видях, ама съм абсолютно уверен че мога да изобретя нещо което да е доста под 1000 лв., аз много обичам да изобретявам разни неща и доста неща съм направил досега, така че ми е голям мерак да направя колектор,(хем ще е полезно хем ще ми е приятно докато го направя), иначе имам доста чертежи вече но ми се искаше да работя по изпитан вариант а не да откривам америка.Относно инвестицията ми 100% си струва да впрегнеш слънцето да бачка за теб, поне то все още е безплатно, и ако си умен можеш да го използваш, но се иска доста четене, разпитване и проучване. Намирал съм и такива системи дето топлят цяла църква със свещ , не знам доколко е верно, но логично и физично погледнато има доста интересни факти относно алтернативните начини на отоплениеп.п.наистина ще съм благодарен на схема или чертеж на нещо на лично съобщение, а относно обсъждането, ...... много би ми било приятно да седнем на маса и да си бъбрим, но ние сме от варна, така че лятото ако идваш на море можем да се видим на по бира, ще ни е приятно
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            #28
                            От 10 години насам всяко лято съм във Варна на море, така че лятото ще го направим. :D Ще ти пусна една схемичка по-късно.
                            Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                            www.fiat-bg.org/forum

                            Коментар


                              #29
                              Blue,дай малко повече подробности какво искаш да кажеш с това,че за отопление са нужни поне 10 колектора.Колко вакуумни тръби са това,каква площ заемат,каква марка са,а и да си поговорим за това колко е ефективна една такава система за отопление?Например нощем как деиства?Някаква примерна схема на такава система,ако може да покажеш.

                              Коментар


                                #30
                                peho написа:
                                Blue,дай малко повече подробности какво искаш да кажеш с това,че за отопление са нужни поне 10 колектора.Колко вакуумни тръби са това,каква площ заемат,каква марка са,а и да си поговорим за това колко е ефективна една такава система за отопление?Например нощем как деиства?Някаква примерна схема на такава система,ако може да покажеш.
                                за отопление трудна работапо-точно помага на отоплението в студените дни или топли през по-топлите дни
                                2015 Renault Megane Expression GT
                                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                                Всичко за FIAT Bravo 2007

                                Коментар

                                Working...
                                X