Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

АвтоДетайлинг, Полиране и Пастиране - Пловдив

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    АвтоДетайлинг, Полиране и Пастиране - Пловдив

    Здравейте. Бих искал да съм полезен на приятели и колеги от форума с изчерпателна информация и професионално компетентно мнение относно поддръжката на външният вид на нашите автомобили. По долу в темата в отделни постове ще обърна внимание на всеки нюанс от авто-детайлинга със обяснение и снимков материал.Целта на писанията ми е да подскажа на достатъчно сръчните как да си поддържат колата, а който не умее или няма време може да се обърне към мен за професионална услуга.Основната причина поради която искам да съм полезен с постовете си е че много често попадам на "пастирани" коли с много останали холограми от неумеещи псевдомайстори, Много често попадам на "полирани" фарове направени за 30мин срещу 20лв, Често се срещат стопове пръснати "на мъгла" от кварталния Бай Милю - майстора ....... и все неща от този род, които тровят доброто настроение на собственика на автомобила.От 15г. се занимавам професионално с изброените дейности:Полиране на фаровеПолиране на портокалов ефект по лакаПастиранеВъзстановяване на стопове (даже и с липсващи парчета)Тониране на стоповеПластмасови заваркиВъпреки натрупаният опит и професионална сръчност не смятам мненията си за миродавни - готов съм да коментирам всичко с цел постигане на максимално добро решение. П.П. Скоро отварям ново, по-голямо студио в Пловдив, което ще работи съвместно с доказалите се детайлинг-майстори в другите градове,с цел обмяна на опит и усъвършенстване на услугитеВръзки с мен:0884 02 22 23 - Стоянskype: stoyan-stoyanov
    0884 02 22 23

    #2
    Първият ми пост в темата ще е за полирането на фарове - наболял проблем за много моделиПластмасовите фарове навлизат в употрвба при автомобилите заради 3 основни факта. Единият е цената - много по-ефтини за изработка и с възможност за уникален дизайн на самото стъкло така че да придаде линия на колата. Вторият е възможността на материала за кристален ефект - така се използва 100% от ефективността на рефлектора или лупите които са пред крушките, и третият - но не на последно място е безопасността. При удар да има колкото се може по малко режещи стъкла в ударната част на автомобила.Основният минус е по-краткият им ресурс в сравнение със стъклените (Кратък от наша гледна точка в БГ - ние караме сравнително стари коли)При 90% от фаровете производителят прилага безцветен лак като топ=покритие на фара, за да осигури леко еластична повърхност която да поема леките ударчета от песъчинки и дребни камъчета вдигнати във въздуха от гумите на предната кола. Този слой лак си върши работата в продължение на няколко (4-5-6) години, след което лака се втвърдява от изгарянето причинено от слънчевите УВ лъчи. Оказва се че точно този лак които е нанесен в полза на потребителя в последствие се превръща в проблем. Ако лака го няма самата пластмаса ще пожълтее и потъмнее по-късно от слънцето, но пък за този период ще се матира повече от песъчинките - така чеефекта за светенето и в двата варианта след 5-6-7 г ще е мътен или жълт, матирал зле светещ фар. Нормалната поддръжка на автомобила изисква смяната на фаровете с нови, но от гледна точка на икономическото състояние на Българина е нормално да се приложи процедура която да възстанови прозрачността с достатъчно дълготраен ефект и да е в пъти по-евтина от цената на нов фар.Процедурата е така нареченото полиране на фарове. Извършва се с абразивни материали -шкурки, кечета и шлайф пасти. Препоръчва се за добър ефект ползването на услуги от професионалист със съответните машини, консумативи и практически умения. Не се изключва обаче и полирането на ръка в домашни условия - ефекта варира от "осиране" до "Много добър" в зависимост от сръчността на полиращия.Ще разкрия една малка тайна - при минаване само с финна водна шкурка и полиране (процедура за около 20-30 мин) се премахва само горният най -изгорял слой на лаковото покритие и ефект има, но е сравнително краткотраен - но при положение че полиращия е в състояние да отделя по някой час през полвин-една година да лъсне фарчетата - резултата е приемлив и не е проблем.При професионалното машинно полиране се премахва изцяло лаковото покритие, за да се стигне до пластмасата която се полира с по-кристален ефект от лака (по-твърдата матесия се полира по-добре от по-меката. За целта лично аз започвам със шкурка 80. След премахването на лака (ако няма такъв премахвам горният слой изгоряла и мътна пластмаса - да речем 3-4 десети от мм. ) следва изреждането на шкурки през 100 единици като целта на всяка следваща е да изчисти по-дълбоките драскотини от предходната.Така се повтаря докато се достигне до едрина на сухите шкурки около 400, след което се преминава на водни и тях през 100 единици до 1000, след което направо през 300-400 единици до 2000.До тук процедурата е ръчна и се прилага на свалени фарове - с цел избягване на поражения от шкурки по съседните на фара детайли (капак, калник, броня, решетка)Следва намесата на машините и полиращите абразивни пасти. Много хора питат какви марки пасти се ползват - аз няма да рекламирам марки пасти, а ще обясня начина им на работа. Полиращите паст си имат същият абразивен състав както шкурките с разлика в това, че вече говорим не за 100 абразивни частици на кв. см. , а за няколко хиляди в куб.см. Така че след като някои Ви е препоръчал марка - прочетете в описанието каква е едрината им и ще знаете каква да си купите. При повечето е обозначено много просто - (напр. "Премахва драскотини с едрина 900") Да поясня също че една и съща паста работена с по-твърда или по-мека гъба показва различни резултати и е възможно да се ползва за фруба и финна само със смяна на гъбите - това обаче е свързано основно с професионално занимаващите се с полиране и всеки си знае магарийте които прилага.След полирането с машина и пасти се постига кристално прозрачният ефект на фара - ще останат забележки само ако отвътре има запрашаване (което е неизбежно при над 2-3 годишна кола), което запрашаване обаче е минимално и в повечето случай - незабележимо. При по-сериозно зацапване отвътре е възможно да се измие, или да се "отвори" стъклото на фара и да се почисти - но това ни отдалечава малко от темата.След обработката с абразивните пасти и постигането на желаната прозрачност се минава и със последна - финална паста. В повечето случай тя е силиконова - машинна - с УВ филтър. Не предпазва от механични нарянявания, но осигурява трайна защита от слънчевите лъчи и доста забавя следващото помътняване. По лични наблюдения полиран преди 4 г. фар все още няма нужда от обработка, освен една нова финална паста за 5 мин. Ако при всяко пастиране на автомобили на фаровете се обръща мъъъничко повече внимание - то изобщо няма да има нужда да се занимаваме конкретно с тях.При изложените по-долу фотоси ще забележите фарове в трагично състояние - както и такива които са леко помътняли - без значение какво е положението - процедурата за втзстановяване е една и съща - имам предвид че леко мътният фар не се полира по-лесно - и при него си е същото търкане.Забележка - качественото полиране се извършва при свален от автомобила фар - търкането е сериозно и има голям риск от поразяване на съседни на фара детайли. Предложенията за 20 мин с водна шкърка и паста са краткотрайни и сравнително нискокачествени - не си хвърляйте парите на вятъра.На долната снимка забележете как поставената върху фара черна боя е прояла материалаи е направила цепнатини в дъбочина около 05-1мм.За обща представа ще кача и малко снимки на различни марки:ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх хххххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх ххх
    0884 02 22 23

    Коментар


      #3
      Тониране на стопове:Повечето тонирани стопове които срещаме по улиците са направени с цел по-добра визия от гледна точка на собственика на автомобила. За съжаления много от изпълненията са зле светещи светлини - не се вижда кога какво свети и автомобила е опасен за останалите участници в движението.Ще ми се да направя едно общо мнение с малко повече обяснения.Работата ми е такава че стопове с лак-боя, и фолио, и спрей ежедневно ми минават през ръцете.Най-доброто до което може да се домогнем в момента с продукти от БГ пазара е спрейчето на Дупли-Колор.Лак примесен с малко боя ако се пръсне една ръка си запазва прозрачността и дава тъмен ефект, но ако искаме малко по тъмни ще загубим много от светлината - задния няма да ни вижда добре.Фолио - същата работа като го гледаш - свети си, но в движение задният много често скача на спирачките защото и там доста се губи.Спрей на Дупли-Колор - транспарантен - запазва до 85% пропускливост на свелината даже и да го напръскате 20 ръце и да го направите черен като катран.Правил съм такива, понеже възстановявам стопове с липсващи парчета и насждам парчета от друг стоп след което при заглеждане се разпознава чуждото парче и прибягваме до тониране и на двата стопа.- Вижда се ясно вашата светлина даже и когато слънцето бие в стоповете . Не съм продавач на този спрей - не го хваля нарочно - просто продукта е добър. От снимки качени от колеги по-горе в поста забелязвам че нямат добър гланц на стоповете - разчитали са на блясъка които са получили със самото пръскане или пок само мъгла са направили и им е матов стопа. При матова повърхност губим много от светлината - без значение че спрея е добър . Изисква се кристален гланц за добра светлопропускливост. Бих могъл да препоръчам следната последователност за работа:Изчистване на стопа и матиране с водна шкурка 1000-1500 за изчистване на дребни драскотини или други дреболий (при желание може да изтъркате релефните буквички по стопа) След което полиране до кристален блясък и просрачност с машинни полиращи пасти - без употреба на силиконови - само абразивни пасти. Нанасяне на пластове спрей според желанието ви - колко тъмни искате да ги направите. След няколко часа (съхнене) ще забележите че колкото и да сте се старали нямате кристален ефект - лъскаво е - но не е чак огледало. Отново матиране с водна шкурка 1500 до изглаждане на портокаловия ефект или трапчинки, без обаче да се заигравате така че чак да претриете напръсканото - полекичка, след което отново полиране с машина - този път и със финални или силиконови пасти накрая.Получавате стоп черен като мангал, които свети нормално като всеки друг стоп със фабричните цветове - червен, жълт и т.н. - жена ви би могла да се гримира ползвайки го за огледало - вглеждайки се в него ще видите че се вижда ясно всяка една релефна пирамидка (реглекторчетата в самия материал) Задният водач нормално вижда всяка ваша реакция - мигач, стоп и така.....Не се притеснявайте от идеята че боя върху гланц не държи - има си добра устоичивост. Ако е матирана повърхност има доста голям риск ацетона от спрея да проникне навътре в материала и да направи целия стоп на микропукнатини - което си е безвъзвратно унищожаване на стопа.Забележка: Пропускливост на светлината за задна скорост - доста намалена.Светят си силно и се виждат, но когато светлината трябва да премине през тях и не само да се види, а и да освети - тогава вече получаваме леко неудобство - пак си осветява - но е осезаемо по-слабо. Ето и снимчици - Вижте как трябва да стане.Нямат обяснение към всяка снимка, но нямам много време да пиша - виждат се различни стадий, - само напръскани - матирани, полирани, с портокалов ефект от пръскането - насладете се на последните :Забележка 2: Колегите които искат да си изчистят вече тонираните стопове - никакви коресилини и химия, момчета. Търкане със шкурки и полиране - едрината на шкурката зависи от дебелината на тонирането - или пък от това колко ви се търка - да речем 500-600 водно докато свалите цвета и после 600, 1000 и полиране с пасти.
      0884 02 22 23

      Коментар


        #4
        Да обърнем внимание на цялостното пастиране Цялостното пастиране на автомобила изисква достатъчно старание и вложена любов. Няколко пъти ми прави впечатление как "колеги" коментират - "Пастирам кола, след което по обяд ми идва друга ....." Склонен съм да твърдя че такива хора предлагат на пазара некачествена услуга. Изисква се време, старание, трябва да се обърне внимание на зачистване след пастирането - джантите да се лъснат - по мое виждане една кола се прави за един цял работен ден - това е ако се обработва само външно. Много хора се водят от фактори като "Най-скъпите пасти", "2-3 или повече вида пасти" , марката също оказва голямо влияние - чул някой си че 3М е паста и вече само това се натъртва и се набляга на него. Друг чул че Търтъл е една от скъпите марки и се бие в гърдите че само с нея работел ..... всякакви такива - да внеса малко яснота що е то професионално използване на пасти.Ползването на определени пасти зависи само и единствено от избора на пастиращия. При едни лакове е подходяща една паста, при други не е и се прибягва до ползването на друга.За пример мога да понахвърлям някой мой лични наблюдения.Търтъл - предимно за ръчна употреба и поддържане на вече пастирана машинно кола. Много добър УВ-филтър и достатъчна дълготрайност. Нямат обаче добри абразивни пасти.3М - много силен груб абразив, Много добър фин абразив, но това което е дадено за "ФИН" абразив всъщност е в пъти по-грубо от абразива на Карсистем (примерно) Финалната им е под всякаква критика - без УВ-филтър - много кратък ресурс - 10 измивания и няма помен от пастата Карсистем - много добър фин абразив, много добър финал с УВ-филтър с доста дълъг живот - много трудно се премахват холограмите му - изисква се доста професионализъмБетафан - единствено финният им абразив става за нещоМирка - дали ще се търка с тях, или ще се търка само със суха гъба - разлика нямаТа ..... това което се опитвам да поясня е че добрият майстор би ползвал комбинация от най-различни пасти, за да постигне добър краен резултат. Цените на пастите са разни - някой са ефтини, други са скъпи ...... Единственото важно е да се постигне реален резултат които да е достатъчно дълготраен. За съжаление много от "майсторите" се възползват от куртоазното мислене на клиентите си и с едно :бързо мазане" правят по 2-3-4коли дневно - Внимавайте на кого се доверявате.Снимките които имам ще кача по-късно
        0884 02 22 23

        Коментар

        Working...
        X