чакайте сега важен е въртящия момент на колелата. Той зависи от въртящия момент на двигателя и предавателните числа. Като при дизела двигателя има повече нютон метри, но предавателните числа са по-големи (по-дълги скорости). Като резултат при макс. мощност примерно 100 кс. на колелата имаме един и същи момент, независимо дали е дизел да го караш на 4000 об или бенз на 5800. Важна е мощността, теглото, аеродинамиката и наклона. В случая съм убеден, че има някакъв проблем с тоя голф или шофьора го е дострашало да вдигне повече Относно 1.6 има някакъв измислен въздухозаборник отпред, не знам дали оказва някакво съществено влияние при висока скорост.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Top Speed на Голф 4
Collapse
X
-
Е, извинявам се за леко острото изказване към колегата.Но дизелова Брава не може да има 300 Н/М, ако е стокова. А тук аз говоря за бензинова, която пък е мноого далеч от 300.Относно този Голф.. Аз бях вътре. Голфа е перфектен. И наистина повече не искаше да върви. Стигна до тия обороти и спря. Шофьорът заби 5-тия зъб и оборотите паднаха малко, но ускорение пак нямаше.
Коментар
-
uBaHoBB написа:Е, извинявам се за леко острото изказване към колегата.Но дизелова Брава не може да има 300 Н/М, ако е стокова. А тук аз говоря за бензинова, която пък е мноого далеч от 300.Относно този Голф.. Аз бях вътре. Голфа е перфектен. И наистина повече не искаше да върви. Стигна до тия обороти и спря. Шофьорът заби 5-тия зъб и оборотите паднаха малко, но ускорение пак нямаше.
Коментар
-
Леле, как си пишете наизуст - направо се отчайвам! А кое ти прави километрите? Ако нямаш сила от двигателя, как ще я вдигнеш тая скорост? С други предавки? Нали с други предавки ще ти падне скоростта! Получава се омагьосан кръг. И се търси оптимален вариант. Либрата ти при какви обороти е 300 Нютонметра? Кво общо има максималния момент, който ти е при 2000 оборота и момента при максимална мощност, който е само 183? Що не е могла да вдигне повече? Щото е нарочно направена така, а със сигурност е имала доста запас, и са могли да я направят да вдига и повече, отново при 140 к.с., като сложат друга пета предавка. Сега ако и на това кажеш ’Не’, се отказвам тотално да коментирам подобни теми с тебе. Нали и аз това ви повтарям, вие викате ’Не’ и повтаряте същото! Изкарахте едва ли не линейна зависимост между мощност и максимална скорост. Тоя двигател голфовия може да е 150 коня, но в тоя момент нютоните са му недостатъчни и не може повече. Дори и 180 коня да е, като прави само 100 нютонметра - кел файда?Един камион като е 400 коня - да не би да вдига 300 км/ч?Колега Иванов - толкова си далече от истината, че нямаш представа! Ето ти го в числа:максимална мощност / при обороти / момент / предавки / диференциалБрава 1.9 JTD: 105 / 4000 / 135 / 0.8 / 3.1 Брава 1.6: 103 / 5750 / 95 / 0.97 / 3.35Мисля че сам можеш да си сметнеш колко по-голям момент на колелата има дизеловият двигател при същата мощност като бензиновия.Доколкото разбрах от началото на темата - авторът смята, че като е 150 коня, трябва да вдига някакви неземни скорости? Е да, ама не. 150 коня при 6000 оборота е мизерна история. Постигнати са с нисък момент и високи обороти. А ако бяха 150 коня от дизелов двигател - щяха да са постигнати при висок момент и ниски обороти. И понеже моментът е висок - спокойно може да ускори и нагоре, доколкото производителят е преценил, че е нужно и е сложил съответната предавка. Затова пак накратко: това е положението, с тоя двигател - толко!
Коментар
-
ogi28b написа:Леле, как си пишете наизуст - направо се отчайвам! А кое ти прави километрите? Ако нямаш сила от двигателя, как ще я вдигнеш тая скорост? С други предавки? Нали с други предавки ще ти падне скоростта! Получава се омагьосан кръг. И се търси оптимален вариант. Либрата ти при какви обороти е 300 Нютонметра? Кво общо има максималния момент, който ти е при 2000 оборота и момента при максимална мощност, който е само 183? Що не е могла да вдигне повече? Щото е нарочно направена така, а със сигурност е имала доста запас, и са могли да я направят да вдига и повече, отново при 140 к.с., като сложат друга пета предавка. Сега ако и на това кажеш ’Не’, се отказвам тотално да коментирам подобни теми с тебе. Нали и аз това ви повтарям, вие викате ’Не’ и повтаряте същото! Изкарахте едва ли не линейна зависимост между мощност и максимална скорост. Тоя двигател голфовия може да е 150 коня, но в тоя момент нютоните са му недостатъчни и не може повече. Дори и 180 коня да е, като прави само 100 нютонметра - кел файда?Един камион като е 400 коня - да не би да вдига 300 км/ч?Колега Иванов - толкова си далече от истината, че нямаш представа! Ето ти го в числа:максимална мощност / при обороти / момент / предавки / диференциалБрава 1.9 JTD: 105 / 4000 / 135 / 0.8 / 3.1 Брава 1.6: 103 / 5750 / 95 / 0.97 / 3.35Мисля че сам можеш да си сметнеш колко по-голям момент на колелата има дизеловият двигател при същата мощност като бензиновия.Доколкото разбрах от началото на темата - авторът смята, че като е 150 коня, трябва да вдига някакви неземни скорости? Е да, ама не. 150 коня при 6000 оборота е мизерна история. Постигнати са с нисък момент и високи обороти. А ако бяха 150 коня от дизелов двигател - щяха да са постигнати при висок момент и ниски обороти. И понеже моментът е висок - спокойно може да ускори и нагоре, доколкото производителят е преценил, че е нужно и е сложил съответната предавка. Затова пак накратко: това е положението, с тоя двигател - толко!
Коментар
-
ogi28b написа:Леле, как си пишете наизуст - направо се отчайвам! А кое ти прави километрите? Ако нямаш сила от двигателя, как ще я вдигнеш тая скорост? С други предавки? Нали с други предавки ще ти падне скоростта! Получава се омагьосан кръг. И се търси оптимален вариант. Либрата ти при какви обороти е 300 Нютонметра? Кво общо има максималния момент, който ти е при 2000 оборота и момента при максимална мощност, който е само 183? Що не е могла да вдигне повече? Щото е нарочно направена така, а със сигурност е имала доста запас, и са могли да я направят да вдига и повече, отново при 140 к.с., като сложат друга пета предавка. Сега ако и на това кажеш ’Не’, се отказвам тотално да коментирам подобни теми с тебе. Нали и аз това ви повтарям, вие викате ’Не’ и повтаряте същото! Изкарахте едва ли не линейна зависимост между мощност и максимална скорост. Тоя двигател голфовия може да е 150 коня, но в тоя момент нютоните са му недостатъчни и не може повече. Дори и 180 коня да е, като прави само 100 нютонметра - кел файда?Един камион като е 400 коня - да не би да вдига 300 км/ч?Колега Иванов - толкова си далече от истината, че нямаш представа! Ето ти го в числа:максимална мощност / при обороти / момент / предавки / диференциалБрава 1.9 JTD: 105 / 4000 / 135 / 0.8 / 3.1 Брава 1.6: 103 / 5750 / 95 / 0.97 / 3.35Мисля че сам можеш да си сметнеш колко по-голям момент на колелата има дизеловият двигател при същата мощност като бензиновия.Доколкото разбрах от началото на темата - авторът смята, че като е 150 коня, трябва да вдига някакви неземни скорости? Е да, ама не. 150 коня при 6000 оборота е мизерна история. Постигнати са с нисък момент и високи обороти. А ако бяха 150 коня от дизелов двигател - щяха да са постигнати при висок момент и ниски обороти. И понеже моментът е висок - спокойно може да ускори и нагоре, доколкото производителят е преценил, че е нужно и е сложил съответната предавка. Затова пак накратко: това е положението, с тоя двигател - толко!FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
Колега uBaHoBB, тей като конете са функция от въртящ момент и обороти на мотора, колегата оги28 е приложил нагледно колко е въртящият момент при максималната мощност на мотора, за да е нагледно.Да не ти пука, че има колеги които харесват VW и си хейтват карай си каквото ти е кеф и си свиркай.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
А така,давайте,скоро не се бях смял така :D Тая тема заприлича на темата "бензин срещу дизел" и за да не съм капо, само ще спомена ,че някои колеги пишат откровени глупости П.П.Ще ви дам жокер - недейте да намесвате въртящия момент в оборотите където е максималната мощностPeugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
uBaHoBB написа:А някой би ли ми посочил формулата, по която и аз да мога да изчислявам въртящият момент при максимална мощност ?FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
Точно така, по-нагоре съм сбъркал, като дадох примера за Браво с 1.6 и 1.9, които са по 103 и 105 коня. Но тъй като грешката ми е една и съща и за двата двигателя, това не променя останалото, а именно - при една и съща мощност, приложената сила към колелата е по-голяма при кола с дизелов двигател, отколкото при кола с бензинов. Не знам, колега Иванов, защо продължаваш като другия колега - да цитираш стойност на максимален момент, който няма нищо общо в случая с максималната скорост. При максимална скорост е важно само това - какъв момент (сила) се прилага в този момент (време) към колелата. Ако за да достигне и поддържа определената скорост, например 200 км/ч, на една кола и е нужно момент от 400 нютонметра на колелата (примерно число ), за да преодолее въздушното съпротивление и да премести тоя 1 тон ламарина, и един бензинов двигател може да достави само 340 ( както е случая с нашето Браво 1.6, това число е моментът на бравото при 5750 оборота, след като си видях грешката и го сметнах отново), то тази бензинова кола никога няма да достигне скоростта, освен ако не стане чудо. За сметка на това - дизелов двигател, например 1.9 JTD, доставя по-голям момент, но заради различната си скоростна кутия - относително по-малко на колелата и въпреки това - повече като абсолютна стойност, или конкретно - малко над 400 на колелата, то тази кола с дизеловия двигател лесно ще достигне до желаната скорост. Не сте ли съгласни?Тук не искам да насочвам темата към бензин срещу дизел, а само давам пример, че две коли с еднаква мощност могат да имат съвсем различни максимални скорости, ако производителят не е сложил ограничение по скорост, особено когато едната е бензинова, а другата дизелова.По-просто не мога да го обясня. Сега става ли ясно какво се опитвам да ви кажа и защо въртящият момент при максимална мощност е много важен, а конските сили са просто функция от този момент? И това, че една е кола е 150 коня съвсем не значи, че може да се представи като подобна кола, пак 150 коня, но с друг въртящ момент и друга предавателна кутия, по отношение на максималната си скорост?Друг пример, от който може да стане ясно също, е с Алфа Ромео 156 с двигател 1.9 JTD 105. Както се вижда - същата мощност, същият двигател, но по-тежка кола, с друга скоростна кутия, и въпреки това - по-висока максимална скорост от Браво 1.9 JTD 105.Моля, спрете да цитирате въртящи моменти на разни коли, защото въртящ момент при максимална мощност и максимален въртящ момент са коренно различни неща и мисля, че грешката ви идва от това, че ги мислите за едно и също нещо.Сега разбираш ли, колега Иванов, защо Вентото, което е 90 конски сили може да те бие? Защото неговият двигател създава съвсем друг въртящ момент, който се прилага по съвсем друг начин на колелата. За да стане още по-елементарно ясно - Ако твоето Браво прави 100 Нютонметра на 10000 оборота, това би било мощност около 140 конски сили (ако пак не съм сбъркал смятането). Ако те се предават през скоростна кутия с отношение 3 - на колелата ще имаш момент 300. Нали? Ако подобно браво прави 180 Нютонметра на 4000 оборота, това прави максимална мощност около 102 конски сили. Предадени през същата скоростна кутия, на колелата ще имаш момент 540, нали? Е, ако за постигането на дадена скорост са необходими 500, коя кола ще я развие тая скорост? Тая с 10-те хиляди оборота или тая с 4000-те? Нали се сещаш, че тая с 10-те хиляди оборота няма начин да ги достигне, и съответно да си разгърне мощността? Какво излиза - въпреки, че е с 40% повече конски сили - издъхва рано-рано. Ако ще и до 20000 оборота да се върти тоя двигател - като му е малък моментът - ще издъхне. За да не издъхне - конструкторите чертаят и търсят оптималното отношение, при което този двигател може да предаде момента си към колелата най-пълноценноСега вече като знаеш как - може да си сметнеш и двигател на Ф1 какъв момент има и ще ти стане дори смешно, като видиш колко е малко.
Коментар
-
Аз съм го смятал и при 5750 об 1.6 има 127 нм някъде, даже и от графиката на във фиат манула се вижда. За JTD е 186 при 4000.105 / 4000 / 186 / 0.767 3.053 = 2.342 435нм 1707 об/мин 103 / 5750 / 127 / 0.971 3.35 = 3.255763 413.4 нм. 1766 об/мин колела наистина дизела има малко повече момент, но както се вижда и по-ниски обороти на колелата. Т.е. по-ниска скорост - по-къса предавка. Нещо нормално като се има в предвид малко по-голямото тегло на дезоловия автомобил. Но не виждам защо спорите като имаш 100 коня с подходящи предавки винаги може да се нагласи да дава еднакъв момент и обороти на колелата. Обороти по въртящ момент. Предавките увеличават едното за сметка на другото. Както прави трансформаторът в електротехниката намалява напрежението като увеличава тока или обратното, но мощността винаги е произведението ток по напрежение. Независимо от къде идва тока от аец козлодуй, водна централа......или пък дизелов или бензинов агрегат
Коментар
-
Либрата ти при какви обороти е 300 Нютонметра? Кво общо има максималния момент, който ти е при 2000 оборота и момента при максимална мощност, който е само 183?
Коментар
-
Колега, Оги, аз разбрах какво имаш предвид още от първия ти пост. Всичко, което си казал е вярно, но само на теория. Защото на практика нещата са по-различни. А и максималната скорост не е само Н/М. Много зависи и от дължината на скоростите и от челното съпротивление, както е казал колегата, а при тея стари коли и от още куп фактори. И все пак имаше една такава мисъл:"Конските сили продават колата, а нютонметрите печелят състезания" или нещо подобно :DОбаче аз продължавам да не мога да разбера как Венто 90 коня ще ме бие. Нали това Венто разчита на турбината. Точно при 160 км/ч са му 3000 оборота (ако скоростите са като на Голф 3-ката на моя човек), а 4000 са 200 км. Е каква ще е тая турбина, че да надува и да му дава мощ при тия обороти ? От 160 до най-много 180 км/ч колата вече излиза от полезните обороти на турбината и от там нагоре започва да ускорява като без турбо. Е какво ускорение може да има ? Докато при Бравата 160 са й точно 4000 оборота, а 200 са 5000. Докато Вентото е на края на силите си, то Бравата започва да се развърта. Никой не може да ме убеди, че стоков TDI 90 коня ще бие 1.6 на доускорение.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар