Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Много вървят... а как спират ???

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    @ Miro__s
    ilkor написа:
    Добре, явно стигнахме до тук - при блокирали гуми масата на автомобила няма значение за разстоянието за което ще спре.
    Колега, чете ли по горе ?Ако си чел и си учил някога математика ще разбереш и отговора.Поне в 3 поста го написах и досега никой не възрази че масата като параметър се самоунищожава във формулите.Да не говорим че още поне 3-ма колеги го писаха също ...Ако искаш да гласуваме, а?

    Коментар


      Аз още мисля че по-тежката кола ще спира по-трудно(при блокирали гуми).Има нещо което пропускате във формулите :D
      Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

      ZFA16000002608488

      ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

      Коментар


        ilkor написа:
        @ Miro__s
        ilkor написа:
        Добре, явно стигнахме до тук - при блокирали гуми масата на автомобила няма значение за разстоянието за което ще спре.
        Колега, чете ли по горе ?Ако си чел и си учил някога математика ще разбереш и отговора.Поне в 3 поста го написах и досега никой не възрази че масата като параметър се самоунищожава във формулите.Да не говорим че още поне 3-ма колеги го писаха също ...Ако искаш да гласуваме, а?
        Добре прочетох всичко дотук! Мнението ми е че формулата на Хаджов е единствено за изчисляване на спирачния път при различна скорост.
        fiat punto

        Коментар


          Има хиляди неща, които не могат да се вземат предвид във формулите. Теста ще покаже нещата.Никой не казва нищо за клипа на маздата
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            vsd написа:
            Има хиляди неща, които не могат да се вземат предвид във формулите. Теста ще покаже нещата.Никой не казва нищо за клипа на маздата
            Клипа показва точно това което от 14 страници спам се опитваме да обясним ама ...
            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

            Коментар


              Между другото, някой карал ли е ремарке без спирачки. Аз съм карал натоварено с около 500 кг и празно и е било закачено на Голф 2. А познайте как спираше голфчето. Отговора е никак.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                Ето това мисля че е достатъчно
                Отговорът се крие в един факт, който сигурно ви е познат - когато колата се движи с блокирани колела, по настилката остават следи от гумите. Те се дължат на микроскопични откъснати от гумата частици. Ако ги разгледате при достатъчно увеличение, ще установите, че те са издължени, с кръгли сечения, които намаляват от средата към двата края. Тези частици служат като ролки и фактически гумата не се хлъзга по настилката, а се търкаля по тези "ролки". Именно на това се дължи иначе странното ефективно намаляване на коефициента на триене (ако при търкаляне на колелото без приплъзване коефициентът на триене при покой на гумата върху асфалта е от порядък на 0,8, при блокиране на колелата е примерно 0,6). На същите "ролки" се дължи и увеличението на спирачния път, когато колата е натоварена. При по-голям нормален натиск количеството на "ролките" е по-голямо, следователно по-голямо е намалението на триенето и т. н.. ".
                Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                ZFA16000002608488

                ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                Коментар


                  vsd написа:
                  Има хиляди неща, които не могат да се вземат предвид във формулите. Теста ще покаже нещата.Никой не казва нищо за клипа на маздата
                  Е как да кажат, то според елементарната формулка не е възможно да е истина То и колкото да се пънем тука с практически примери, все ще са в противоречие с формулата от букваря :D Нещата вярвам са доста сложни и могат да се прогнозират само с компютърни симулации, така на сметки на ръка може да си говорим само за кубченца, гумички и други елементарни тела с нищожна маса.
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    Клипа показва спиране с АБС ... дори коментарите под него са че колата е булшит. Ако с един човек повече вътре спирачният път се увеличава двойно то какво ще правим ако напълним колата с хора?Колеги, до сега вадите вода от 100 кладенеца само и само да оборите нещо което физиката отдавна е определила.Искахте формули - е имате ги. Сега формулите не отчитали всичко. Ако кое е това всичко ? Кажете го... през 2-3 поста го чета това и все не мога да прочета какво изпускат формулите.И най накрая няма ли някой който да докаже тезата си с теория. Движението на автомобила се основава на физични закони които вие искате да обявите за невалидни. Айде за втори път ще помоля - сметнете каква разлика в спирачният път има моята кола с това и без товар при спиране с плъзгане на гумите. Дайте да ги видим тези факти ... Колегата с ролките явно откри топлата вода - ами много ясно е че при търкаляне и плъзгане коефициентът на сцепление е различен.Откак е измислено колелото този факт е известен ...Именно и заради това е измислена АБС системата - да не позволява на автомобила да се плъзга по пътя.Я си дай зор и прочети пак внимателно този пост: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...348125Само че това няма никаква връзка със спора Тук говорим винаги за натиснат педал до край и спрели колела ...Гледам че трезвомислещите се оттеглиха от този безсмислен спор - е ли 100/100 равно на 500/500.Та и аз мисля да го направя докато не получа отговор на въпроса ми - дайте да я видим тази тайствена формула. Сметнете ми с колко ще се удължи пътя на една кола с багаж и без багаж ... айде

                    Коментар


                      ilkor написа:
                      Клипа показва спиране с АБС ... дори коментарите под него са че колата е булшит. Ако с един човек повече вътре спирачният път се увеличава двойно то какво ще правим ако напълним колата с хора?Колеги, до сега вадите вода от 100 кладенеца само и само да оборите нещо което физиката отдавна е определила.Искахте формули - е имате ги. Сега формулите не отчитали всичко. Ако кое е това всичко ? Кажете го... през 2-3 поста го чета това и все не мога да прочета какво изпускат формулите.И най накрая няма ли някой който да докаже тезата си с теория. Движението на автомобила се основава на физични закони които вие искате да обявите за невалидни. Айде за втори път ще помоля - сметнете каква разлика в спирачният път има моята кола с това и без товар при спиране с плъзгане на гумите. Дайте да ги видим тези факти ... Колегата с ролките явно откри топлата вода - ами много ясно е че при търкаляне и плъзгане коефициентът на сцепление е различен.Откак е измислено колелото този факт е известен ...Именно и заради това е измислена АБС системата - да не позволява на автомобила да се плъзга по пътя.Я си дай зор и прочети пак внимателно този пост: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...348125Само че това няма никаква връзка със спора Тук говорим винаги за натиснат педал до край и спрели колела ...Гледам че трезвомислещите се оттеглиха от този безсмислен спор - е ли 100/100 равно на 500/500.Та и аз мисля да го направя докато не получа отговор на въпроса ми - дайте да я видим тази тайствена формула. Сметнете ми с колко ще се удължи пътя на една кола с багаж и без багаж ... айде
                      Явно ти не си прочел внимателно поста ми.Прочети го и пак пиши
                      Ето това мисля че е достатъчно
                      Отговорът се крие в един факт, който сигурно ви е познат - когато колата се движи с блокирани колела, по настилката остават следи от гумите. Те се дължат на микроскопични откъснати от гумата частици. Ако ги разгледате при достатъчно увеличение, ще установите, че те са издължени, с кръгли сечения, които намаляват от средата към двата края. Тези частици служат като ролки и фактически гумата не се хлъзга по настилката, а се търкаля по тези "ролки". Именно на това се дължи иначе странното ефективно намаляване на коефициента на триене (ако при търкаляне на колелото без приплъзване коефициентът на триене при покой на гумата върху асфалта е от порядък на 0,8, при блокиране на колелата е примерно 0,6). На същите "ролки" се дължи и увеличението на спирачния път, когато колата е натоварена. При по-голям нормален натиск количеството на "ролките" е по-голямо, следователно по-голямо е намалението на триенето и т. н.. ".
                      Не мога да ви разбера.Само спорите а не гледате практиката.Щом практиката показва друго.Значи си има и формула.Е тази формула излиза че колата като е по натоварена въпросните ролки стават повече и намалят сцеплението на гумата и фактически само "предната" част на гумата има допир с асфалта,а останалата с парченцата от гумата които са подвижни и не могат да дадът същото сцепление както са със асфалта.В по-горния цитат е пример само със заковали(блокирали) гуми.Там се използва търкаляне в смисъл такъв че се търкалят ролките а не самата гума.Това ако не го приемете не знам тогава какво
                      Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                      ZFA16000002608488

                      ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                      Коментар


                        Колега, има резон да не ме разбираш:
                        nanobanano написа:
                        ...Може и да бъркам не знам ПП: Вероятно и ако въпросния център на тежеста е наравно със асвалта или нещо подобно ще важи вашият закон изцяло ПП:Пак казвам-От години не съм учил физика и когато трябваше да я уча не съм си давал зор,за това и може да бъркам
                        Аз съм я учил много преди теб ама съм си давал зор ...

                        Коментар


                          ilkor написа:
                          Гледам че трезвомислещите се оттеглиха от този безсмислен спор - е ли 100/100 равно на 500/500.
                          Тук бъркаш.Според мен се оттеглиха (immortal) защото прочетоха поста и нямат смелост да си признаят че са сбъркали.Аз се надявам че и ти няма да направиш така
                          Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                          ZFA16000002608488

                          ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                          Коментар


                            Е, айде сега.Просто имах работа и не стоя само във форума (въпреки че ми стои отворен) Както по-горе писах, всичко зависи от коефициента на сцепление между гумите и асфалта.И примера с пружините може да се обясни с това. Коефициентът зависи от настилката на пътя (асфлат, бетон, черен път, трева), от състоянието му (сух, мокът, сняг, проливен дъжд, лед), от типа и протектора на гумата, от износването й, от температурата, от НОРМАЛНАТА РЕАКЦИЯ В КОЛЕЛОТО - Т.Е. ОТ МАСАТА НА АВТОМОБИЛА... Но всичко това е косвено, и влияе на коефициента [мю] (коефициент на сцепление, в случай на плъзгане - коефициент на триене).Влиянието на нормалната реакция върху [мю], както казах и в първия си още пост по темата, може да бъде двупосочно. При мокър или прашен асфалт например, по-високата маса понякога спомага за спирането на автомобила. Но това зависи и от вида на грайфера на гумата... Изобщо материята е сложна и не може да се обясни с две думи.Предлагам да прекратим по-нататъчен спор по темата.

                            Коментар


                              Мда и ти не си прочел поста ми :DПП:Що изтри поста :D
                              Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                              ZFA16000002608488

                              ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                              Коментар


                                Не съм го изтрил, правих корекция

                                Коментар

                                Working...
                                X