Такаа, сега остава да ни убедите, че един и същ автомобил преминава по-бързо през даден завой когато е натоварен И така да зачеркнем най-важния принцип в моторспорта, по-лекото е по-бързо И при спиране и при завиване и при ускорение Тук теоретиците явно не са си ползвали никога възможностите на колата и своите на макс. , та явно не са никак наясно със жалките възможности на стандартните гуми и спирачна система на повечето серийни автомобили. Та затова няма как един автомобил да спре за едно и също разстояние празен и натоварен, при положение че стандартните му гуми и спирачки се претоварват при екстремно спиране даже когато е празен За да се случи това от формулите, на практика колата трябва да е с абсурдно големи гуми и съответстващата им спирачна система.А това струва десетки хиляди и на практика може да го видите във големите, мощни и съответно тежки състезателни автомобили.Просто сравнете гумите и спирачните системи на два състезателни автомобила от малък и голям клас и ще разберете колко невъзможно е твърдението ви за нормален автомобил на практика
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много вървят... а как спират ???
Collapse
Заключена тема
X
X
-
http://www.youtube.com/watch?v=-LKZoesnSsUЗнам, че ще кажете нещо за ABS-а, но с удоволствие съм съгласен и ние да направим подобен опит на кола без ABS. Резултатите няма да са други.
Коментар
-
Аз ще дам един пример.Карате камион натоварен и един празен.На завой натоварения има по-голяма вероятност да се обърне.За това и центъра на тежестта трябва да е по ниско.Но нали според вас като е натоварен трябва да има същото сцепление със асфалта,че и по-добро(Какво сцепление го чака ако знаете) Влияе му кинетичната енергия нали?(предполагам :D ) Е защо да не влияе и на колата когато забие спирачки самото тегло на колата я "избутва" по-напред.Ако не сте забелязали даже колата "забива муцунката"Може и да бъркам не знам ПП: Вероятно и ако въпросния център на тежеста е наравно със асвалта или нещо подобно ще важи вашият закон изцяло ПП:Пак казвам-От години не съм учил физика и когато трябваше да я уча не съм си давал зор,за това и може да бъркамFiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)
ZFA16000002608488
ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!
Коментар
-
Ами още в началото на спора беше ясно че става дума за спиране с блокирали гуми.Понеже се включих по късно аз така разбрах ситуацията. А и в постовете на всички които твърдят че масата няма значение това се казва изрично.Иначе виждам че признаваш формулата за вярна. Ами няма как да не е вярна ... имаш две тела притиснати едно към друго, които се трият докато взаимната им скорост стане 0.Ако гумите се въртят става много сложно понеже не е ясно колко точно спирачно усилие е приложено върху тях. И тогава става дума за търкаляне а не за плъзгане.Айде изчисли по твоята методика как би спирала моята кола празна и максимално натоварена примерно от 50км/ч и ще направим опит да видим дали ще познаеш Интересни са ми числата които ще получиш. Ако е възможно дай цялата методика ... Много ми е интересно как ще изчислиш точно момента в който колелата ще блокират за да смениш "твоята" формула с "нашата"Понеже в събота и неделя бърниках по спирачките тази сутрин излязох по рано и направих няколко теста за спиране именно с тътрене на гуми. При ниската скорост с която се засилвах трябва да ти кажа че спирачките блокираха колелата моментално. И натам важат формулите по горе - т.е. масата на автомобила не важи.Ето ти един пример за аномалия в теорията ти - по тежка кола спира по бързо - обясни го:BO написа:А бе важното всички да сме щастливи накрая.Аз искам само да попитам конкретно при моята Либра.Ако вземем конкретно 1.6 мотора (най-лекия), който е 1250кг и моят 2.4 (най-тежкия), който е 1370кг собствена маса.Спирачните дискове са еднакви (при определен пазар) - предни 284мм задни 251мм. Съответно оригиналния размер на гумите, който е 195х65х15Някой може ли да ми обясни, защо по спецификация 2.4 двигателя има по-добър спирачен път от 1.6 при приблизително 120кг по-голяма собствена маса.
Коментар
-
nanobanano написа:Аз ще дам един пример.Карате камион натоварен и един празен.На завой натоварения има по-голяма вероятност да се обърне.За това и центъра на тежестта трябва да е по ниско.Но нали според вас като е натоварен трябва да има същото сцепление със асфалта,че и по-добро(Какво сцепление го чака ако знаете) Влияе му кинетичната енергия нали?(предполагам :D ) Е защо да не влияе и на колата когато забие спирачки самото тегло на колата я "избутва" по-напред.Ако не сте забелязали даже колата "забива муцунката"Може и да бъркам не знам ПП: Вероятно и ако въпросния център на тежеста е наравно със асвалта или нещо подобно ще важи вашият закон изцяло ПП:Пак казвам-От години не съм учил физика и когато трябваше да я уча не съм си давал зор,за това и може да бъркам
Коментар
-
Ето ти един пример за аномалия в теорията ти - по тежка кола спира по бързо - обясни го:BO написа:А бе важното всички да сме щастливи накрая.Аз искам само да попитам конкретно при моята Либра.Ако вземем конкретно 1.6 мотора (най-лекия), който е 1250кг и моят 2.4 (най-тежкия), който е 1370кг собствена маса.Спирачните дискове са еднакви (при определен пазар) - предни 284мм задни 251мм. Съответно оригиналния размер на гумите, който е 195х65х15Някой може ли да ми обясни, защо по спецификация 2.4 двигателя има по-добър спирачен път от 1.6 при приблизително 120кг по-голяма собствена маса.Stefan Hadjov написа:Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.
Коментар
-
vsd написа:Виж тук какво значение за спирачния път имат едни пружини. По вашата логика, няма значение.http://www.youtube.com/watch?v=PHk_nnjyWxI&NR=1Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)
ZFA16000002608488
ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!
Коментар
-
Добре, явно стигнахме до тук - при блокирали гуми масата на автомобила няма значение за разстоянието за което ще спре.А дали ще блокират или няма да блокират гумите - това не съм го обсъждал все още.Няма проблем да тестваме А на този клип не виждам никакви доказателства - просто колата спира единият път по бързо - може да го заснема и с моята кола без дори да сменям пружините
Коментар
-
Re:
Ето заради това тръгна спора.Stefan Hadjov написа:Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)
ZFA16000002608488
ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!
Коментар
-
Re:
Stefan Hadjov написа:Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.Stefan Hadjov написа:Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Re:
nanobanano написа:Ето заради това тръгна спора.Stefan Hadjov написа:Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)
ZFA16000002608488
ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар