Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Много вървят... а как спират ???

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Такаа, сега остава да ни убедите, че един и същ автомобил преминава по-бързо през даден завой когато е натоварен И така да зачеркнем най-важния принцип в моторспорта, по-лекото е по-бързо И при спиране и при завиване и при ускорение Тук теоретиците явно не са си ползвали никога възможностите на колата и своите на макс. , та явно не са никак наясно със жалките възможности на стандартните гуми и спирачна система на повечето серийни автомобили. Та затова няма как един автомобил да спре за едно и също разстояние празен и натоварен, при положение че стандартните му гуми и спирачки се претоварват при екстремно спиране даже когато е празен За да се случи това от формулите, на практика колата трябва да е с абсурдно големи гуми и съответстващата им спирачна система.А това струва десетки хиляди и на практика може да го видите във големите, мощни и съответно тежки състезателни автомобили.Просто сравнете гумите и спирачните системи на два състезателни автомобила от малък и голям клас и ще разберете колко невъзможно е твърдението ви за нормален автомобил на практика
    sigpic
    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
    475HP 11,5/1,9/191
    YouTube

    Коментар


      Да смята Хаджов имах предвид, за да ни докаже твърдението си.
      fiat punto

      Коментар


        http://www.youtube.com/watch?v=-LKZoesnSsUЗнам, че ще кажете нещо за ABS-а, но с удоволствие съм съгласен и ние да направим подобен опит на кола без ABS. Резултатите няма да са други.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          Аз ще дам един пример.Карате камион натоварен и един празен.На завой натоварения има по-голяма вероятност да се обърне.За това и центъра на тежестта трябва да е по ниско.Но нали според вас като е натоварен трябва да има същото сцепление със асфалта,че и по-добро(Какво сцепление го чака ако знаете) Влияе му кинетичната енергия нали?(предполагам :D ) Е защо да не влияе и на колата когато забие спирачки самото тегло на колата я "избутва" по-напред.Ако не сте забелязали даже колата "забива муцунката"Може и да бъркам не знам ПП: Вероятно и ако въпросния център на тежеста е наравно със асвалта или нещо подобно ще важи вашият закон изцяло ПП:Пак казвам-От години не съм учил физика и когато трябваше да я уча не съм си давал зор,за това и може да бъркам
          Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

          ZFA16000002608488

          ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

          Коментар


            Ами още в началото на спора беше ясно че става дума за спиране с блокирали гуми.Понеже се включих по късно аз така разбрах ситуацията. А и в постовете на всички които твърдят че масата няма значение това се казва изрично.Иначе виждам че признаваш формулата за вярна. Ами няма как да не е вярна ... имаш две тела притиснати едно към друго, които се трият докато взаимната им скорост стане 0.Ако гумите се въртят става много сложно понеже не е ясно колко точно спирачно усилие е приложено върху тях. И тогава става дума за търкаляне а не за плъзгане.Айде изчисли по твоята методика как би спирала моята кола празна и максимално натоварена примерно от 50км/ч и ще направим опит да видим дали ще познаеш Интересни са ми числата които ще получиш. Ако е възможно дай цялата методика ... Много ми е интересно как ще изчислиш точно момента в който колелата ще блокират за да смениш "твоята" формула с "нашата"Понеже в събота и неделя бърниках по спирачките тази сутрин излязох по рано и направих няколко теста за спиране именно с тътрене на гуми. При ниската скорост с която се засилвах трябва да ти кажа че спирачките блокираха колелата моментално. И натам важат формулите по горе - т.е. масата на автомобила не важи.Ето ти един пример за аномалия в теорията ти - по тежка кола спира по бързо - обясни го:
            BO написа:
            А бе важното всички да сме щастливи накрая.Аз искам само да попитам конкретно при моята Либра.Ако вземем конкретно 1.6 мотора (най-лекия), който е 1250кг и моят 2.4 (най-тежкия), който е 1370кг собствена маса.Спирачните дискове са еднакви (при определен пазар) - предни 284мм задни 251мм. Съответно оригиналния размер на гумите, който е 195х65х15Някой може ли да ми обясни, защо по спецификация 2.4 двигателя има по-добър спирачен път от 1.6 при приблизително 120кг по-голяма собствена маса.

            Коментар


              nanobanano написа:
              Аз ще дам един пример.Карате камион натоварен и един празен.На завой натоварения има по-голяма вероятност да се обърне.За това и центъра на тежестта трябва да е по ниско.Но нали според вас като е натоварен трябва да има същото сцепление със асфалта,че и по-добро(Какво сцепление го чака ако знаете) Влияе му кинетичната енергия нали?(предполагам :D ) Е защо да не влияе и на колата когато забие спирачки самото тегло на колата я "избутва" по-напред.Ако не сте забелязали даже колата "забива муцунката"Може и да бъркам не знам ПП: Вероятно и ако въпросния център на тежеста е наравно със асвалта или нещо подобно ще важи вашият закон изцяло ПП:Пак казвам-От години не съм учил физика и когато трябваше да я уча не съм си давал зор,за това и може да бъркам
              Сцеплението е едно и също. Понеже камионът е един и същ. Както и асвалта.За да спре автомобил той ползва сила на триене. Когато е пълен или празен тази сила е различна заради теглото му и уравновесява по голямата му кинетична енергия при по голям товар. Мисля че това го обсъдихме вече!!!! Масата на автомобила е в числител и в знаменател на формулата !!! Или от двете страни на равенството - като искате го наречете!!!Когато завива - векторът на инерцията на автомобила не съвпада с вектора му на движение и затова колкото е по голяма масата му т.е. има повече "инерция" е по вероятно да се обърне. Тази сила се стреми да го отклони от траекторията му. Когато спираш същата тази сила е вече насочена по посока на движението и тя именно пречи за спирането. Ако я нямаше щяхме да спираме моментално. Явно обаче се забравя че както масата увеличава инерцията така увеличава и силата на триене. И то в еднаква степен - виж 5 реда по горе А инересен въпрос зададе - защо когато спираме колата забива "муцуна" Я да чуем предположения

              Коментар


                Ето ти един пример за аномалия в теорията ти - по тежка кола спира по бързо - обясни го:
                BO написа:
                А бе важното всички да сме щастливи накрая.Аз искам само да попитам конкретно при моята Либра.Ако вземем конкретно 1.6 мотора (най-лекия), който е 1250кг и моят 2.4 (най-тежкия), който е 1370кг собствена маса.Спирачните дискове са еднакви (при определен пазар) - предни 284мм задни 251мм. Съответно оригиналния размер на гумите, който е 195х65х15Някой може ли да ми обясни, защо по спецификация 2.4 двигателя има по-добър спирачен път от 1.6 при приблизително 120кг по-голяма собствена маса.
                Илко, това го написах. Няма как освен грешка в данните или разлика в спирачната система.Виж линка, дето е по-горе и ще видиш методиката за смятане при въртящи се гуми и влияещи големина на дисковете и т.н. Хората дори шзимат предвид големината на конкретната гума и разпределението на спирачното усилие между предни и задни колела."Ако гумите се въртят става много сложно понеже не е ясно колко точно спирачно усилие е приложено върху тях."Онези пичове смятат точно от спирачното усилие.На мен не ми се занимава да смятам, по-лесно е да направим тест. При ниска скорост ще си блокираш гумите, но не и при висока или по-тежка кола. При едно и също спирачно усилие и по-тежка кола, най-вероятно спирачната ти система, няма да може да направи необходимата сила, за да ти блокират колелата.Ти и BO говорите за блокирали гуми. Виж в началото на темата и ми кажи къде Хаджош говори за блокирали гуми. Чак като BO се намеси, той се извъртя.
                Stefan Hadjov написа:
                Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.
                Спирачния път не е пътя с блокирали гуми.Относно накланянето, това го има в нещата дадени от Imortal.Виж тук какво значение за спирачния път имат едни пружини. По вашата логика, няма значение.http://www.youtube.com/watch?v=PHk_nnjyWxI&NR=1
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  vsd написа:
                  Виж тук какво значение за спирачния път имат едни пружини. По вашата логика, няма значение.http://www.youtube.com/watch?v=PHk_nnjyWxI&NR=1
                  Това доказва моята теория :D Изглежда че тези пружини убиват инерцията :D
                  Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                  ZFA16000002608488

                  ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                  Коментар


                    Добре, явно стигнахме до тук - при блокирали гуми масата на автомобила няма значение за разстоянието за което ще спре.А дали ще блокират или няма да блокират гумите - това не съм го обсъждал все още.Няма проблем да тестваме А на този клип не виждам никакви доказателства - просто колата спира единият път по бързо - може да го заснема и с моята кола без дори да сменям пружините

                    Коментар


                      Само кажи кога и къде Да, на този клип може да се нагласи. Но другия не вярвам да е нагласен.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        @ilkorОще ли не си се уверил,че случая е безнадежден.

                        Коментар


                          Re:

                          Ето заради това тръгна спора.
                          Stefan Hadjov написа:
                          Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.
                          Извинявай ама това мнение,точно така написано си е направо измишльотина Защото ти постоянно казваш че триенето на гумата определя спирачния път.То тогава триенето на гумата не се ли определя от това дали има грайфери,дали е загряла или още е студена и куп други работи?ilkor Кажи съгласен ли си със Стефан Хаджов?
                          Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                          ZFA16000002608488

                          ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                          Коментар


                            Re:

                            Stefan Hadjov написа:
                            Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.
                            Stefan Hadjov написа:
                            Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.
                            Казваш че спирачния път зависи от кофицента на триене и НЕ зависи от грайферите на гумите ! А коефицента на триене не зависи ли от грайферите ?
                            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                            Коментар


                              Re:

                              nanobanano написа:
                              Ето заради това тръгна спора.
                              Stefan Hadjov написа:
                              Колега ,спирачния път на една кола не зависи от околната температура,нито от грайфера на гумите.Има други фактори.
                              Извинявай ама това мнение,точно така написано си е направо измишльотина Защото ти постоянно казваш че триенето на гумата определя спирачния път.То тогава триенето на гумата не се ли определя от това дали има грайфери,дали е загряла или още е студена и куп други работи?ilkor Кажи съгласен ли си със Стефан Хаджов?
                              Ff = Fp x μf Коефициентът на триене (μf) е число характеризиращо степента на триене между дадена двойка материали.
                              Fiat TIPO 1.4 i.e. с газова уредба (BRC)

                              ZFA16000002608488

                              ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!

                              Коментар


                                Хаджов на няколко пъти те преканваме да защитиш тезата с цифри,а ти се ослушваш и повтаряш,че не разбиреме.Мисля на всички им стана ясно.Ади давай с цифри.
                                fiat punto

                                Коментар

                                Working...
                                X