Незнам защо мислите че трябва да се вярва на Формулите. Да по формула може и да сте малко прави, но практиката е СЪВСЕМ друго нещо. Колегата Иванко-рс ви обнясни много точно. Колегата Хаджов от началото на темата до сега, толкова извъртя нещата че няма и накъде повече. Наистина няма смисъл да се спори повече.Колега ivanko_rs аз отдавна предложих да направя клип за да може нагледно да се види как стоят нещата...Но се съмнявам че ще го признаят за доказателство, и ще се продължи с ’’формулите’’
EX: Fiat Bravo 1.6 103++hp/ Fiat Coupe 131hp/ AR 156 2.4jtd 1??hp
Alfa Romeo 147 1.6 16v 2005г. 120hp
ВАЗ 2107 project. SUZUKI GSXR 600 SRAD
Не са важни конете в колата, а лимките в главата!!!
Незнам защо мислите че трябва да се вярва на Формулите. Да по формула може и да сте малко прави, но практиката е СЪВСЕМ друго нещо. Колегата Иванко-рс ви обнясни много точно. Колегата Хаджов от началото на темата до сега, толкова извъртя нещата че няма и накъде повече. Наистина няма смисъл да се спори повече.Колега ivanko_rs аз отдавна предложих да направя клип за да може нагледно да се види как стоят нещата...Но се съмнявам че ще го признаят за доказателство, и ще се продължи с ’’формулите’’
От първия ми пост до сега аз твърдя само едно и също нещо:СИРАЧНИЯ ПЪТ НЕ ЗАВИСИ ОТ МАСАТА НА КОЛАТА.А от нейната скорост и коеф.на триене с път.настилка.Други се опитаха да се извъртят,но безуспешно. Искаш да ни кажеш,че трябва да вярваме на клипове,а не на физ.закони и формули.Ами те за това са закони бе колега,а не хипотези.
Колеги,най учтиво моля да прекратиме споровете по темата и всеки да си остане с неговите мнения по нея.Така както продължава ще надмине 20 страници без резултат.Очевидно от дълго време насам се тъпче на едно и също място без изход независимо,че се включиха колеги със сериозни доказателства и аргументи на които им благодаря.
Твърдението на колегата Хаджов би могло да е вярно ако липсва "при равни други условия" - с други думи не става въпрос за два абсолютно еднакви автомобила, разликата между, които е само теглото.
Май ти се разпозна без да съм ти споменавал името.Това е доказателство че съм прав.............
Ааааа логиката ти е желязна Освен това ти си единствения, който извърта нещата.Колеги кой е навит да направим един тест.Илко хайде с теб да опитаме понеже моята е с ABS. Ако не съм прав имаш една бира.
Ами да направим ... но това са физични принципи - те важат и без да ги доказваме. Или разбираме ...А и аз лично не бих натискал спирачките "до край" при 100км/ч без нужда.То е все едно да доказвам че ако скоча от 10-ия етаж няма да се размажа долу. Ами и без да скачам, знам че ще се размажа Формулата която ти ди дал (deceleration=force/weight) показва наистина дистанцията за която би спряло тяло с определена маса. Обаче force е силата на триене - всички коли спират благодарение на нея - това не вярвам да го отречеш. А BO е дал формулата за нея - F=mkg. Както сам можеш да се убедиш масата присътва два пъти - веднъж в числител и веднъж в множител. А според математиката това означава че тази стойност се самоунищожава - т.е. няма значение колко тежи тялото.Bo описал това но явно е пропуснато.Просто масата присъства във формулите и от двете страни на равенството. Извади двете формули и виж сам. Тук няма какво да обсъждаме повече.А това че някой каза че законите не важали - няма да го коментирам ... щото аз не съм учител на петокласници ... да вземе да скочи той пък може да извади късмет и да е в онези щастливи 80% в които физиката не важи и да вземе да оцелее.А кога ще блокират колелата си е съвсем друга приказка. Въпросът е колко силно си натиснал педала. А това няма как да измерим щото аз мога при опитите да натискам различно ...
Аз да питам нещо.Понеже не съм много запознат с физиката.Нали ако карам със 100 и тежа под 1 тон колата има определена кинетична енергия (или както се казваше ) Ако карам същата кола натоварена със 400 кг повече (примерно още 4ма човека и товар в багажника) триенето е едно и също но кинетичната енергия се увеличава.Не влияе ли тя в случая?Извявам се пак-аз съм прост човек
Формулите са в горния пост - който му се смята - да смята Аз не мисля защото още в училище са ме учили че 100:100 = 1000:1000 = 1@nanobanano: Там е работата че с повишаване на масата се повишава както кинетичната енергия така и силата на триене. И в двете зависимости присъства параметър "маса" и затова той се унищожава накрая. Трудно е за схващане явно но е така ...
Формулите са в горния пост - който му се смята - да смята Аз не мисля защото още в училище са ме учили че 100:100 = 1@nanobanano: Там е работата че с повишаване на масата се повишава както кинетичната енергия така и силата на триене. И в двете зависимости присъства параметър "маса" и затова той се унищожава накрая. Трудно е за схващане явно но е така ...
Разбрах малко преди да ми го напишеш :DМисълта ми беше че може да не е право пропорционална зависимостта
Илко, няма да правим теста за 100 км/ч за да не се утрепем всички. Ще опитаме 50 или 70.Във формулата, която аз съм дал, силата е силата, която спирачната система създава за да спре колата и тя се смята по доста по-сложен начин от F=mkg. Тук е описаноhttp://www.teamscr.com/grmbrakes.htmИменно тук е грешката. Кинетичната енергия трябва да я изравните на способностите на спирачната система да направи определена сила за да спре колата, а не на F=mkgПо вашата формула излиза че всички тела, които са на гуми или каквото и да е ще спрат за едно и също време при условие че коефициента е еднакъв, а помисли от практиката дали е така. Виж примера на ici и ivanko_rs. Виж примера за мазда 2, която със 200кг повече има 16 метра по-голям спирачен път. Данните за ламбото са официални, а не измислени. 167 кг по-малко дават 2 метра по-добър спирачен път. Това не са измислици, а официални данни и тестове. Ако вие сте прави, автомобилните производители нямаше да правят по-добри спирачни системи, а само щяха да слагат по-добри гуми.Виж какво излиза по вашите формули. Моята кола, твоята, на BO, на ici на ivanko_rs, на prinko, на Fiat_Alfa_Fen и т.н. ако има изравним теглото и сложим едни и същи гуми ще спират еднакво. Абсурд да се получи това, най малкото защото накладките на всички са ни различни и при едно и също натискане на педала ще се създава различна спирачна сила. Защо като си смениш накладките и си бил с хубави и сложиш твърди ментета и кола почва да не спира. По вашата формула, това няма да се отрази. Защо на бравото като му сложиш заден мост от HGT и почва да спира повече. Според вашата формула, това не трябва да даде разлика.Формулата, дадена от мен, важи когато колелата се търкалят. Като блокират е логично да важи вашата формула, но съм 99% сигурен, че на практика нещата няма да са така.Дай да направим един тест и ще видиш. Просто всеки път ще натискаш на макс педала.
Коментар