Тука теорията май разчита на някаква "идеална" гума с "имагинерни неограничени размери", която да свърши работата .А на практика, гума която може да понася огромни сили на спиране трябва да е също толкова огромна.В момента се опитвам да си представя как камион-влекач 9000кг спира наравно с Формула от 100км/ч до 0 за има-няма 20 метра
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много вървят... а как спират ???
Collapse
Заключена тема
X
X
-
ici написа:Тука теорията май разчита на някаква "идеална" гума с "имагинерни неограничени размери", която да свърши работата .А на практика, гума която може да понася огромни сили на спиране трябва да е също толкова огромна.В момента се опитвам да си представя как камион-влекач 9000кг спира наравно с Формула от 100км/ч до 0 за има-няма 20 метра
Коментар
-
Станаха 10 страници спорове.Когато започна на 1-ва страница не съм предполагал никога че ще се изпише толкова.Но мисля че е полезно,а в някои случаи и забавно:"Абе глей си работата с твоите закони и формули бе книжен плъх такъв.Аз съм преминал през университети и много добре знам каква е разликата между закони,формули и практиката.Тези формули 80% не доказват реалното от практиката"................................Жалко за унивеситетите.Изказване на колега от форума по темата.Цитирам по памет.Отворил съм си папка в която си записвам всички бисери написани във форума при различни теми и спорове.След време ще я публикувам.Мисля че ще е интересно....и поучително.
Коментар
-
abe kolega kak o6te ne si razbral formulata koqto sam si pro4el,, uj prou4il i se opitva6 da ni ubedi6 4e e palna i ob6tovalidna? Tazi formula iz4islqva edinstveno razmera na spira4niq pat koito dadena kola izminava pri dadena skorost. Edinsvenata ti promenliva e skorostta. Kak pak ne razbra ot obqsneniqta 4e masata i vremeto za reakciq na 6ofiora ne sa vklu4eni vav formulata za6toto sa prieti za konstanti? Kak vob6te si tragnal da razmi6lqva6 nad ne6to, koeto ti e dadeno i obqsneno 4e ne se promenq, t.e. e konstanta? Kakvi razli4ni masi izmislq6, te sa izklu4eni za6toto se priemat za ednakvi? Nie ne sporim za skorost, a za masi na kolite, nali taka? Ti v taq formula masata kade q ot4ita6 4e da ni dade6 rezultatite za dve napalno identi4ni koli s razli4ni masi 4e da gi sravnim? Dai mi rezultata za kola ot 1.2t i kola 1.8t? Ti vob6te pogledna li linka po-gore?ps: pak se izvinqvam za latinicata, no ne se starpqh Колега, това че на компютъра ти няма инсталирана кирилица не означава че тук можеш да пишеш на латиница.Горе над формата записане има бутон "EN". Натисни го до положение "BG" или "BP" и проблема ти се решава.Освен това под формата има друг бутон "Конвертиране на текста към кирилица" който също може да ти свърши работа.Модераторски екип на fiat-bg.orgfiat punto
Коментар
-
ок, нека да обобщя и аз да изкажа отново моето мнение: И двете страни са прави... Просто в единия случай при реални условия, а в другия случай при теоритични условия (безкрайно неунищожими гуми и т н)... каквото и да си говорим - ако сложа на пунтото спирачна система от ламборгини, но го оставя със същите гуми (да кажем, че беше възможно и дисковете на ламбото не бяха колкото моите джанти), за да може и в двата случая да имам максимално добро спирачно усилие (то за тея тънки гуми не е нужно толкова голямо, но да имаме най-добрите условия ...) - ако сложа 500 кг на колата тя няма да спира по-зле ??? Каквото и да си говорим - масата подобрява сцеплението, но влошава спирането... като натоваря пунтото по завоите стои много стабилно, по-малко се накланя, но недозавива много повече ... просто защото гумите не издържат натоварването ...каквото и да си говорим - в реални условия по-голямата маса влошава спирането...
Коментар
-
Miro__s написа:abe kolega kak o6te ne si razbral formulata koqto sam si pro4el,, uj prou4il i se opitva6 da ni ubedi6 4e e palna i ob6tovalidna? Tazi formula iz4islqva edinstveno razmera na spira4niq pat koito dadena kola izminava pri dadena skorost. Edinsvenata ti promenliva e skorostta. Kak pak ne razbra ot obqsneniqta 4e masata i vremeto za reakciq na 6ofiora ne sa vklu4eni vav formulata za6toto sa prieti za konstanti? Kak vob6te si tragnal da razmi6lqva6 nad ne6to, koeto ti e dadeno i obqsneno 4e ne se promenq, t.e. e konstanta? Kakvi razli4ni masi izmislq6, te sa izklu4eni za6toto se priemat za ednakvi? Nie ne sporim za skorost, a za masi na kolite, nali taka? Ti v taq formula masata kade q ot4ita6 4e da ni dade6 rezultatite za dve napalno identi4ni koli s razli4ni masi 4e da gi sravnim? Dai mi rezultata za kola ot 1.2t i kola 1.8t? Ti vob6te pogledna li linka po-gore?ps: pak se izvinqvam za latinicata, no ne se starpqh
Коментар
-
Стефане, просто нямам думи за теб. Супер забавна тема. От както съм написал някви формули не си казал и една дума за тях. Дори и за грешките в твоите не си казал нищо Към всички дето си мислят че масата няма значение. Грешката ви идва от там че на кинетичната енергия равнявате, силата на спиране и я приемате за някаква идеално максимална и еднаква при всички коли, а това не е така. Тази сила се появява благодарение на спирачната система - големината на диска, вида на накладките и т.н. Именно заради това в линнка който дадох, на кинетичната енергия се равнява количеството топлината. Хората почват да смятат от силата с която е натиснат педала, през големината на диска и триенето на накладките в него за да могат да сметнат силата на триене, която спирачната система на дадената кола може да създаде. Нали се сещате че като е по тежка колата, няма кой да направи достатъчно сила на триене за да се спре колата, щото просто спирачната система е на макс. Това го казаха и други колеги няколко пъти вече. Дори и да си блокирате гумите, няма как да се предаде енергията от инерционността за едно и също време, да не говорим че и коефициента на триента ще се промени при по-голямото тегло. В тея формули дето ги е дал Хаджов никъде няма нищо специфично за колата. А всички обекти не спират еднакво или и за това ще спорим. Те и затова хората си пишат че това е МИНИМАЛНО разстояние на спиране. Ама май всеки чете както му е изгодно.В крайна сметка всеки който е карал кола с товар знае за какво става въпрос. Не мога да разбера защо се опитваме да изкараме бялото черно. Хаджов качи 5 по-едри човека в хилядата коли дето ги имаш и ще видиш. Дано никога не караш камион щото ще е опасно за другите.
Коментар
-
kiler_4o написа:ок, нека да обобщя и аз да изкажа отново моето мнение: И двете страни са прави... Просто в единия случай при реални условия, а в другия случай при теоритични условия (безкрайно неунищожими гуми и т н)... каквото и да си говорим - ако сложа на пунтото спирачна система от ламборгини, но го оставя със същите гуми (да кажем, че беше възможно и дисковете на ламбото не бяха колкото моите джанти), за да може и в двата случая да имам максимално добро спирачно усилие (то за тея тънки гуми не е нужно толкова голямо, но да имаме най-добрите условия ...) - ако сложа 500 кг на колата тя няма да спира по-зле ??? Каквото и да си говорим - масата подобрява сцеплението, но влошава спирането... като натоваря пунтото по завоите стои много стабилно, по-малко се накланя, но недозавива много повече ... просто защото гумите не издържат натоварването ...каквото и да си говорим - в реални условия по-голямата маса влошава спирането...
Коментар
-
vsd написа:Стефане, просто нямам думи за теб. Супер забавна тема. От както съм написал някви формули не си казал и една дума за тях. Дори и за грешките в твоите не си казал нищо Към всички дето си мислят че масата няма значение. Грешката ви идва от там че на кинетичната енергия равнявате, силата на спиране и я приемате за някаква идеално максимална и еднаква при всички коли, а това не е така. Тази сила се появява благодарение на спирачната система - големината на диска, вида на накладките и т.н. Именно заради това в линнка който дадох, на кинетичната енергия се равнява количеството топлината. Хората почват да смятат от силата с която е натиснат педала, през големината на диска и триенето на накладките в него за да могат да сметнат силата на триене, която спирачната система на дадената кола може да създаде. Нали се сещате че като е по тежка колата, няма кой да направи достатъчно сила на триене за да се спре колата, щото просто спирачната система е на макс. Това го казаха и други колеги няколко пъти вече. Дори и да си блокирате гумите, няма как да се предаде енергията от инерционността за едно и също време, да не говорим че и коефициента на триента ще се промени при по-голямото тегло. В тея формули дето ги е дал Хаджов никъде няма нищо специфично за колата. А всички обекти не спират еднакво или и за това ще спорим. Те и затова хората си пишат че това е МИНИМАЛНО разстояние на спиране. Ама май всеки чете както му е изгодно.В крайна сметка всеки който е карал кола с товар знае за какво става въпрос. Не мога да разбера защо се опитваме да изкараме бялото черно. Хаджов качи 5 по-едри човека в хилядата коли дето ги имаш и ще видиш. Дано никога не караш камион щото ще е опасно за другите.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:kiler_4o написа:ок, нека да обобщя и аз да изкажа отново моето мнение: И двете страни са прави... Просто в единия случай при реални условия, а в другия случай при теоритични условия (безкрайно неунищожими гуми и т н)... каквото и да си говорим - ако сложа на пунтото спирачна система от ламборгини, но го оставя със същите гуми (да кажем, че беше възможно и дисковете на ламбото не бяха колкото моите джанти), за да може и в двата случая да имам максимално добро спирачно усилие (то за тея тънки гуми не е нужно толкова голямо, но да имаме най-добрите условия ...) - ако сложа 500 кг на колата тя няма да спира по-зле ??? Каквото и да си говорим - масата подобрява сцеплението, но влошава спирането... като натоваря пунтото по завоите стои много стабилно, по-малко се накланя, но недозавива много повече ... просто защото гумите не издържат натоварването ...каквото и да си говорим - в реални условия по-голямата маса влошава спирането...
Коментар
-
ilkor написа:Още една картинка. Вижда се че значение има само скоростта. Никъде не се казва че ако автомобилът е по тежък 2 пъти той трябва да спре и за два пъти по дълъг път.
Коментар
-
Мерси много за сниСхождението господин Hadjov.Такааа, по т.1 да изравнява се по работата, не съм и имал предвид друго, ама ти четеш много директно по т.2 хахаха не се измъквай, вече само за блокирали спирачки ли си говорим. ГОВОРИМ ЗА СПИРАНЕ, А НЕ САМО ЗА СПИРАНЕ С БЛОКИРАЛИ ГУМИ. Спирането с блокирали гуми е ЧАСТЕН СЛУЧАЙ. Това за което говорят всички е спирачен път, а не само спирачен път при блокирали колела. Единствено BO до сега говореше за спиране с блокирали колела, а вие господин Hadjov много удобно се извъртате в момента.Stefan Hadjov написа:Едната кола може да е един тон,другата два тона-ако са с еднакви гуми поставени една до друга на еднаква пътна настилка,при еднакви атмосверни условия и се засилят до едни и същи километри-спирачния им път ще е ЕДНАКЪВ.При следното уточнение:че квалификацията на двамата водачи е еднаква за да елиминираме субективния фактор.По ясно от това не мога да се изразя.Stefan Hadjov написа:И ти не си разбрал най важните постове по темата.Каквото и да си говориме в реални условия масата не влияе на спирането.Като не можеш да разбереш написаното по темата,то поне вземи и отвори данните за спирачния път на фирмите които дават за коли 800 кг собствено тегло и коли 1400 кг собствено тегло за да разбереш че спирачния път е почти еднакъв.Ако има разлики минимални,то те са от разлики в коеф. на триене за различните гуми и пътна настилка при които са правени тестовете.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар