А бе важното всички да сме щастливи накрая.Аз искам само да попитам конкретно при моята Либра.Ако вземем конкретно 1.6 мотора (най-лекия), който е 1250кг и моят 2.4 (най-тежкия), който е 1370кг собствена маса.Спирачните дискове са еднакви (при определен пазар) - предни 284мм задни 251мм. Съответно оригиналния размер на гумите, който е 195х65х15Някой може ли да ми обясни, защо по спецификация 2.4 двигателя има по-добър спирачен път от 1.6 при приблизително 120кг по-голяма собствена маса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много вървят... а как спират ???
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Основната заблуда идва от несъобразяването с възможностите на гумите.Ако искаме по-тежката кола да спре заедно с леката, то по-тежката трябва да е с много-по широки гуми.Иначе просто гумите няма да понесат претоварването и спирачния път ще е удължен.А за да се върнем към темата на Килер4о, мога да споделя малко практически наблюдения съчетани с измервания на Же ускоренията.Съпоставяме моята кола тежаща 1200кг срещу едно Рено Клио, олекотено с тегло 800кгПри спиране правим идентични отрицателни ускорения около -1ЖеОбаче подробностите са, че аз -1Же не мога да направя никога с нормални гуми 195/50/15, а Реното кара точно с такива.За да съм конкурентен на малките бегачки бях сложил стрийт сликове с много по-мека смес от нормална гума, съответно със подобрено сцепление и размер 225/50/16.И за капак на всичко при всяко спиране натисках с много голяма сила спирачния педал, системата си е със серво, дискове 284мм, накладки Феродо Рейсинг и всичкото това за да мога да направя подобно спиране като на кола по-лека от мен с 400кгНяма как с еднакви средства да превърнем едно и също количество кинетична енергия в топлинна за едно и също време (дистанция)
Коментар
-
Re:
Stefan Hadjov написа:Колега,като не разбираш и нямаш представа от тези неща недей да влизаш в спорове.Кажи аз така мисля и всичко ще е наред.Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.
Коментар
-
Здравейте колеги , чак сега идях темата , аз съм просто момче , от формули не разбирам , но си познавам достатъчно добре колата и знам че колкото е по натоарена толкоа по трудно спира , а колегата който твърди обратното най вероятно не е управляал автомобил в живота си и се осланя на някви формули които нямат нищо общо с реалноста , колегата вярвя на лист хартия , аз пък вярвам на това което виждам и усещам , аре със здраве.forza la FIAT
http://gorata.net/f.php?f=dani_bravo
Коментар
-
Re:
Immortal,Колега, аз се опитах да му го кажа но явно не приема.Дано поне след твоя пост да се замисли малко. Колега Хаджов, тезата която защитаваш е нелепа.НЯМА КАК грайфера, атмосферните условия, и теглото да НЕ влияят!!!EX: Fiat Bravo 1.6 103++hp/ Fiat Coupe 131hp/ AR 156 2.4jtd 1??hp
Alfa Romeo 147 1.6 16v 2005г. 120hp
ВАЗ 2107 project. SUZUKI GSXR 600 SRAD
Не са важни конете в колата, а лимките в главата!!!
Коментар
-
Re:
Fiat_Alfa_Fen написа:Immortal,Колега, аз се опитах да му го кажа но явно не приема.Дано поне след твоя пост да се замисли малко. Колега Хаджов, тезата която защитаваш е нелепа.НЯМА КАК грайфера, атмосферните условия, и теглото да НЕ влияят!!!A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колега,като не разбираш и нямаш представа от тези неща недей да влизаш в спорове.Кажи аз така мисля и всичко ще е наред.Спирачния път на една лека кола зависи само от два фактора:коефициент на триене на гумата с пътната настилка и скороста на колата.Нито зависи от грайфер на гумите,нито от теглото на автомобила,нито от роса,дъжд,температура и от други измишльотини,които могат да ти дойдат до акъла.юЕто тези думи са краскоречиви.....EX: Fiat Bravo 1.6 103++hp/ Fiat Coupe 131hp/ AR 156 2.4jtd 1??hp
Alfa Romeo 147 1.6 16v 2005г. 120hp
ВАЗ 2107 project. SUZUKI GSXR 600 SRAD
Не са важни конете в колата, а лимките в главата!!!
Коментар
-
Въпросът няма еднозначен отговор - има много неизвестни. Ако говорим за равни условия: енергията, която се натрупва е пропорционална на масата и квадрата на скоростта на движещото се тяло - следва, че тяло с маса два пъти по-голяма от друго ще запаси два пъти повече енергия. От друга страна по-тежкото тяло ще има различен коефициент на триене - колко е той не е известно. За илюстрация един пример: при еднакви коефициенти на триене по-тежкото трябва да спре по-бавно защото е акумулирало повече енергия (два пъти повече маса, два пъти по-дълъг път).Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
-
syscop написа:Въпросът няма еднозначен отговор - има много неизвестни. Ако говорим за равни условия: енергията, която се натрупва е пропорционална на масата и квадрата на скоростта на движещото се тяло - следва, че тяло с маса два пъти по-голяма от друго ще запаси два пъти повече енергия. От друга страна по-тежкото тяло ще има различен коефициент на триене - колко е той не е известно. За илюстрация един пример: при еднакви коефициенти на триене по-тежкото трябва да спре по-бавно защото е акумулирало повече енергия (два пъти повече маса, два пъти по-дълъг път).A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ей всеки върти, суче, камиони товари и накрая прави заключения че законите на физиката в някои случаи не важатПонеже явно формулите не могат да ви докажат нищо ето една красноречива картинка.Според вас коефициентът на триене еднакъв ли е в двата случая?
Подсказка - вижте размера на багерите
Коментар
-
ilkor написа:Ей всеки върти, суче, камиони товари и накрая прави заключения че законите на физиката в някои случаи не важатПонеже явно формулите не могат да ви докажат нищо ето една красноречива картинка.Според вас коефициентът на триене еднакъв ли е в двата случая?
Подсказка - вижте размера на багерите
Коментар
-
И последно от мен, отговор на няколко въпроса, та някой може и да го разбере, но някой може и да не го разбере.Всеки дава предположения, факти и всякакви такива неща. Та според мен, науката и знаниетонещата са такива реално!1. Според законите на динамиката спирачният път НЕ зависи от масата на превозното средство:- Силата на триене е равна на производните от масата на превозното средство, коефициента на триене и земното ускорениеF=mkg2. Според втория закон на динамиката имаме какво
че силата на триене е равна на масата по ускорениетоmkg=maВсеки, който има малка култура по математика с просто уравнение какво излиза че:kg=aОт тук се вижда ясно защо МАСАТА НЕ ВЛИЯЕ пряко на спирачния път ама въобщеНО...Пропускате главното нещо!При спиране на автомобил върху асфалт се наблюдава следния ефект:При натискане на спирачката и провлачване на гумата върху асфалта се образуват разкъсвания на гумата. Въпросните разкъсвания на гумата образуват така наречения "ролков ефект". Това представляват тези частици откъснати от гумата, образувайки нещо от вида на сачми и заставащи между гумата и асфалта. Благодарение на тях гумата вече няма 100% пряк контакт с асфалта и се наблюдава голям ефект на сила при търкаляне.Благодарение на тази сила при търкаляне коефициента на триене намалява и от това какво следва - увеличение на спирачния път.Изчислено е, че ако масата на превозното средство е по-голяма, то създалата се сила на триене е по-голяма, разкъсването е по-голямо и съответно образуването на ролки е по-голямо. Тоест ролките стават по-големи и съответно коефициента на триене намалява.НО...Това става само ако гумите са блокирали и така наречения "ролков ефект" се образува. Ако тези разкъсвания на гумата не образуват въпросните ролки, примерно преди провлачване на гумите, то спирачния път ако ще масата да се увеличи и 1000 пъти, дистанцията на спиране няма да се промени.Дори обратното. При увеличение на масата на превозното средство, в момента преди разкъсване и образуване на ролките (точно преди да блокират колелата) спирачния път ще се намали. ДА!Намаля се, защото под по-големия натиск гумата се деформира в по-голяма степен и контактната повърхност между гумата и асфалта се увеличава. А и от там и от горните закони на динамиката спирачния път ще бъде по-къс - И Е ДОКАЗАНО.
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:И последно от мен, отговор на няколко въпроса, та някой може и да го разбере, но някой може и да не го разбере.Всеки дава предположения, факти и всякакви такива неща. Та според мен, науката и знаниетонещата са такива реално!1. Според законите на динамиката спирачният път НЕ зависи от масата на превозното средство:- Силата на триене е равна на производните от масата на превозното средство, коефициента на триене и земното ускорениеF=mkg2. Според втория закон на динамиката имаме какво
че силата на триене е равна на масата по ускорениетоmkg=maВсеки, който има малка култура по математика с просто уравнение какво излиза че:kg=aОт тук се вижда ясно защо МАСАТА НЕ ВЛИЯЕ пряко на спирачния път ама въобщеНО...Пропускате главното нещо!При спиране на автомобил върху асфалт се наблюдава следния ефект:При натискане на спирачката и провлачване на гумата върху асфалта се образуват разкъсвания на гумата. Въпросните разкъсвания на гумата образуват така наречения "ролков ефект". Това представляват тези частици откъснати от гумата, образувайки нещо от вида на сачми и заставащи между гумата и асфалта. Благодарение на тях гумата вече няма 100% пряк контакт с асфалта и се наблюдава голям ефект на сила при търкаляне.Благодарение на тази сила при търкаляне коефициента на триене намалява и от това какво следва - увеличение на спирачния път.Изчислено е, че ако масата на превозното средство е по-голяма, то създалата се сила на триене е по-голяма, разкъсването е по-голямо и съответно образуването на ролки е по-голямо. Тоест ролките стават по-големи и съответно коефициента на триене намалява.НО...Това става само ако гумите са блокирали и така наречения "ролков ефект" се образува. Ако тези разкъсвания на гумата не образуват въпросните ролки, примерно преди провлачване на гумите, то спирачния път ако ще масата да се увеличи и 1000 пъти, дистанцията на спиране няма да се промени.Дори обратното. При увеличение на масата на превозното средство, в момента преди разкъсване и образуване на ролките (точно преди да блокират колелата) спирачния път ще се намали. ДА!Намаля се, защото под по-големия натиск гумата се деформира в по-голяма степен и контактната повърхност между гумата и асфалта се увеличава. А и от там и от горните закони на динамиката спирачния път ще бъде по-къс - И Е ДОКАЗАНО.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар