Хайде и аз да пусна една муха Тая вечер с пежото на един приятел Cruise-вахме из квартала ей така за кеф, та отидохме на една дооста дълга права отсечка (3 или 4 лентов път, ще излъжа), която е извън републиканската пътна мрежа и там ограниченията и правилата от ЗДП не важат :DТаа, той искаше хронометър, нямах, но ползвах секундомер... първо засичахме ускорение 0-100 ... около 7-8 секунди, понеже е баир - около 8 сек. по баира и 7 секунди по надолнището ... някъде там... сигурен съм, че може и по-добре, като взема предвид грешките, които допускаше... Но по едно време му викам "ае я да видим как спира...", та натисна я до 130 и натисна спирачките, до ръба на ABS-a (на ръба да се включи, даже от време на време изсвирваше по някое колело за части от секундата)... тааа резултатите:първи опит - 130-0 км/ч - 4 секунди с вкл. на ABS по едно време...втори опит - 130-0 км/ч - 3 секунди, без да се включи ABS ... тааа, може да се сметне за какво разстояние спира, но по-добре да се измери, ама не ни се занимаваше Колата е Peugeot 206 GTi -> 2.0 16V 136 hp ~190 nm ... около 1 тон ... Всички измервания са правени със секундомер (а не хронометър), като пусках брояча преди той да тръгне или преди да натисне спирачката (в последния момент). Измерванията са по километраж, понеже все още нямаме GPS под ръка Между другото пежото мнооого върви... интересно ми е срещу Punto HGT какво ще се случи Някой път ако намерим такова може да ги пробваме таааа, сега сте Вие - намирайте безопасно място и засичайте за колко време колите Ви спират от 130 до 0 км/ч ... по принцип хората засичат от 100 или повече, но 130 е добре
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много вървят... а как спират ???
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :P
-
аз с удоволствие бих засякал ама колата ми няма гуми да влези с 60 нормално в завоиex Fiat Bravo 1.6 16v 103++hp,,Fiat Coupe 1.8 16v 1??+hp 97г ,Alfa Romeo 145 2.0 QV 1!?+ 96г ,Alfa Romeo 146 1.9 JTD +
Frord Focus 1.8TDCI+ chip 03г / BMW E46 320d
Може да си разочарован ако не успееш, но ще си обречен ако не опиташ !!!
Коментар
-
Re: Много вървят... а как спират ???
kiler_4o написа:Хайде и аз да пусна една муха Тая вечер с пежото на един приятел Cruise-вахме из квартала ей така за кеф, та отидохме на една дооста дълга права отсечка (3 или 4 лентов път, ще излъжа), която е извън републиканската пътна мрежа и там ограниченията и правилата от ЗДП не важат :DТаа, той искаше хронометър, нямах, но ползвах секундомер... първо засичахме ускорение 0-100 ... около 7-8 секунди, понеже е баир - около 8 сек. по баира и 7 секунди по надолнището ... някъде там... сигурен съм, че може и по-добре, като взема предвид грешките, които допускаше... Но по едно време му викам "ае я да видим как спира...", та натисна я до 130 и натисна спирачките, до ръба на ABS-a (на ръба да се включи, даже от време на време изсвирваше по някое колело за части от секундата)... тааа резултатите:първи опит - 130-0 км/ч - 4 секунди с вкл. на ABS по едно време...втори опит - 130-0 км/ч - 3 секунди, без да се включи ABS ... тааа, може да се сметне за какво разстояние спира, но по-добре да се измери, ама не ни се занимаваше Колата е Peugeot 206 GTi -> 2.0 16V 136 hp ~190 nm ... около 1 тон ... Всички измервания са правени със секундомер (а не хронометър), като пусках брояча преди той да тръгне или преди да натисне спирачката (в последния момент). Измерванията са по километраж, понеже все още нямаме GPS под ръка Между другото пежото мнооого върви... интересно ми е срещу Punto HGT какво ще се случи Някой път ако намерим такова може да ги пробваме таааа, сега сте Вие - намирайте безопасно място и засичайте за колко време колите Ви спират от 130 до 0 км/ч ... по принцип хората засичат от 100 или повече, но 130 е добре
Коментар
-
Re:
kazan написа:Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :P
Коментар
-
Re:
Stefan Hadjov написа:kazan написа:Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :PEX: Fiat Bravo 1.6 103++hp/ Fiat Coupe 131hp/ AR 156 2.4jtd 1??hp
Alfa Romeo 147 1.6 16v 2005г. 120hp
ВАЗ 2107 project. SUZUKI GSXR 600 SRAD
Не са важни конете в колата, а лимките в главата!!!
Коментар
-
Re:
Fiat_Alfa_Fen написа:Stefan Hadjov написа:kazan написа:Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :P
Коментар
-
еми нека си ги засичат от 100, ние пък засякохме от 130, защото от 100 до 130 има огромна разлика при времето за спиране ...тея 3 секунди с няколко минути смятане мога да ти ги превърна в метри... но не мисля, че има смисъл... Тази тема не е за професионално сравняване на колите, а просто за субективно откриване чия кола как спира... така ще разберем и в какво състояние са колите ни като ги сравним с другите айде да дам още малко инфо - 3ч. през нощта, намираме се до морето (Бургас) ... въздухът със сигурност е бил влажен, но асфалта беше сух...
Коментар
-
kiler_4o написа:еми нека си ги засичат от 100, ние пък засякохме от 130, защото от 100 до 130 има огромна разлика при времето за спиране ...тея 3 секунди с няколко минути смятане мога да ти ги превърна в метри... но не мисля, че има смисъл... Тази тема не е за професионално сравняване на колите, а просто за субективно откриване чия кола как спира... така ще разберем и в какво състояние са колите ни като ги сравним с другите айде да дам още малко инфо - 3ч. през нощта, намираме се до морето (Бургас) ... въздухът със сигурност е бил влажен, но асфалта беше сух...
Коментар
-
Dedra 2.0 написа:Ми то е същото.Триенето е различно при различна температура,различна гума и т.н.Пробвай лятото да спреш със зимна гума или обратното и ще видиш.
Коментар
-
Re:
Stefan Hadjov написа:Fiat_Alfa_Fen написа:Stefan Hadjov написа:kazan написа:Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :PEX: Fiat Bravo 1.6 103++hp/ Fiat Coupe 131hp/ AR 156 2.4jtd 1??hp
Alfa Romeo 147 1.6 16v 2005г. 120hp
ВАЗ 2107 project. SUZUKI GSXR 600 SRAD
Не са важни конете в колата, а лимките в главата!!!
Коментар
-
Re:
Fiat_Alfa_Fen написа:Stefan Hadjov написа:Fiat_Alfa_Fen написа:Stefan Hadjov написа:kazan написа:Така като се замисля това 3 секунди звучи много добре .. но като се видят метрите и може да стене притеснително ... а и мисля че в момента има голямо значение от температурата навън и от гумите така че измерванията няма да са много точни искам и аз да си направя малко упражнения ... ама май не ми остава време а и моите гуми не са с нов грайфер .... и резултата ще е малко по различен от гуми с нов а и ако е хладно ... аз съм с летни гуми .... и почнах много да разсъждавам :P
Коментар
-
Re:
Stefan Hadjov написа:Кажи аз така мисля и всичко ще е наред.Stefan Hadjov написа:Абе няма зимна,няма летна колега.Няма грайфер,няма температура.Няма вода,няма роса.Няма тегло на колата и т.н.Казваш какъв е коефициента на триене за дадена гума с пътната насъилка,казваш каква е скороста на колата и по формула веднага ще ти кажа какъв ти е спирачния път.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар