по-добре Punto II 1.2 16V - вървят горе-долу наравно, но 1.2 е по-икономично (при смесен цикъл разликата е почти 2л/100км) a и вече са на достъпни цени.
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Аз лично не мога да разбера смяната на 1.6 двигателя при Пунто с 1.2 16V. Може да ускоряват еднакво, но на дълъг път сигурно се задъхва това 1.2 и освен това малките двигатели имат относително по-къс живот според мен, защото работят при по-високи обороти и следователно има повече триене. За мен лично Пунто 1.6 е идеалния FIAT, стига да го намериш в добро състояние. Аз имам Браво 100 16V 1999, но бих обмислил предложение за бартер с такова Пунто, естествено с доплащане от другата страна
Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
ex FIAT Bravo 1.6 - RIP
Колега, най-напред добре дошъл във форума! Определено си избрал най-добрия вариант на Пунто. Аз също имам такова, дори няколко теми под твоята има моя тема за гонката ми с един Голф GTI. Можеш да прочетеш ако ти е интересно. Ако имаш някакви въпроси относно колата, питай :D
Understeer - when you hit the wall with the front of the car. Oversteer - when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower - how fast you hit the wall. Torque - how far you take the wall with you.
Аз лично не мога да разбера смяната на 1.6 двигателя при Пунто с 1.2 16V. Може да ускоряват еднакво, но на дълъг път сигурно се задъхва това 1.2 и освен това малките двигатели имат относително по-къс живот според мен, защото работят при по-високи обороти и следователно има повече триене. За мен лично Пунто 1.6 е идеалния FIAT, стига да го намериш в добро състояние. Аз имам Браво 100 16V 1999, но бих обмислил предложение за бартер с такова Пунто, естествено с доплащане от другата страна
вместо да предполагаш, може да погледнеш при какви обороти двата мотора достигат максимални мощности и върт. мом. когато към това се прибави динамиката и разхода, май ще ти стане ясно защо от фиат са сменили мотора п.п. и щото гледам, че предпочитате да пишете и да се самонадъхвате, вместо да проучите въпроса, ще ви дам жокерче 1,6 мотора дотига макс. мощност при 5750 об/мин, а 1,2 при 5000....
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
вместо да предполагаш, може да погледнеш при какви обороти двата мотора достигат максимални мощности и върт. мом. когато към това се прибави динамиката и разхода, май ще ти стане ясно защо от фиат са сменили мотора п.п. и щото гледам, че предпочитате да пишете и да се самонадъхвате, вместо да проучите въпроса, ще ви дам жокерче 1,6 мотора дотига макс. мощност при 5750 об/мин, а 1,2 при 5000....
Колега, не те знам от къде ги вадиш тези данни, ама си мнооооого в грешка. Чисто технологично по-малката кубатура като правило достига максимална мощност на по-високи обороти от голямата. И за да не съм голословен ето ти и цифри от сайта с най-точна информация, който съм намирал след дългогодишно ровене из Интернет и сравняване:http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/card/2970.htmlhttp://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/card/2983.htmlИ каква стана тя сега? Мотора 1.2 16v - макс. мощност 86к.с. при 6000 об/мин, макс. въртящ момент 113 Nm едва при 4500 об/мин!!!!!????? А мотора 1.6 - макс. мощност 88к.с. при 5750 об/мин, макс. въртящ момент 127 Nm още при 2750 об/мин!!!!!????? Така че колега, най-напред чети и след това коментирай и давай "компетентни" мнения А и се съмнявам да си карал която и да е от двете модификации, а аз съм ги имал и двете и не случайно съм избрал 1.6
Understeer - when you hit the wall with the front of the car. Oversteer - when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower - how fast you hit the wall. Torque - how far you take the wall with you.
Не говоря за здравина на двигателе пичове а за сякакви други компоненти дружки на вратите например и др. Просто нештата са им по чупливи тва Е Истината си е истина бес да се засягате колеги
Имам възможност да купя Пунто 1.6 96г. ELX на добра цена но се колебая. Видях темата и веднага реших да питам собственниците как е откъм разход градско/междуградско? Почти не откривам никакво инфо за тоя двигател. Пълна или моноинжекция е? Има ли нещо дето не се намира като части по него? Изобщо всичко дето се сетите да споделите ще ми бъде от полза. В момента карам Пунто 1.1, много ми харесва но ми е слабо и затова искам да го сменя, но не знам дали няма да се прецакам с нещо скъпо и сложно за поддръжка. И още какво влиза като екстра стандартно точно на тази модификация ЕLX 1.6 5 врати? Благодаря предварително за инфото.
Колега разхода не е малък ,ма четох в интернет че маи куде 8 или 9 на 100 маи градско ама трябва да знаеш че пък върви много чесно имам го от 6 месеца вече но за сега съм доволен много.Пълна инжекция е и и части се намират винаги стига да имаш кинти :D Инак няма да сгрешиш този модел на двигатея се намира трудно и колата си струва а ЕЛХ означава че има всички екстри за модела Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 Ако имаш оште въпроси питаи но да са конкретни
Точно това най ме притеснява че се среща рядко тоя двигател и затова питам. За разхода не вярвам да е 9/100. Аз и сега с Пунто 1.1 стигам до 8/100 градско. Останалата част е като на другите Пунто предполагам. Малко хора му разбират и ако се строши нещо по него сигурно голямо търсене настава а и парите сигурно са все едно поддържаш БМВ. А на кои други коли се слага тоя двигател - конкретно като модели?
Коментар