Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дизел срещу Бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Сега погледнах писал съм повреме на изпращането на твоя пост!Извинявам се колега!Но мисля,че си съгласен -това е форум и сме тук за да си помагаме ,както казаха вече някои колеги!Щом си писал отново значи е така и си съглазсен,според мен де! :D[/quote] Напълно :D[/list][/quote]
    .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

    Коментар


      Сега и един линк за Y2K http://www.moto.bg/comment.php?comment.news.42
      .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

      Коментар


        Ето и едно много безпристрастно мнение на експерт в областа , естествено на кйто му се чете (малко е дълго) :D Дизел срещу бензин: ВидовеНапрегнатото противопоставяне между дизеловия и бензиновия двигател достига своята кулминационна фаза. Свръхмодерни турботехнологии, електронно управлявани системи за директно впръскване Common-rail, висока степен на сгъстяване - съперничеството приближи неимоверно двата типа двигатели... И изведнъж, в разгара на прастария двубой, на сцената изненадващо се появи нов играч със сериозни стратегически предимства и напълно основателни претенции за място под слънцето.След дълги години на забрава, конструкторите преоткриха огромния потенциал на дизеловия мотор и форсираха бурно развитието му с интензивно въвеждане на нови технологии. Стигна се дотам, че динамичните му характеристики се приближиха главоломно до тези на бензиновия конкурент и позволиха създаването на доскоро немислими машини като Volkswagen Race Touareg и Audi R10 TDI с повече от сериозни състезателни амбиции. Хронологията на събитията от последните петнайсетина години е добре известна... Конструираните през седемдесетте години на миналия век дизелови двигатели приниципно не се отличаваха по нищо от своя праотец, създаден от Mercedes-Benz в далечната 1936 година. Последва процес на бавна еволюция, която в последните години прерасна в мощен технологичен взрив. В края на седемдесетте години отново Mercedes създадоха първия автомобилен турбодизел, в края на осемдесетте директното впръскване дебютира в модел на Audi, впоследствие дизелите се сдобиха със четириклапанови глави, а в края на деветдесетте станаха факт и електронно контролираните системи за впръскване от типа Common-rail. Междувременно директно впръскване на горивото под високо налягане бе внедрено и при бензиновите двигатели, при които степента на сгъстяване днес в отделни случаи достига 13:1. В последно време ренесанс изживяват и турботехнологиите, благодарение на които стойностите на въртящия момент при бензиновите мотори започнаха значително се доближават до тези на прочутия със гъвкавостта си турбодизел. Паралелно с модернизацията обаче се оформи и трайна тенденция към сериозно оскъпяване на бензиновия мотор... И така, независимо от ярко изразените пристрастия и поляризацията на мненията по отношение на бензиновия и дизеловия двигател в различни части на света, засега никой от двамата съперници не успява да се сдобие с осезаемо надмощие. Въпреки приближаването на качествата на двата вида агрегати, в характера, същността и поведението на двете топлинни машини продължават да съществуват огромни разлики.При бензиновия агрегат сместа от въздух и изпарено гориво се образува в течение на значително по-продължителен период от време и започва доста преди началото на процеса горене. Незавимо дали се използва карбуратор или модерни електронни системи за директно впръскване, целта на смесообразуването е да се постигне равномерна, хомогенна по характер горивна смес с точно определена стойност на съотношението между въздух и гориво. Тази стойност по правило е близка до т. нар. ,,стоихиометрична смес
        .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

        Коментар


          Смятам , че с този пост се обяснява достатъчно ясно за нуждата на дизеловия агрегат от турбо компресор и дали същия е предимство , както ще е при бензиновия агрегат например.Ето защо дори и автомобилните инжинери и конструктури правят сравнение м/у атмосферен бензинов двигател и турбо дизелов двигател. Както казах някъде в по-предни постове и двата двигателя имат предимства и недостатъци :D
          .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

          Коментар


            Ето и един друг коментар с конкретни примери от един друг форум И то е малко дълго , ама кво да се прави факти и цифри .Поразмишлявайте малко в/у тях през уикенда , като се върна от ски пак ще обсъждаме . Приятен уикенд :D Темата от години мисля да я пусна, и имам материал за размисъл, но я пускам чак сега.Съжалявам, че не я подредих по по-добре и систематизирано, но това е форум, а не списание и не мисля да губя време в това да я редактирам.От всичко което съм прочел, карал и са ме вoзили и от всички технически данни и графики, oт разговорите, които съм водил с много хора и от законите на физиката съм стигнал до следното заключение - Абсолютно всичките турбо-дизели включително не нови и модерни двигатели, ами такива от преди 20 години имат по-добро общо ускорение от бензинов двигател със същите конски сили при равностойно тегло. Много често предимството за дизеловите двигатели е добре изразено дори при осезаемо по-малка маса в полза на автомобила с бензинов мотор при същата кола.Ще направя няколко извадки от една таблица която показва ускорението от място от 0 до 140 км на стотици автомобили.Таблицата е взета от тук. след средата на страницата.http://www.forocoches.com/foro/showt...d=62917Peugeot 206 1.6 90 cv..........................................26.65 1025 кгPeugeot 206 hdi 90 cv................................... 24.95 1065 кгPeugeot 307 1.6 110 cv. (04)............................. 24.61 1255 кгPeugeot 307 1.6 Hdi 110 cv. (04)............... 20.96 1251 кгПри равно тегло и конски сили дизеловия мотор дърпа много по-добре. Поне в тези две коли съм се возил достатъчно и на практика и дизеловите версии вървят по-добре.Toyota Corolla 1.6 110 cv................................... 22.03 1115 кгToyota Corolla 2.0 D-4D 110 cv. (02).................. 22.82 1290 кгТук при много по-тежко купе със 175 килограма повече дизеловия мотор ускорява почти равностойно. Понеже ускорението на двигателя при високи обороти на всяка от предавките със сигурност е в полза на колата с бензинов мотор поради 15% по-малкото тегло, то това ясно показва, че дизела разполага с много по висока мощност в средни обороти.Volvo S40 1.9D+ 115 cv. (01)..................................... 22.19Volvo S40 2.0 137 cv. (97)........................................... 22.47Volvo S40 2.0 d 136 cv. (04)........................................ 18.48Нямам данни за масита на автомобилите, но теглото е приблизително равностойно. Както се вижда дизеловия мотор който е с 22 конски сили ускорява аналогично с бензина, а този който е с равностойни на бензина е значително по-бърз.При всички двигатели на VW груп, които се слагат в WV, Audi, Skoda и Seat разликите са винаги такива, че дори и с по-тежки купета дизеловите двигатели ускоряват осезаемо по-добре.Vw Passat 2.0 Fsi 150 cv. (05).....................................19.67 1389 кгVw Passat 2.0 Tdi 140 cv. (05).................................... 19.04 1454 кгВъпреки 65 килограма по-тежкото купе и 10 конски сили по-малко дизела печели въпреки че сравнене с много модерен и добре направен бензинов двигател който има максимален въртящ момент при 3250 оборота.При голфа изненадата е голяма. Явно този двигател 1,6 не е много еластичен.Wv Golf IV 1.6 100 cv........................................ 24.39 1090 кгWv Golf IV TDI 100 cv....................................... 20.53 1205 кгSkoda Octavia 1.8 125 cv.............................................. 23.12Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 cv............................. 22.04Въпреки че бензиновия двигател е 15 конски сили повече ускорението е в полза на дизеловия. Със сигурност и модела с дизеловият двигател е поне малко по-тежък.При двигателите на BMW положението е същото. Дизелите на BMW вървят много по-добре от аналогичните им бензинки.Ускорението до 100 при еднакви конски сили и 50 кг по-тежко купе на дизела е 9.9 за бензина и 8.9 за дизела. След това следващите 40 километра дизела ги прави с още 2 секунди по-бързо.BMW 320 150 cv. (00).............................................. ......20.35 1365 кгBMW 320d. 150 cv............................................ 17.30 1415 кгПри по-мощните модели положенито е също силно изразено в полза на дизела.BMW 330D 231 cv. (05)........................................ 11.97 1515 кгBMW 330i smg 231 cv. (02).......................................... 14.14 1400 кгПри италианските дизели положението е същото.Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 150 cv. (05)............... 16.74Alfa Romeo 147 2.0 150 cv................................... 18.26Alfa Romeo 155 1.8 140 cv......................................21.07Alfa Romeo 156 JTD 140 cv......................................17.93Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115cv (02)......................20.78Дори дивгател с 25 конски сили по-малка мощност е равностоен като ускорение. При конски сили дизела е осезаемо по-бърз.Разликата идва не от това, че дизела е кой знае колко по-ускоряваш мотор, а че мотора с турбо винаги е по-ускоряващ мотор при дадена мощност. Той просто има много по-голям въртящ момент и от там и мощност през много по-голям диапазон от оборотите. Ако имаме двигатели с еднакви конски сили примерно нека са 200 конски сили. Единята е чист бензин другия бензин с турбо, третия турбо дизел, то най-бавен ще е чистия бензинов мотор. Между бензиновия двигател с турбо и дизела, не може да има еднозначен победител. Това зависи от това как са направени двигателите. По никакъв начин не може да се каже обаче, че бензиновия турбо мотор ускорява по-добре от дизеловия турбо мотор при равностойна мощност. Общо взето дори срещу турбо бензинов двигател дизеловия турбо мотор в повечето случаи има минимално предимство при еднакви конски сили. Понякога дори перфектен турбо бензинов мотор върви по-слабо от аналогичен по мощност бензинов.Предимството на турбо бензиновия мотор е че при него може да се извади повече мощност при по-малък обем и е по-лек е и по-опростен от дизеловия.Aуди А4 2.0 TFSI. 200 к.с. Прекрасен и много икономичен бензинов турбо двигател, който има максимален въртящ момент от 280 още на 1800 оборота спечелил няколко награди включително и награда за двигател на годината през 2006 доколкото помня.Время разгона (0-100 км/ч) 7.3 1425 kгАуди А4 3.0 ТDI 204 к.сВремя разгона (0-100 км/ч) 7.2 1655 кгВъпреки , че купето е с 230 килограма по-тежко ускорението е равностойно. При дизела разполагаме с огромен въртящ момент от 450 Nm още при 1400 оборота.Версията с 233 коня Время разгона (0-100 км/ч) 6.8 c при тегло 1610 кгБензиновият двигателя на S4 quatroo който е с 230 коня е с 350 въртящ момент още при 1950 оборота и с тегло 1650 килограма дава аналогично ускорение. Въпреки че този бензинов турбо мотор е от 91 година има страшно ускорение.Мита за невървящия дизел, който е жив все още и днес идва от това, че назад в миналото от еднакъв обем двигател беше по-трудно да се извлече мощност равностойна на бензинов мотор. Това донякъде важеше и за турбо дизелови двигатели.Въпреки това дори във времената преди 15-20 години е имало дизелови мотори 1.9 с турбо, които с 90 конски сили вървят дори по-добре от карбoраторните и инжекционни двигатели 1.6 и 1.8 със същата мощност. Разбора се е имало и по мощни и големи по обем дизелови двигатели 2,5 TD с мощност от 140 конски сили.Няма как да не спомена, каква огромна разликата има когато имаме наклон. Винаги щом изкачването е под наклон при еднаква мощност дизела ускорява много повече. Също поради по-големия въртящ момент баирите изобщо не се усещат и се преодоляват на по-високи предавки с много по-голяма лекота. Педала за газ е натиснат съвсем минимално повече отколкото би било нужно да е натиснат на равно за поддържане на същата скорост. Който е карал достатъчно коли и е имал възможност да сравнява знае как стоят нещата за големия плюс на дизела, когато се преодолява наклон.Когато цифрите говорят и боговете мълчат. Нека обясним какво е мощност. Мощността е производна на въртящия момент и оборотите. Ускорението зависи от мощността.Формулата за изчисление на мощността в конски сили при каквито и да било обороти е:Въртящ момент умножен по оборотите умножен по ~ 0.00014 или разделен на 7121.Нека съпоставим два двигателя на един среден клас автомобил като Ауди А4.2000 година.Купетата са еднакви. Бензинови мотор е 1.8 с 5 клапана на цилиндър пълна пълен инжекцион със мощност 125 к.с. с тегло 1225 кг. Дизеловият мотор е 1,9 Турбо дизел с мощност 115 к.с. и тегло 1265 килограма. Въпреки по-ниската мощност и 40 килограма по високо тегло дизеловият мотор има еднакво ускорение с бензиновият 10,5 секунди до 100 километра. Тук има голяма вероятност бензиновия мотор да стига до 100 километра на 2-ра предавка, а дизеловият да има нужда от 2 превключвания, с което се губи повече време. Също и дори да се превключва само за 2 десети и през това време да се отпуска педала на газта само за една десета то налягането в турбото спада и после му е нужно определено време за да навакса до максималната стойност на работа.Какво става обаче ако се движим на 5-та скорост със 100 километра в едната и в другата кола. Мощността на първата ще е около 2700 оборота, при които гаранция че бензиновия мотор няма да разполага с повече от 150 н.м. защото максималният му въртящ момент е 170 нм при 4200 оборота. Тоест при 100 км на пета скорост вие ще разполагате с 57 конски сили. При дизеловият мотор 100 километра ще са някъде между 2000-2200 оборота. Нека да са 2100 и мощността сметната по формулата по горе ще е 82,5 конски сили. Е познайте тогава с коя кола като натиснете педала колата ще ускори по-бързо. Това е положението. Хайде нека някоя цифра не ми е вярна и бензинови двигател има 60 конски сили , а дизеловия 80 при еднаква скорост на пета предавка.Дизелови двигатели с по-ниска мощност и по-тежко купе ускоряват по-бързо и да разполагат с по-висока мощност във голяма част от оборотите. Точно тази част от оборотите се използва през над 90% от времето на каране. Това как ускорява един бензин от 4000 до 6000 оборота не е важно. Аз не бих желал да връщам предавката и да влизам в тези обороти за да видя , че колата върви почти колкото турбо дизелова кола със същата мощност. Много по-добре е мощността да ми е в средните и ниските обороти, което е реализирано много по-добре в двигателите с турбо. Някой умник ще каже, че дизела му свършват оборотите само до 4000. Ами това е така, но диференциала или предавателните числа на скоростната кутия са съвсем други и дори насреща да е бензин, който върви до 9000 оборота това няма никакво значение и няма да му помогне с нищо да върви по-добре, ако разполага с еднаква мощност.Не знам как да завърша темата и спирам дотук. Засега нямам какво повече да кажа освен изтърканата фраза - когато цифрите говорят и боговете мълчат.
            .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

            Коментар


              Колега не съм съгласен за мотоциклета Y2K!Гледал съм филм за него и съм изумен от куража и лудостта на инжинерите ,които са го конструирали!Един човек в този филм казваше"Седя на едно кръстовище и зад мен спира един огромен всъдеход!Обръщам се аз и гледам как предната му броня започва да се топи от работата на двигателя на Y2K!"!Мисля че ще се съгласите с мен в тази теза ,че това не влиза в категорията на обикновен бензинов мотор ,защото това е двигател от хеликоптер! Газотурбинен те тава е шок и ужас ако го видиш и чуеш,но ние все пак говорихме за двигатели с вътрешно горене , сбутала и всичките им там шукарийки!Н е съм запознат с работата на този газотурбинен звяр ,но мисля че просто не е честно да сравняваме него с обикновен бензинов мотор!Та това нещо е цели 350 коня веееее,един от най мощните мотоциклети в момента е около 180 конски сили-това е почти двойно!В този случай мисля ,че този двигател не влиза в сметките:Първо ,защото не е чист дизел(без значение дали с турбо или без)Второ ,защото къде сте видяли кола с такъв двигател(хехе може и да има некви луди с такива Фиат-и)Трето ,защото ако се поразровите в книгата на рекордите Гинес ще видите че изрично се казва за рекорди от коли и мотоциклети с двигател с вътрешно горене-не самолетни или вертолетни!(сега сигурно се излагам ,като казва с вътрешно горене,понеже незнам този на Y2K точно как работи,но мисля че не е точно такъв,аз си мисля че е нещо като на самолетите-моля да ме поправите ако греша) Айде със здраве!
              Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
              Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
              EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

              Коментар


                ...аз съм изумен...утре отивам да си купувам дизел...и братя - за бога купете си дизел , че ще настане апокалипсис ако не признаем достойнствата му!
                Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                Коментар


                  Уф, аман вече от този дизел! Много осмърдя темата...
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    @ PredatorsiЧовекът беше Джей Лено, и обясняваше като този от джипа е бил много любопитен и се завирал зад него за да види по-добре мотора! :D А самият мотор отзад има малко ел. табло на което пише да не се доближаваш прекалено близо! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                    Коментар


                      nikki_sixx написа:
                      ...аз съм изумен...утре отивам да си купувам дизел...и братя - за бога купете си дизел , че ще настане апокалипсис ако не признаем достойнствата му!
                      А бе само едно нещо не мога да разбера и то е ще спреш ли да спамиш само темите и какъв ти е точно проблема , ами като не ти харесва темата не я посещавай , то е близко до акъла , и не смей да наричаш който и да е прост без да го познаваш . Уважавай труда на другите съфорумци и спри да казваш коя тема да се заключва и коя да се изтрива баси дразнитела дето си . Смятам , че от снощния ми пост призовах за пореден път за малко по сериозно отношение , тва не е детска градина , а и никой не е длъжен да те понася , ок? Ако нямаш какво да кажеш по една тема по добре остави тези дето имат какво да кажат , а не да става 100 страници заради детско и пуберско поведение на някой член от форума.И пак ти казвам не си и помисляй да наричаш повече хората прости , ако има някой който ще понася глезотиите ти , аз не съм от тях!
                      .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                      Коментар


                        sugarboy написа:
                        Уф, аман вече от този дизел! Много осмърдя темата...
                        Ами да ти кажа и на тебе ако не знаеш : Това е тема за дизел с/у бензин , като ти смърди по-добре не поствай неуместни забележки.ШШШШШ колеги , айде малко по-сериозно , че вече взех да си мисля че съм попаднал не на Фиат Форум България , а на Обединени Детски Градини!Толкова ли ви е трудно да се държите като нормални хора?
                        .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                        Коментар


                          [quote="Predatorsi"! [/quote] Колега , това го пуснах , защото имаше много хора дето започнаха да ми говорят за Вейрон , Вайпър , за Формула 1 , самолети , совалки и др. , та затова аз реших да ги контрирам пряко с факти . И между другото , за почитателите на Вейрон , ще трябва да ги разочароваме има друг сериен автомобил с рекорд за скорост , темата е в раздел "Новини"
                          .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                          Коментар


                            ivan_enchev написа:
                            Ами да ти кажа и на тебе ако не знаеш : Това е тема за дизел с/у бензин , като ти смърди по-добре не поствай неуместни забележки.ШШШШШ колеги , айде малко по-сериозно , че вече взех да си мисля че съм попаднал не на Фиат Форум България , а на Обединени Детски Градини!
                            Ами да ти кажа и аз нещо , може ли? Ама и да не може - все тая , защото аз пак ще ти го кажа!Според теб да повишиш тон в какъвто и да е спор е нормално ли? И наистина ли смяташ , че е сериозно да "спориш" като казваш на черното бяло? Не ми отговаряй на мен - отговори си сам , защото аз отговора го знам.Ако предположенията ти , че си попаднал в детска градина са верни , то значи няма да обръщаме и внимание на фразата спомената от теб "айде"... само за обща култура ти казвам , че когато "ядеш" букви от някоя дума се слага апостров " ’ ".Освен това изписваш детското заведение с главна буква... - познаваш ли го това заведение , че го изписваш така?Но стига със забележки за правописа...все пак тук е място за спорове - нали!?
                            ivan_enchev написа:
                            Толкова ли ви е трудно да се държите като нормални хора?
                            И това питаш точно ти? Единствения тук който заплашва живота на други хора... Не се задълбавай , моля те - до тук достатъчно смърди!И за да разбереш , че всичко до тук е само с добри намерения - пожелавам ти страхотно хубави мигове през 2008-ма...и ...хайде да се опитаме да бъдем по-добри хора , а!?
                            Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                            Коментар


                              ivan_enchev написа:
                              Толкова ли ви е трудно да се държите като нормални хора?
                              И това питаш точно ти? Единствения тук който заплашва живота на други хора... Не се задълбавай , моля те - до тук достатъчно смърди!И за да разбереш , че всичко до тук е само с добри намерения - пожелавам ти страхотно хубави мигове през 2008-ма...и ...хайде да се опитаме да бъдем по-добри хора , а!?[/quote] Мерси за пожеланията ! Относно това , че питам дали е трудно някой да се държи като нормален - да точно аз питам . Запознай се с всичката помия преди въпросния пост и тогава пак можем да го обсъдим. Не понасям да ме обиждат и провокират по какъвто и да е било начин. Който има комплекси за избиване , като се прави на юнак със просташко поведение - не му е тук мястото , а още по-малко не съм аз човека с/у когото да го прави , до тук разбираемо лие ?Относно правописа - не смвтам , че съм в час по български език и ако не си запознат , ти казвам , че такова нещо като Обединени Детски Градини има!А сега за добрите намерения : - Аз съм в този форум с добри намерения , но всеки си има праг на търпение. За толкова време (разбирай години живот) не се намери някой да ме заплашва и обижда толкова много пъти за толкова кратко време , след като защитаваш този род поведенеи (провокативното) означава , че не си ти човека който да ми казва кое е редно и кое не , за морал още по-малко.Така че , колега аз нямам нищо против да бъдем по-добри хора , но да бъдем (в множествено число) , а не само аз , а останалите " да си ходят по главите ". Отново казвам , мерси за пожеланията и за сега все още се придържам към добрия тон , така че успешна 2008-ма , изпълнена с радост и щастие и на теб !
                              .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                              Коментар


                                Публично се извинявам на idm, изглежда не съм догледал на кой е поста. Благодаря на колегите за корекцията.idm, що не се оплака бе човек, бая съм сгрешил към теб. Колега ivan_enchev, мислех да не се замесвам, но ми е трудно в случая. Тук обикновено не заплашваме с убииство. Тук говорим за фиатчета. Разбирам че си бил засегнат, но му пиши лично, разберете се, направете си въргала, и.... надявам се на снимки. Или филмче.Но нека не го разбира целия форум.
                                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                                Коментар

                                Working...
                                X