Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)

    Откакто дядо ми ми завеща семейното Жигули започнах да се замисмям как аджеба да вземе да понавървява малко повече... започнах да се интересувам и чета книги , запознах се с много хора от Лада клуба и от дума на дума разбрах откъде идват Жигулите (Фиат 124) и сходността им с малко по-късните култови фиатови, ланчови и алфови резачки. Започнах още по-усърдно ровене и четене и намирането на 2.0 ТС мотор ми стана фикс идея... Това бе преди около 2 години - бях на 15 и като за начало започнах да я привеждам в малко по-добър вид.Минаха се около две години в търсене на добър "донор" за умиращото вече 1300 кубиково сърчице на старата бабичка, през това време започнах работа и кътах финанси , продължавайки да търся.Преди около месец (бе точно месец си беше - 1.06.2006 - сега съм на 17)приятел на мой колега спомена за подобен на неговата Арджента Фиат комби , който се продавал и бил 2000 кубика , намирал се някъде в Герман. Разпитах го горе-долу къде се намира , разбрах , че бил при някакъв тенекеджия на име Емил. Звъннах на приятели оттам и се качих в Герман да я видя. Еto какво открих там - Фиат 131 Панорама 2000 (Комби). Казах си , че ТОВА ще е донорът за баба Лада. Взех колата за 500 лв и я завлякох надолу към работата ми(Горубляне). Започнах работа. За около два дни купето изглеждаше така и така. Свалих скоростите и мотора. Оказа се , че е сглобка за Швеция със системи за рециркулация на изгорелите газоре и нагревател за охладителната течност за топъл старт, поради тази причина и климатика е пропуснат .Когато отворих мотора се оказа истина това , което ми каза собственика - мотора е късал ремък и е на няколко часа работа от основен ремонт - нови бутала , сегменти , лагери , всмукателни клапани.Щом видях главата и ми стана лошо - при трошенето на клапаните горивните камери са били начукани доста, затова започнах работа по главата - изравняване и полиране повърхностите на камерата , както и "освобождаване на клапаните". В днешни дни главата изглежда така , скоро ще карам главата и блока да ги челосат.Същевременно купето вече е подредено и изправено до една ограда Започнах работа и по блока . Търках , търках и след малко боя изглежда вече подобаващо . Цилиндрите нямат ръб - `арно бре, `Танасе. Ето цялото албумче със снимките.Засега толкова...Замисли вбъдеще - олекотяване на маховика и последващ баланс, портване на главата и изработка на колектор(тръби де) за двойни карбуратори , както и закупуването на такива. Бутала 84,20 мм от Ритмо 1.6 - с изпъкнало чело са, както и шлайфане на блока по тях (в момента е на 84.00), изравняване по тегло до около 1/2 грам на буталата и мотовилките по отделно. Изработка на custom изпускателна система 4-2-1 със среден резонатор и крайно резонаторно гърне. Инсталиране на задния мост и скоростите от фиата (имам и още едни скорости с remote shifter,впоследствие ще видя с кои е по-добре) на ладата - по-здрав заден мост , комби е => е по-къс.Малко молби - на някой да му се намира електронна везна? А някой да си търси нови бутала със сегменти с плоско чело на 84 мм(не са български)? To be continued...
    Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
    София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

    #2
    Браво Шапка ти свалям за ентусиазма и ти пожелавам да стане невероятна колата :P
    <<< Фен клуб на Фиат 126p >>>

    Коментар


      #3
      Евала!!!!! :D Надявам се да покажеш накрая хибрида! Наистина ще е интересно! Продължавай само така и успех!

      Коментар


        #4
        Днес заработих по главата , но не направих и един порт докрай... засега Трябваше да затваряме вече , забързах се да стигна до Сточна Гара да си купя бутала ,ама нъцки - били хората до 18:00...Гледкайте в албумчето снимките най-отдолу
        Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
        София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

        Коментар


          #5
          Споко - първия става най-бавно. После стават 3-4 пъти по-бързо

          Коментар


            #6
            Колеги , помагайте , че го закъсах... Дружба - Разград не са произвеждали отдавна бутала за Ритмо 1.6 , а последните 2 комплекта са купени от магазина на Сточна Гара преди около месец Някой може ли да ми намери нови или втора употреба oversize бутала( да не са на 84.00) за Ритмо 1.6 2 вала, Регата 100S...?
            Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
            София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

            Коментар


              #7
              Не зная на кое викате "швейцарка" честно казано...
              Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
              София , Горубляне ,ул. Самоковско Шосе 1 (срещу ОМВ на автоборсите) 978-20-82 973-67-24 0877-27-20-21

              Коментар


                #8
                Иска да каже че има и други еквиваленти на буталата които турсиш от всички 1600/ТС мотори буталата ще ти свършат работа, ако беше писал преди месец можеше да ти намеря втора употреба, ако излезе нещо до какви пари те интерисуват (втора употреба)П.П. Смятал ли си колко ще ти е компресията с тия бутала, в момента трябва да е 8.9:1 - 9:1

                Коментар


                  #9
                  Само Ритмо 1.6 и Регата 1.6 двувалки го уреждат (стандартна CR към 9.7).На неговия мотор такива бутала трябва да поподминат 11.

                  Коментар


                    #10
                    Lancia Prisma/Delta 1600 са абсолютно същите мотори нато на Regata100/Ritmo105, буталата от всяка двувалка 1600 84.00мм. х 71.50мм. с 8 клапана го урежда да постигне тия резултати, а за компресията ми е интересно защото и аз си мисля нещо подобноП.П. Сетих се че можеш да сложиш 16 клапанова глава, и над това съм мислил :"))

                    Коментар


                      #11
                      icecool, май не си виждал буталата на изброените от теб мотори

                      Коментар


                        #12
                        За 650 сега се продаваше една дедра 2.0и. 116 коня. Блъсната. Нея да беше взел. Ама карай. Успех в бъдещите начинания. Има едно филмче на Топ Геар, как другарите от Лотус хвърлиха 2000 човекочаса да направят една лада 4-ка да върви. Първото което направиха беше да и сложат туинкам мотор. И другото беше по окачването. Но първо прочети книгата на Гай Крофт. И представа си нямаш колко работа ще ти свърши.Със здраве!
                        Tipo DGT, 1.6 DOHC

                        Коментар


                          #13
                          Mitko написа:
                          Буталата на "швейцарката" са с подигнато чело, ако за това става дума. Сгъстяването обаче си е 9.5:1
                          Има няма 4 "типоразмера" съществуват при 8-клапанните бутала...Ама карай че темата стана смешна Има онлайн каталози и на Мале, и на Колбеншмид - там си личи добре разликата.ПП: Като писах за каталози - има една разлика която не е отчетена там (поне в каталога на Колбеншмид). По-старите ФИАТ/ЛАНЧА мотори имат различно разположение на всмукателна/изпускателна част (т.е. по-новите мотори се водят "reversed port design"). От гледна точка на буталата това се изразява в различни врязвания (лунички).Това което колегата търси е бутало с около 8мм изпъкнало чело, стария дизайн. Ама накрая ще вземе каквото има (стига да е с по-високо чело от неговите буталца).

                          Коментар


                            #14
                            jamie, именно за тези по-стари двигатели на Lancia Prisma/Delta 1600 говоря, те са еднакви с тези на Fiat Regata 100/Ritmo105/131 1600TC/....., те са производство реди 1990 година(даже маи преди 198

                            Коментар


                              #15
                              icecool написа:
                              jamie, именно за тези по-стари двигатели на Lancia Prisma/Delta 1600 говоря, те са еднакви с тези на Fiat Regata 100/Ritmo105/131 1600TC/....., те са производство реди 1990 година(даже маи преди 198
                              131 1600ТС НЕ е еднакъв с Ритмо 105ТС например.Прави разлика - както писах и по-горе - съществуват доста различни бутала за тия мотори !!! Да не говорим че преди 88 съществуват вече и двата типа двигатели - "прав" и "ревърсед" порт....

                              Коментар

                              Working...
                              X