Разглеждайки един руски сайт ми попадна статия за първообраза на Фиат - Итала. Интересно, че още тогава, в самото начало преди 100 години,това са били най новаторските и хубави коли.Инженер Биаджо основава през 1904 година в Торино фирма, която в продължение на четвърт век е пионер в конструирането на автомобили, а със своите успехи прославя зараждащата се автомобилна промиш6леност в целия свят.Създател на първия автомобил на фирмата е известния конструктор Маттео Черано. Неговият автомобил е имал четирицилиндров редови двигател с работен обем 4502см3.Маттео Черано от самото начало се е стараел да придаде на своите автомобили спортен характер. Един от първите в света въвежда за привод вместо верига, раменен карданен вал. Най големия успех на фирма "Итала", благодарение на който нейното име е вписано в историята на автомобилизма, е рейда Париж - Пекин. Княз Сципио Боргезе, със своят механик Еттом Гвиццарди и журналиста Луиджи Бардзини, победил за "Итала", в този труден и изпълнен с премеждия поход, продължил от 10 юни до 10 август, по трасе с дължина 16000 км., изпреварвайки следващия автомобил с цели 12 дена. Победоносната "Итала", модел 35/45, била чисто сериен автомобил с четирицилиндров двигател с обем 7433 см3 /диаметър на цилиндъра 130мм и ход на буталото 140мм/. Предаване на задвижването към задния мост ставало с помощта на конусна муфа, четиристепенна скоростна кутия и карданен вал. Предната и задната ос били окачени на полуелептични листови ресори. Разходът на гориво е 1 литър на 3 км. Дървените колела били с гуми марка ,,Пирели
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бабата на съвременния Фиат
Collapse
X
-
Историята на ФИАТ можеш да я намериш на български на нашето сайтче, а моделите още са в проект А ето тука за Тополино по повод 70 гдини ЧРД http://forum.126p.info/viewtopic.php?t=66
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар