Колеги, моля за мнение за този автомол: http://www.carmarket.bg/lancia-lybra..._id=2&sort=1И по-конкретно дали попада в категорията лекотоварен, понеже при разговора с продавача, той не беше съвсем сигурен. В италианския талон на "категория" било записано: J.2. FO Furgone, понеже аз го питах М1 или N1 е колата, но той не можа да види такова обозначение. Вероятно ще се разходя до София да я видя и да прегледам документите, но въпросът е как мога да установя дали е товарна за да съм сигурен. Въпросът е да си върна ДДС-то и да ми се признава от горивото и авточастите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение относно категория автомобил
Collapse
X
-
Едно време като купуваха моята служебна въшка ( деу матиз) условието за да се върне ДДС-то беше да се махнат задните седалки за да е 1+1 и да се води лекотоварно. Волекс-а да не да е с подобна интервенция. Гледам опели 2001-2-3 година ( полицейските) имат варянт с 2 врати и назад ламарини вместо прозорци ( пак комби вариант) според мен така е възможно да се води товарно едно комби.
Коментар
-
Ако искаш тази кола и искаш да с върнеш ДДС, от части и гориво вземия, но си вземи и някоя много евтина, да кажем 800лв, на дизел и нея ревгистрирай на фирма. Но, ако го направиш, ще плащаш застраховки, данъци и прегледи на 2 коли. Иначе, както колегата Insane потвърди, трябва да я регистрираш 1+1.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
за да ти признаят ДДС и там всичко кавото искаш не е задължително да е 1+1. Трабва да се води клас N1 автомобила. Ето ти пример: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=4ysybp . Но нека някой счетоводител да се изкаже по-компетентно. A Kia даже сега рекламират 3 различни коли, че са в този клас, нямат нищо общо с 1+1.Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
D. Stanev написа:Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).F31 BMW 320d
Коментар
-
Част от талона на Фиат Маренго регистриран като товарен ’’3+1’’.http://www.picbg.net/u/73380/57351/737839.jpgМаренго 1.9Jtd-110 2002
Коментар
-
D. Stanev написа:Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
garfunken написа:Ако колата е от Италия, определящо е дали пише в талона "пер транспорто ди козе" - което ще рече товарен или "пер транспорто ди персоне" - което ще рече пътнически.FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар