Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнение относно категория автомобил

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнение относно категория автомобил

    Колеги, моля за мнение за този автомол: http://www.carmarket.bg/lancia-lybra..._id=2&sort=1И по-конкретно дали попада в категорията лекотоварен, понеже при разговора с продавача, той не беше съвсем сигурен. В италианския талон на "категория" било записано: J.2. FO Furgone, понеже аз го питах М1 или N1 е колата, но той не можа да види такова обозначение. Вероятно ще се разходя до София да я видя и да прегледам документите, но въпросът е как мога да установя дали е товарна за да съм сигурен. Въпросът е да си върна ДДС-то и да ми се признава от горивото и авточастите.
    Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

    #2
    До колко знам аз, за да се регистрира на фирма и да се връща ддс, от гориво и части, колата трябва да се регистрира 1+1, или дефакто товарна.
    Fiat Punto`04 1.2 60hp.
    Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
    ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

    Коментар


      #3
      От съседен офис купиха и регистрираха Грейт Уол Волекс като товарен (фабрично с подобна решетка), който дефакто си е обикновен лек автомобил.
      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

      Коментар


        #4
        Едно време като купуваха моята служебна въшка ( деу матиз) условието за да се върне ДДС-то беше да се махнат задните седалки за да е 1+1 и да се води лекотоварно. Волекс-а да не да е с подобна интервенция. Гледам опели 2001-2-3 година ( полицейските) имат варянт с 2 врати и назад ламарини вместо прозорци ( пак комби вариант) според мен така е възможно да се води товарно едно комби.

        Коментар


          #5
          Ако искаш тази кола и искаш да с върнеш ДДС, от части и гориво вземия, но си вземи и някоя много евтина, да кажем 800лв, на дизел и нея ревгистрирай на фирма. Но, ако го направиш, ще плащаш застраховки, данъци и прегледи на 2 коли. Иначе, както колегата Insane потвърди, трябва да я регистрираш 1+1.
          Fiat Punto`04 1.2 60hp.
          Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
          ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

          Коментар


            #6
            Ако колата е от Италия, определящо е дали пише в талона "пер транспорто ди козе" - което ще рече товарен или "пер транспорто ди персоне" - което ще рече пътнически.
            Ситроен Ксантия HDI-110 +++
            Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
            Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

            Коментар


              #7
              В моя талон пише "autocargo per trasporto di cose-use proprio" или в превод на Google "товарна кола за превоз на неща-собствено ползване",става въпрос за Фиат Маренго категория "N 1" с "3+1" места.
              Маренго 1.9Jtd-110 2002

              Коментар


                #8
                И успя ли да го регистрираш в КАТ като лекотоварен?
                F31 BMW 320d

                Коментар


                  #9
                  Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).
                  Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                  Коментар


                    #10
                    за да ти признаят ДДС и там всичко кавото искаш не е задължително да е 1+1. Трабва да се води клас N1 автомобила. Ето ти пример: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=4ysybp . Но нека някой счетоводител да се изкаже по-компетентно. A Kia даже сега рекламират 3 различни коли, че са в този клас, нямат нищо общо с 1+1.
                    Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
                    Ex.Opel Astra

                    Коментар


                      #11
                      D. Stanev написа:
                      Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).
                      Повечето ни коли във фирмата са ни с N1 и ползваме данъчен кредит ...Но не съм чул още някой да е регистрирал кола внесена втора употреба отвън с N1 и да е регистрирал тук.А имай в предвид, че ако фирмата на която би взел такава кола, ако се окаже че ще има да и възстановява държавата ДДС (демек типично тази фирма внася по-малко ДДС от колкото ти имаш по-колата), то може да се очакват проблемации ...
                      F31 BMW 320d

                      Коментар


                        #12
                        Част от талона на Фиат Маренго регистриран като товарен ’’3+1’’.http://www.picbg.net/u/73380/57351/737839.jpg
                        Маренго 1.9Jtd-110 2002

                        Коментар


                          #13
                          Точно - "пер транспорто ди козе" си пише в италианския талон и Маренгото ти е регистрирано в България като товарен автомобил.
                          Ситроен Ксантия HDI-110 +++
                          Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
                          Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

                          Коментар


                            #14
                            D. Stanev написа:
                            Според италианската класификация на автомобилите - J.2. е "ATTREZZATA PER TRASPORTO DI ALIANTI" (каквото и да означава), а F0 е "FURGONE" (което само предполагам какво е).Въпросът е какво да гледам в талона като отида на оглед, в смисъл за потвърждение на N1 производствена хомологация, което ме вълнува за регустрация в БГ. Човекът по телефона ми каза, че не открива никъде такова означение. От изчетеното по ЗДДС и други разпоредби още повече се обърках... извода е, че трябва да има няколко условия - 1. предназначението на автомобила да е и за превоз на товари, но фабрично конструиран, 2. масата на товара (товароносимостта) да е двойно по-голяма от масата на броя пътници, които са предвидени (вероятно от тук произтича формулата за 1+1 пътници за леките автомобили от категория N1, 3. начин на ползване от собственика - допустимо е ползване на данъчен кредит единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства...Но, на практика познавам поне няколко човека, които имат такива автомобили фирмени и ползват данъчен кредит - единият автомобил е Волекс, другият Хюндай i30, третият джип КИА нещо си - и трите са с нормални седалки, само дето отзад има въпросната решетка (доста по-декоративна от тази на либрата от обявата). Явно има някакъв начин... но засега ме вълнува единствено дали въпросният автомобил има N1 и как да го установя от италианския талон (какво и къде да гледам, че са големи чаршафи).
                            Станев , колата е оборудвана за превоз на леки летателни апарати .Дай ми стационарен телефон на италианският собственик и ще ти докладвам . П.П. Другата седмица до 11-ти .
                            FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                            FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                            Коментар


                              #15
                              garfunken написа:
                              Ако колата е от Италия, определящо е дали пише в талона "пер транспорто ди козе" - което ще рече товарен или "пер транспорто ди персоне" - което ще рече пътнически.
                              ,, Пер траспорто ’’ , не ,,пер транспорто ’’ ...
                              FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                              FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                              Коментар

                              Working...
                              X