Прав е колегата, че в Германия задължително се слагат зимни гуми само когато има сняг или лед. Няма задължително период през който да се кара със зимни гуми. Ето за тези дето поназнайват немския и как е по цяла Европа: http://www.warum-winterreifen.de/win...land/index.phpНо според мен когато температурата навън е под 7 градуса е препоръчително използването им независимо дали има сняг или е сухо времето.
Интересно ми това как се превежда:
Wie in Deutschland gilt auch in der Alpenrepublik die situative Winterreifenpflicht, und zwar vom 1. November bis zum 15. April.
Прав е колегата, че в Германия задължително се слагат зимни гуми само когато има сняг или лед. Няма задължително период през който да се кара със зимни гуми. Ето за тези дето поназнайват немския и как е по цяла Европа: http://www.warum-winterreifen.de/win...land/index.phpНо според мен когато температурата навън е под 7 градуса е препоръчително използването им независимо дали има сняг или е сухо времето.
Интересно ми това как се превежда:
Wie in Deutschland gilt auch in der Alpenrepublik die situative Winterreifenpflicht, und zwar vom 1. November bis zum 15. April.
Wie in Deutschland gilt auch in der Alpenrepublik die situative Winterreifenpflicht, und zwar vom 1. November bis zum 15. April.
Няма значение как се превежда това изречение, защото не то е важното в абзаца. По-важно е другото изречение:Wer in diesem Zeitraum bei Eis, Schnee und Schneematsch ohne Winterreifen oder alternativ mit Schneeketten auf Sommerreifen fährt, muss sehr tief in die Tasche greifen. Който в описания период от време при наличие на лед, сняг или киша шофира без зимни гуми или летни гуми с поставени вериги, трябва да плати голяма глоба.Изявление на полицията в Бундесрепублика Байерн:Seit Dezember 2010 schreibt die Straßenverkehrsordnung "Winterreifen" bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte vor. Bei derartigen Witterungsverhältnissen darf mit einem Kraftfahrzeug ohne "Winterreifen" nicht im öffentlichen Straßenverkehr gefahren werden. От декември 2010 е въведено следното правило за употреба на зимни гуми - при наличие на лед, сняг или киша е забранено движението на МПС по обществената пътна мрежа без зимни гуми. Съгласно закона: За зимни гуми се зачитат всички гуми с означение М+S, наличие на символ снежинка или планински връх и снежинка. Всесезонните гуми със тези символи също се зачитат като зимни.Немските автоклубове (напр. ADAC)не препоръчват употребата на гуми по-стари от 6 години (считано от ДОТ) или с грайфер по-малък от 4мм.Нормалния немец (тоя дето ходи на работа и върти по около 20-30 хил на година) не кара един комплект гуми повече от два сезона. Той след второто сваляне на комплекта от колата ги продава и си купува нов комплект гуми с джанти. Не случайно в немския има думи Winterräder (зимни гуми монтирани на джанти)/Sommerräder(летни гуми монтирани на джанти), които се отличават от Winter-/Sommer- Reifen (зимни/летни гуми) и Felgen (джанти). По този начин точно и ясно с една единствена дума става ясно какво купува/продава някой.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Значи не са задължителни,но е забранено да се движиш с летни гуми при лед, сняг или киша.Ако се движиш със летни гуми отнасяш голяма глоба.И на мен в Бургас много не ми трябват зимни гуми,ама като изляза на 20-30 км от града ,се радвам ,че съм със зимни гуми.
Нормалния немец (тоя дето ходи на работа и върти по около 20-30 хил на година) не кара един комплект гуми повече от два сезона. Той след второто сваляне на комплекта от колата ги продава и си купува нов комплект гуми с джанти.
Нормалния немец не си сваля гумите по собствено желание, там се минава два пъти в годината на преглед и щеш не щеш ги сменяш. Хората там не дават ТЮФ за избила ръждичка на някоя вежда а какво остава за гуми
Нормалния немец не си сваля гумите по собствено желание, там се минава два пъти в годината на преглед и щеш не щеш ги сменяш. Хората там не дават ТЮФ за избила ръждичка на някоя вежда а какво остава за гуми
Не зная какъв смисъл влагаш в емотикона, но написаното от теб не е вярно.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Нормалния немец (тоя дето ходи на работа и върти по около 20-30 хил на година) не кара един комплект гуми повече от два сезона. Той след второто сваляне на комплекта от колата ги продава и си купува нов комплект гуми с джанти.
Нормалния немец не си сваля гумите по собствено желание, там се минава два пъти в годината на преглед и щеш не щеш ги сменяш. Хората там не дават ТЮФ за избила ръждичка на някоя вежда а какво остава за гуми
Искаш да кажеш 1 път на 2 години, там не се минава на 6 месеца TUV
Иначе по темата, колегата @M5kov е пуснал клипове, не знам дали сте ги гледали но те ясно показват каква е ситуацията да си със зимни гуми при температури около 20-25 градуса, както и с такива при 0 градуса. Зимната гума е по-мека и прави по-добро сцепление с пътя при ниска температура и мисля че спора е излишен. Слагаш зимни гуми при температури под 7 градуса независимо дали има сняг или не, ако искаш да си спокоен на пътя.
А и не разбирам хората, дето си слагат евтини гуми. Масово се слагат 15ки за зимата, цената на ТОП марките е около 100-110 лева, за 20 кинта за гума си рискуват живота някои. Не разбират ли, че точно гумата ги държи на пътя и тя е може би най-важния фактор да останат живи.
Коментар