Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На колко градуса си правите ракията?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Наистина темата е важна, защото опира не просто до разреждането на дестилата. Важен е всеки един от процесите по пътя до направата на хубавата напитка. Виждам, колегата pplk правилно е тръгнал подред - ферментация, дестилация, отлежаване, градиране (разреждане), дегустация (консумация). И трябва да признаем, че културата, особено на последният етап е много ниска. А ето и температурите на изпарение на фракциите при дестилация на джибри:* Ацетон 56.5 С* Метанол 64 С * Етил ацетат 77.1 С* Етанол 78 С* 2-пропанол 82 С * 1-пропанол 97 С.Виждам, че колегата е пуснал друго мнение междувременно, но да продължа:
    pplk написа:
    Винаги разреждам с обикновена вода до 40-42гр. Притесненията на някои, че има опасност от помътняване са основателни в случай, че се ползва много твърда вода или температурата на дестилата и водата са неподходящи. Водата винаги трябва да е предварително охладена до към 7-10 градуса, за да не се получи помътняване.
    Потъмняването се получава най-вече от неправилно разделяне на фракциите, а именно изпускането на опашки в основното количество дестилат. Затова просто трябва по-рано да се отделят патоките. (Говоря за алембик, обикновен казан. При колоната е друго, но пак има патоки) И трябва да се знае, че спиртомера мери вярно при 20 градуса целзии на дестилата. При голяма разлика на температурата дава голяма грешка. Аз разреждам с вода от Централна баня. При всякакви температури и без мурафети. Проблеми никакви.Ето ви линк и от мен - http://www.rakiyata.com/forum/index.php"Заповядайте на нашата маса!"Има отзиви и за цитираната колона. А и мойте постове може да видите там. :D Който желае.
    Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
    Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
    Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

    Коментар


      #32
      Гласувах с 51-55, защото обичам да си я цокам с лед.
      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

      Коментар


        #33
        @lhristovРазгледах форума и наистина има полезна информация. Ако искаш продължи с отлежаването, че нещо ме помързява
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #34
          Извинявам се за спама,но си мисля,че точно тук е момента за поздрав с ето този "хит".http://www.youtube.com/watch?v=EgQKok82Ii0 :D
          Fiat Marea 1.8 16v HLX
          Hyundai Terracan 2.9 CRDI

          Коментар


            #35
            Еми, спам е, но коментарите под клипа сами говорят.Ето един: "Най-яката и забавна песен супер яко ракия се е изпило на тая песен сигурен съм !!!"За тази култура тука си говорим в тази тема.Може модераторите да изтрият този ми пост, както и горния. Моля.
            Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
            Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
            Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

            Коментар


              #36
              Колега pplk, от последния ти пост лъха някак на обида. Ако с нещо съм те засегнал, извинявай. Аз не съм профи, аматьор съм. Не озахарявам и не правя бърбън или виски. А твойте постове ми харесаха. Съдържателни и збити. Някак си вещо звучат. Очаквах и ти да си регистриран във въпросния форум. Потърсих ника, но не го намерих.Както и да е. Ето и моето мнение за отлежаването, пък, предлагам взаимно да се допълваме.
              pplk написа:
              Оставянето на ракията в отворени съдове, за да се изчисти от метилов алкохол, не лежи на никаква научна основа!... Ветреенето е с цел протичане на окислителни процеси, които придават мекота на напитката или така нареченото стареене. Стареене в запечатани стъклени бутилки не протича, именно заради липсата на кислород. Много по-ефикасен метод е аериране на дестилата с въздушна помпа за аквариум в продължение на 4 до 7 дни. Желателно е това да се извърши преди разреждане.
              Стареенето в пластмасови съдове въобще не е препоръчително. Стареенето се провежда или в стъкло, или най-добре в буре. Класиката е дъбово. Така стареят зърнените дестилати, конячните. По нашите ширини широко се използват и бурета от акация или черница, или със смесени дъги. Легенди се носят за качествата на Френските, Американските или дори Унгарските бурета, направени от дъб. Придавали специфичен ванилов аромат и мекота на вкуса. Амии, да. Не отричам. Но има разлика и в цената. Нашите майстори на бурета са съсредоточени във Врачеш. От там онзи ден - Димитровден купих едно 10 литрово за 60 лева. Според мен, нормална цена. Бурето трябва да е обгорено отвътре по специална технология. Важно е да се знае, че новото буре доста бързо оцветява и овкусява. Не е още "уморено". Трябва след определен период по-честичко да се дегустира и да се извади дестилата от там. Риска е да се получи вкус на "паркет" или "дъска".По лесно и общодостъпно е използването на дъбов "чипс" - стърготини, отпаднали при пройзводството на дъгите. Продава се вече на доста места. Освен в Златната бъчва, Винарко и др. онлайн магазини го има и в Практикер и Баумакс. Той също е печен и се дозира според предписанието и предпочитанията. Ефекта е като отлежаване в буре. Съпроводен с ефекта от аериране с помпичка за въздух е забележителен. Но..., ето тук вече стигаме и до вкуса.А вкусове много.
              Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
              Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
              Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

              Коментар


                #37
                Няма спам тука, всичко си е на място!А парчето особено!Благодаря колеги за страхотните постове!Вие споделяйте, ние ще попиваме. Това че не отговаряме е само защото се чувстваме като първолаци пред професор!
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #38
                  Христов, няколко пъти прочетох написаното от мен и да ти кажа не видях от какво си се засегнал. Ако има нещо, то е било напълно неволно. Извинявай!По темата.Колега, мешаш баби и жаби! Нови дъбови и обгорени бурета се ползват при дестилати с неутрални вкусове, зърнени и брендита, за придаване на специфични аромати. При ракиите се набляга на естествените плодови вкусове и аромати, което прави дъбовите бурета крайно неподходящи. Същото се отнася и за дъбовите чипсове. Подходящ материал за тях е акацията, именно заради слабото овкусяване след отлежаване в такова буре.Позволи ми да направя малка поправка, без да се засягаш. Понятие като "конячен дестилат"не съществува, най-малкото, защото е регионално название. Напитката Коняк е микс от винени брендита с различна възраст, като най-старото определя означението VS, VSOP, XO и т.н. Поздрави!
                  207 тиква автомат
                  новокромаджия 2.4 печка

                  Коментар


                    #39
                    Един въпрос за отлежаването - бурето добре ли е да е лакирано или е по-добре да е нелакирано.Също препоръчителна температура и време за отлежаване в буре.Винаги съм се чудил, защото аз моето буре го лакирах - все пак го държа в къщи под камината и искам да има малко фасон.Моето буре е малко - 11 литра и не мога да напълня всичката си ракия, та наливам - държа я три месеца на стайна температура, точа и наливам пак.П.П. Моля мезето на снимката да не се счита за оффтопик
                    Прикачени файлове
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #40
                      Съвсем теоретично, не би трябвало да е лакирано. Прекъсваш естествения процес на аерация.
                      207 тиква автомат
                      новокромаджия 2.4 печка

                      Коментар


                        #41
                        Значи да му махна тапата
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #42
                          Ръгни помпа за рибоци. :D
                          207 тиква автомат
                          новокромаджия 2.4 печка

                          Коментар


                            #43
                            https://www.youtube.com/watch?v=CiZdERT5RGI
                            Manowar - Татко
                            Еx Fiat Brava 1,6 16v 103hp ELX '97 LPG - Брависима
                            Ex Fiat Marea Weekend 2.0 20v 147hp HLX '97 CNG - Марчето
                            Ex Lancia Thesis 3.2 V6 230hp '06 LPG - Теси
                            Fiat Multipla 1,6 16v 103hp Bipower '00 - Боко

                            Коментар


                              #44
                              pplk написа:
                              Ръгни помпа за рибоци. :D
                              Мани-бегай, като нищо съм го направил за проба - даже и пенсионирана помпа имам от вече несъществуващия аквариум на синчето...От ония дето правят барбунички... Само дето бръмчи малко
                              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Коментар


                                #45
                                Че бръмчи, бръмчи, ама си заслужава бръмченето :D Подложи дунапрен или нещо подобно, намалява вибрациите чувствително.
                                207 тиква автомат
                                новокромаджия 2.4 печка

                                Коментар

                                Working...
                                X