Синът ми ще ходи за няколко дни в Македония с волвото. Колата е на мое име. Това може ли да му създаде някакъв проблем в Македония, ако го спрат от техния КАТ? Едно пълномощно, издадено от наш нотариус, че има право да управлява колата, достатъчно ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
С "чужда" кола в Македония
Collapse
X
-
Аз със застрахователя по принцип си имам едно на ум да говоря и ще го направя тия дни. Помня, че като сключвах застраховката, ме омайваха с някакви приказки за безплатна Зелена карта, необходима за пътуване в чужбина. Но все пак - основният въпрос е: спират го от македонския КАТ и виждат, че регистрацията не е на негово име. Ключарят казва, че това нямало да е проблем, дано да е така . А, сега виждам, че и vital е писал.Сещам се и за още нещо: има ли нещо специфично за Македония, което трябва да се знае, когато се шофира там? Например - каране на фарове през деня: задължително/разрешено/забранено? Или нещо друго от този род. Или примерно за гумите? На мен гумите на волвото ми се виждат добри, но знам ли дали няма някакви по-високи изисквания в Македония ? Ако някой знае нещо конкретно за шофирането в Македония, ще е полезно да го сподели.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Колега, направи му едно пълномощно заверено от нотариус, за всеки случай, въпреки, че никъде никой не ми го е искал ( моята кола е на името на баща ми). Няма нищо специфично в Македония - само да спазва ограниченията, че полицайте са много люти . Ограничението им по магистралите е 120 км/ч. и се заплащат на тол такси.
Коментар
-
Аз съм живял в Скопие няколко месеца.Зелена карта трябва на границата. Искат я и нашите, и македонците.Най-важното е да си гледаш огледалата, щото има всякакви джигити. Вероятност някой да те пусне при престрояване е нулева. Трябва да си го "избуташ". На пешеходни пътеки не е много прието да се спира, трябва да се гледа да не те тресне някой отзад.Ако спазваш знаците и маркировката няма кой да те спре. Такива като при нас "рутинни проверки" няма. Изобщо техния КАТ е много рядко срещан, сравнение с България. Няма проблеми с пълномощното. Изобщо не вярвам някой да го спре.Иначе глобите са по 100-200-300евро, не се за шегуват Кара се на фарове целогодишно от няколко години. По принция трябва да имаш резервни сиеници(крушки). Зимата понякога се заяждат за вериги и въже.До Скопие има 2 тол такси - 30 и 50 денера(30 денара са 1лв). Няма проблеми да плати с евро, ще му върнат ако иска в евро, ако иска в денари.
Коментар
-
Кола
Преди са ми търсили от българска старана зелена карта а от другата ми казаха че не им трябва Веднъж от българска страна ми търсеха винетка аз ми казах че напускам страната и няма да се връщам чичото все пак с някакъв уред гледа дали № е истински .Дори 2 пъти съм събуждал митничарите да ми отворят че са заспали а не ми се натискаше бутона да не се развикат.Така че на какъвто попаднеш .
Коментар
-
Immortal написа:На Българо-Македонската граница пълномощно ИСКАТ нашите граничари.Поне на нас са ни искали, като бяхме със служебната кола. Хем шефа си беше с нас.FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
И в Румъния не искат. Границата преминах за 30 секунди, после 5 минути купувах винетка румънска. Това на Дуранкулак.Знам от застраховател обаче, че е добре да си имате пълномощно, щото това е една от причините, заради която може да ви откажат плащане на щети по ударени от вас коли в чужбина. И в пълномощното ИЗРИЧНО да пише, че имате право да управлявате и в чужбина.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар