Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гасим двигателя на светофар

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гасим двигателя на светофар

    Гасим двигателя на светофарСОФИЯ. Табели с надпис "Гаси двигателя" може да се появят отново по родните светофари. Автоинструкторите ще учат кандидат-шофьорите да гасят моторите на колите, докато висят на опашките по кръстовищата. Икономично и екосъобразно управление е заложено в нормативната уредба за обучение на кандидат-водачи, която транспортният министър трябва да одобри. Това съобщи вчера шефът на инструкторите Йонко Иванов. Той допълни, че измерванията сочат, че вредните емисии във въздуха в центъра на София са над допустимите. Освен икономично управление автоинструкторите ще учат младите шофьори как да използват новите технологии на автомобилите.
    Ами ние с подгряващите свещи какво да правим? Няма ли да предизвикаме по-големи задръствания, ако се заблееш на някъде (по някой билборд или мацката в съседната колата), светне зелено и докато се усетиш(да погрее свещите) и са минали 5-7 секунди и си освиркан от всички бензинки.

    #2
    И аз се чудя за свещите, макар, че когато е топъл двигателя пали лесно и без тях - нищо, че лампата свети. Но си прав за заблеяните - и сега има такива дето и с работещ двигател се мотат по 2 часа на светофара а камо ли ако трябва тепърва да палят. Да не говорим за ордите таралясници, които палят само на бутане например - какво ще стане ако някакъв такъв си спре двигателя? А тези са доста голям процент по софииските улици - и много често се влачат с 20 - 30 в лявата лента .... докато не се предприемат мерки да се оправят улиците, да се регулират светофарите, да се направят паркинги зада не задръстват паркирали коли улиците и да се намалят задръстванията - няма да се оправи и това. Аз лично мисля, че много по- голям проблем са именно колите които висят с часове в задръстване - там няма светофари и пълзиш едва едва, но движението е непредвидимо и сравнително непрекъснато, така че не може да се спира и пуска двигателя постоянно, а голямата концентрация на автомобили и работата на двигателите на ниски обороти при тръгване генерират много високи концентрации от изгорели газове .... като цяло това май е поредната половинчата мярка, с която се прави опит да се замажат очите на хората и да се симулира работа.

    Коментар


      #3
      Дълбоко се съмнявам, че това ще сработи. Навремето имаше опити със сини светофари (спомням си например, че имаше на кръстовището на Стамболийски и Ботев). Ами почти никой не ги гледаше и съответно не гасеше двигателя. От друга страна, състоянието на автопарка беше такова, че от тези които гасяха, половината след това не можеха да запалят (навреме).Правили сме си експерименти с приятели и изводът, до който стигнахме е, че има смисъл да се гаси двигателя, ако времето на изчакване е минимум 45-50 секунди (всъщност там някъде е ни кяр, ни зян - т.е. все едно е дали двигателят е работил или е бил изгасен). Или на практика фазата на светофара трябва да е поне минута. Всичко това - от гледна точка на разхода (емисии на газове не сме мерили). Иначе с гасене по светофари и движение по инерция сме постигали намаление на разхода от порядъка на 2 л./100 км (което си е над 20% !).Не виждам смисъл и от гледна точка, че съвременните автомобили си правят куп проверки на системите при всяко стартиране (ECU, ABS, еърбег и пр.), да не говорим за натоварването на стартера и акумулатора. Едва ли производителите са предвидили толкова чести стартирания на автомобила...
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        за мене това е пълна простотия
        Audi 1.8S златен талон

        Коментар


          #5
          кръстовище

          става но така не се пести нито бензин нито е по чисто от изпарениящото за стартирането върви бензин повече от колкото ако си на празер ходи колата трябва да е изправна -да пали винаги а за дизела още повече и шофьора да е опитен Станаха много и не всеки ще го прави то не че сега някой не си гаси двигатела но рядко .
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            И аз гася понякога, особено когато мога да предвидя колко ще се чака. А там, където има сфетофар със секундомер, който показва колко ще свети червеното, е най-добре. Лошото е, че колата има имобилайзър, който автоматично се задейства след 60сек. За да тръгна, трябва да го изключа, да върна ключа в начлно положение и чак тогава да запаля. То май по принцип, мисля че има такава идея при по-новите коли, Ситроените като че ли --- двг да се гаси сам след известен брой секунди на празен ход, а после да се включва автоматично и много бързо при натискане на газта. Не съм обаче сигурен къде и кога го четох това и дали не е само от областта на смелите идея, които чакат реализация.
            Тойота Приус

            Коментар


              #7
              Гледах преди време филмче за Япония от типа "кинопреглед" инсталират една хава, която работи именно в тази ситуация: спираш на място и моторът работи няколко секунди на празен ход, изгасва сам, а когато решиш да потеглиш отново, просто натискаш веднъж газта и двигателят се пали :P Има да ги догонваме джапанките и туй-то А и зимно време, ако си изключиш на 5 светофара двг-я със сигурност ще си пътуваш в кучи студ през целия град
              Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

              Коментар


                #8
                В Бъдеще

                Такива автомобили вече има и това са хибридните модели, доколкото знам Тойота вече продава серийно такива, а Форд би трябвало да са изкарали на пазара такъв автомобил! Те работят на този принцип, когато си на светофар или си на едно място, се включва електрически двигател,а другия "заспива" , докато натиснеш газта. Тези автомобили са много икономични и намаляват разхода на гориво с до 30-40 %, и са много полезни от екологична гледна точка. Тези коли са бъдещето на автомобилостроенето.....
                Истината е някъде там!

                Коментар

                Working...
                X