Гасим двигателя на светофарСОФИЯ. Табели с надпис "Гаси двигателя" може да се появят отново по родните светофари. Автоинструкторите ще учат кандидат-шофьорите да гасят моторите на колите, докато висят на опашките по кръстовищата. Икономично и екосъобразно управление е заложено в нормативната уредба за обучение на кандидат-водачи, която транспортният министър трябва да одобри. Това съобщи вчера шефът на инструкторите Йонко Иванов. Той допълни, че измерванията сочат, че вредните емисии във въздуха в центъра на София са над допустимите. Освен икономично управление автоинструкторите ще учат младите шофьори как да използват новите технологии на автомобилите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гасим двигателя на светофар
Collapse
X
-
Гасим двигателя на светофар
Етикети: –
-
И аз се чудя за свещите, макар, че когато е топъл двигателя пали лесно и без тях - нищо, че лампата свети. Но си прав за заблеяните - и сега има такива дето и с работещ двигател се мотат по 2 часа на светофара а камо ли ако трябва тепърва да палят. Да не говорим за ордите таралясници, които палят само на бутане например - какво ще стане ако някакъв такъв си спре двигателя? А тези са доста голям процент по софииските улици - и много често се влачат с 20 - 30 в лявата лента .... докато не се предприемат мерки да се оправят улиците, да се регулират светофарите, да се направят паркинги зада не задръстват паркирали коли улиците и да се намалят задръстванията - няма да се оправи и това. Аз лично мисля, че много по- голям проблем са именно колите които висят с часове в задръстване - там няма светофари и пълзиш едва едва, но движението е непредвидимо и сравнително непрекъснато, така че не може да се спира и пуска двигателя постоянно, а голямата концентрация на автомобили и работата на двигателите на ниски обороти при тръгване генерират много високи концентрации от изгорели газове .... като цяло това май е поредната половинчата мярка, с която се прави опит да се замажат очите на хората и да се симулира работа.
-
Дълбоко се съмнявам, че това ще сработи. Навремето имаше опити със сини светофари (спомням си например, че имаше на кръстовището на Стамболийски и Ботев). Ами почти никой не ги гледаше и съответно не гасеше двигателя. От друга страна, състоянието на автопарка беше такова, че от тези които гасяха, половината след това не можеха да запалят (навреме).Правили сме си експерименти с приятели и изводът, до който стигнахме е, че има смисъл да се гаси двигателя, ако времето на изчакване е минимум 45-50 секунди (всъщност там някъде е ни кяр, ни зян - т.е. все едно е дали двигателят е работил или е бил изгасен). Или на практика фазата на светофара трябва да е поне минута. Всичко това - от гледна точка на разхода (емисии на газове не сме мерили). Иначе с гасене по светофари и движение по инерция сме постигали намаление на разхода от порядъка на 2 л./100 км (което си е над 20% !).Не виждам смисъл и от гледна точка, че съвременните автомобили си правят куп проверки на системите при всяко стартиране (ECU, ABS, еърбег и пр.), да не говорим за натоварването на стартера и акумулатора. Едва ли производителите са предвидили толкова чести стартирания на автомобила...ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
кръстовище
става но така не се пести нито бензин нито е по чисто от изпарениящото за стартирането върви бензин повече от колкото ако си на празер ходи колата трябва да е изправна -да пали винаги а за дизела още повече и шофьора да е опитен Станаха много и не всеки ще го прави то не че сега някой не си гаси двигатела но рядко .
Коментар
-
И аз гася понякога, особено когато мога да предвидя колко ще се чака. А там, където има сфетофар със секундомер, който показва колко ще свети червеното, е най-добре. Лошото е, че колата има имобилайзър, който автоматично се задейства след 60сек. За да тръгна, трябва да го изключа, да върна ключа в начлно положение и чак тогава да запаля. То май по принцип, мисля че има такава идея при по-новите коли, Ситроените като че ли --- двг да се гаси сам след известен брой секунди на празен ход, а после да се включва автоматично и много бързо при натискане на газта. Не съм обаче сигурен къде и кога го четох това и дали не е само от областта на смелите идея, които чакат реализация.
Коментар
-
Гледах преди време филмче за Япония от типа "кинопреглед" инсталират една хава, която работи именно в тази ситуация: спираш на място и моторът работи няколко секунди на празен ход, изгасва сам, а когато решиш да потеглиш отново, просто натискаш веднъж газта и двигателят се пали :P Има да ги догонваме джапанките и туй-то А и зимно време, ако си изключиш на 5 светофара двг-я със сигурност ще си пътуваш в кучи студ през целия град
Коментар
-
В Бъдеще
Такива автомобили вече има и това са хибридните модели, доколкото знам Тойота вече продава серийно такива, а Форд би трябвало да са изкарали на пазара такъв автомобил! Те работят на този принцип, когато си на светофар или си на едно място, се включва електрически двигател,а другия "заспива" , докато натиснеш газта. Тези автомобили са много икономични и намаляват разхода на гориво с до 30-40 %, и са много полезни от екологична гледна точка. Тези коли са бъдещето на автомобилостроенето.....Истината е някъде там!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар