Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Казус/гатанка с щеката за измерване на нивото на маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Казус/гатанка с щеката за измерване на нивото на маслото

    Наблюдавам следния феномен при проверка на нивото на маслото.Загасвам колата. Изчаквам там 12 часа (примерно). Вадя пръчката за мерене на маслото и тя показва точно на минимум. Маслото вече е черно и се забелязва много лесно да къде е нивото му. Над минимума е сухо.Забърсвам щеката и я потапям пак. Държа я 2-3 секунди и я вадя пак за проверка.Втория опит показва ниво на маслото на макс. Демек разлика от приблизително сантиметър по пръчка.Някой може ли да обясни този физичен феномен?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Вариант 1 - вади ти се щеката първоначално след като си карал или спрял и чакал 12 часа, проверяваш - минимум......слагаш и мериш пак, съответно и натискаш щеката до дъно - пълно.......Вариант 2 - чудо Божие......
    Alfa 156 2.0 TS
    Alfa 156 20VTurbo
    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
    Locost TF1 3.0V6

    Коментар


      #3
      Елементано е- маслото цапа пръчката при първото мерене, като я изтегляш го размазваш нагоре в тръбичката. При второто мерене размазаното масло вече ти цапа пръчката. Най-хубаво се мери масло като вечерта изкараш щеката, сутринта я пъхнеш и вадиш после да гледаш. 100% коректен резултат. Не знам каква ти е щеката, но описания ефект много силно го наблюдавам при Бравото, което точно над макс на щеката има една голяма топка, която увлича маслото
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Не мога да го обясня, но от всички коли, които съм карал, съм стигнал до извода, че всяка щека си има собствен "характер". И този характер се проявява винаги и не зависи от марката и вискозитета на маслото, на колко километра е и т.н. Щеката на волвото ми например показва напълно ясни, различими показания само и единствено при първото замерване след като колата е престояла преди това няколко часа (т.е. при напълно студен двигател). При всякакви други опити няма човек, който да каже какви са показанията й. Тази на другата ми кола пък е пълна противоположност. Ако меря маслото сутрин, на студен двигател, цялата щека е олята и не може да се разбере нищо. Ако обаче меря нивото 15-20 минути след изгасяне на двигателя, показанията са кристално ясни.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #5
          Боби, дядо ми като проверяваше маслото на москвича едно време викаше: "Е, закача..." Щом закач масло, значи има Не го мисли толкова. И аз съм забелязвал подобни извращения и вече съм спрял да им обръщам внимание. Имя ли масло - има.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Принципно на по-новите коли има лепенки на капака или в книжката да се проверя 5мин след като се загаси двигателя.И аз имам същите проблеми

            Коментар


              #7
              ФЕРАРИСТ написа:
              Вариант 1 - вади ти се щеката първоначално след като си карал или спрял и чакал 12 часа, проверяваш - минимум......слагаш и мериш пак, съответно и натискаш щеката до дъно - пълно.......Вариант 2 - чудо Божие......
              Няма как да се вади. И това го помислих. Но първоначалното вадене на щеката е толкова трудно, че всеки път си мисля, че ще ѝ счупя ухото докато я дърпам.За божие чудо, има вариант. Но според мен е по-скоро някакво физично явление, което не мога да го обясня и за това питам.
              pakumba написа:
              Елементано е- маслото цапа пръчката при първото мерене, като я изтегляш го размазваш нагоре в тръбичката. При второто мерене размазаното масло вече ти цапа пръчката. Най-хубаво се мери масло като вечерта изкараш щеката, сутринта я пъхнеш и вадиш после да гледаш. 100% коректен резултат. Не знам каква ти е щеката, но описания ефект много силно го наблюдавам при Бравото, което точно над макс на щеката има една голяма топка, която увлича маслото
              Някак си няма как да увлича масло от щеката. Ако беше така, то щеше да е изцапана ама не на 360 градуса и то дебел слой масло. А и няма как да остане толкова масло по нея, а и има едни дистанционни "палчета", за да не се опира частта, която мери в самата тръба.Снимките не са много на фокус, поради прекалената тъмнина и техниката, но допринасят светлина към въпроса.Със стрелка е отбелязано първоначалното ниво на маслото:След повторната проверка:Явно ще да е някакво чудо.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                А трети път като измериш?Търси статистически вярното Ако искаш да си сигурен - мери 10 пъти и изчислявай средно аритметичното.За тебе знам че можеш
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  Yavor написа:
                  А трети път като измериш?Търси статистически вярното Ако искаш да си сигурен - мери 10 пъти и изчислявай средно аритметичното.За тебе знам че можеш
                  Колкото и пъти да мериш след това, показва колкото трябва, или поне толкова, колкото си мисля, че трябва да има - демек около макса.Гатанката по-скоро се свежда до първия въпрос - защо при първото вадене на щеката, нивото е с над сантиметър по-ниско от реалното.А тя е потопена в масло, не е като в някаква течност, която не се вижда и да се заблуждаваш. :D
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Като отвориш 1-я път - изравняваш налягането. Нататък предполагам се сещаш сам

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      изравняваш налягането
                      Значи първо да отвори капачката за наливане на масло
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #12
                        gamma написа:
                        ogi28b написа:
                        изравняваш налягането
                        Значи първо да отвори капачката за наливане на масло
                        Може да среже и маркуча на картерната вентилация даже.втория път пъхни щеката много бавно и пак гледай за нивото, ше видиш че няма да се различава много първоначалното показание.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          gamma написа:
                          ogi28b написа:
                          изравняваш налягането
                          Значи първо да отвори капачката за наливане на масло
                          Или пък като тея майсторите, дето не знаят на какво се дължи даден проблем и казват:"Абе те са така тея бемвета бе, на всичките 4х4 е така. Виждàл съм поне още 10 с тоя проблем с маслото и щеката. Даже и в Дару Кар не знаят от кво се получава. Карай си я така. 25 лева ми дай за качване и сваляне на подемника..."

                          Коментар


                            #14
                            Сам казваш, че щеката се вади много трудно, според мен при издърпването пърия път се получава ефекта на спринцовката и дръпва малко масло нагоре по канала на щеката и после като потопиш е по-високо.
                            --Старата ръжда любов не хваща!--
                            156 sportwagon 1,9 jtd 115
                            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Като отвориш 1-я път - изравняваш налягането. Нататък предполагам се сещаш сам
                              ...бах това налягане... Колко налягане трябва да има !?
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар

                              Working...
                              X