Наблюдавам следния феномен при проверка на нивото на маслото.Загасвам колата. Изчаквам там 12 часа (примерно). Вадя пръчката за мерене на маслото и тя показва точно на минимум. Маслото вече е черно и се забелязва много лесно да къде е нивото му. Над минимума е сухо.Забърсвам щеката и я потапям пак. Държа я 2-3 секунди и я вадя пак за проверка.Втория опит показва ниво на маслото на макс. Демек разлика от приблизително сантиметър по пръчка.Някой може ли да обясни този физичен феномен?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Казус/гатанка с щеката за измерване на нивото на маслото
Collapse
X
-
Елементано е- маслото цапа пръчката при първото мерене, като я изтегляш го размазваш нагоре в тръбичката. При второто мерене размазаното масло вече ти цапа пръчката. Най-хубаво се мери масло като вечерта изкараш щеката, сутринта я пъхнеш и вадиш после да гледаш. 100% коректен резултат. Не знам каква ти е щеката, но описания ефект много силно го наблюдавам при Бравото, което точно над макс на щеката има една голяма топка, която увлича маслотоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не мога да го обясня, но от всички коли, които съм карал, съм стигнал до извода, че всяка щека си има собствен "характер". И този характер се проявява винаги и не зависи от марката и вискозитета на маслото, на колко километра е и т.н. Щеката на волвото ми например показва напълно ясни, различими показания само и единствено при първото замерване след като колата е престояла преди това няколко часа (т.е. при напълно студен двигател). При всякакви други опити няма човек, който да каже какви са показанията й. Тази на другата ми кола пък е пълна противоположност. Ако меря маслото сутрин, на студен двигател, цялата щека е олята и не може да се разбере нищо. Ако обаче меря нивото 15-20 минути след изгасяне на двигателя, показанията са кристално ясни.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Боби, дядо ми като проверяваше маслото на москвича едно време викаше: "Е, закача..." Щом закач масло, значи има Не го мисли толкова. И аз съм забелязвал подобни извращения и вече съм спрял да им обръщам внимание. Имя ли масло - има.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
ФЕРАРИСТ написа:Вариант 1 - вади ти се щеката първоначално след като си карал или спрял и чакал 12 часа, проверяваш - минимум......слагаш и мериш пак, съответно и натискаш щеката до дъно - пълно.......Вариант 2 - чудо Божие......pakumba написа:Елементано е- маслото цапа пръчката при първото мерене, като я изтегляш го размазваш нагоре в тръбичката. При второто мерене размазаното масло вече ти цапа пръчката. Най-хубаво се мери масло като вечерта изкараш щеката, сутринта я пъхнеш и вадиш после да гледаш. 100% коректен резултат. Не знам каква ти е щеката, но описания ефект много силно го наблюдавам при Бравото, което точно над макс на щеката има една голяма топка, която увлича маслотоA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
А трети път като измериш?Търси статистически вярното Ако искаш да си сигурен - мери 10 пъти и изчислявай средно аритметичното.За тебе знам че можешAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:А трети път като измериш?Търси статистически вярното Ако искаш да си сигурен - мери 10 пъти и изчислявай средно аритметичното.За тебе знам че можешA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
gamma написа:ogi28b написа:изравняваш наляганетоКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
gamma написа:ogi28b написа:изравняваш налягането
Коментар
-
Сам казваш, че щеката се вади много трудно, според мен при издърпването пърия път се получава ефекта на спринцовката и дръпва малко масло нагоре по канала на щеката и после като потопиш е по-високо.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
ogi28b написа:Като отвориш 1-я път - изравняваш налягането. Нататък предполагам се сещаш самVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар