Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колеги внимавайте - "изгорях" на Симеоновско шосe

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ограниченията не са смешни. Те са съобразени с пътната обстановка. Пример. Тунела под НДК за който стана дума. 1. Влизаш от светло в тунел. На очите е нужно време да се аклиматизират. Първите няколко секунди не виждаш нищо.2. Въпросния тунел е с голям завой. При по голяма скорост се получава изхвърляне. Дори и да не искаш, центрубежната сила те изхвърля.3. Мамка му, има СПИРКА. Всеки го знае. Още колко души трябва да размажат на тази спирка за да се разбере че това ограничение не е случайно.4. Забелязвали ли сте че на около 20-30 метра след като влезне в тунела, тролея рязко намалява (има нещо на жиците което се минава на малка скорост за да не му се разкачат прътите). Еми представете си следната ситуация. Която на всеки се случва. Ще я наклепам за да видите какво ще се получи. Идвам от 5-те кьошета. Ограничение 40. Ма аз съм с бърза кола и знам че няма КАТ. Влизам в тунела с 80. Първите 2 секунди нищо не виждам. Изведнъж пред мен тролей. Мотам десен/ляв за да не се ударим и .... най малкото се удрям в някой или засичам някой и той се удря защото просто няма къде да избягат колите. Другото което е. Там капацитена шахтите сигурно ги е правил някой еднорък, защото така си е оставил ръцете, че няма шахта която да се пропусне без да я нацелиш като ... И пак кривиш за да избегнеш шахтите и айде пак.Друг пример. Цариградско. Малко било ограничението от 80 км. То като е малко няма да има толкоз жертви. Припомнете си една от последните жертви. И за какво стана птп-то. На уж "безлюдното" шосе изкочи куче и за да избегне птп-то един човек се беше обърнал по таван, след което пързаляйки се по таван на мантинлите между 2-те платна се удря в стълб, и колата се усуква около стълба. И всичко това с приличната скорост от 80 км. Ако някой е бил свидетел на катастофата може да потвърди че после пожарната 2 часа не можеше да извади трупа от останките на колата.

    Коментар


      #17
      Мое лично мнение - шофьор, вкопчен във волана, втренчил поглед напред като статуя, на кръстовшето оглеждащ се като виетнамец в царевичак е не по-малко опасен на пътя от тези, които карат с 80 на ограничение 40. Не казвам да се нарушава праилника драстично, но пък и да се влачиш като охлюв при положение, че автомобила ти го позволява е безотговорно спрямо останалите участници в движението. Такива водачи единствено изнервят останалите и изобщо не намаляват рисковете от катастрофи по пътищата. Т’ва е...
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #18
        Sandeto написа:
        Мое лично мнение - шофьор, вкопчен във волана, втренчил поглед напред като статуя, на кръстовшето оглеждащ се като виетнамец в царевичак е не по-малко опасен на пътя от тези, които карат с 80 на ограничение 40. Не казвам да се нарушава праилника драстично, но пък и да се влачиш като охлюв при положение, че автомобила ти го позволява е безотговорно спрямо останалите участници в движението. Такива водачи единствено изнервят останалите и изобщо не намаляват рисковете от катастрофи по пътищата. Т’ва е...
        Разбира се, че, ако се влачиш с 40, а останалите карат с 80 ще им пречиш. Колегата The_Wicker_Man цитира конкретена ситуация. В този подлез често коло се катерят по прегражденията пред спирката, а преди да ги сложат убиваха хора! Честно казано за да му ури на някой мозъка трябва вместо мигащи знаци за ограничения да се сложат билбордове с размазани на конкретното място хора! Да видим тогава дали няма да се спазва ограничнието. Какво ще се обеснява на децата, които гледат тези гадости обаче-не знам... И пак да обобщя! На мястото, където Здравко е превишил скоростта спокойно може да се кара с повече от 50км/час, но в подлеза на НДК и аз се старая да карам, ако не с 40 то най-много с 50км/час.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          В тази връзка бих искал да ви напомня, че раздела "Хроника на смъртта" не само да отразява сухата статистика на жетвите от ПТП, а също може да се пускат и някой съвети за подобряване на безопасността на движението, а за случки при които е по-добре да нарушиш отколкото да спазваш правилата на определено място в темата "Пътна обстановка"!

          Коментар


            #20
            Sandeto написа:
            И да ви пита човек що се влачите така???
            Щото така съм преценил и още повече че такъв е и правилника! Ако искам и с 40 мога да карам, ограничението е до 50, а не минимум 50, ок?
            Sandeto написа:
            В много случаи произшествията стават именно заради шофьори педантично спазващи правилника... изнервят другите участници в пътното движение и ги провокират да правят опасни изпреварвания.
            1. Не виждам защо другите се нерват - нервят се затова че някой се опитва да спазва правилника (закона) ?2. Никой не провокирам. Все едно да кажеш че съм го провокирал да скочи от 20-тия етаж на блока. Това че шофьорите не спазват правилника си е тяхен проблем и те самите са решили да не го спазват и явно за тях е все тая дали ще карат с повече от 50 или ще правят опасни изпреварвания.
            Sandeto написа:
            но смятам, че скорост от порядъка на 65км/ч е съвсем нормална при ограничение 50.
            Хаха :D за тебе е нормално 65, за Кънчо 80, а за Пенчо - колкото колата му позволява :D Мен хич не ме интересува за кой какво е нормално - има си закон и правилник и там си пише ограниченията. И както казах ограничение от 50 не означава минимум 50. Ти говориш може би конкретно за Симеоновско шосе, ама друг може да каже че същото е положението и с Ботевградско шосе (познай с колко карам и там - с 50), а за трети да е друг булевард (улица), така че няма значение конретния булевард, става въпрос за по принцип.
            Sandeto написа:
            шофирането не винаги е безпрекословно спазване на правилника
            За тебе явно е така, за мене не - за мене шофирането е съвсем друго нещо.А и да ти кажа че не винаги спазвам правилника По магистралите се случва да карам със 140(150 и по-рядко с 160), веднъж даже съм двигал и 180, даже и на нормален извънградски път съм карал със 140, но какво от това, аз така съм искал и знам че съм нарушавал правилата и съм бил готов да си понеса последствията каквито и да са били.Веднъж даже изпреварих един бавен тир на междуградски път на непрекъсната линия. Тира се движише може би с 30 и към километър карах след него и накрая го изпреварих и извърших нарушение и ме спряха куки и ми изнесоха кратка лекция за евентуалните последици при това нерушение. Казвам веднъж, защото това ми беше първият и последният път и повече това не го правя, колкото и бавно да се движи колата (камиона) пред мене. В селата също си намалявам на 50. Ако знаеш тези зад мене как се нерват не е истина просто. Ама така е, като не могат да карат.
            zdravgo написа:
            Когато човек се движи по пътищата, трябва да се движи с ритъма на движението.
            не, благодаря. Точно в началото на моя шофьорски стаж и по-точно първото ми пътуване до морето поддържах скороста с която движеха другите. И по едно време гледам всички дават десен мигач и след малко завиват на дясно и вскички се движиме с около 100, просто десния завой е полегат и не беше нужно да се намалява скороста. А аз си перкам на право. Тамън почнаха да завиват и пътя пред мене чист и след 5 метра гледам знак СТОП пред мене, а аз съм със 100 км/ч и абсурд да спра на този знак. Видях че колата от дясно която приближаваше кръстовището не беше много далече (предположих че и тя се движи там някъде с около 90-100) и газ до ламарината. Оказа се че наближаваме град и пътя в дясно е било околовръстно и той е с предимство, а пътя на право е през града и е без предимство. Сигурно е имало и табели с ограничение на скороста поне на 60 км/ч и кой знае още какви табели, ама аз не съм им обърнал никакво внимание, не съм познавал и пътя и съм си перкал направо. От тогава никога вече не се движа с ритъма на движението - карам си с каквато скорост преценя и това е, който не го устройва да ме изпреварва или да прави каквото ще.
            Audi 1.8S златен талон

            Коментар


              #21
              zdravgo написа:
              Да не забравяме обаче, че повечето знаци са по пътищата от времето когато автомобилите бяха предимно Соц. возила.
              А дали в Германия са осъвременени ограниченията на скоростта в населено място до към 90-100 км/ч след като там соц. возила нЕма? Ограниченията са наложени не заради възможностите на автомобилите, а поради последствията от удара и вероятността за неговото възниване.
              Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
              Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

              Коментар


                #22
                Sko написа:
                А дали в Германия са осъвременени ограниченията на скоростта в населено място до към 90-100 км/ч след като там соц. возила нЕма? Ограниченията са наложени не заради възможностите на автомобилите, а поради последствията от удара и вероятността за неговото възниване.
                Ограниченията са такива защото няма кой да минава да сменя всички знаци зиме и лете... и затова са сложили усреднени ограничения.И да питам аз колегите тук дето толкова настървено оплюват останалите 90% от шофьорите, които се движат с ~65km/ч, вие като сте толкова праведни и гризете буквата на закона, зимата в поледицата на ограничение 50 с толкова ли ще карате?! Не, нали, ще свалиш скоростта на 30-40! Ами то е същото, защо лятото в сухо време, при добра видимост, да не караш с 10-15км/ч повече? И не смятам повече да пиша в темата... смятам че всеки си решава сам за себе си и след това си носи отоговрността. Пък за шофьорска етика в България едва ли скоро ще бъдем свидетели. Така че карайте си с 50 и се кефете, че останалите около вас ви "благославят".
                Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                --- в сърцето завинаги... ---
                Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                Коментар


                  #23
                  Sandeto написа:
                  ....Така че карайте си с 50 и се кефете, че останалите около вас ви "благославят".
                  Да и ще знам, че има и "благославящи" каращи фиат!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #24
                    Имайки предвид какви "шофьори" има и какви (ужасни) пъти условия си мисля, че и сегашните ограничения на скоростта са прекалено високи... Жалкото, единствено в случая е, че рискувате чужд живот, а това определено нямате право да го правите..
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #25
                      Sandeto написа:
                      ...зимата в поледицата на ограничение 50 с толкова ли ще карате?! Не, нали, ще свалиш скоростта на 30-40! Ами то е същото...
                      Хм, не, не е същото, и ти много добре го знаеш (в случай, че си си заслужил книжката разбира се, ама то в днешно време кой ли го чете тоя правилник, той е за виетнамците и царевичака ). Числото на знаците (да спомена за всички, които са пропуснали определени глави от правилника) е разрешената максимална скорост, максимална.
                      Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                      Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                      Коментар

                      Working...
                      X