Докато умните се наумуват, лудите се налудуват...Турция подписа за 2-ра АЕЦ с Арева/МицубишиКакво представлява избраният от Турция атомен реактор ATMEA 1 за АЕЦ-Синоп:Ядрен реактор със забавител и топлоносител вода под налягане. Топлинна мощност на ядрената паро-производителна установка 3150 MW, електрическа мощност 1100 MW (нетна 1150 MW). Разчет на експлоатация - 60 години.В състава на вътрешнокорпусните устройства влиза и радиален рефлектор на тежки неутрони, намаляващ флуенса на неутрони върху корпуса на реактора. В проекта е предвиден и уловител на разтопената активна зона.В актовната зона се зареждат 157 (решетка 17*17) топлоотделящи елемента (горивни касети), като е разчетено освен обикновени сборки от касети, да се зареждат и MOX-касети. Което леко, ама съвсем леко ме навежда на мисълта, че Турция може би има черни посмисли относно плутония, или помисли за FBR реактор... В състава на активната зона са включени и 24 броя управляващи пръти (изпълени с материал поглъщащ топлинните неутрони с цел забавяне и спиране на реакцията).Предвидено е презарядката да трае 16 дена. Горивният цикъл може да е 12 или 24-месечен.Първи контур е изпълнен с 3 циркулационни кръга. Парогенераторите и главните циркулационни помпи са вертикални, като последните (помпите) са с 3+1 уплътнения по първи контур (не успях да разбера дали са с организирана протечка). Главните циркулационни тръбопроводи са от аустенитна стомана, дизайнът е съобразен със система за локализиране на пробив преди протечка.Естествено, като за реактор с вода под налягане, поколение 3+, системите за безопасност (активни и пасивни) са 3, предвидени са също така (както на всяка АЕЦ) дизел-генераторни станции и масиви от акумулаторни батерии.Всички помпи са с фазово-честотно регулиране (енергийно ефективни, по този начин се намалява консумацията собствени нужди).Постулиран инцидент с разтопяване на активната зона е 10 на степен минус 8.Естествено (модено казано) контейнмънтът (по роскому - хермооболочката) е двоен, първият стандартно от предварително напрегнат стоманобетон с дебелина от 2 метра, а вътрешният - от стомана с дебелина няколко сантиметра (не можах да открия колко е). Издържащ падането на стандартен модерен авиолайнер.За сведение - първата Турска АЕЦ Аккую е с главен изпълнител Атомстройекспорт и проетк досущ като АЕЦ-Белене. ВВЕР-1000, проетк 466, поколение 3+, с двоен контейнмънт, 4 циркулационни кръга, 4 канала на системите за безопасност, позволяващ 24 месечен горивен цикъл и т.н....Някоя картинка...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турция подписа за 2-ра АЕЦ с Арева/Мицубиши
Collapse
X
-
HumppaЕтикети: –
-
Humppa
-
Humppa написа:За строителството става въпрос... Че очаквам скоро да имаме недостиг на енергияhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Humppa написа:За строителството става въпрос... Че очаквам скоро да имаме недостиг на енергия
Коментар
-
bubachko
nai7 написа:infineon написа:Humppa написа:За строителството става въпрос... Че очаквам скоро да имаме недостиг на енергия
Коментар
-
Humppa
5-ти и 6-ти блок все още работят с разчетният си ресурс. Техният експлоатационен срок не е бил удължаван никога до сега!!! Тепърва предстои това да стане, ако ГЕРБ-ерските боклуци не ги затрият и тях!
Коментар
-
bubachko
Humppa написа:5-ти и 6-ти блок все още работят с разчетният си ресурс. Техният експлоатационен срок не е бил удължаван никога до сега!!! Тепърва предстои това да стане, ако ГЕРБ-ерските боклуци не ги затрият и тях!
Коментар
-
Информация или дезинформация? Сега е момента да кажете, как ги разграничавате, защото за мен всичко е въпрос на гледни точки. Иначе за темата, тя темата е мъртва. Турция си е Турция, България си е България. Не виждам какво прави една тема в български автофорум, затова че Турция ще строи ЯЕЦ. Какъв е смисълът на подобна тема?
Коментар
-
Пълни глупости,няма смисъл от нова АЕЦ вече си имаме такава.Това да налееш толкова много пари а същевременно си имаме такава е най-голямата глупост.То ако беше на дневен ред много отдавна щеше да е направена Белене,няма как да се съглася със това.БСП до сега имаха възможност,колко правителства бяха на власт???Защо не я направиха???Така че това не е било във нито едно правителство на първо четене,и сега давайте да я правим.
Коментар
-
bubachko
Бабо мравке,где така?Тичам щурчо за храна.А ти,где с таз гъдулка?Днес калинката е булка,та сам канен на свирня.А когато сняг запръска,що ще чиниш ти зимъска?ще поискам срам не срамот твойто житце сбраноАз пък няма да ти дам,гиди дърти мързелан.
Коментар
-
nai7 написа:Пълни глупости,няма смисъл от нова АЕЦ вече си имаме такава.Това да налееш толкова много пари а същевременно си имаме такава е най-голямата глупост.То ако беше на дневен ред много отдавна щеше да е направена Белене,няма как да се съглася със това.БСП до сега имаха възможност,колко правителства бяха на власт???Защо не я направиха???Така че това не е било във нито едно правителство на първо четене,и сега давайте да я правим.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
bubachko
Mupo написа:След 10-15 год. викаш. Кажи ми в кой отрасъл, ще е нужна цялата тази енергия?
Коментар
-
bubachko написа:...Защото от тези всички противници на Белене до сега съм чул само "НЕ НА АЕЦ!", но и нищо креативно. .Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар