Старите коли по-евтини с 2000 леваНай-изгодно е да купим автомобил директно от собственикаЗа да бъде един автомобил нов, трябва да е изпълнено едно от следните две условия - да не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация или да не е изминал повече от 6000 км. -------------------------------------------------------------------------------- За Фолксваген голф 3 на десет години със 101 конски сили се начисляват 1818 лв. ДДС. Догодина тези пари не се дължат, ако купите автомобила си директно от собственика чужденец. Така, ако в момента автомобилът може да се купи за 5300 лв., догодина той ще струва 3482 лв. Цените на старите коли вероятно ще паднат с влизането ни в ЕСФото Виктор ЛевиМежду 1000-2000 лв. ще поевтинеят старите коли с влизането ни в ЕС на 1 януари 2007 г. Причината е, че след присъединяването на страната към общността няма да се плаща два пъти ДДС. Сега данък добавена стойност се начислява веднъж при покупката на колата като нова, например в Германия, и втори път - при препродажбата и вноса в България. От догодина ще има голяма разлика при облагането с ДДС на нови и стари коли. Данъкът за автомобили втора ръка ще може да се плаща само в страните от ЕС, откъдето се внасят, а за новите - само в България. Сега за покупката на употребяван автомобил от ЕС се плаща 20% ДДС върху митническата стойност. Тя се определя по следната формула - конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. За всяка година на автомобила митническата му стойност се намалява с 10%, но общото овехтяване не може да е повече от 50%. Освен това на границата трябва да се представи сертификат "Евро 1", който доказва, че колата е произведена в ЕС. Ако липсва този документ, вносителят плаща не само ДДС, но и мито. Сертификатът "Евро 1" струва около 50-60 лв. От догодина този документ няма да се изисква на границата. Има вероятност обаче да го изискват в КАТ при регистрацията. С влизането ни в Евросъюза данъчното облагане на старите коли ще бъде различно според това дали ги купувате директно от германец - физическо лице, или автомобилът минава през посредничеството на няколко регистрирани по ДДС автокъщи. Първи вариант: Купувате автомобила директно от собственика германец. В този случай за сделката и докарването на колата в България не се плаща ДДС, защото германецът е платил налога при покупката на автомобила като нов. Втори вариант: --------------------------------------------------------------------------------Разбира се, вносителите на стари коли може да се опитат да задържат цените и падането на данъка директно да увеличи техните печалби. Пазарът много ще се влияе от конкуренцията при вносителите на стари коли. Не трябва да се забравя, че с възможността свободно да пътуваме в Европа ще стане много по-лесно и изгодно да отидем лично в Германия или Австрия, да си купим кола и да си я докараме. -------------------------------------------------------------------------------- Вземате колата от автокъща. Например германец продава Голф 3 на 10 години със 101 к.с. за 1500 евро на немска автокъща. Посредникът иска да спечели 300 евро и препродава колата за 1800 евро. Ако автокъщата не е регистрирана по ДДС, данък отново няма да се плаща. Ако обаче има такава регистрация, може да получи статут на "дилър" на стоки втора употреба. В този случай трябва да начисли налог, но само върху печалбата от 300 евро. Така ДДС се дължи само върху маржа на купуваните и продавани стоки. В Германия данък добавена стойност е 16% и налогът в нашия случай ще е 48 евро. Ако българска автокъща купи автомобила за 1800 евро и иска да го продаде с 300 евро по-скъпо или за 2100 евро, тя ще плати 20% данък върху 300 евро или 60 евро. Така общо платеният ДДС в двете страни е 108 евро. Това е несравнимо по-малко от сегашните 1818 лв. ДДС, дължими при внос на Голф 3 на 10 години със 101 к.с. А ако българинът си купи тази кола директно от немската автокъща, ще плати данък само от 48 евро в Германия. Трети вариант: Българската и немската автокъща са регистрирани по ДДС, а не са се обявили пред данъчните като "дилъри" на стари стоки. В този случай ДДС ще се плати върху пазарната цена на колата или в случая с Голфа - върху 2100 евро. Така данъкът ще бъде 420 евро и пак ще бъде над два пъти по-малко от сегашния данък от 1818 лв. Но щом законът дава право, е добре автокъщите да се регистрират като дилъри на стари стоки. Стефан Кючуков --------------------------------------------------------------------------------Рено Меган на 6 години и двигател от 98 к.с. сега се продава за 11 900 лв. От 1 януари колата ще е по-евтина с 1764 лв., колкото е ДДС-то. От покупката на шестгодишен Опел Астра с двигател от 75 к.с. ще спестите 1350 лв. Сега автомобилът може да се намери на пазара за 9800 лв. с платен ДДС, а от 1 януари за него ще броим 8450 лв. По-мощен Опел от същия модел с двигател 136 k.c. на 7 години сега се продава за 12 500 лв. Догодина цената му може да падне с 2448 лв. до 10 052 лв. --------------------------------------------------------------------------------Днешният брой на в. Стандарт
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За данъка и колите от 2007 г.
Collapse
X
-
на всеки човек с икономическо образование отдавна му е ясно, че от 01.01.2007 г. колите ТРЯБВА да паднат заради факта, че с европата ще сме в 1 икономическа зона и ДДС нема да има. То не че това дето го взимат сега на база мощността на колата е ДДС. трябва, щото в наща мила Родина цените всеки си ги формира както му е удобно...та ДДС няма да има... но със сигурност ще измислят нещо друго гадовете, я еко такса, я висока такса за регистрация, все пак вървим по утъпкан път - след Чехия, Полша и т.н.или както четох скоро из форума - ще оставят хората да купуват евтиния, ще се наводни страната с бараки и като ни шибнат еко изисквания и норми, свят ще ни се завие и ще прокопсат само фирмите за скраб...тъй нерадостна я виждам картинката след 01.01.2007 г. аз....дано не сам прав....Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
-
Ивайло Стефанов Попов
Ами сега ???
Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?
Коментар
-
Re: Ами сега ???
Ивайло Стефанов Попов написа:Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?
Коментар
-
Ивайло, съгласно чл. 25 от Закона за ДДС данъчното събитие възниква на датата на прехвърляне на правото на собственост или датата на плащане - по-ранната от двете дати.казано с думи прости - купуваш или плащаш през 2007 г. без значение кога е произведена или внесена колата - все едно е внесена 2007 г. - капиш?но както съм написал по-горе - тук в България всеки си ценообразува както му скимне.... обикновено - гледайки тавана и чешейки се по вратаFiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Ивайло Стефанов Попов
Re: Ами сега ???
sev написа:Ивайло Стефанов Попов написа:Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?
Коментар
-
Ивайло Стефанов Попов
donnna написа:Ивайло, съгласно чл. 25 от Закона за ДДС данъчното събитие възниква на датата на прехвърляне на правото на собственост или датата на плащане - по-ранната от двете дати.казано с думи прости - купуваш или плащаш през 2007 г. без значение кога е произведена или внесена колата - все едно е внесена 2007 г. - капиш?но както съм написал по-горе - тук в България всеки си ценообразува както му скимне.... обикновено - гледайки тавана и чешейки се по врата
Коментар
-
Sven написа:Ами какво ще стане с каското ако паднат цените?Audi 1.8S златен талон
Коментар
-
Ивайло Стефанов Попов
Immortal написа:ДДС за новите коли се плаща там, където се купува автомобила.Като граждани на ЕС, ще можем да идем в Германия например и да си купим чисто новата ФИАТка там. Цените са едни и същи, ДДС-то е с 4 пункта по-ниско. Кой тогава ще си купува нова кола в България !?!?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар