Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За данъка и колите от 2007 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За данъка и колите от 2007 г.

    Старите коли по-евтини с 2000 леваНай-изгодно е да купим автомобил директно от собственикаЗа да бъде един автомобил нов, трябва да е изпълнено едно от следните две условия - да не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация или да не е изминал повече от 6000 км. -------------------------------------------------------------------------------- За Фолксваген голф 3 на десет години със 101 конски сили се начисляват 1818 лв. ДДС. Догодина тези пари не се дължат, ако купите автомобила си директно от собственика чужденец. Така, ако в момента автомобилът може да се купи за 5300 лв., догодина той ще струва 3482 лв. Цените на старите коли вероятно ще паднат с влизането ни в ЕСФото Виктор ЛевиМежду 1000-2000 лв. ще поевтинеят старите коли с влизането ни в ЕС на 1 януари 2007 г. Причината е, че след присъединяването на страната към общността няма да се плаща два пъти ДДС. Сега данък добавена стойност се начислява веднъж при покупката на колата като нова, например в Германия, и втори път - при препродажбата и вноса в България. От догодина ще има голяма разлика при облагането с ДДС на нови и стари коли. Данъкът за автомобили втора ръка ще може да се плаща само в страните от ЕС, откъдето се внасят, а за новите - само в България. Сега за покупката на употребяван автомобил от ЕС се плаща 20% ДДС върху митническата стойност. Тя се определя по следната формула - конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. За всяка година на автомобила митническата му стойност се намалява с 10%, но общото овехтяване не може да е повече от 50%. Освен това на границата трябва да се представи сертификат "Евро 1", който доказва, че колата е произведена в ЕС. Ако липсва този документ, вносителят плаща не само ДДС, но и мито. Сертификатът "Евро 1" струва около 50-60 лв. От догодина този документ няма да се изисква на границата. Има вероятност обаче да го изискват в КАТ при регистрацията. С влизането ни в Евросъюза данъчното облагане на старите коли ще бъде различно според това дали ги купувате директно от германец - физическо лице, или автомобилът минава през посредничеството на няколко регистрирани по ДДС автокъщи. Първи вариант: Купувате автомобила директно от собственика германец. В този случай за сделката и докарването на колата в България не се плаща ДДС, защото германецът е платил налога при покупката на автомобила като нов. Втори вариант: --------------------------------------------------------------------------------Разбира се, вносителите на стари коли може да се опитат да задържат цените и падането на данъка директно да увеличи техните печалби. Пазарът много ще се влияе от конкуренцията при вносителите на стари коли. Не трябва да се забравя, че с възможността свободно да пътуваме в Европа ще стане много по-лесно и изгодно да отидем лично в Германия или Австрия, да си купим кола и да си я докараме. -------------------------------------------------------------------------------- Вземате колата от автокъща. Например германец продава Голф 3 на 10 години със 101 к.с. за 1500 евро на немска автокъща. Посредникът иска да спечели 300 евро и препродава колата за 1800 евро. Ако автокъщата не е регистрирана по ДДС, данък отново няма да се плаща. Ако обаче има такава регистрация, може да получи статут на "дилър" на стоки втора употреба. В този случай трябва да начисли налог, но само върху печалбата от 300 евро. Така ДДС се дължи само върху маржа на купуваните и продавани стоки. В Германия данък добавена стойност е 16% и налогът в нашия случай ще е 48 евро. Ако българска автокъща купи автомобила за 1800 евро и иска да го продаде с 300 евро по-скъпо или за 2100 евро, тя ще плати 20% данък върху 300 евро или 60 евро. Така общо платеният ДДС в двете страни е 108 евро. Това е несравнимо по-малко от сегашните 1818 лв. ДДС, дължими при внос на Голф 3 на 10 години със 101 к.с. А ако българинът си купи тази кола директно от немската автокъща, ще плати данък само от 48 евро в Германия. Трети вариант: Българската и немската автокъща са регистрирани по ДДС, а не са се обявили пред данъчните като "дилъри" на стари стоки. В този случай ДДС ще се плати върху пазарната цена на колата или в случая с Голфа - върху 2100 евро. Така данъкът ще бъде 420 евро и пак ще бъде над два пъти по-малко от сегашния данък от 1818 лв. Но щом законът дава право, е добре автокъщите да се регистрират като дилъри на стари стоки. Стефан Кючуков --------------------------------------------------------------------------------Рено Меган на 6 години и двигател от 98 к.с. сега се продава за 11 900 лв. От 1 януари колата ще е по-евтина с 1764 лв., колкото е ДДС-то. От покупката на шестгодишен Опел Астра с двигател от 75 к.с. ще спестите 1350 лв. Сега автомобилът може да се намери на пазара за 9800 лв. с платен ДДС, а от 1 януари за него ще броим 8450 лв. По-мощен Опел от същия модел с двигател 136 k.c. на 7 години сега се продава за 12 500 лв. Догодина цената му може да падне с 2448 лв. до 10 052 лв. --------------------------------------------------------------------------------Днешният брой на в. Стандарт

    #2
    на всеки човек с икономическо образование отдавна му е ясно, че от 01.01.2007 г. колите ТРЯБВА да паднат заради факта, че с европата ще сме в 1 икономическа зона и ДДС нема да има. То не че това дето го взимат сега на база мощността на колата е ДДС. трябва, щото в наща мила Родина цените всеки си ги формира както му е удобно...та ДДС няма да има... но със сигурност ще измислят нещо друго гадовете, я еко такса, я висока такса за регистрация, все пак вървим по утъпкан път - след Чехия, Полша и т.н.или както четох скоро из форума - ще оставят хората да купуват евтиния, ще се наводни страната с бараки и като ни шибнат еко изисквания и норми, свят ще ни се завие и ще прокопсат само фирмите за скраб...тъй нерадостна я виждам картинката след 01.01.2007 г. аз....дано не сам прав....
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    Коментар


      #3
      Ами сега ???

      Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?

      Коментар


        #4
        Re: Ами сега ???

        Ивайло Стефанов Попов написа:
        Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?
        това ще се води нов автомобил ако не се лъжа"За да бъде един автомобил нов, трябва да е изпълнено едно от следните две условия - да не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация или да не е изминал повече от 6000 км. "
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Ивайло, съгласно чл. 25 от Закона за ДДС данъчното събитие възниква на датата на прехвърляне на правото на собственост или датата на плащане - по-ранната от двете дати.казано с думи прости - купуваш или плащаш през 2007 г. без значение кога е произведена или внесена колата - все едно е внесена 2007 г. - капиш?но както съм написал по-горе - тук в България всеки си ценообразува както му скимне.... обикновено - гледайки тавана и чешейки се по врата
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #6
            Re: Ами сега ???

            sev написа:
            Ивайло Стефанов Попов написа:
            Добре де колега след като тази статия си е преписал от вестник "Стандарт" директно от вестника или си я копирал от страницата на "Стандарт" в интернет може ли да ми кажеш тогава след изброените случаи или някой тук от форума да ми каже какво ще правят тези физически лица, които са си купили чисто нов автомобил не употребяван на 00 км. произведен в същата година на покупко продажбата през 2007 год. след като България е вече членка на ЕС. Или ако колата е купена средата на януари и вече сме в ЕС, обаче същата тази кола чисто нова е произведена в завода ноември 2006 г. и се купува януари 2007г. пак като чисто нова естествено, но до продажбата и е стояла просто на склад в някоя страна от ЕС или в България. Та кажи ми какво ще правят тези хора тези физически лица, които купуват чисто новата кола за лично ползване, а не на фирма за фирмено ползване? Изобщо кой вариант се отнася за тях май никой. И колко ще им излезе на тях целия масраф цялата сметка като отидат в "КАТ" за регистрацията? Като се има на предвид, че колата няма да се регистрира на фирма, а на името на физическото лице собственик на автомобила?
            това ще се води нов автомобил ако не се лъжа"За да бъде един автомобил нов, трябва да е изпълнено едно от следните две условия - да не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация или да не е изминал повече от 6000 км. "
            Ми колега нали ще е купен чисто нов от магазина той изобщо няма да има никаква регистрация. И купувачът собственик ще му направи първата регистрация. И второ естествено, че ще е под 6000 км. той ще е на никакви километри. Ти първа ще почне да му върти километража. Така, че ме интересува този масраф колко лева ще излезне относно регистрацията на колата до пълното и пускане в потребление с всичките му там такси и т.н.P.S. Друг е въпроса, че колата ако не е навъртяла 6000 км. и нейния собственик пръв е продава на друго лице, което става втори собственик преди да са изтекли 6 месеца от първата регистрация на първия собственик то тогава това ще означава, че втория собственик купува пак чисто нов автомобил или тоест една и съща кола се продава два пъти като чисто нова на два различни собственика последователно преди да са изтекли 6 месеца от първата регистрация.

            Коментар


              #7
              Що се пънете да мислите, сякаш нещо ще промените или пък някой ще каже истината.... то ще си покаже

              Коментар


                #8
                donnna написа:
                Ивайло, съгласно чл. 25 от Закона за ДДС данъчното събитие възниква на датата на прехвърляне на правото на собственост или датата на плащане - по-ранната от двете дати.казано с думи прости - купуваш или плащаш през 2007 г. без значение кога е произведена или внесена колата - все едно е внесена 2007 г. - капиш?но както съм написал по-горе - тук в България всеки си ценообразува както му скимне.... обикновено - гледайки тавана и чешейки се по врата
                Ми Чакай малко тагава може ли да ми кажеш ако се позамислим малко относно пуснатата тема във Форума, която намерих вече в сайта на вестник "Стандарт": "Няма да плащаме ДДС на границата от 1 януари""Старите коли по-евтини с 2000 лева""Най-изгодно е да купим автомобил директно от собственика"Тази тема е заглавна във вестника в рубриката "Пазар" като към нея са придружени още 5 статии на тази тема, които е хубаво да се прочетат. От друга страна аз се сдобих вече и с днескашния брой на вестник "Стандарт" с цел веществено доказателство на написаното в интернет, което е едно към едно. И изобщо за написаното до колко е така и доколко е истина.Така виш какво пише в същия този раздел "Пазар" свързано относно същата тази тема за ДДС-то на колите в статията пак от днеска със заглавие "Искат данъкът да е според газовете" като ще ти копирам само извадка от тази статия, с която статията приключва просто като заключение: "Промяната в облагането на колите цели да стимулира покупката на малки и икономични автомобили, смятат експертите. Тя ще бъде изгодна и за европейските производители, защото ще стимулира покупката на нови коли. В Европа все по-популярни стават и горивата като биодизел и биоетанол.Така ето и на къде бия аз и какво искам да намекна. Точно една от тези малки коли и икономични в момента е Сейчентото на Фиат. Ми добре де след като вече някои колеги от този Форум разбраха, че аз съм този, който иска да си купи едно чисто ново Сейченто в България от Ауто Италия или чрез някой от дилърите на Ауто Италия в провинцията може ли да ми кажете как тази чисто нова малка количка произведена и купена през 2007 година тоест малко преди да бъде спряна вече от производство се произвежда и продава с ЕВРО 3 катализатор като изискването на "КАТ" за катализатора при чисто новите автомобили е вече задължително те да имат ЕВРО 4. Или тоест това, което пише в статията във вестника от днеска със заглавие "Новите возила няма да поскъпват":"От догодина обаче всички нови автомобили, които се продават у нас, трябва да отговарят на екостандарта "Евро-4". Той бе въведен в ЕС от 1 януари 2006 г. за леките автомобили и от 1 октомври - за всички останали. На този стандарт отговарят всички новопроизведени коли в ЕС. Марките, които се правят извън общността, но се продават в нея, също задължително трябва да отговарят на стандарта. Например моделите на Лада, предназначени за европейския пазар, са снабдени с катализатор според нормите на "Евро-4".Ей сега това ми кажете как може чисто новото Сейченто да е с ЕВРО 3 ??? Пандата е с ЕВРО 4 и всички останали модели на Фиат, но защо господи, защо Сейчентото на Фиат да е с ЕВРО 3 ???

                Коментар


                  #9
                  ...

                  Коментар


                    #10
                    Тоест сега като си имаме коли и не ги продадем до Февруари месец се прецакваме с доста пари?
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Sven написа:
                      Ами какво ще стане с каското ако паднат цените?
                      ми нищо няма да стане, пак ще си е същото. Аз като си взех мойта преди 3 години за 3700 и те ми я оцениха на 3000. В момента ми я оценяват на 2100. Това че цените на колите може да паднат не означава че тези цени ще са по-ниски от цените посочени в шваке каталозите.Нали не си мислиш че ще намериш хубава кола за много малко пари?
                      Audi 1.8S златен талон

                      Коментар


                        #12
                        ДДС за новите коли се плаща там, където се купува автомобила.Като граждани на ЕС, ще можем да идем в Германия например и да си купим чисто новата ФИАТка там. Цените са едни и същи, ДДС-то е с 4 пункта по-ниско. Кой тогава ще си купува нова кола в България !?!?

                        Коментар


                          #13
                          Immortal написа:
                          ДДС за новите коли се плаща там, където се купува автомобила.Като граждани на ЕС, ще можем да идем в Германия например и да си купим чисто новата ФИАТка там. Цените са едни и същи, ДДС-то е с 4 пункта по-ниско. Кой тогава ще си купува нова кола в България !?!?
                          Май първия ще съм аз с моето Сейченто, за което ми казаха преди малко, от "Ауто Итьлия", че от 1 януари 2007 година ще се произвежда вече с ЕВРО 4 !!! А това, което най - много ме накефи е, че колата нямали да я спират от производство засега изобщо нито пък малко след началото на 2007 година. Говорило се евентуално към края някъде на 2007 година там някъде, че може да я спрат чак тогава.

                          Коментар

                          Working...
                          X