Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква е истината за задръстванията!!! 70 000 коли повече

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каква е истината за задръстванията!!! 70 000 коли повече

    1 милион коли блокират София
    Невиждани досега задръствания се образуват всеки ден в София. В повечето часове на деня трафикът буквално е парализиран, а градът - блокиран. Такава е пътната ситуация в столицата от началото на месеца. А пикът се очаква днес - първият учебен ден. Откъдето и да тръгнеш в София, за да стигнеш до центъра, ти трябват поне 45 мин, установи ,,Труд". При нормален трафик същото разстояние се взима за 15 мин. Скоростта е няколко сантиметра в минута. В пиковите часове напълно са блокирани всички основни булеварди. Измъкване от задръстванията няма, тъй като движението и по малките улички е адско. ,,Трафикът е кошмарен. Досега не беше така. Едва към обед става проходимо. От къщи трябва да се излиза в ранни зори и да се връщаш късно вечер", съветва 25-годишният шофьор Иван Иванов. Той бе заседнал с колата си в задръстване на бул. ,,6 септември". Без климатик направо си загинал Трябват и железни нерви, оплака се и таксиджия, който бавно пъплеше с автомобила си по бул. ,,Дондуков". ,,Как няма да стават задръствания, като колите в София са със 70 000 повече от миналата година", категоричен бе зам.-кметьт Велизар Стоилов. Данните на КАТ сочели, че в столицата са регистрирани около 900 000 коли Всеки ден в София влизали още около 100 000 автомобила от страната. От КАТ вчера потвърдиха, че в града се движат 1 млн. возила. Регистрираните в столицата оба- че били 750 000. ,,Уличната мрежа не може да удържи такъв трафик. А в 90% от колите има по един човек. Всеки вози холна гарнитура. А всяка кола на градския транспорт побира 100 души", ядосва се Стоилов. Той не отрича, че принос за задръстванията имат и ремонтите на улиците. ,,Работим само по 3 булеварда, при това на две смени. Пускаме всички обекти предсрочно. Няма как - трябва да се ремонтира", вдига ръце зам.-кметьт. Прогнозите за бъдещето на трафика обаче са мрачни. ,,Положението ще се влошава. В близките години градът ще изпадне в пълен транспортен блокаж. Както се развива столицата до 5 г. в града ще живеят 3 млн. души прогнозира той. За това до края на годината щял да внесе в общинския съвет предложение за ограничаване на движението на камионите над 10 т в широкия център. Обмисляла се и такса за тях. ,,Сумата се дискутира, но ще е такава, че да не е изгодно да минават през центъра", каза Стоилов. Планирала се такса за идеалния център и за леките коли. Освен репресивните мерки, кметството предвижда да разтовари движението, като изгради нови естакади, пътни връзки и пробиви. На етап проект са естакади на бул. ,,Пенчо Славейков", ,,Ал. Стамболийски" и пробива ,,Д. Николаев".
    Ремонтите са основната причина за безумните задръствания в столицата. Това мнение изрази вчера пред ДУМА дежурният в информационния център на "Пътна полиция" Атанас Атанасов. Според него и през следващия месец ходенето по мъките и хаосът в София ще продължи - не само за шофьорите, но и за гражданите, които разчитат на градския транспорт. Атанасов информира в аванс, че от 1 октомври ще се удължи с половин година срока за експлоатация на трамвайна линия 15 и автобусна линия 3. Маршрутът на трамваите 3 и 10 пък ще бъде променен,заради изграждане на главен канален клон по ул. "Опълченска" между "Цар Симеон" и "Стамболийски" до 4,30 часа на 9 октомври. Софиянци, които се движат с автобуси 77 и 82 в посока Централна гара, трябва да знаят, че заради изграждане на водопровод до 20 октомври маршрутът им е частично променен - от ул. "Йосиф Щросмайър" по ул. "Габрово", бул. "Сливница", ул. "Опълченска", бул. "Княгиня Мария Луиза", обратен завой пред централна гара и по маршрутите двупосочно. Оказва се, че хората в големия град не могат да разчитат и на градския транспорт. Макар че зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов твърди обратното. Пред ДУМА той отрече, че автобусите идвали на спирките през половин час по два-три. Километричните задръствания в столицата не са заради ремонтите, добави Стоилов. Зам.-кметът коментира, че в София има над 1 млн. автомобила и както един апартамент е тесен за много хора, така и столичните улици трудно побирали всички коли. Стоилов изнесе данни, че на година в София се регистрират 60 хил. нови автомобила и единственият начин да се преодолеят задръстванията е хората да използват градския транспорт. Докладът за платеното преминаване през центъра на София вече е готов, а и "синята зона" непрекъснато се увеличава, обясни Стоилов. Да се направи социологическо проучване за съдбата на бул. "Витоша" ще предложи кметът на столицата Бойко Борисов на съветниците на сесията им в четвъртък. Те ще трябва да вземат решение дали булевардът да остане пешеходен или да се отвори за движение, докато се изготви план за движението в столицата.
    П.С. Специално за колегата tomazo, който преди време беше писал: "...Не може някой, който кара като опакован за износ, с колана и се оглежда като наплашен виетнамец в царевица, на всяко кръстовище в софия, да се оплаква от задръстванията ..."

    #2
    не са виновни само колите - тъпанари, като не знаят какво да кажат и айде това им идва на акъла.Почти всяка сутрин съм свидетел как от Бояна идват 2 коли (в едната е някой селяк от парламента или президента, а в другата е охраната му) и за тях се пуска зелен светофар от далече, зада минат безпрепятствено и зада могат другите коли да се изтеглят. Почва се по целия бул. България - зелено. След това зад НДК-то - пак зелено. Те завиват на ляво и после карат по бул. Васил Левски. Куката на кръстовището на Васил Левски и Раковска или е застанал в средата и пуска само колите идващи от НДК или си играе с копчелъците и е пуснал зелено пак само на тези коли. После на попа - зелено. На Гурко - зелено. И там вече се нахендрят в задръсването което е от Гурко до Университета и газ в насрещното. Еми като пуснат зелено само на тях навсякъде и го държат повече време това зелено - нормално е че по другите улици (преки на техния маршрут) ще има задръстване. Когато усетя че те са някъде зад мене и от Била (при бул. Булгария) до центъра (до попа) стигам за макс 5 минути. За мене и тези са големи виновници за задръстванията.Друго - вчера към 18:00 на пл. Македония яко задръстване и никой не мърда. Тези от руски паметник искат да завият на ляво и застават на средата на кръстовището. Тези от Витошка искат също на ляво и също застават в средата на кръстовището. Отделно колите по Ботев са с предимство и искат на право да минат. Към всичко това слагаш куп трамваи, като 2-3 са в центъра на мелето. Все пак след 20 мин. 1 трамвай успя да мине по Ботев посока петте кьошета. Ама там го посрещна друга изненада - колите идващи от петте кьошета по ботев към македония изпреварват спрелите трямваи от ляво и понеже не могат да стигнат до никъде айде пак задръстване - просто тези коли са застанали върху трамвайните релси на трамвая който се движи срещу тях. Пълна малоумщина. До някъде са виновни и шофьорите, щото всеки се опитва да се навре и в малкото празно пространство виждащо се от 50 метра и газ на там без да прецни че докато стигне други по-близко стоящи коли вече го заемат това пространство, и от друга страна са виновни и катаджиите и общината - това кръстовище на пл. Македония си е адкси натоварено (особено като затвориха витошка) и можеха или да сложат някой регулировчик (или 2-ма ако е нужно) или да сложат светофар. А за сега нито едното нито другото и всеки ден там ще си има адски задръствания. Това повлича след себе си и другите улици наоколо и после що има задръстване - ми ще има.Никой не може да ми каже колко души да возя в колата си. Имам кола, ще си я карам по правилата. Ако трябва ще си плащам зада влеза в центъра.Това е
    Audi 1.8S златен талон

    Коментар


      #3
      еми самата истина си е ,че пътищата в София не са пригодени за толкова много коли !дори и в България ама ...Мисля ,че повечето софиянци свикнахме с тия задръствания ,ама все не мога да си обясня защо не работят и нощно време тия мангафари аслфалтаджии ,пак се кътат стотинки за черни дни !
      фиатче Браво 2.0

      Коментар


        #4
        да, така е, но това не се знае от вчера, а от много отдавна. Също се знае че колите ще стават още повече. Щели те първа да праят нещо си - хубаво ще стане като го направят, а до тогава? - здръствания
        Audi 1.8S златен талон

        Коментар


          #5
          tomazo написа:
          еми самата истина си е ,че пътищата в София не са пригодени за толкова много коли !дори и в България ама ...Мисля ,че повечето софиянци свикнахме с тия задръствания ,ама все не мога да си обясня защо не работят и нощно време тия мангафари аслфалтаджии ,пак се кътат стотинки за черни дни !
          Ей това и аз не мога да го разбера. А защо направиха ремонт в най-здравата част на Стамболийски? Толкова ли свършиха пътищата с дупкию?! Всички знаете какво е състоянието на трамвайните линии по Стамболийски. Там обаче не се пипа! Защо? Едно приятелче скоро спука двете си гуми като минаше по трамвайната линия там.

          Коментар


            #6
            lllubo написа:
            не са виновни само колите - тъпанари, като не знаят какво да кажат и айде това им идва на акъла.Почти всяка сутрин съм свидетел как от Бояна идват 2 коли (в едната е някой селяк от парламента или президента, а в другата е охраната му) и за тях се пуска зелен светофар от далече, зада минат безпрепятствено и зада могат другите коли да се изтеглят. Почва се по целия бул. България - зелено. След това зад НДК-то - пак зелено. Те завиват на ляво и после карат по бул. Васил Левски. Куката на кръстовището на Васил Левски и Раковска или е застанал в средата и пуска само колите идващи от НДК или си играе с копчелъците и е пуснал зелено пак само на тези коли. После на попа - зелено. На Гурко - зелено. И там вече се нахендрят в задръсването което е от Гурко до Университета и газ в насрещното. Еми като пуснат зелено само на тях навсякъде и го държат повече време това зелено - нормално е че по другите улици (преки на техния маршрут) ще има задръстване. Когато усетя че те са някъде зад мене и от Била (при бул. Булгария) до центъра (до попа) стигам за макс 5 минути. За мене и тези са големи виновници за задръстванията.Друго - вчера към 18:00 на пл. Македония яко задръстване и никой не мърда. Тези от руски паметник искат да завият на ляво и застават на средата на кръстовището. Тези от Витошка искат също на ляво и също застават в средата на кръстовището. Отделно колите по Ботев са с предимство и искат на право да минат. Към всичко това слагаш куп трамваи, като 2-3 са в центъра на мелето. Все пак след 20 мин. 1 трамвай успя да мине по Ботев посока петте кьошета. Ама там го посрещна друга изненада - колите идващи от петте кьошета по ботев към македония изпреварват спрелите трямваи от ляво и понеже не могат да стигнат до никъде айде пак задръстване - просто тези коли са застанали върху трамвайните релси на трамвая който се движи срещу тях. Пълна малоумщина. До някъде са виновни и шофьорите, щото всеки се опитва да се навре и в малкото празно пространство виждащо се от 50 метра и газ на там без да прецни че докато стигне други по-близко стоящи коли вече го заемат това пространство, и от друга страна са виновни и катаджиите и общината - това кръстовище на пл. Македония си е адкси натоварено (особено като затвориха витошка) и можеха или да сложат някой регулировчик (или 2-ма ако е нужно) или да сложат светофар. А за сега нито едното нито другото и всеки ден там ще си има адски задръствания. Това повлича след себе си и другите улици наоколо и после що има задръстване - ми ще има.Никой не може да ми каже колко души да возя в колата си. Имам кола, ще си я карам по правилата. Ако трябва ще си плащам зада влеза в центъра.Това е
            Колега, и аз минавам и се връщам всеки ден по България и съм го забелязъл това явление. От четки към депутати и всякакви селяци страдат само обикновените хора, които си чакат зеленото.Иначе на пл.Македония съм засичал регулировчик, но само един път. Скоро не съм. Там си е за светофар и целия Ботев да го направят със зелена вълна. Редовно е задръстен.

            Коментар


              #7
              Проблемите са много и по една добра традиция в, която ние не можем да решим дребен проблем, камо ли голям бих казал, че положението ще се влошава! 1. Улиците и булевардите на София не са предвидени за такъв огромен трафик! Новите булеварди са що годе адекватни, но така, или иначе в един момент опираме до тясна улица/булевард.2. Затворени улици-дали заради президент, делегация, или просто, защото има строеж-все едно.3. Липса на адекватни реакции от страна на шофьорите-достатъчна е една кола да спре посредата на кръстовището пред Ялта например и ето ти олелия! 4. Огромен трафик на автомобили! Мисля, че е крайно време да бъде забванено за автомобили на пределна възраст влизането в центъра.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Селякът който идва по България е оня "пернишкийот, социалниот, къде щеше да им оправи пенсиите"... сещате се за кого иде реч...
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  zgabrovski написа:
                  Селякът който идва по България е оня "пернишкийот, социалниот, къде щеше да им оправи пенсиите"... сещате се за кого иде реч...
                  Този http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...EF%E0%ED%E0%F0, който след като явно му оправиха страничката сега вместо на първо място излиза на девето! Има напредък човека!
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    Естествено, че ще има задръствания. И все повече се убеждавам, че причнината за тях не е в теснотията, а в олигофренските светофари. Пример - новата отсечка на Опълченска - има-няма 1 км и 3 светофара. А инзи средният дава 7 секунди зелено и 50 червено! Друго - на много места трафикът сутрин е в едната посока, а вечер - в обратната. Но светофарите винаги си действат по един и същи начин. Пример - Орлов мост. Не може сутрин да има по 5 км опашка посока центъра, а вечер същите 5 км в обратна посока. Нещо трябва да се оптимизира, мамка им проста. И става дума не за единични светофари, а за анализ на целия трафик по часови зони и "зелена вълна" по цели маршрути "от - до" - човек да знае от къде може да мине бързо, въпреки че там са повечето коли. Ама що ли аз трябва да го казвам това, след като поне 1000 човека бачкат в столична община
                    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                    Коментар


                      #11
                      Sko написа:
                      Естествено, че ще има задръствания. И все повече се убеждавам, че причнината за тях не е в теснотията, а в олигофренските светофари. Пример - новата отсечка на Опълченска - има-няма 1 км и 3 светофара. А инзи средният дава 7 секунди зелено и 50 червено! Друго - на много места трафикът сутрин е в едната посока, а вечер - в обратната. Но светофарите винаги си действат по един и същи начин. Пример - Орлов мост. Не може сутрин да има по 5 км опашка посока центъра, а вечер същите 5 км в обратна посока. Нещо трябва да се оптимизира, мамка им проста. И става дума не за единични светофари, а за анализ на целия трафик по часови зони и "зелена вълна" по цели маршрути "от - до" - човек да знае от къде може да мине бързо, въпреки че там са повечето коли. Ама що ли аз трябва да го казвам това, след като поне 1000 човека бачкат в столична община
                      Абсолютно съм съгласен! Тия дървари там, само гледат къркат от сутринта и да си го местят от единия в другия. Но от друга страна представяте ли си какво ще стане, ако няма задръствания, а? Половината бензиностанции в София ще фалират!

                      Коментар


                        #12
                        doofiat написа:
                        А защо направиха ремонт в най-здравата част на Стамболийски? Толкова ли свършиха пътищата с дупкию?! Всички знаете какво е състоянието на трамвайните линии по Стамболийски. Там обаче не се пипа! Защо? Едно приятелче скоро спука двете си гуми като минаше по трамвайната линия там.
                        И аз се чудя дали беше правилно да се хвърлят толкова сили и средства за пренастилане на булеварди които в сравнение с други са си направо магистрали.Има такива кратери по главни артерии,които не са пипнати-а като гледам така ще ги завари и зимата.Та всичкия този труд и хвалби ми се струват напразни.
                        Fiat Punto 1.7 TD

                        Коментар


                          #13
                          Ами как защо бе- защото точно на тези булеварди бат Рамбо излиза по-хубаво на снимки!
                          Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
                          Volvo S60 Sport 2.4D

                          Коментар


                            #14
                            Бе май ще се връщаме към природата Колелото му е майката. Аз лично съм превземал разтоянието ИванВазов - ЦУМ за около 10 мин. :D и то без много да си давам зор. А от няколко дена си се прибирам пеша от работа, 1час от Сточна гара до Хладилника. Вчера за това разтояние ми отне 2 часа с градския, то верно че и мач имаше, ма все пак... Напоследък все повече се замислям за скутерчеЕ вярно, зимата е кофти, ма тогава пък повечето баш шофери не изкарват возилата, а и повечето тунинговани нямат достатъчната проходимост и някакси доста улеква трафика, та може и аз да се порадвам на парното в колата

                            Коментар


                              #15
                              Sko написа:
                              Естествено, че ще има задръствания. И все повече се убеждавам, че причнината за тях не е в теснотията, а в олигофренските светофари. Пример - новата отсечка на Опълченска - има-няма 1 км и 3 светофара. А инзи средният дава 7 секунди зелено и 50 червено! Друго - на много места трафикът сутрин е в едната посока, а вечер - в обратната. Но светофарите винаги си действат по един и същи начин. Пример - Орлов мост. Не може сутрин да има по 5 км опашка посока центъра, а вечер същите 5 км в обратна посока. Нещо трябва да се оптимизира, мамка им проста. И става дума не за единични светофари, а за анализ на целия трафик по часови зони и "зелена вълна" по цели маршрути "от - до" - човек да знае от къде може да мине бързо, въпреки че там са повечето коли. Ама що ли аз трябва да го казвам това, след като поне 1000 човека бачкат в столична община
                              Колека не съм съгласен с теб. Първо по примера за Орлов Мост. Застани вечер след 22 часа, когато светофара е на автоматичен режим, преди да мине на мигащ жълт, с еднин хронометър и засечи колко държи цариградско. Същия експеримент го направи сутрин когато полицая от кабинката пуска светофара. Направи го и после ще говорим. Просто трафика сутрин е много голям. Все пак по Цариградско идва целия трафик от Младост, Дружба, и т.н. Тия коли нали трябва да влезнат някъде след като минат светофара на орлов мост ?По другото, за зелената вълна. Значи аз живея в Люлин. Като излезна от тунела, и като хвана зелената вълна сутрин и спирам чак на Мария Луиза. Обаче тая зелена вълна я хващаш само в ранните часове. Стане ли час пик, е съдирал съм си гъза не мога 2 поредни светофара да уцеля зелено. И причините са няколко. 1. Манталитета на българина. Ще ти дам пример с кръстовището на военния клуб примерно. Значи Светофара пуска Цар Освободител от президентството към СУ. Обаче се пълни отсечката и водачите хем виждат че няма къде да отидат от другата страна, хем се набиват в кръстовището. И в следващия момент светофара пуска Раковски, тия по раковски не могат да минат защото ония са запушили кръстовишето,започват да свиркат, да се нервят, и в един момент като пробият следва юруш на маслините защото на зелен сигнал не са могли да минат през кръстовището и започват пък и те да се набиват .. и така.2. Провинциалистите. (Сега подчертавам че нямам нищо против хората) Обаче не може да четеш и да слушаш наляво и надясно че в София движението е "Лайна С Говна" и да се забодеш у центъра и да не знаеш къде си тръгнал. Или да знаеш, ма да не знаеш от къде да минеш. И на кръстовището на софийския да ми пуска мигач и да мота цялата колона защото се объркал и решил че трябва от лента само за надясно да прави ляв завой.3. Тва дето казват че 80% от колите са само с по 1 човек. Сега вярно никой не може да ти каже как да се возиш, и на теб, и на другия до теб, и на всички останали. Какво ревете тогава че има задръстване. Ем боли ем сърби.

                              Коментар

                              Working...
                              X