Колеги, пускам тази тема, защото от доста време насам ми прави впечатление, че на мокър и дори доста мокър път, много шофьори продължават да се движат със скорост подходяща за сухо време. Не знам, но с ваша помощ с тази тема може да обобщим какво е най-важно при движение в дъждовно време:1. При 100 км/ч се получава аквапланинг и колата стана неуправляема. Отново зависи от състоянието на гумите, шарката им и дали асфалта е наводнен. В същност обикновено се образуват локви или рекички, които колкото и пренебрежими да изглеждат са много опасни. Така, че при всички положения скоростта трябва да се намали.2. Светлините - задължително си включете фаровете, защото масово не се включват или се кара на едни мъждукащи габаритки. Включете си задни стопове за мъглаПрез изминалите дни минах 1000 км на дъжд масово карат като диваци или без светлини. Не случайно стана и челната катастрофата край Русе с двама загинали и жена в кома.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се кара при дъжд и мокър път?
Collapse
X
-
Съгласен съм с казаното, въпреки, че аквапланинг може да се получи при значително по-ниски скорости!При пътуване преди няколко дена, въпреки, че карах с около 60-70 по влажен (мокър) път, дясната предна гума за кратко попадна в локва (въпреки, че опитах навреме да не мина през нея) и колата за момент се плъзна леко. Знаете, че е много опасно една част от автомобила да се движи по един тип настилка (и съпротивление), а другата част по изключително хлъзгав (например локва).Карането без включени фарове, преди няколко дена, направо ме изуми. Вярно беше към ден (16:00 - 17:00 следобяд), НО беше много мрачно, валеше силен дъжд и особено тъмните автомобили просто не се виждат! При пътуване в посока Перник, малко след излизане от София ме задмина черно БМВ с изключени фарове, каращ изключително агресивно, който го забелязах особено трудно, че приближава към мен. В такива случаи е престъпление да караш така, при това без включени фарове.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
-
а най-интересното е че такива коли в такова време минават покрай ченгетата и те не ги спират - все едно всичко си е наред.А по принцип за асфалта - сухо или мокро си карам с около 95 км/ч. На магистралата 130 - е, когато е мокро доста по-често карам с около 110-120, но главно пак си перкам с 130. Специялно на магистрала Хемус знам къде са проблемните (рисковите, опасните) участъци и там си намалявам. Учудващо за мене е че в завоите колата си е стабилна, но повече от 130 на мокро на магистрала не вдигам.Audi 1.8S златен талон
Коментар
-
lllubo написа:а най-интересното е че такива коли в такова време минават покрай ченгетата и те не ги спират - все едно всичко си е наред.А по принцип за асфалта - сухо или мокро си карам с около 95 км/ч. На магистралата 130 - е, когато е мокро доста по-често карам с около 110-120, но главно пак си перкам с 130. Специялно на магистрала Хемус знам къде са проблемните (рисковите, опасните) участъци и там си намалявам. Учудващо за мене е че в завоите колата си е стабилна, но повече от 130 на мокро на магистрала не вдигам.
Коментар
-
не ми пука сухо мокро карам си колкото може ,ако вали много над 180 не вдигам !аквапланинг може да се получи при всякаква скорост и всичко зависи от ГУМИТЕ ,и реакцията на шофьора .Истината е ,е че повечето задръствания в столицата стават когато завали дъжд защото болшинството са с неизправни коли ,а другите са шашкалници дето не могат да каратфиатче Браво 2.0
Коментар
-
Скоростта на аквапланинга е в строгта зависимост от състоянието на гумите - дълбочината на грайфера и водоотвеждащите канали. Също така налягането не трябва да е под-минималното за съответния размер, защото тогава водата се затваря като в камера, Не се отича и повдига колата.Ако асфалта е добре измит (не е вече напрашен) новите гуми държт доста добре на мокро. Друг е проблема че пътищата ни са с неравен и неотвеждащ водата встрани асфалт от което се получават най-вече тези локвички или рекички, пресичащи пътя.При мен ЕSP-то се включва и при 30 км/ч, преминавайки през суха-водна-суха зона. Много е опасно ако ти изскочи във завой. (Примерно отточваща се вада, пресича пътя, който като цяло си е сух).Внимателното каране е моята препоръка.
Коментар
-
Sven написа:И на мен ми се е случвало плъзгане като при perlsite, пак със 60-70 при това на магистрала а гумите са ми добри. Ако карах кола от типа на последната S-класа с 9967 системи за контрол и аз щях да минавам с 200 по мокро, но с клиото съм мишка пред природните стихии :DСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
tomazo написа:не ми пука сухо мокро карам си колкото може ,ако вали много над 180 не вдигам !аквапланинг може да се получи при всякаква скорост и всичко зависи от ГУМИТЕ ,и реакцията на шофьора .Истината е ,е че повечето задръствания в столицата стават когато завали дъжд защото болшинството са с неизправни коли ,а другите са шашкалници дето не могат да карат
Коментар
-
Re: Как се кара при дъжд и мокър път?
doofiat написа:Колеги, пускам тази тема, защото от доста време насам ми прави впечатление, че на мокър и дори доста мокър път, много шофьори продължават да се движат със скорост подходяща за сухо време. Не знам, но с ваша помощ с тази тема може да обобщим какво е най-важно при движение в дъждовно време:1. При 100 км/ч се получава аквапланинг и колата стана неуправляема. Отново зависи от състоянието на гумите, шарката им и дали асфалта е наводнен. В същност обикновено се образуват локви или рекички, които колкото и пренебрежими да изглеждат са много опасни. Така, че при всички положения скоростта трябва да се намали.2. Светлините - задължително си включете фаровете, защото масово не се включват или се кара на едни мъждукащи габаритки. Включете си задни стопове за мъглаПрез изминалите дни минах 1000 км на дъжд масово карат като диваци или без светлини. Не случайно стана и челната катастрофата край Русе с двама загинали и жена в кома.Да попиташ може да бъде моментен срам, но да не попиташ и да останеш невеж, е доживотен срам.
Brava 1.4 12V SX
Коментар
-
doofiat написа:Недопустимо е да не се съобразяват хората с мокрия асфалт и да си карат според ограничението със 120-130.Audi 1.8S златен талон
Коментар
-
колега ти м инапомняш за един мой познат ,който е ама 100% стриктен шофьор ,верно е че кара само трошки ,ама пътува до морето за 8-9 часа ,един път ме е возил и мене ,е поне 4 пъти щяхме да се утрепеме ,и той така постоянно се оплаква ,тоя го засича ,оня как кара ,тоя какво изпреварване направил p.s.за всичко е виновна държавата ,даже и за дъждовете ,20 години ми правят една магистрала за толкова време метро щяха да направят до морето .Затова е пълна хрониката с инцидентифиатче Браво 2.0
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар