Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Периодично излизат някакви петиции - против карането на фарове, против забраната за тютюнопушене, за връщане на смъртното наказание, и т.н.Много сте ми интересни Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите, за нови работни места, за нови детски градини?!?И докато измислите следващата петиция - аз ще си карам на фарове и ще се кефя на чистия и приятен въздух в заведенията

    Коментар


      #47
      петиции ,шестиции глупости :D ,проблема ако е само в пикливите фарове ехеее ,проблема е в това ,че 80% от колите по пътищата са гробници и се юркат здраво .ТЕХНОТЕСТ като е Германия му е майката ,там ше регулираме и фаровете и няма да заслепяват .p.s. а хората ,които не виждат на пътя нека направят профилактика на очен лекар .
      фиатче Браво 2.0

      Коментар


        #48
        Immortal написа:
        Периодично излизат някакви петиции - против карането на фарове, против забраната за тютюнопушене, за връщане на смъртното наказание, и т.н.Много сте ми интересни Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите, за нови работни места, за нови детски градини?!?И докато измислите следващата петиция - аз ще си карам на фарове и ще се кефя на чистия и приятен въздух в заведенията
        а на мен ми е интересно що намеси забраната за пушене и защо трябва да сме овце и да правим каквото ни кажат отгоре. сигурно има връзка и с булсат и бтв :D . след като има доказателства че дневните светлини увеличават пътните инциденти с пешеходци,велосипедисти и мотористи /точно най-уязвимите/ , след като има държави въвели дрл и после забранили дрл, след като с този проблем се занимават сумати организации що трябва да сме коне с капаци. какво сега - ще чакаме 5 години да видим ръста на инцидентите, още 5 за да разберем че е от дрл и още 5 някой да се сети че трябва да се забранят....http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/81...GRE-53-08e.pdf

        Коментар


          #49
          Ти си против защото имаш някакви сериозни здравни съображения, или си против защото е въведено със закон? Ако въведат задължителното бърсане на задник с тоалетна хартия след акане, пак ли ще се подписваме на петиция и ще казваме, че ни налагат задължения и да не сме като овце? И за да сме анти-, ще спрем да си бършем гъза? Как точно ти пречат и те заслепяват светлините на колите в ярък слънчев ден като днешния над София? Ако през деня не можеш да видиш пешеходците и се оправдаваш с това, че отсреща колата била на къси, то какво ли ще е през нощта? Абстрахирай се от това дали е полезно или вредно карането със светлини през деня и кажи според теб проблемът на автора заради светлините ли се е получил, или заради разсеяността и това, че не е обърнал внимание, че преминава през пешеходна пътека?

          Коментар


            #50
            А след бърсането с хартията дали ще се разрешава подмиване? Питам, така, евентуално, за да си определя отношението към този бъдещ закон :D
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              #51
              въвеждането на дрл е с цел намаляне на инцидентите. резултата е спорен и по-скоро е отрицателен. за това съм против!
              Експериментът "Дневни светлини" в Австрия и провалът му На 1 януари 2006 година парламентът на Австрия въведе задължително използване на светлините на превозните средства при движение. Година и половина по-късно равносметката е следната: 1. Инциденти: (19,102) +12% 2. Ранени: (24,850) +11% 3. Убити: (324) +17% 4. Деца: +13% 5. Колоездачи: инциденти +43 % 6. Мотоциклетисти: инциденти +46%, смъртни случаи +51% Voralberg Online, Kurier, Austrian Press След консултация с офталмолози парламентът на Австрия гласува на 12 декември 2007 отмяна на задължението за движение с включени светлини. Половин година след отмяната на дневните светлини (1 януари 200 се съобщава за по-малко инциденти: 1. Убити: минус 5% 2. Колоездачи: минус 25% инциденти Weiner Zaitung, Newspool ORF.at След две години DRL експеримент в Австрия, Дружеството на офталмолозите в Австрия отрече и осъди ненужното използване на светлините на превозните средства. Привличането на вниманието върху една група "свързани с трафика обекти" прави всички останали по-малко очевидни, а в най-лошият вариант ако попаднат под прага на привличане на вниманието, да убягнат и да бъдат изцяло "незабелязани", по подобие на всички останали непривличащи вниманието обекти в пътните сценарии (странични и челни удари). Светлоотразителните материали (друг опит да се подобри безопасността на по-уязвимите участници в движението) са неефикасни по отношение (и при наличието) на дневни светлини (DRL). Дразнителите (DRL) причиняват проблеми. Виждането, възприемането и разпознаването трябва да бъдат ясно разграничени едно от друго. Шофьорът трябва да вижда дете пресичащо улицата. Негово внимание и зрителна картина се фокусира на ниво ретина и нормално работещите нервни връзки изпращат тези сигнали до мозъка, където се възприемат като визуална информация. Обаче, тази определено трафик-свързана картина на детето пресичащо улицата, може да изчезне изцяло при наличието на дневни светлини (DRL). Достатъчно е наличието само на четири дразнителя, от рода на DRL, за да бъдат причинени проблеми с краткосрочната визуална памет (VSTM - visual short term memory). След инцидента водачът може да се закълне, че не е видял детето. Грешно! Той е видял детето, но неговият мозък не го е възприел! Пресичащият пешеходец е убягнал в съзнанието
              разбираш ли че където ние отиваме, хората от там се връщат.... както винаги.

              Коментар


                #52
                Разбирам, че за пореден път отбягваш въпроса и не отговараш.Водачът е бил разсеян и не е обърнал внимание, че преминава през пътека с хора на нея. Дали се е загледал във фаровете на отсрещната кола, дали е пушил, дали е говорил по телефон или се е загледал по пичка - не ни интересува. Факт е, че е бил разсеян. Ако не беше разсеян - щеше ли да има повод за тема? Ако са го разсеяли фаровете на отсрещната кола - то какво значение има дали това става денем или нощем? Ако същата случка се беше развила нощем? Водачът пак щеше да си е разсеян, а тогава какъв щеше да е аргументът му? Добре, че е било денем, та е видял пешеходците по-рано, защото има пешеходци, които нощем ходят с тъмни дрехи и не всички пътеки са осветени. В тоя ред на мисли - отмяната на задължението с аргумента, че през деня заслепява и заради това не виждаме пешеходците, е ... как да го кажа... "Кой ми сра в гащите?". Как може да те заслепява дневна или къса светлина на кола през деня, когато светлината от слънцето е страшно много и човешкото око е много по-затворено, и приема много по-малко светлина, а нощно време, когато е тъмница и окото е по-отворено - същият източник на светлина да не те заслепява?Много на сранье го откарах, затова спирам. Аз също не виждам особена полза от карането със светлини в безоблачно време през деня, но не виждам и никаква причина да се налага отмяната. Като цяло подкрепям основно заради това, че по този начин задължават хората, които изобщо не си включват светлините през деня в облачно, дъждовно или мъгливо време, а даже и по време на здрач - да го правят.То трябва да си е като поредица от движения, преди да тръгнеш. Така, както даваш контакт и въртиш статера - следващото движение е включване на светлините, преди включването на предавка.

                Коментар


                  #53
                  Immortal написа:
                  Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите...
                  Верно бе! Как един не се сети да направи подобна петиция или референдум да предизвика? Нямаме пари за гуми през Зимата, частите и горивата ни скъпи, обаче фаровите ни пречат и АЕЦ-Белене са ни най-важните теми в ежедневието ни!
                  Няма начин да няма начин!

                  Коментар


                    #54
                    Не е вярно. Петиция за вдигане на заплатите имаше в парламента, па макар и устна. И имаше резултат - депутатите си вдигнаха заплатите.

                    Коментар


                      #55
                      Ами те, ако не могат собствените си заплати да вдигнат, депутати ли са, или лукови глави :D
                      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                      Коментар


                        #56
                        ogi28b написа:
                        Ако не беше разсеян - щеше ли да има повод за тема?
                        нали това опитвам да ти кажа. естествено че става въпрос за случай когато НЕ си разсеян. очите ти виждат пешеходеца , но мозъка ти НЕ го възприема като съществуващ обект щото на него му се набляга от светлините на трафика. толкова ли не можеш да схванеш че има разлика между виждане и възприемане. има си офталмолози и те казват че това се случва именно заради дневните светлини.айде спирам и аз да се занимавам с тая глупост. изглежда няма смисъл докато не се прочетат изследванията.

                        Коментар


                          #57
                          Не, съжалявам. Аз като карам, съм съсредоточен на пътя и каквото видя, го възприемам. Не ми се е случвало да не възприемам пешеходците като съществуващи обекти и затова ми е трудно да го осмисля. Бих посъветвал хората, които не възприемат пешеходците и се разсейват, като в резултата на това възникват опасности - да не се качват на автомобил. Това е средство, с което могат да бъдат убити много хора, ако не се използва както трябва.И ключ. Който иска да се подписва - вижда линка във водещия пост.

                          Коментар

                          Working...
                          X