Периодично излизат някакви петиции - против карането на фарове, против забраната за тютюнопушене, за връщане на смъртното наказание, и т.н.Много сте ми интересни Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите, за нови работни места, за нови детски градини?!?И докато измислите следващата петиция - аз ще си карам на фарове и ще се кефя на чистия и приятен въздух в заведенията
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня
Collapse
Заключена тема
X
X
-
петиции ,шестиции глупости :D ,проблема ако е само в пикливите фарове ехеее ,проблема е в това ,че 80% от колите по пътищата са гробници и се юркат здраво .ТЕХНОТЕСТ като е Германия му е майката ,там ше регулираме и фаровете и няма да заслепяват .p.s. а хората ,които не виждат на пътя нека направят профилактика на очен лекар .фиатче Браво 2.0
Коментар
-
Immortal написа:Периодично излизат някакви петиции - против карането на фарове, против забраната за тютюнопушене, за връщане на смъртното наказание, и т.н.Много сте ми интересни Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите, за нови работни места, за нови детски градини?!?И докато измислите следващата петиция - аз ще си карам на фарове и ще се кефя на чистия и приятен въздух в заведенията
Коментар
-
Ти си против защото имаш някакви сериозни здравни съображения, или си против защото е въведено със закон? Ако въведат задължителното бърсане на задник с тоалетна хартия след акане, пак ли ще се подписваме на петиция и ще казваме, че ни налагат задължения и да не сме като овце? И за да сме анти-, ще спрем да си бършем гъза? Как точно ти пречат и те заслепяват светлините на колите в ярък слънчев ден като днешния над София? Ако през деня не можеш да видиш пешеходците и се оправдаваш с това, че отсреща колата била на къси, то какво ли ще е през нощта? Абстрахирай се от това дали е полезно или вредно карането със светлини през деня и кажи според теб проблемът на автора заради светлините ли се е получил, или заради разсеяността и това, че не е обърнал внимание, че преминава през пешеходна пътека?
Коментар
-
въвеждането на дрл е с цел намаляне на инцидентите. резултата е спорен и по-скоро е отрицателен. за това съм против!Експериментът "Дневни светлини" в Австрия и провалът му На 1 януари 2006 година парламентът на Австрия въведе задължително използване на светлините на превозните средства при движение. Година и половина по-късно равносметката е следната: 1. Инциденти: (19,102) +12% 2. Ранени: (24,850) +11% 3. Убити: (324) +17% 4. Деца: +13% 5. Колоездачи: инциденти +43 % 6. Мотоциклетисти: инциденти +46%, смъртни случаи +51% Voralberg Online, Kurier, Austrian Press След консултация с офталмолози парламентът на Австрия гласува на 12 декември 2007 отмяна на задължението за движение с включени светлини. Половин година след отмяната на дневните светлини (1 януари 200 се съобщава за по-малко инциденти: 1. Убити: минус 5% 2. Колоездачи: минус 25% инциденти Weiner Zaitung, Newspool ORF.at След две години DRL експеримент в Австрия, Дружеството на офталмолозите в Австрия отрече и осъди ненужното използване на светлините на превозните средства. Привличането на вниманието върху една група "свързани с трафика обекти" прави всички останали по-малко очевидни, а в най-лошият вариант ако попаднат под прага на привличане на вниманието, да убягнат и да бъдат изцяло "незабелязани", по подобие на всички останали непривличащи вниманието обекти в пътните сценарии (странични и челни удари). Светлоотразителните материали (друг опит да се подобри безопасността на по-уязвимите участници в движението) са неефикасни по отношение (и при наличието) на дневни светлини (DRL). Дразнителите (DRL) причиняват проблеми. Виждането, възприемането и разпознаването трябва да бъдат ясно разграничени едно от друго. Шофьорът трябва да вижда дете пресичащо улицата. Негово внимание и зрителна картина се фокусира на ниво ретина и нормално работещите нервни връзки изпращат тези сигнали до мозъка, където се възприемат като визуална информация. Обаче, тази определено трафик-свързана картина на детето пресичащо улицата, може да изчезне изцяло при наличието на дневни светлини (DRL). Достатъчно е наличието само на четири дразнителя, от рода на DRL, за да бъдат причинени проблеми с краткосрочната визуална памет (VSTM - visual short term memory). След инцидента водачът може да се закълне, че не е видял детето. Грешно! Той е видял детето, но неговият мозък не го е възприел! Пресичащият пешеходец е убягнал в съзнанието
Коментар
-
Разбирам, че за пореден път отбягваш въпроса и не отговараш.Водачът е бил разсеян и не е обърнал внимание, че преминава през пътека с хора на нея. Дали се е загледал във фаровете на отсрещната кола, дали е пушил, дали е говорил по телефон или се е загледал по пичка - не ни интересува. Факт е, че е бил разсеян. Ако не беше разсеян - щеше ли да има повод за тема? Ако са го разсеяли фаровете на отсрещната кола - то какво значение има дали това става денем или нощем? Ако същата случка се беше развила нощем? Водачът пак щеше да си е разсеян, а тогава какъв щеше да е аргументът му? Добре, че е било денем, та е видял пешеходците по-рано, защото има пешеходци, които нощем ходят с тъмни дрехи и не всички пътеки са осветени. В тоя ред на мисли - отмяната на задължението с аргумента, че през деня заслепява и заради това не виждаме пешеходците, е ... как да го кажа... "Кой ми сра в гащите?". Как може да те заслепява дневна или къса светлина на кола през деня, когато светлината от слънцето е страшно много и човешкото око е много по-затворено, и приема много по-малко светлина, а нощно време, когато е тъмница и окото е по-отворено - същият източник на светлина да не те заслепява?Много на сранье го откарах, затова спирам. Аз също не виждам особена полза от карането със светлини в безоблачно време през деня, но не виждам и никаква причина да се налага отмяната. Като цяло подкрепям основно заради това, че по този начин задължават хората, които изобщо не си включват светлините през деня в облачно, дъждовно или мъгливо време, а даже и по време на здрач - да го правят.То трябва да си е като поредица от движения, преди да тръгнеш. Така, както даваш контакт и въртиш статера - следващото движение е включване на светлините, преди включването на предавка.
Коментар
-
Immortal написа:Що не излезете с петиция за увеличаване на заплатите...Няма начин да няма начин!
Коментар
-
ogi28b написа:Ако не беше разсеян - щеше ли да има повод за тема?
Коментар
-
Не, съжалявам. Аз като карам, съм съсредоточен на пътя и каквото видя, го възприемам. Не ми се е случвало да не възприемам пешеходците като съществуващи обекти и затова ми е трудно да го осмисля. Бих посъветвал хората, които не възприемат пешеходците и се разсейват, като в резултата на това възникват опасности - да не се качват на автомобил. Това е средство, с което могат да бъдат убити много хора, ако не се използва както трябва.И ключ. Който иска да се подписва - вижда линка във водещия пост.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар