Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предимство при кръгово движение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предимство при кръгово движение.

    Първо мислех да попитам в стара тема, но смятам за по добре да е в една нова, в която да се обсъди само това.Налага се мнението, че щом си вътре в кръговото движение си с предимство пред опитващите се да влязат в него. Въпросът ми обаче е, къде в закона е написано това? Защото аз нещо започвам да мисля, че когато имаме кръгово движение регулирано само със знак "Кръгово движение", то този вътре не е с предимство пред навлизащия в кръстовището, защото той (навлизащия) му е дясно стоящ. Искам тук да видя цитат от закона, където е указано, че движещият се вътре е винаги с предимство. Докато търсих отговор на въпроса си, прочетох в някои теми много категорични мнения относно предимството на този, който е в кръговото движение, но така и не намерих цитат на закон, наредба или каквото и да било, показващо това. Надявам се на аргументирани с цитати отговори.

    #2
    Нема такъв цитат-справка едновремешното "второ колело на панаира",обратно на "колелото на панаира" и затова на изпита пред КАТ всички маршрути минаваха от там.Нека друг пловдивчанин да раскаже за "колелото на Държавна болница" и "кръговото на пожарната в Тракия" което дори не беше кръгово.А заради едно Т образно кръстовище си промених ежедневния маршрут, само веднъж един със старозагорска регистрация ми спря -най вероятно е бил инструктор или катаджия
    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

    Коментар


      #3
      Чл. 81. Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина. Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище.
      Ако предимството не е регулирано, няма такова нещо като, който е вътре е с предимство. Това в други държави е регулирано със закон, което според мен е логично който влезе да е с предимство, но не и тук. Според мен това мнение се налага от хора, които не си правят много много труда да четат законите.
      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

      Коментар


        #4
        Тези кръстовища, които са изброени в Пловдив са регулирани със знаци. Когато са нерегулирани кръстовища, били те кръгови, ромбоидни и т.н. важи правилото за дясно стоящия.

        Коментар


          #5
          Въпреки ,че не заковано в закона ще се опитам да обясня.Всички които са в кръговото са с предимство освен ако някое направление от влизащите не е със знак за предимство както кръговото на Търговище примерно.С две думи знаците при влизане определят какъв е статута на влизащия.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            Въпреки ,че не заковано в закона ще се опитам да обясня.Всички които са в кръговото са с предимство освен ако някое направление от влизащите не е със знак за предимство както кръговото на Търговище примерно.С две думи знаците при влизане определят какъв е статута на влизащия.
            Глупости.
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #7
              ele написа:
              Чл. 81. Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина. Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище.
              Ако предимството не е регулирано, няма такова нещо като, който е вътре е с предимство. Това в други държави е регулирано със закон, което според мен е логично който влезе да е с предимство, но не и тук. Според мен това мнение се налага от хора, които не си правят много много труда да четат законите.
              Не знам от кой закон са тези точки, но не са от действащите ЗДвП или Правилник за Прилагане на ЗДвП.Иначе аз нерегулирано кръгово кръстовище не съм виждал. Няма специални права за движението в кръстовище с кръгово движение в българското законодателство.Гледайте знаците.

              Коментар


                #8
                На повечето кръгови, намиращите се вътре са с предимство и това е оказано с знак Б3 (Път с предимство). Съответно всички приближаващите кръстовището имат пред себе си знак Б1 (Пропусни движещите се по пътя с предимство!) Понякога има само знак Б1 и мисля, че това е достатъчно.Има обаче изключения! Такова е кръстовището на "Руски паметник" в София. Когато идваш от бул. Цар Борис ІІІ трябва да спреш и да пропуснеш движещите се в кръговото. Когато се включиш в кръговото движение, трябва да спреш и да пропуснеш идващите от площад "Македония"С две думи - отваряйте си очите!
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #9
                  ele написа:
                  Tornado написа:
                  Въпреки ,че не заковано в закона ще се опитам да обясня.Всички които са в кръговото са с предимство освен ако някое направление от влизащите не е със знак за предимство както кръговото на Търговище примерно.С две думи знаците при влизане определят какъв е статута на влизащия.
                  Глупости.
                  Винаги се оглеждам за такива като теб които си мислят кръговото за центрофуга.Приятно четене и размишляване.http://www.spik-bg.org/doc/articles/...affic_man1.pdf
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Логиката, движещите се в кръговото да са с предимство в повечето случаи, е, че ако трябваше да изчакват влизащите в кръстовището, много бързо кръговото би се напълнило.
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      #11
                      Immortal: Копирах го, може да не е актуално, извинявам се. Но не мисля, че подвежда някого.Tornado: Не го мисля за центрофуга, мерси за предположението. Запази си размислите за себе си и пиши по темата. А това, което си написал по-горе, е глупост. Остава и знакът на влизане да ти дава предимство, пък ти да не си с предимство.sugarboy: твоята логика, но не и на закона.
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #12
                        ele написа:
                        Immortal: Копирах го, може да не е актуално, извинявам се. Но не мисля, че подвежда някого.Tornado: Не го мисля за центрофуга, мерси за предположението. Запази си размислите за себе си и пиши по темата. А това, което си написал по-горе, е глупост. Остава и знакът на влизане да ти дава предимство, пък ти да не си с предимство.sugarboy: твоята логика, но не и на закона.
                        Разгледа ли инфото от линка не нали?
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Няма кво да се спори по темата.Навлезлият в кръговото е с предимство.Този на който му предстои да навлезе се съобразява с това дали идват коли по посока на кръговото.Елена Елена невероятна си.Само с автобуса и да не си седнала в кола да караш.
                          FIAT BRAVO 1.6
                          FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                          LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                          Коментар


                            #14
                            popara801 написа:
                            Няма кво да се спори по темата.Навлезлият в кръговото е с предимство.Този на който му предстои да навлезе се съобразява с това дали идват коли по посока на кръговото.Елена Елена невероятна си.Само с автобуса и да не си седнала в кола да караш.
                            Авторът иска да разбере откъде накъде е така. Пише ли го някъде черно на бяло или трябва да се следват единствено инструкциите на знаците. Ако приемем твърдението ти за вярно, то движейки се в кръговото на Руски паметник в София, рискуваш да бъдеш ударен от трамвай, на който изобщо не му дреме дали идват коли по посока на кръговото и няма да имаш никакви аргументи за това, че не си виновен, защото той е по път с предимство, нищо че навлиза в кръгово.Накратко - кръговото си е кръстовище като всяко друго - има си знаци, светофари, които определят кой кога влиза. Ако няма - който е от дясно.

                            Коментар


                              #15
                              А бе чакайте малко.Аз ли не мога да чета или всички сте против Ел, само за спора.Тя никъде не казва, че тези, които влизат в кръстовището са с предимство.Просто си казва, че няма закон, в който е указано точно, че движещите се в кръговото са с предимство.Права е, няма такъв закон и това е.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X