Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнение за VW Bora 4*4 или друга семейна кола?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Здравей,сега виждам темата.Да аз съм с такъв Сценик и май съм единствения все още.По въпроса ти-мога да ти пратя доста неща да прочетеш за него...но по-добре да ти кажа моето мнение за колата.Това че е с усилено окачване е вярно.Освен,че е по-високо,то е направено и по-здраво от обикновения Сценик.Двигателите са попринцип 3 вида(1,9DCi ; 1,9DTi ; 2,0 16V).Последния е бензинов и точно с този е и моя Предполагам основните характеристики си ги видял за него-140 к.с. и 188НМ.Като разход...между 11,5 и 11,8 100% градско каране.Което за мен е доста добре в предвид класа на колата.Единственото дразнещо е малко по-дългите предавки и поради това малко не се усеща мощността на прекрасния двигател Но все пак това не е бегачка и точно тези дълги скорости ще са ти много полезни ако я караш извън пътя Клиренса е 18см в най-ниската си точка и няма да имаш никакви проблеми с бордюри,легнали полицай и т.н. Под двигателя имаш доста здрава стоманена броня,която го предпазва от евентуални удари.Сценика се кара абсолютно както и обикновенна кола.Системата 4X4 радоти в сътрудничество с тракшън контрол и се задейства само при положение,че предните колела(които са движещите в нормално положение) започват да губят сцепление.При това положение до 40% от тягата се предава и към задния мост.Имаш страхотна видимост напред и в страни,но доста лоша назад поради малкото задно прозорче и вдигнатото купе.Като казах,че модела не е бегачка...имай в предвид че едва ли ще го караш с повече от 140км/ч.Поради голямото и вдигнато купе въздушното съпротивление след 100-120км/ч е много голямо и разхода скача с доста.Иначе като цяло стои много стабилно на пътя и в завой.Ако я караш офроуд с много бабуни купето има един недостатък че амплитудите се натрупват в него и започва доста да се клати при определена скорост(все още не съм засякал около каква точно скорост го прави).Трябва или много бавно да се минава през тях,или по-бързичко.Но все пак това не е истински джип Ами не знам какво повече да ти кажа,ако имаш въпроси питай директно Можду другото къде си гледал въпросния Сценик?Ако има снимка в мобилето,прати ми да го погледна и аз П.С. Видях,че питаш дали съм доволен или разочарован от него....мога да ти дам в проценити-90% доволен и 10% разочарован Но все пак при евентуална покупка много трябва да внимаваш и да го тестваш,защото съм виждал на няколко места същите Сценици в много лошо състояние
    източник: http://www.renault-bg.com/smf/index....Относно разликите в гумите има 2 оформени мнения:1. ...на 4х4 е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО гумите да са еднакви като размер, протектор и там другите показатели. Представи си предните да правят 1 оборот, а задните 1.04 оборота...или нещо такова. Ще стане страшна мацаница - виско съединители, гумени карета, кардани и др. неща на пастет2. РХ-а е с перманентно задвижване на 4-те колела като разпределението на мощността в нормална ситуация е приблизително 95/5 предна/задна ос (приема се,че е само с предно защото предаваната мощност на задните колела не е голяма.Попринцип виското е направено за съотношение 100/0 но много производители го "зацепват" при съотношение от 95/5 до 80/20 за по-голямо бързодействие).Има допълнително тракшън контрол,който действа като блокировка на предния диференциал (при загуба на сцепление на едно от предните колела,мощността се прехвърля към другото чрез задействане на спирачка на колелото загубило сцепление).Това решение на блокировка е по-просто технически и относително по-евтино (относително,защото яде накладки и дискове повече от нормалното).Виско муфата на кардана пък действа като 3-ти диференциал който следи разликата в оборотите на предната и задната ос и при наличие на такава (да кажем на хлъзгава настилка и особено ако колата е в изкачване) прехвърля по-голяма част от мощността на задната ос (до около 60% мился).Това прехвърляне на мощността над нормалната стойност (един вид блокировка) се предава за около 1/4 от оборота на предните колела (като процента нараства с времето докато не стигне максималната си стойност).Самия виско съединител не е нищо особено-цилиндър с гъста течност и около 15 ламели свързани за кардана и още толкова свързани към задния диференциал.Те нямат физически контакт-контакта им се извършва посредством течността (гела).При разлика в оборотите както писах по-горе тази течност се загрява и става още по-плътна което води до по-голям процент предавана мощност към задния диференциал.Хората които карат РХ са забелязали,че скоростната кутия е с много удължени скорости - това е направено за да се компенсира липсата на т.н. "бавни" скорости (демултипликатор) които биха утежнили конструкцията на Реното.Между другото поради спецификата на изброените системи на РХ-а е добре и 4-те гуми да са еднакви

    Коментар


      #92
      Kuku написа:
      Изобщо не мисли горивото - купи възможно най-запазения екземпляр, който намериш
      Изобщо не го мисля горивото, Kuku, за това и не казвам какъв двигател точно ще търся. Не съм бензинов или дизелов сектант. Е имам малко вяра в газчицата заради цените Най-вероятно януари месец ще започне търсенето in vivo.Руди, за Реното четох и в рено форума, и в оф-роуд форума, като в последния хич не се изказват ласкаво за него

      Коментар


        #93
        Е ти в оф-роуд форума очакваш някой да ти каже нещо добро, което дори няма заключване на диференциал!?Това не е "джип". Я по-сериозно.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #94
          Humppa написа:
          Имам наблюдения върху новия Сценик 1,9 дЦи (2004 г.) на близък човек, постоянно нещо й се скапва...Гранд Витарата нещо не ме грабва, изглежда ми малко тесничка. Реното Сценик 4*4, второто предложено ми харесва. Каква точно му е системата на задвижване?---
          galinchooo написа:
          Баща ми кара Тино бензинова от 2 години.Колата е чук от всякъде.Без забележки.......
          Сподели повече информация. В Нисан форума четох, че наистина са добри колите. Доста позитивни мнения. Но все още остава дилемата за горивото... Може би като тръгнем да преследваме подходящият екземпляр - тогава ще се разбере...
          Двигателя е 1,8 с верига.Окачването е здраво.Все още държи на неговото каране по байрите.Разхода е приличен за голяма кола.6 извънградско и 8-8,5 радско.Хубавото на моторите на нисан е че наистина горят малко.Бълдъзката ми кара нисан алмера 1,5 с верига.Смешен разход на бензин.Направо ме изумяват тея японци.5 извънградско и 6-7 градско.Двигателите са им железни,стига да попаднеш на читав мотор.Окачването е много добро.Не създават никакви ядове.Всичко е до късмет колега....Купува се употребявана кола все пак....Дизелите и те са им хубави.МОи познат кара Нисан Примера дизел.Цяло лято я кара с изгоряло масло.На 6лтр масло слага 1лтр бензин.Нищо и няма на колицата.Огън е.Това е което мога да споделя от моите лични наблюдения....
          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

          Коментар


            #95
            То и мен ме кефи това Рено, ама като разбрах колко харчи... Бензиновото си удря 16-18л в София...

            Коментар


              #96
              "Докато умните се наумуват, лудите се налудуват". Обявата от снощи за Сценика 4х4 в топ състояние, на 92 000км вече е неактивна. Някой го отнесе за Коледа.

              Коментар


                #97
                Да, забелязах още сутринта Но ние вече сме се насочили към Алмера-та. Даже има една тук, в Козлодуй, след празниците ще ходим да я гледаме.

                Коментар


                  #98
                  Humppa написа:
                  Да, забелязах още сутринта Но ние вече сме се насочили към Алмера-та. Даже има една тук, в Козлодуй, след празниците ще ходим да я гледаме.
                  Я покажи тая Козлодуйската, да ти кажа има ли смисъл да се разхождаш до тука.
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                  Коментар


                    #99
                    Козлодуска: http://www.cars.bg/u884806Русе, Митака: http://www.cars.bg/u901305

                    Коментар


                      Toя мотор 2.2дци е много смотан, не върви и гори много.4 цилиндрив двуваловТи си решаваш де.И да те питам на всяка лампа Service готов ли си да цакаш по 30-40лв в Рено сервиз, да ти кажат защо свети ?
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        А и дръго - винаги съм се чидел как може авто-дизайнерите да правят коли без грам стойка...Тиното е жив пример за това...Отпред прилича сритан жабок, отстрани на прикуцена кобила... Не ми се сърди - просто от италианка на това... Колкото и да е по хубаво, ново и здраво...
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          Е, аз няма да се снимам с нея Важното е да е здрава и да върши работа

                          Коментар


                            И аз като гледам някои коли ... все си мисля, че да се изсера ще направя нещо по угледно...
                            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                            Нека Силата на бъде с Нас...

                            Коментар


                              Emzo, бензиновите Алмери по обявите са кът, стари са, и ми се струват по-изхабени от някои дизелови представители. Не знам какви са болежките на този 2,2 dCi, повечето коли на пазара са именно с този двигател.

                              Коментар


                                Какво стана с Бора-та, за която всъщност е отдавна вече забравеното заглавие на темата? Добре се беше ориентирал автора, вие на Рено го метнахте Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 - какво ви е направил човека :D
                                Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                                ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                                Коментар

                                Working...
                                X